Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 4 Gran Coupé

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Bushimo Bekijk Berichten

Als ik 40K wil spenderen aan een luxe auto met de gedachte om daarna zo min mogelijk aan de pomp te betalen is het toch logisch dat dat een argument is?
    In dat geval wel. Alleen zie ik er de logica niet van in.

Zowat hetzelfde als een elektrische auto kopen van 130k om U een BIV van 1000 euro uit te sparen
    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
    current : BMW 330D F30

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
      Omdat verbruik maar een deel is van de prijs / km van een voertuig en aangezien een BMW relatief duur is... Begrijp je?

Ik kon met mijn 320d ook gemakkelijk 4.5 liter halen bij 120 en zelfs 3.3 bij 90. maar als je weinig wil verbruiken om uw kost per km laag te houden kan je toch beter een goedkopere wagen kopen ?

Met mijn 330d kan ik bij heel heel rustig rijden en lage snelheid ( bv 110) zelfs onder de 5 komen, maar als ik gewoon doorknal en 150+ rijd kom ik zelfs nog maar aan 7.5.

BMWs verbruiken weinig maar ik zou er niet speciaal 1 voor kopen aangezien de afschrijving de grootste kost is
      Ik zoek een milieuvriendelijke wagen die er goed uitziet, goed uitgerust is en ook nog leuk rijdt.
      Maar 't verbruik komt op de eerste plaats. En mij kost die wagen geen sikkepit, zoals al eerder gezegd. vanuit financieel standpunt zal het me worst wezen of die auto nu 5 of 10 l verbruikt, ik betaal die brandstof toch niet. maar ik wil ook op 't vlak van autorijden mijn ecologische voetafdruk zo klein mogelijk houden.

Oorspronkelijk geplaatst door Bushimo Bekijk Berichten
      Beetje krom om dan te zeggen dat men een goedkopere wagen moet kopen?
      Als je in dat luxe segment een auto wil (voor bijkomende redenen behalve zuinigheid) dan is BMW 1 van de betere opties (al zou ik op dit moment toch ook eens naar MB kijken) dus dat is het overwegen waard.

Als ik 40K wil spenderen aan een luxe auto met de gedachte om daarna zo min mogelijk aan de pomp te betalen is het toch logisch dat dat een argument is?
      De catalogusprijs van mijn wagen ligt veel hoger dan 40k. Ik wil gewoon luxe. heb nu een goed uitgeruste 520d F11, maar vind die iets te groot. Ik vind het individueel interieur met leder geweldig, en dat vind ik niet bij de andere merken (toch niet voor die prijs).
      En Mercedes Benz? heb een week-end met de C300 hybride rondgereden als test, maar kreeg die niet onder de 4,5l, zelfs niet indien ik moeite deed. Misschien koop ik alsnog een 520d (F10 dan), maar ik heb mijn zinnen nu wel echt gezet op iets kleiner (misschien een nieuwe 3)

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
      In dat geval wel. Alleen zie ik er de logica niet van in.

Zowat hetzelfde als een elektrische auto kopen van 130k om U een BIV van 1000 euro uit te sparen
      Wel en ik zie de logica niet van een 330 te kopen. En ik wil me niets besparen. Want het kost me namelijk niets.
      BMW 420dA : >>>

Comment

• De catalogusprijs van mijn wagen ligt veel hoger dan 40k. Ik wil gewoon luxe.

Dat zeg ik toch?
        Bovendien heeft de C300 -op papier- een lage uitstoot .. als je dan toch milieubewust een zo laag mogelijke ecologische voetafdruk wilt...
        En als dat niet voldoende is heb je nog steeds de 350e met gigantische lage theoretische waarden. Alsook heeft MB het designo leder dat prachtig is in de nieuwe C.

Mij maakt het allemaal geen bal uit hoor, puur objectief gekeken heb je mogelijkheden en dat ontkrachten heeft weinig zin. Maar waar jij uiteindelijk je centen aan geeft is beschermd door je eigen motivatie.
        Last edited by ; 08/05/2015, 06:22.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bushimo Bekijk Berichten

Dat zeg ik toch?
          Bovendien heeft de C300 -op papier- een lage uitstoot .. als je dan toch milieubewust een zo laag mogelijke ecologische voetafdruk wilt...
          En als dat niet voldoende is heb je nog steeds de 350e met gigantische lage theoretische waarden. Alsook heeft MB het designo leder dat prachtig is in de nieuwe C.

Mij maakt het allemaal geen bal uit hoor, puur objectief gekeken heb je mogelijkheden en dat ontkrachten heeft weinig zin. Maar waar jij uiteindelijk je centen aan geeft is beschermd door je eigen motivatie.
          C300 is alleen op papier zuiniger, in real life blijk ik zuiniger met een 320d Touring... En de 350e wordt wel erg duur (Mercedes C is sowieso een pak duurder dan de 3 indien je ze volledig aankleedt). Bovendien vind ik de achterkant van de C berline ronduit lelijk.

