Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 4 Gran Coupé

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
    Toch een beetje een gewrongen redenering... Omdat je deftig gekleed bent en een zwitsers uurwerk rond je pols hebt moet je beter bediend worden?
    Ik ben bij de vorige aankoopronde tijdens verbouwingswerken snel (in half werkplunje) naar de garage gegaan en heb dan volgens mij net evenveel recht op een vriendelijk onthaal (wat ik trouwens kreeg bij Mercedes, BMW en Audi). Ik ga me echt niet omkleden om een auto te gaan kiezen...
    Wat is daar nu zo vreemd aan? Je gaat toch ook geen nieuwe kleren of bv. horloge kopen in een vuile werk tenue. Zeker aangezien het hier om een 'premium merk' gaat. Deftige kleren dragen wanneer je in zo een zaak gaat 'winkelen' is gewoon een vorm van respect tov de verkoper. En met deftig bedoel ik niet een pak ofzo, maar gewoon een verzorgd voorkomen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Paribu Bekijk Berichten
      Wat is daar nu zo vreemd aan? Je gaat toch ook geen nieuwe kleren of bv. horloge kopen in een vuile werk tenue. Zeker aangezien het hier om een 'premium merk' gaat. Deftige kleren dragen wanneer je in zo een zaak gaat 'winkelen' is gewoon een vorm van respect tov de verkoper. En met deftig bedoel ik niet een pak ofzo, maar gewoon een verzorgd voorkomen.
      Sorry hoor, propere kleren moeten maar volstaan, voor de rest is het voorkomen irrelevant of zou dat toch moeten zijn.
      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Toch een beetje een gewrongen redenering... Omdat je deftig gekleed bent en een zwitsers uurwerk rond je pols hebt moet je beter bediend worden?
        Ik ben bij de vorige aankoopronde tijdens verbouwingswerken snel (in half werkplunje) naar de garage gegaan en heb dan volgens mij net evenveel recht op een vriendelijk onthaal (wat ik trouwens kreeg bij Mercedes, BMW en Audi). Ik ga me echt niet omkleden om een auto te gaan kiezen...
        Mijn koopronde voor de 4GC heb ik bewust gedaan in mijn kleren waar ik het gras mee afrijdt, in short en met het groen nog aan de schoenen :-) En da's net omdat ik inderdaad vind dat het er niet toe mag doen hoe je daar binnenkomt. Ik vind dat je als klant altijd goed behandeld moet worden. Moet zeggen dat ik op de meeste plaatsen wel goed ontvangen werd maar door sommige medewerkers en klanten bekeken werd, hun probleem niet het mijne. In die Audi garage kwam ik altijd in mijn "dagelijkse office outfit" toen ik onderhoud of kleine herstelling liet doen - met mijn opmerking bedoelde ik dat je als vaste klant ergens komt en dat ze weten dat je daar ook met een bepaald besteedbaar kapitaal over de vloer komt dat je eigenlijk een asset bent waar ze wat zorg voor mogen dragen. Niet dus :-) Arrogant personeel anders wel genoeg.

Ik kijk alvast uit naar de wagen!

Comment

• Goh ja, netjes gekleed zijn helpt wel om au serieux genomen te worden in zo'n garage. Daarmee bedoel ik zelfs niet eens een kostuum, maar gewoon een gekleed hemd en een geklede broek.

Overigens dragen de echt goed verdienenden meestal geen pak, volgens mij.
          2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
          2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
          2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
            Die zijn meestal nog het slechtst gekleed...

Een auto gaan kopen in een (maat)pak als je dit niet dagelijks draagt om serieus genomen te worden is erover...
            BMW E91 318d Touring

Turbo... The replacement for displacement....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jase Bekijk Berichten
              Die zijn meestal nog het slechtst gekleed...

