Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 4 Gran Coupé

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Coupe / GC zijn inderdaad iets harder afgeveerd dan de berline.
    Maar ik doelde op de Luxury - Modern - Sport line bij coupe / GC, dat die drie lijnen hetzelfde zijn qua afvering. (M ophanging nog iets strakker)
    Althans, dat is wat de verkoper me vandaag vertelde.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Malvo Bekijk Berichten
      Coupe / GC zijn inderdaad iets harder afgeveerd dan de berline.
      Maar ik doelde op de Luxury - Modern - Sport line bij coupe / GC, dat die drie lijnen hetzelfde zijn qua afvering. (M ophanging nog iets strakker)
      Althans, dat is wat de verkoper me vandaag vertelde.
      Ok i see, ja eigenl zeg je hetzelfde, had je eerst verkeerd begrepen

Comment

• Heb dat dan blijkbaar bij aankoop volledig verkeerd begrepen. Enfin doet er niet toe, modern is ook schoon
        Betreffende de vragen (ook van mezelf) ivm dubbele uitlaat: vergeet het maar, daarnet eens goed gekeken en met de standaard achterbumper is het niet mogelijk zonder de volledige bumper te vervangen door een exemplaar met grotere uitsparing voor dubbele uitlaat. En dat heb ik er nu ook weer niet voor over. De achterbumper met de m-pack is als ik me niet vergis wel in 2 delen waarbij je het onderste stuk wel kan vervangen zonder de volledige bumper te moeten vervangen.
        Voilà, daarmee is dat probleem ook weer opgelost.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk Berichten
          Heb dat dan blijkbaar bij aankoop volledig verkeerd begrepen. Enfin doet er niet toe, modern is ook schoon
          Betreffende de vragen (ook van mezelf) ivm dubbele uitlaat: vergeet het maar, daarnet eens goed gekeken en met de standaard achterbumper is het niet mogelijk zonder de volledige bumper te vervangen door een exemplaar met grotere uitsparing voor dubbele uitlaat. En dat heb ik er nu ook weer niet voor over. De achterbumper met de m-pack is als ik me niet vergis wel in 2 delen waarbij je het onderste stuk wel kan vervangen zonder de volledige bumper te moeten vervangen.
          Voilà, daarmee is dat probleem ook weer opgelost.
          In principe zou dit wel mogelijk moeten zijn. Bij de standaard bumpers van de 3 reeks kan je dit uitsnijden en dan heeft BMW een soort opzetstukje (zie afbeelding hieronder) om hierover te plaatsen zodat dat proper afgewerkt is. Misschien dat ze zit ook voor de 4-reeks hebben of misschien dat dit van de 3-reeks past?

Senna, Driven To Perfection

Comment

• He bedankt voor de reacties 's,

Heb deze weekend de kans gehad om wat te rijden (+/- 600km) wat is die wagen toch schitterend.
            De ophanging is wat mij betreft goed hoor, ik heb voor een M-Pack gekozen met Adaptieve M Sportophanging.

Groetjes
            José

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WC-eend Bekijk Berichten
              In principe zou dit wel mogelijk moeten zijn. Bij de standaard bumpers van de 3 reeks kan je dit uitsnijden en dan heeft BMW een soort opzetstukje (zie afbeelding hieronder) om hierover te plaatsen zodat dat proper afgewerkt is. Misschien dat ze zit ook voor de 4-reeks hebben of misschien dat dit van de 3-reeks past?

Mijn 4 GC heeft de M-Pack.
              Ik hoop dat er snel een oplossing komt voor die enkele uitlaat, "het oog wil ook wat he :-) "
              Groetjes
              José

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door J4Z Bekijk Berichten
                Mijn 4 GC heeft de M-Pack.
                Ik hoop dat er snel een oplossing komt voor die enkele uitlaat, "het oog wil ook wat he :-) "
                Groetjes
                José
                Dan is het heel simpel, ik heb dit 2 weken terug zelf geplaatst bij mijn F31. Dit is +/- 30 minuten werk en als je dit besteld op salesafter.eu en zelf monteert kost het ongeveer de helft dan het te laten monteren in de garage.
                Gewoon de standaard diffusor losschroeven (4 of 6 schroeven) en uitklikken. Dan moet je na de pot nog +/- 6cm overlaten en de rest afdoen met een pijpensnijder. Daarna het sierstuk erop plaatsen, diffusor met dubbele uitsparing monteren en het uitlaatstuk juist in de uitsparing richten en klaar is kees.

