Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 4 Gran Coupé

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Moet dat toch eens zeggen,vind die lichtblokken voor en achter van BMW toch mee van de lelijkste in automarkt,al vind ik anderen ook niet je dat.Wat vind ik de mooiste?Ja,dan moet ik al een concurrent van BMW aanspreken......

Comment

• Voila 800km verder . Voor de mensen die een 430gc xdrive willen hou rekening met 9liter verbruik . Nu ja mij ex C250 had ook dat verbruik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
        Voila 800km verder . Voor de mensen die een 430gc xdrive willen hou rekening met 9liter verbruik . Nu ja mij ex C250 had ook dat verbruik.
        Maakt eens een topic aan jongen
        Ben wel benieuwd naar meer info.
        Verbruik zal wel nog dalen, niet ? Wij haalde 9-10l met een F01 730d.
        Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
        www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
          De kogel is eindelijk door de kerk. De volgende wordt een 4 gran coupé, 420d. Kleurencombo staat vast (Midnight Blue + Muskat (nutmeg) full leather interieur, in de garage stond een cabrio met dat muskat-interieur, dat zag er goed uit en is uiteindelijk intelligenter dan een Kaschmirbeige interieur denk ik.

Ook de uitrusting ligt zo goed als vast. Nu blijft er nog één knoop door te hakken : ik moet nog kiezen tussen
          - adaptieve M-sportophanging
          - upgrade Hifi-installatie naar Harmon khardon
          - upgrade Xenon naar LED

Geen van alle drie noodzakelijk (ook die ophanging niet denk ik, want de wagen staat op 17"). Ik neig nu naar het laten vallen van de Harmon khardon, maar twijfel nog
          Proficiat! Ferme kleur ook!
          Moet je 1 van de 3 opties kiezen of er 1 laten vallen?
          De hk lijkt me machtig. Heb je zelf veel plezier van. Met die ophanging heb ik geen enkele ervaring, dus geen mening over en xenon lijkt me voldoende tov led.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
            Proficiat! Ferme kleur ook!
            Moet je 1 van de 3 opties kiezen of er 1 laten vallen?
            De hk lijkt me machtig. Heb je zelf veel plezier van. Met die ophanging heb ik geen enkele ervaring, dus geen mening over en xenon lijkt me voldoende tov led.
            Mijn post was niet duidelijk, ik moet er eentje van de drie laten vallen. De LED lampen zijn, volgens wat ik lees, een pak krachtiger en helderder. Ze passen de verlichting ook aan aan de verkeerssituatie in functie van de weg (gebaseerd op GPS gegevens). Ik heb een 4 gran coupé getest enkele weken geleden, en vond de geluidsinstallatie goed in die wagen, ga nog eens navragen of dat een h/k was of niet. Als dan de gewone Hifi was, dan volstaat dat voor mij.

Zelf nog geen enkele 4 in die kleur gezien. Iedere keer dat ik een 1-serie in Midnight Blue zie, denk ik "wow". Ik heb ook het vakje Aluminium gesatineerd aangevinkt.

Ondertussen twijfel ik opnieuw een beetje richting 320d Touring, zou iets praktischer zijn. Maar eigenlijk rijd ik maar één keer per week met 4 in de wagen, en je moet volgens mij al bijna 185 cm zijn om een probleem te maken met de dakrand achterin.
            BMW 420dA : >>>

Comment

• BMW 4 Gran Coupé

Oorspronkelijk geplaatst door Heintje Bekijk Berichten
              heeft er iemand ConnectedDrive Services Pack genomen, twijfel of ik dit zou nemen. Is het een meerwaarde of niet ?
              Heb je niet zoveel aan. Je kan wel iemand bellen van bmw via de auto en dan kunnen ze bepaalde adressen opzoeken en die rechtstreeks in de navi zetten. Leuk als je eens je telefoon bent vergeten en het dus zelf niet kan opzoeken of om eens te showen aan een kennis/vriend.

Je kan op internet via de wagen..

Je kan adressen via Google maps naar de auto sturen.

De instellingen van de wagen opslaan op internet.

Wagen opendoen via smartphone en dergelijke.

Bepaalde apps zoals deezer gebruiken.

Maar ik zou het niet missen denk ik.

Neem zeker wel RTTi (optie). Heeft me al vele uren file bespaard!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
              previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
              current : BMW 330D F30

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jupiter Bekijk Berichten
                Moet dat toch eens zeggen,vind die lichtblokken voor en achter van BMW toch mee van de lelijkste in automarkt,al vind ik anderen ook niet je dat.Wat vind ik de mooiste?Ja,dan moet ik al een concurrent van BMW aanspreken......
                Lichtblokken vooraan zijn net de mooiste die er zijn vind ik en ook de meest herkenbare!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                current : BMW 330D F30

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                  Maakt eens een topic aan jongen
                  Ben wel benieuwd naar meer info.
                  Verbruik zal wel nog dalen, niet ? Wij haalde 9-10l met een F01 730d.
                  Is mijn bedrijfswagen met reclame en dat hou ik prive.