Een auto gaan kopen in een (maat)pak als je dit niet dagelijks draagt om serieus genomen te worden is erover...
              man, man, man... dit is lachen, als je vriendelijk bent wordt je overal au serieux genomen, wees gerust...maar bijv. mensen die rondlopen voor het laatste stukje korting er af te knijpen niet en meestal zijn dat degene die zich voor de gelegenheid opkleden :-).
              Beroepshalve loop ik in jeans rond met een polo met wat reclame op, wel ik word overal goed ontvangen hoor, zelfs bij Porsche Verellen in Geel...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Paribu Bekijk Berichten
                Dit is al niet wat je ervoor schreef. En zelfs wat met je nu schrijft ben ik het niet eens. Ik ga winkelen zoals ik dat win, en gedraag me correct tegenover de verkoper, dat is respect tonen. Dat doe ik niet door mijn eerste communiepak aan te doen.
                "premium merk" "verzorgd voorkomen", get a life zou ik zo zeggen.

Oorspronkelijk geplaatst door SeventyEight Bekijk Berichten
                Mijn koopronde voor de 4GC heb ik bewust gedaan in mijn kleren waar ik het gras mee afrijdt, in short en met het groen nog aan de schoenen :-) En da's net omdat ik inderdaad vind dat het er niet toe mag doen hoe je daar binnenkomt. Ik vind dat je als klant altijd goed behandeld moet worden. Moet zeggen dat ik op de meeste plaatsen wel goed ontvangen werd maar door sommige medewerkers en klanten bekeken werd, hun probleem niet het mijne. In die Audi garage kwam ik altijd in mijn "dagelijkse office outfit" toen ik onderhoud of kleine herstelling liet doen - met mijn opmerking bedoelde ik dat je als vaste klant ergens komt en dat ze weten dat je daar ook met een bepaald besteedbaar kapitaal over de vloer komt dat je eigenlijk een asset bent waar ze wat zorg voor mogen dragen. Niet dus :-) Arrogant personeel anders wel genoeg.

Ik kijk alvast uit naar de wagen!
                Hier is BMW en Merdeces dik in orde, Audi niet. Ik ga er zelfs niet meer kijken.

Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                Goh ja, netjes gekleed zijn helpt wel om au serieux genomen te worden in zo'n garage. Daarmee bedoel ik zelfs niet eens een kostuum, maar gewoon een gekleed hemd en een geklede broek.

Neen, T-shirt en short als ik dat wil. Gekleed hem en broek om naar een garage te gaan, waar gaat dat naar toe.

Oorspronkelijk geplaatst door arno69 Bekijk Berichten
                man, man, man... dit is lachen, als je vriendelijk bent wordt je overal au serieux genomen, wees gerust...maar bijv. mensen die rondlopen voor het laatste stukje korting er af te knijpen niet en meestal zijn dat degene die zich voor de gelegenheid opkleden :-).
                Beroepshalve loop ik in jeans rond met een polo met wat reclame op, wel ik word overal goed ontvangen hoor, zelfs bij Porsche Verellen in Geel...
                En zo hoort het. En als je ze niet correct ontvangen, verdienen ze je niet als klant.
                BMW 420dA : >>>

Comment

• Deze 4 gc is hier ook de waarschijnlijke vervanger van mijn BMW 5 Touring. Ik vind die 5 Touring (F11) véél te groot en onhandig (ik ben vrij veel in Frankrijk voor mijn werk en de wegen zijn daar vaak erg smal, de parkingen ook trouwens).
                  Ik twijfel nog tussen een 3GT (maar die is eigenlijk hondslelijk en niet veel kleiner dan de 5), een 3 Touring en een 4 GC. Mercedesinterieur vind ik lelijk, Audi komt hier nooit meer binnen.
                  Ik heb de indruk dat wanneer je de cijfertjes bekijkt (afmetingen) zo'n 4 GC maar 1 cm minder hoofdruimte biedt dan een 3 berline, 3 cm minder dan een 3 Touring en ruimer is dan bvb een V60 voor de achterpassagiers.. Maar de hoofdruimtemeting lijkt me ook nogal optimistich (niet volgens de rugleuning)
                  Probleem is dat ik 4-5 keer per jaar met 3-4 (mij inbegrepen) naar Bourgogne moet rijden, en weet niet of het voor een volwassene wel te doen is achterin de auto (in de 5 vormt dat geen probleem, maar met zo'n groot ding wil ik liever niet meer rijden.
                  Last edited by BertVS; 31/08/2014, 13:52.
                  BMW 420dA : >>>