J4Z: Knappe GC! Veel geluk ermee
                Senna, Driven To Perfection

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WC-eend Bekijk Berichten
                  Dan is het heel simpel, ik heb dit 2 weken terug zelf geplaatst bij mijn F31. Dit is +/- 30 minuten werk en als je dit besteld op salesafter.eu en zelf monteert kost het ongeveer de helft dan het te laten monteren in de garage.
                  Gewoon de standaard diffusor losschroeven (4 of 6 schroeven) en uitklikken. Dan moet je na de pot nog +/- 6cm overlaten en de rest afdoen met een pijpensnijder. Daarna het sierstuk erop plaatsen, diffusor met dubbele uitsparing monteren en het uitlaatstuk juist in de uitsparing richten en klaar is kees.

J4Z: Knappe GC! Veel geluk ermee
                  Simpel !!!,
                  Als ik dit doe dan heb ik geen achterbumper meer
                  Ben je zeker dat die op een BMW 4 GC past?
                  Alvast bedankt voor je info.
                  José

Comment

• BMW 4 Gran Coupé

BMW levert dit ook standaard op bepaalde modellen hoor, als je toch zelf gaat bricoleren zou ik eerder voor de 435i look gaan, dat heeft nog iets kwestie van symmetrie. Maar ik begrijp niet wel voordeel je erbij hebt om van 1 pijpje links er twee links van te maken..
                    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                    current : BMW 330D F30

Comment

• Geen voordeel, ik vind het gewoon mooier.
                      José

Comment

• Door een speling van het lot en de nieuwe car policy van mijn werkgever kom ik na een aantal jaren bijzonder tevreden Audi rijden weer uit bij BMW. Niet met volledig enthousiasme wegens absoluut geen voorkeur voor het merk maar de 4 gran coupe zou de komende 4 jaar de pil toch ietwat moeten vergulden. Ben op dit moment nog wat offertes tussen de dealer en de vlootbeheerder heen-en-weer aan het schieten maar de 420d Luxury line zou het moeten worden. Nog even kort getwijfeld over de 3 GT waar vooral het praktische aspect van de wagen mij aansprak.

De pro's van de GC vind ik absoluut de lijn en het praktische aspect van de koffer/neerklapbare achterbank, is ook een tikje exclusiever, voorlopig nog.
                        Weinig negatiefs opgemerkt tijdens de testrit, wagen rijdt fijn maar moet hem absoluut wel in de Sportstand zetten om een voor mij aangenaam rijgevoel te hebben. Enkele minpunten voor mezelf zijn het merkimago (patserwagens - te milderen door bepaalde configuraties te mijden of door net bepaalde kleuren te kiezen), RWD in de winter, ingesteld op de "rijervaring" ten koste van de praktische compleetheid waar Audi een sterk punt van gemaakt heeft; persoonlijke punten die ik belangrijk vind (BMW standaard audio is ronduit slecht, de € 500 stereo upgrade is niet veel beter, gebruik materialen interieur, bijbetalen voor Instrumentencombi High, geen digitale snelheidsweergave tenzij je € 1000 betaalt voor de Head Up Display, bergruimte kan beter, tegenwoordig al bekerhouders maar zonder bekerspanners, stroeve handbak [ik rijd te weinig km om voor de automaat te gaan], manuele handrem).

Bijzonder aangenaam is wel de terugkeer naar het professionalisme van de BMW dealers en hun personeel, de "standaard" is daar hoger en consistenter dan in het V-A-G netwerk waar veel afhangt van de individuele dealer en cultuur van de garage, dat mag gezegd worden.
                        Last edited by ; 12/08/2014, 13:07.

Comment

• Normaal kan je gewoon een dubbel performance uitlaat sierstuk bestellen.
                          laten plaatsen bij de dealer en opgelost, had dit ook op een 3touring...