Comment

Mijn post was niet duidelijk, ik moet er eentje van de drie laten vallen. De LED lampen zijn, volgens wat ik lees, een pak krachtiger en helderder. Ze passen de verlichting ook aan aan de verkeerssituatie in functie van de weg (gebaseerd op GPS gegevens). Ik heb een 4 gran coupé getest enkele weken geleden, en vond de geluidsinstallatie goed in die wagen, ga nog eens navragen of dat een h/k was of niet. Als dan de gewone Hifi was, dan volstaat dat voor mij.

Zelf nog geen enkele 4 in die kleur gezien. Iedere keer dat ik een 1-serie in Midnight Blue zie, denk ik "wow". Ik heb ook het vakje Aluminium gesatineerd aangevinkt.

Ondertussen twijfel ik opnieuw een beetje richting 320d Touring, zou iets praktischer zijn. Maar eigenlijk rijd ik maar één keer per week met 4 in de wagen, en je moet volgens mij al bijna 185 cm zijn om een probleem te maken met de dakrand achterin.
                    Ivm met de standaard hifi in de 4 gc: Valt voor mij op dat die hoorbaar kwalitatief minder is dan ik gewoon was in de E91. Enige waar ik mij nu toch dagelijks wat aan stoor.

Comment

• Ik vond mijn standaard hifi in beide E91's niet top.
                      De Professional in mijn F07 is veel beter en ruim voldoende.
                      Dat lijkt me dan ook een ideaal compromis, er is nog een weg beter dan standaard en een pak goedkoper dan Harman-Kardon.
                      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door avc Bekijk Berichten
                        Ivm met de standaard hifi in de 4 gc: Valt voor mij op dat die hoorbaar kwalitatief minder is dan ik gewoon was in de E91. Enige waar ik mij nu toch dagelijks wat aan stoor.
                        Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                        Ik vond mijn standaard hifi in beide E91's niet top.
                        De Professional in mijn F07 is veel beter en ruim voldoende.
                        Dat lijkt me dan ook een ideaal compromis, er is nog een weg beter dan standaard en een pak goedkoper dan Harman-Kardon.
                        Ik heb vandaag beiden gehoord. H/K is beter, maar ik luister eigenlijk vaak gewoon naar de radio . Bovendien staat mijn muziek nooit écht luid. Ik ga dus voor het Hifi-soundsystem gaan (heb ik nu in de F11 en volstaat voor mij) en geen H/K nemen. Ik vond het geluid in de 4 GC die ik getest heb vrij goed en dat was blijkbaar de Hifi, niet de H/K.
                        De LED's hebben dubbele schijnwerpers en geven, van al wat ik lees, veel beter en helderder zicht, ook de mistlampen zijn heel wat beter. Ik durf nog wel eens op slecht of niet-verlichte wegen rijden... Adaptieve ophanging geeft sowieso meer comfort ...
                        Nu alleen nog besluiten of ik RFT neem of niet... ben met de vorige wagen 4 keer plat gevallen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                          Neem zeker wel RTTi (optie). Heeft me al vele uren file bespaard!
                          Ik denk dat Connected drive nodig is om RTTi te kunnen nemen.

Comment

• Google is your friend, zeggen ze dan.

Als je deze vergelijking bekijkt, is het voordeel voor LED vs Xenon toch vrij duidelijk... http://f30.bimmerpost.com/forums/sho....php?t=1030409

Comment

• later
                              Last edited by ; 02/06/2015, 05:13.

Comment

• nog later
                                Last edited by ; 02/06/2015, 05:14.

Comment

• Heb 3 weken geleden bestelling geplaatst (4GC-435iX).
                                  Zwaar getwijfeld tussen GC en LCI. Maar vond (vind) 4 mooier dus bewust niet geopteerd voor LCI en "nieuwe" motor 340i (+20PK / +50Nm) : de langverwachte "brug" tss. 335i en M (NIET DUS).
                                  LCI 340i biedt nochtans lagere CO2, lager verbruik, lagere BIV => lagere verzekering, betere rijdynamiek and what not.
                                  Nogmaals, heb gekozen voor model dat ik mooi vind en niet voor de (technologische) vooruitgang.
                                  BTW : LCI340iX identiek geconfigureerd en ook prijs zit lager dan GC435iX.
                                  Heb bij verkoper daarentegen wel gepeild naar de mogelijkheid dat er op (korte) termijn een (M)440iGC zit aan te komen.
                                  Mede door het feit dat 435iXGC nog maar sinds 7/14 te verkrijgen is, achtte hij de kans hiertoe gering tot nihil.
                                  OK, bestelling geplaatst dus.
                                  Nu, 3 weken later blijkt de prijzenpolitiek inzake 4GC opeens veranderd en zie ik in feite een flauwe afdruk van de LCI configurator.
                                  Concreet : zelfde 4GC kost nu opeens 500 euro minder én er is zowaar een verandering in het interieur waar te nemen ("deksel" bekerhouder is vervangen door een "rolluik" ~ LCI).
                                  Waar zijn die toch mee bezig...??