Comment

Deze 4 gc is hier ook de waarschijnlijke vervanger van mijn BMW 5 Touring. Ik vind die 5 Touring (F11) véél te groot en onhandig (ik ben vrij veel in Frankrijk voor mijn werk en de wegen zijn daar vaak erg smal, de parkingen ook trouwens).
                    Ik twijfel nog tussen een 3GT (maar die is eigenlijk hondslelijk en niet veel kleiner dan de 5), een 3 Touring en een 4 GC. Mercedesinterieur vind ik lelijk, Audi komt hier nooit meer binnen.
                    Ik heb de indruk dat wanneer je de cijfertjes bekijkt (afmetingen) zo'n 4 GC maar 1 cm minder hoofdruimte biedt dan een 3 berline, 3 cm minder dan een 3 Touring en ruimer is dan bvb een V60 voor de achterpassagiers..
                    Probleem is dat ik 4-5 keer per jaar met 3-4 (mij inbegrepen) naar Bourgogne moet rijden, en weet niet of het voor een volwassene wel te doen is achterin de auto (in de 5 vormt dat geen probleem, maar met zo'n groot ding wil ik liever niet meer rijden.
                    De 4gc is verre van ruim achterin. Het is dan ook een coupe met 4 deuren. Een V60 is veel ruimer!
                    Volvo V60 D3 R-design

Comment

• Heb hem vandaag nog is goed kunnen bewonderen op de kempische autoshow, stond naast een 3gt. De vergelijking hiertussen, tja de 4gc is toch echt wel veel mooier hoor... 3gt is ook ni mis maar veel bombastischer en lijkt ook veel zwaarder. Wat beenruimte betreft in de 4gc valt dit best mee vind ik hoor, als je zelf als bestuurder geen van de grootste bent toch niet.

config was een 320d carbonschwarz, M pack en wit leder (lanceringswagen), spijtig dat het individual lederen dash er niet op zat, wil ik wel eens zien of dit 1000eur waard is

Ook leuk was de X4, ben geen fan van suv's maar deze is toch wel geslaagd ook, ik moet mijn mening herzien, gaat verkopen als zoete broodjes!

En verder stond er zowaar een 2 reeks active tourer, had ik niet verwacht en viel toch wat tegen, lag mss aan de wat simpele configuratie, mijn vrouw vond hem uiteraard wel interessant...
                      BMW E91 318d Touring

Comment

• Weet er iemand hoe de M ophanging te vergelijken valt tussen verschillende BMW modellen ?
                        Ik heb onlangs een 520d met M ophanging getest en een 4GC met standaard ophanging.

Momenteel heb ik mijn zinnen op de 4GC gezet, liefst met M pack. Maar vraag me dan af hoe zo'n 4GC met M ophanging te vergelijken valt met die 520d + M ophanging.

Zou dit vergelijkbaar zijn of verschilt dit sterk van model tot model (Bv 4 en 5 serie) ?

Comment

• Rij-impressie: BMW 4-serie Gran Coupe

De ene keer ben je zelf de bedenker van een niche, de andere keer volg je je concurrent. Dat laatste is overduidelijk van toepassing op de BMW 4-serie Gran Coupé, want die mikt zeer nadrukkelijk op de Audi A5 Sportback. De timing is perfect, want die andere premium vijfdeurs raakt op leeftijd, en met de Gran Coupé heeft BMW een bijzonder plezierige aanwinst.