Comment

• Hallo

ik heb twee technische vraagjes .... Hopelijk kunnen jullie me een antwoord bezorgen.

1) mijn Iphone 4S is via bluetooth aangesloten in de wagen. Bellen e.d. Loopt allemaal prima. Echter wanneer ik een sms ontvang hoor je helemaal niks. Ook niet de klank van de gsm zelf. De gsm lijkt dan wel op "stil" te staan. Is dit afhankelijk van de instellingen van de wagen zelf ? Met bvb de App van Coyote heb ik net hetzelfde: geen geluid te horen. Ook niet op de gsm zelf. De instellingen om geluid weer te geven staan nochtans correct.

2) bij de gps kan je kiezen voor kaartweergave in rijrichting, noordrichting, etc ... Ik wil de weergave in rijrichting. Maar telkens opnieuw dien ik dit in te stellen. Kan je de keuze definitief bewaren ?

Dank !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Benz1976 Bekijk Berichten
              Hallo

ik heb twee technische vraagjes .... Hopelijk kunnen jullie me een antwoord bezorgen.

1) mijn Iphone 4S is via bluetooth aangesloten in de wagen. Bellen e.d. Loopt allemaal prima. Echter wanneer ik een sms ontvang hoor je helemaal niks. Ook niet de klank van de gsm zelf. De gsm lijkt dan wel op "stil" te staan. Is dit afhankelijk van de instellingen van de wagen zelf ? Met bvb de App van Coyote heb ik net hetzelfde: geen geluid te horen. Ook niet op de gsm zelf. De instellingen om geluid weer te geven staan nochtans correct.

2) bij de gps kan je kiezen voor kaartweergave in rijrichting, noordrichting, etc ... Ik wil de weergave in rijrichting. Maar telkens opnieuw dien ik dit in te stellen. Kan je de keuze definitief bewaren ?

Dank !
              Dat laatste heb ik ook met de V40...

Comment

• ...en dat eerste vind ik veilig, zou het niet de bedoeling zijn ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  ...en dat eerste vind ik veilig, zou het niet de bedoeling zijn ?
                  op zich wel natuurlijk. Voor de gsm vind ik dat niet zo erg. Maar met de coyote hoor ik toch wel graag de meldingen

Comment

• Samen met de facelift van de 3-reeks krijgt de 418d de nieuwe B47 motor.
                    De 420 Cabrio trouwens ook.
                    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• is dat trouwens ook geen bommenwerper een B47?
                      2021 Taycan 4S
                      2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                        is dat trouwens ook geen bommenwerper een B47?
                        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Wanneer zou er een facelift komen? De GC is nog maar een jaar beschikbaar, maar de 1 en 3 zitten bv. al in het nieuw. Zouden ze echt nog wachten tot 2018?
                          2004: Golf II 1.9 TDI — 2007: Ford Fiesta 1.4 TDCI — 2008: SEAT Altea 1.9 TDI — 2012: BMW 318d — 2016: BMW 430d Gran Coupé — 2021: ?

Comment

• Dat zal nog wel een tijdje duren, die facelift. Ze hebben net een aantal motoren ge-update, dat zouden ze niet gedaan hebben indien de wagen snel een update zou krijgen

Comment

• Iemand die kan bevestigen of alle GC Launch control hebben . Volgende week heb ik mijne en neen ik doe niet aan inrijden.Dus éénmaal op temperatuur wil ik dat uittesten icm met xdrive moet dat zalig zijn.
                              Links en rechts hoor je dat sommigen het niet hebben maar kan zoiets bij gecodeerd worden?

Comment

• Aangezien je Sport+ mode moet selecteren om Launch control te activeren, is dit enkel bij M-sport modellen denk ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Seth Bekijk Berichten
                                  Wanneer zou er een facelift komen? De GC is nog maar een jaar beschikbaar, maar de 1 en 3 zitten bv. al in het nieuw. Zouden ze echt nog wachten tot 2018?
                                  De F36 zal hoogstwaarschijnlijk samen met de F32/33 zijn facelift krijgen en dat zal eind 2016, begin 2017 zijn volgens mij.

Comment

• Launch Control komt samen met de sportautomaat.
                                    Sport+ is een mode die je ook kan krijgen in combinatie met andere opties, bv. Variabele M sport steering, adaptieve M sportophanging, sport line, M pakket...

Comment

• Dan moet je toch al wat kilometers gereden hebben om rugpijn te hebben :-)

Comment

• En het is heel plezant :-)

Comment

• Miljaarde, ik had nu al een tijdje Mondstein in gedachten, maar sinds vandaag is dat kleur niet meer beschikbaar in de configurator. Hopelijk is dat tijdelijk…
                                          2004: Golf II 1.9 TDI — 2007: Ford Fiesta 1.4 TDCI — 2008: SEAT Altea 1.9 TDI — 2012: BMW 318d — 2016: BMW 430d Gran Coupé — 2021: ?

Comment

Working...
                                          X