Oorspronkelijk geplaatst door toerke
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW X5 2007
Collapse
X
-
Prachtig, 'n monacoblauwe met zadelbruin leder!1991 Mazda MX-5 NA
Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
www.dennisnoten.com - Flickr
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenDamn, dat Adaptive drive is dus wel ongelooflijk vet.
Wat een systeem zeg. Prijskaartje is wel hoog
.
Comment
-
Hallo Iedereen!
Mijn eerste post op dit informatieve forum, maar ik lees reeds geruimte tijd mee
Heb me vorige week na lang zoeken een X5 E70 3.0d gevonden in Duitsland, meer bepaald bij BMW Schaal in Bitburg. Mijn vorige, een E53 3.0d, was zeer snel verkocht, dus ik hoop de nieuwe deze week ergens op te halen. Hij was, voor mij althans, compleet op de trekhaak na, dus die heb ik laten naplaatsen.
Mijn voornaamste eisen waren : Spacegrau, comfort zetels en adaptive drive. Na een paar testritten in bornem en met vrienden hun nieuwe E70's, kwam ik tot bovenstaande 3 must-have opties. De adaptive drive maakt een groot verschil uit in rijgedrag, terwijl de zetels bijna een 'othopedische' vereiste waren voor mijn gebrekkige rug.
Even nog een (half duits, half engelse) optielijst :
02VA Adaptive Drive
0217 Aktive steering
0220 Niveauregulierung
0230 EU spezifische Umfänge
0302 Alarm
04AZ Bambus Maser dunkel
0402 Panorama roof
0430 Innen/Außenspiegel automatisch abblendend
0456 comfortseats
0488 Lordosenstütze Fahrer/Beif.
0493 Ablagepaket
0494 Heated Seats
05AC High beam assistant
0502 Scheinwerfer-Waschanlage
0508 Park Distance Control (PDC)
0521 Regensensor mit Fahrlichtaut.
0522 Xenon
0534 Airco
0544 Geschwindigkeitsregelung mit Bremsfunktion
0563 Lichtpaket
0609 Navigationssystem Professional
0633 Handyvorb.Bluetooth integr. m. Navi Professional
0672 CD-Wechsler 6-fach
0676 HiFi Lautsprechersystem
0761 Sonnenschutzverglasung
0330 Sportpaket
Extra : Aero pakket, Styling 128, trekhaak
Deze wagen heeft 5500km en is van april 2007.
(ik heb fotos toegevoegd van de nieuwe en de 'oude' - fotos van de nieuwe zijn nog van de verkoopsadvertentie)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenPrachtige uitvoering!
Zou je me via pm kunnen vertellen wat je er voor hebt betaald in Duitsland?
Volgens mij heb ik je vorige X5 al is gezien op x5world.net, klopt dat?
Enne.. check pm
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door HaVo Bekijk BerichtenThx voor de positieve replies ! Nu donderdag (13/12) mag ik hem gaan ophalen. Meer fotos volgen dan wel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xxx Bekijk BerichtenRegistreer je dan ook eens bij 'mijn auto'..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenDamn, dat Adaptive drive is dus wel ongelooflijk vet.
Wat een systeem zeg. Prijskaartje is wel hoog
.
Wat moet je adviseren bij zo'n prijzige optie? Zeer moeilijk. 't Is reuzegoed, maar o zo duur. Ik zou het - denk ik - wel nemen, maar ik denk dat ik een andere rijstijl heb dan jouw vader. Ik zou het voor mijn vader b.v., mocht de prijs een issue zijn (geen idee), niet adviseren omdat 'ie er nagenoeg geen meerwaarde uit zou halen.
De rest, zijnde adaptieve koplampen en HUD, zijn nuttig, maar ook prijzig. De HUD is ENORM handig vind ik, omdat je nooit meer je ogen naar "binnenin" het voertuig moet focussen, maar het dichtste waar je naar moet kijken is ongeveer een halve meter boven de neus van je auto, daar worden alle benodigde gegevens geprojecteerd. En dat zorgt voor veel minder inspanning bij 't kijken, en een ontspannener rijden. Maar je moet 't willen. M'n ma vindt de projecties vn de HUD enorm ergerlijk, omdat dat "in hare weg" zweeft en ze toch nooit naar snelheidsmeter, toerenteller of navigatiesysteem kijkt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door HaVo Bekijk Berichtenja daar staat hij ook op
Enne.. check pm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenHet is met die ophanging dat de X5 terug de benchmarks inzake driveability en rijplezier (uh-oh, als Spillies dat maar niet ziet, anders komt 'ie melken dat er met een Q7 ook, op ander vlak, meer rijplezier te sprokkelen valt) heeft neergezet. Met die ophanging is 'ie weergaloos, zonder is 'ie gewoon goed. Met beide ophangingen is 'ie in alle geval minder comfortabel dan de concurrentie (Cayenne uitgezonderd, da's ongeveer hetzelfde).
Wat moet je adviseren bij zo'n prijzige optie? Zeer moeilijk. 't Is reuzegoed, maar o zo duur. Ik zou het - denk ik - wel nemen, maar ik denk dat ik een andere rijstijl heb dan jouw vader. Ik zou het voor mijn vader b.v., mocht de prijs een issue zijn (geen idee), niet adviseren omdat 'ie er nagenoeg geen meerwaarde uit zou halen.
De rest, zijnde adaptieve koplampen en HUD, zijn nuttig, maar ook prijzig. De HUD is ENORM handig vind ik, omdat je nooit meer je ogen naar "binnenin" het voertuig moet focussen, maar het dichtste waar je naar moet kijken is ongeveer een halve meter boven de neus van je auto, daar worden alle benodigde gegevens geprojecteerd. En dat zorgt voor veel minder inspanning bij 't kijken, en een ontspannener rijden. Maar je moet 't willen. M'n ma vindt de projecties vn de HUD enorm ergerlijk, omdat dat "in hare weg" zweeft en ze toch nooit naar snelheidsmeter, toerenteller of navigatiesysteem kijkt.
Wat wel interessant kan zijn is 1tje in Duitsland zoeken met Adaptive Drive in de uitvoering die wij willen (Monacoblau/Sattelbraun met sportpakket). Voordeel is dan ook dat er geen levertijd op zit. Want ik hoor dat je nog steeds rond de 6 maanden mag wachten als je een nieuwe besteld.
Als het goed is gaan we er donderdag mee testrijden. Kans is aanwezig dat mijn pa het helemaal niet fijn vindt rijden, wat ik eigenlijk verwacht.
Ben benieuwd.
Comment
Comment