Je zult maar BMW-verkoper zijn. Dan is 2014 een van de drukste jaren uit je loopbaan, leef je van introductie- naar introductiefeest en schuif je aan bij de ene na de andere verkooptraining. De stroom aan nieuwe modellen is zelfs voor autofreaks nauwelijks bij te houden. Er verschijnen nieuwe type-aanduidingen achterop BMW’s met koetswerken zoals we die nog niet eerder (bij het merk) zagen. 2-serie, 4-serie, X4, en binnen die nieuwe modelseries gaan de Duitsers al net zo enthousiast te keer. Neem de 4-serie. Die debuteerde als coupé, begin dit jaar verscheen hij als cabriolet en nu maken we dus kennis met de Gran Coupe. Daarmee bewandelt BMW dezelfde weg als Audi. Zoals de carrosserievarianten met de aanduiding A5 de wat chiquere zustermodellen van de A4 zijn, zo moet je de 4-serie als een soort speciale reeks op de 3-serie zien. En daarmee is deze Gran Coupé het antwoord op de A5 Sportback. Dit type carrosserie, waarbij vier of vijf portieren worden gecombineerd met een sterk aflopende daklijn, wordt wel aangeduid als de vierdeurs coupé. De buitenafmetingen zijn identiek aan die van de gewone Coupé, de daklijn is echter 112 millimeter naar achteren uitgetrokken en eindigt zo achteraan de kont om plek te maken voor twee deuren extra. Zet je een nuchtere Hollandse bril op dan zou je ‘t ook een liftback kunnen noemen, de aanduiding die Toyota in de jaren tachtig gebruikte voor varianten van de Corolla en de Carina…Maar deze BMW is natuurlijk ondergedompeld in een premium bad. En met succes. Misschien is de Gran Coupé wel de mooiste carrosserievorm van alle versies van de 3- en 4-serie samen. De lange motorkap en de ver naar achteren doorgetrokken C-stijl, de inkeping achter de voorste wielkast, en profil is het een genot om naar te kijken maar of je ‘m nu recht van voren of van driekwart achter bekijkt, het blijft gewoon ‘n beauty. Iets wat niet voor alle nichemodellen van BMW geldt. Maar goed, da’s natuurlijk iets persoonlijks.

Instappen achter
                          Denk bij het instappen aan het hoofd, of je dat nu achterin doet bij een Mercedes CLA (segment lager dan de Beemer), een VW CC of een Audi A5 Sportback, het is telkens weer hetzelfde liedje. Of probeer maar eens een Maxi Cosi naarbinnen te wurmen. Dan merk je dat bij dit soort auto’s het esthetische boven het praktische gesteld is. Eenmaal achterin zullen mensen in de 4-serie Gran Coupe niet snel klagen over de beenruimte, ben je langer dan 1,80 meter en zit je kaarsrecht met de rug tegen de leuning dan schuurt het kruintje wel tegen de hemelbekleding. De achter klep wordt ondersteund door opvallend dikke gasdempers. En de bagageruimte? 480 liter, met de achterbank neer loopt dat op tot 1.300 liter. Daarmee is de Gran Coupé praktischer dan een 3-serie, want ook die biedt minimaal 480 liter maar heeft weer niet zo’n grote achterklep. Op de achterbank is het in de Dreier natuurlijk weer beter toeven.