Comment

• heb er nu enkele zien rijden, en ben nog niet wild enthiousiast over het model. Ik vind persoonlijk het verschil tussen een 3 berline en een 4GC te weinig uitgesproken. Minder dan tussen een audi A5 SB en A4 bijvoorbeeld. Maar da's uiteraard persoonlijke smaak. Op papier zou de 4GC een perfecte opvolger kunnen zijn voor mijn 520d F10. heb gelukkig nog een jaar tijd om te twijfelen ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk Berichten
                              Op papier zou de 4GC een perfecte opvolger kunnen zijn voor mijn 520d F10. heb gelukkig nog een jaar tijd om te twijfelen ...
                              De meeste BMW rijders die ik ken die voor deze wagen gaan zijn mensen die met een stevig uitgeruste 3 reeks rijden en nu iets anders willen qua lijn en concept maar wel aan het 3 "gevoel" trouw willen blijven. De anderen zijn er die al met enkele 5-reeksen gereden hebben en iets anders willen zonder naar de 3 GT te gaan, wat velen doen. Heb ook met de GT gereden maar dat was het voor mij absoluut niet, noch qua looks, noch qua rijdgedrag (ik kan me wel voorstellen dat veel 5 rijders dat laatste in die wagen echter wel kunnen waarderen).

Tussen de 4GC en de A5 zou ik persoonlijk voor de A5 gaan (sportief maar functioneler dan de GC) maar dat model is nu al gedateerd en wordt volgens wat VAG mij meedeelde pas in 2016 vervangen, wat niet past in mijn timeframe.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SeventyEight Bekijk Berichten
                                Door een speling van het lot en de nieuwe car policy van mijn werkgever kom ik na een aantal jaren bijzonder tevreden Audi rijden weer uit bij BMW.
                                Kom ook van Audi terug bij BMW en heb er nog geen spijt van. Ik weet niet goed hoe het te beschrijven, maar het "rijgevoel" of "stuurgevoel" in de BMW is toch beter dan in de Audi's die ik had. Over de achterwielaandrijving heb je natuurlijk gelijk, maar gelukkig sneeuwt het niet altijd in BE. De dealer is wat mijn ervaring betreft (Audi Thoen in Aalst, Audi Avau in G'bergen) alvast beter bij BMW (Meerseman in Ninove). Wat ik bijvoorbeeld absoluut niet snap is dat ze me bij de Audi dealers nooit gevraagd hebben of ik terug een Audi wou, terwijl ze toch weten dat het een leasing is en dus na x jaar vervangen moet worden. Nooit heeft er me daar iemand één vraag gesteld. Ook de ontvangst was er niet echt "hartelijk". Bij Thoen hebben ze me trouwens, toen ik de laatste Audi wou gaan bestellen, bij het binnenkomen amper bekeken. Na 10 minuten rondlopen ben ik buitengestapt, naar G'bergen bij Avau gereden en daar de auto besteld.
                                Terug bij BMW: dat van die digitale weergave stoort me ook wat, was het gewoon op de Audi. Ik had gehoopt dat het op één of andere manier nog zou kunnen. Als iemand weet hoe ?
                                De GC is wel standaard redelijk goed uitgerust tegenover de Audi vind ik. Bovendien heb ik op de laatste Audi toch heel wat mankementen gehad hoewel de wagen nog maar rond de 100.000 km had: vliegwiel vervangen (multitronic), alle (ook koffer) sloten vervangen want deuren gingen niet meer open, wiellagers vervangen, tankklep ging plots niet meer open, ... . Allemaal zaken die toch zo snel niet defect mogen gaan vind ik. Ik hoop dat de kwaliteit van de BMW beter is.

Comment

Wat ik bijvoorbeeld absoluut niet snap is dat ze me bij de Audi dealers nooit gevraagd hebben of ik terug een Audi wou, terwijl ze toch weten dat het een leasing is en dus na x jaar vervangen moet worden. Nooit heeft er me daar iemand één vraag gesteld. Ook de ontvangst was er niet echt "hartelijk". Bij Thoen hebben ze me trouwens, toen ik de laatste Audi wou gaan bestellen, bij het binnenkomen amper bekeken. Na 10 minuten rondlopen ben ik buitengestapt, naar G'bergen bij Avau gereden en daar de auto besteld.
                                  Dan zijn we met 2. Mijn Audi dealer (ACM Mechelen) wist ook dat mijn lease af ging lopen, nooit een belletje, nooit een vraag in de garage of ik al aan het uitkijken was naar iets nieuw. Ik heb zelfs 2 keer aan de onthaalbedienden laten weten dat mijn lease ging aflopen en zelfs 2 keer tegen een verkoper.
                                  Nul reactie en zelfs een verkeerd antwoord op de vraag wanneer de nieuwe A5 en nieuwe A4 besteld konden worden.
                                  Altijd doodgenegeerd. De enige koffies die ik daar gedronken heb zijn degene die ik uit pure miserie zelf aan de machine gehaald heb - en dan wordt je nog scheef bekeken. Je staat daar dan als klant van een groot bedrijf die daar jaarlijks tientallen wagens aanschaft; goed in de kleding en met elke bezoek aan de garage een ander Zwitsers kwaliteitsuurwerk aan de pols. Mijn vrouw zit met haar A6 3.0 quattro inmiddels bij Jennes in Boortmeerbeek, daar nemen ze nog tijd en moeit en is de klant nog klant, ondanks deel van de VAG groep.