Comment

• Wat er ook van zij, BMW rules zeker?
                                    Last edited by ; 02/06/2015, 05:18.

Comment

Ik heb vandaag beiden gehoord. H/K is beter, maar ik luister eigenlijk vaak gewoon naar de radio . Bovendien staat mijn muziek nooit écht luid. Ik ga dus voor het Hifi-soundsystem gaan (heb ik nu in de F11 en volstaat voor mij) en geen H/K nemen. Ik vond het geluid in de 4 GC die ik getest heb vrij goed en dat was blijkbaar de Hifi, niet de H/K.
                                      De LED's hebben dubbele schijnwerpers en geven, van al wat ik lees, veel beter en helderder zicht, ook de mistlampen zijn heel wat beter. Ik durf nog wel eens op slecht of niet-verlichte wegen rijden... Adaptieve ophanging geeft sowieso meer comfort ...
                                      Nu alleen nog besluiten of ik RFT neem of niet... ben met de vorige wagen 4 keer plat gevallen
                                      Lijkt me een logische keuze om dan voor de HiFi optie te gaan, anders is het toch wat weggesmeten geld die HK. Ik moet enorm wennen aan die RFT banden (eerste keer dat ik dat heb en dat sinds 4 weken) maar... gisteren stond linksachter plat (nagel) en kon ik rustig naar de garage rijden. Mijn (professionele) dag ging er toch heel anders uitgezien hebben zonder RFT denk ik...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door montreux Bekijk Berichten
                                        Heb 3 weken geleden bestelling geplaatst (4GC-435iX).
                                        Zwaar getwijfeld tussen GC en LCI. Maar vond (vind) 4 mooier dus bewust niet geopteerd voor LCI en "nieuwe" motor 340i (+20PK / +50Nm) : de langverwachte "brug" tss. 335i en M (NIET DUS).
                                        LCI 340i biedt nochtans lagere CO2, lager verbruik, lagere BIV => lagere verzekering, betere rijdynamiek and what not.
                                        Nogmaals, heb gekozen voor model dat ik mooi vind en niet voor de (technologische) vooruitgang.
                                        BTW : LCI340iX identiek geconfigureerd en ook prijs zit lager dan GC435iX.
                                        Heb bij verkoper daarentegen wel gepeild naar de mogelijkheid dat er op (korte) termijn een (M)440iGC zit aan te komen.
                                        Mede door het feit dat 435iXGC nog maar sinds 7/14 te verkrijgen is, achtte hij de kans hiertoe gering tot nihil.
                                        OK, bestelling geplaatst dus.
                                        Nu, 3 weken later blijkt de prijzenpolitiek inzake 4GC opeens veranderd en zie ik in feite een flauwe afdruk van de LCI configurator.
                                        Concreet : zelfde 4GC kost nu opeens 500 euro minder én er is zowaar een verandering in het interieur waar te nemen ("deksel" bekerhouder is vervangen door een "rolluik" ~ LCI).
                                        Waar zijn die toch mee bezig...??
                                        Buiten die €500 goed toch dat er niet plots een 440i beschikbaar is? Ik heb ook eens de oefening gemaakt met de configuratie van mijn GC, is €60 euro duurder

Comment

• Als je de topinstallatie van BMW neemt op geluidsgebied, of het nu HK is of High End, dan zit je relatief goed.
                                          Goed : omdat dat goed speelt en zuiver speelt.
                                          Relatief : omdat zowel de hoge, lage als mid-tonen door alle luidsprekers gejaagd worden.
                                          Dus - een beetje cru gesteld, maar soit - je hoort geen bas of je hoort de bas door alle luidsprekers.

Met het geld dat je uitgeeft aan HK of High End, kan je eigenlijk betere componenten kopen. RadioCd, versterker, composet (2 mids en 2 highs) en sub. Heel eenvoudig, maar kwalitatief spul, zal een pak beter klinken.

Natuurlijk, alles zit nu redelijk mooi ingebouwd en alles is geïntegreerd. Dus de audio d'er uit gooien en vervangen, is niet zo eenvoudig...

Comment

Working...
                                          X