Groot verschil 428i-435i
                          Voorin gaat het er net zo zakelijk en strak aan toe als in een 3-serie. De lage zit, het dikke stuurwiel en de riant verstelbare stuurkolom, het draagt bij aan een enthousiaste start van de rit. Zulke zaken werken nu eenmaal uitnodigend. De besturing voelt vlezig en een tikkeltje zwaar aan. Lekker. Het feest der bochten in Baskenland kan beginnen. Wat ligt de 4-serie Gran Coupé goed op de weg, hij doet altijd precies wat je wil. .Om een verschil in stijfheid te voelen met de gewone coupé zou je ze echt kort na elkaar moeten rijden. Wil je de 4 Gran Coupé helemaal op scherp, zet dan Dynamic Drive Control, het rijprogramma met individueel instelbare settingen, op Sport Plus. Dan is de besturing het fijnst, staat de demping op stevig, hangt hij voortreffelijk aan het gas en is de 8-traps automaat prima bij de les. Qua software zit het wel snor met die automatische transmissie. De bak schakelt snel en zonder schokken en doet je geen moment verlangen naar een automaat met dubbele koppeling. Standaard levert BMW alle motorversies met een handgeschakelde zesbak. Deze 428i beschikt net als over de 420i over een 2,0-liter viercilinder turbo. Geen zes-in-lijn dus, ondanks dat 28i in de type-aanduiding. Qua snelheid mis je zo’n zespitter geen moment, qua geluid wel, want het kernachtige gebrom van de hardwerkende vierpitter is niet bepaald een plezier voor het gehoor. De 435i doet het wel met zescilinder maar dat betekent minimaal 11.000 euro meer stukslaan op de toch al niet goedkope 4-serie Gran Coupe. Dieselrijders komen in eerste instantie aan hun trekken met de 418d en 420d, later volgen de zescilinders 430d en 435d waarmee het gamma redelijk parallel loopt met dat van de 3-serie, de instapversies die je bij dat model kunt krijgen zien we niet in Gran Coupe-gamma. Het grootste gemis in Nederland ten opzichte van zijn belangrijke opponent is dat aan een versie met 20% bijtelling, iets waarmee Audi wel zakelijke rijders in de A5 Sportback kan lokken. Maar verder slaat de 4-serie Gran Coupe in als een bom, zowel qua rij-eigenschappen als qua looks.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Onlangs deze Franse review tegenkomen.
                                Let op de matte zilver window trim en airbreather.
                                Speciale combinatie op een M sport. Zo had ik hem nog niet gezien.

DSC9572-logo.jpg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Malvo Bekijk Berichten
                                  Let op de matte zilver window trim en airbreather.
                                  Is zelfde als op de modern line, is idd heel mooie combinatie.

Comment

• Zijn er mensen die deze wagen hebben genomen als leasingwagen?
                                    Ik moet binnen een aantal weken kiezen voor een nieuwe bedrijfswagen. Als ik puur naar het fiscale kijk, is de diesel (418d/420d) de beste keuze door de "lage" CO2 uitstoot, maar op km basis doe ik er voorlopig rond de 15.000km per jaar.

Wat ik ook wat jammer vind, is dat op deze wagen de stationaire voorverwarming ontbreekt.

Comment

• bmw gran coupe.jpgbmw gra5.jpg

Hij is aangekomen, de garage heeft foto's gestuurd :-)
                                      Last edited by ; 30/09/2014, 20:33.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M1974 Bekijk Berichten
                                        Hallo José,

om eerlijk te zijn nog geen tijd gehad om even rond te kijken. Een collega van mij heeft dit bij zijn 3 Touring met M-Pakket bij BMW zelf laten doen. Dubbele uitlaat links met vervanging van het zwarte stuk onder de M-achterbumper.
                                        Ikzelf heb bina heel de optielijst aangevinkt behalve de trekhaak. Ben gewoon van mijn MTB in mijn vorige touring versies in de koffer te duwen. Dit detail had ik nu even over het hoofd gezien

De offerte voor de trekhaak heb ik net binnen. Dus misschien ga ik alles in 1 keer laten aanpassen.

To be continued....
                                        Ik heb een splinternieuwe utlaat/pot van een 428i te koop...(wegens plaatsen van een sportuitlaat in accessoire bij aankoop.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arno69 Bekijk Berichten
                                          [ATTACH=CONFIG]105865[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]105866[/ATTACH]

Hij is aangekomen, de garage heeft foto's gestuurd :-)

Wow! Looking good :-) Nog fotos plz?
                                          BMW E91 318d Touring

Comment

Working...
                                          X