Comment

Ik hoop dat de kwaliteit van de BMW beter is.
                                    Helaas ,driewerf helaas,als je op BB allemaal de mankementen leest ,ik denk dat de tijd heen is van 10jaar zonder noemenswaardige kosten aan je wagen te hebben..is meer en meer een wegwerpprodukt geworden waar de onderdelen maar een bepaalde tijd meer meegaan..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                                      Helaas ,driewerf helaas,als je op BB allemaal de mankementen leest ,ik denk dat de tijd heen is van 10jaar zonder noemenswaardige kosten aan je wagen te hebben..is meer en meer een wegwerpprodukt geworden waar de onderdelen maar een bepaalde tijd meer meegaan..
                                      10 jaar zonder problemen moet niet (mag wel natuurlijk), maar enkele jaren zou toch het minste mogen zijn vind ik. Die laatste Audi had ik zo samengesteld met de bedoeling om hem zelf (voor de vrouw) over te nemen op einde leasing, maar met de problemen die er aan geweest zijn hebben we dat maar niet gedaan. De Alfa 159 die ze nu heeft kent bijlange niet zoveel problemen (om niet te zeggen geen). Maar misschien heb ik "malchance" gehad met de Audi. Want die daarvoor was (bijna) probleemloos.

Comment

• Niet te zot doen met je wagen en tijdig een onderhoudsbeurt geven, kan al veel kosten voorkomen. Maar als je je geld aan andere dingen uitgeeft en er niks meer over is voor die onderhoudsbeurten... Of je laat je meeslepen in één of andere "vreemde manier van euh... rijden..."...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SeventyEight Bekijk Berichten
                                          Dan zijn we met 2. Mijn Audi dealer (ACM Mechelen) wist ook dat mijn lease af ging lopen, nooit een belletje, nooit een vraag in de garage of ik al aan het uitkijken was naar iets nieuw. Ik heb zelfs 2 keer aan de onthaalbedienden laten weten dat mijn lease ging aflopen en zelfs 2 keer tegen een verkoper.
                                          Nul reactie en zelfs een verkeerd antwoord op de vraag wanneer de nieuwe A5 en nieuwe A4 besteld konden worden.
                                          Altijd doodgenegeerd. De enige koffies die ik daar gedronken heb zijn degene die ik uit pure miserie zelf aan de machine gehaald heb - en dan wordt je nog scheef bekeken. Je staat daar dan als klant van een groot bedrijf die daar jaarlijks tientallen wagens aanschaft; goed in de kleding en met elke bezoek aan de garage een ander Zwitsers kwaliteitsuurwerk aan de pols. Mijn vrouw zit met haar A6 3.0 quattro inmiddels bij Jennes in Boortmeerbeek, daar nemen ze nog tijd en moeit en is de klant nog klant, ondanks deel van de VAG groep.
                                          Toch een beetje een gewrongen redenering... Omdat je deftig gekleed bent en een zwitsers uurwerk rond je pols hebt moet je beter bediend worden?
                                          Ik ben bij de vorige aankoopronde tijdens verbouwingswerken snel (in half werkplunje) naar de garage gegaan en heb dan volgens mij net evenveel recht op een vriendelijk onthaal (wat ik trouwens kreeg bij Mercedes, BMW en Audi). Ik ga me echt niet omkleden om een auto te gaan kiezen...

Dat gezegd zijnde, een Audi komt hier nooit meer binnen. Niet alleen vanwege de rotslechte service met mijn vorige audi, maar ook vanwege de ronduit boertige verkoper die daar rondloopt.

Ik wil als volgende een kleinere wagen (ik rijd nu rond met een BMW 5 Touring F11 en vind dat te groot), en zal waarschijnlijk uitkomen bij een 4 gran coupé of een mercedes C break (vind ik persoonlijk een lelijk onding, maar die 300 diesel hybride vind ik wel interessant).
                                          BMW 420dA : >>>

Comment

Working...
                                          X