Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik ga naar alle waarschijnlijkheid ook GC aanschaffen, alleen ben ik nog aan het twijfelen kwa motorisatie, diesel of benzine.
Momenteel rij ik rond de 15K per jaar.
Bij 15k / jaar zonder twijfel benzine.. Vanaf 2018 is het de overheid ook verplicht om diesel evenveel te laten kosten als benzine (Europese regelgeving) en benzine rijdt aangenamer, alleen maar voordelen
previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Anderzijds SUPER knappe wagen!
En die kleur is inderdaad wel slick...
Meerprijs ongeveer?
Veel plezier ermee!
Ongeveer 2500€ voor deze kleur, op 1000€ na ong. evenveel opties als de standaardprijs, maar dat maakt hem dus vrij uniek, maar het plezante er van vind ik dat veel mensen hem mooi vinden en de niet kenners waarschijnlijk aan een 3-serie denken, dus niet aanstootgevend als ik bijv. bij een klant kom :-)
Bij 15k / jaar zonder twijfel benzine.. Vanaf 2018 is het de overheid ook verplicht om diesel evenveel te laten kosten als benzine (Europese regelgeving) en benzine rijdt aangenamer, alleen maar voordelen
Als de prijzen gelijk gezet worden en er zijn geen bijkomende taksen om te compenseren dan heb je dus enkel verbruik.
Pak 4 à 5 liter per 100km verschil?
Dus op 15K/jaar is dat 600 à 750 euro. Valt inderdaad mee, ook omdat die benzine in aankoop wellicht goedkoper is(?)
4 a 5 liter meer? Dat is wel heel ruim gerekend. Als je even hard op je gas duwt bij een diesel of een benzinemotor zal je denk ik 3 liter max meer verbruiken per 100km
4 a 5 liter meer? Dat is wel heel ruim gerekend. Als je even hard op je gas duwt bij een diesel of een benzinemotor zal je denk ik 3 liter max meer verbruiken per 100km
Mogelijk. Een diesel zit je gauw 2 à 3 liter hoger dan gemiddelde die ze opgeven. Bij een benzine 3 à 4 liter (en eigenlijk nog meer uit eigen ervaring).
Standaard heb je al meer dan 2 liter verschil volgens opgave en neem dan nog maar eens zeker 2 erbij.
Nu heb ik wel gemerkt dat de benzine duurder is in aankoop ... zonde.
Dus en duurder en hoger verbruik en momenteel de benzine zelf die ook nog duurder is.
Mogelijk. Een diesel zit je gauw 2 à 3 liter hoger dan gemiddelde die ze opgeven. Bij een benzine 3 à 4 liter (en eigenlijk nog meer uit eigen ervaring).
Standaard heb je al meer dan 2 liter verschil volgens opgave en neem dan nog maar eens zeker 2 erbij.
Nu heb ik wel gemerkt dat de benzine duurder is in aankoop ... zonde.
Dus en duurder en hoger verbruik en momenteel de benzine zelf die ook nog duurder is.
Comment