Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW X5 2007

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULES
    In de VS hebben de meeste vrachtwagens en trekkers gewoon ABS, dus die stoppen minder goed en snel dan de Europese. Dus de Europese zijn een pak veiliger.
    Oke, maar het feit dat vrachtwagens sneller stoppen dan personenwagens ligt niet aan het feit dat ze EBS hebben.

    Wagens hebben tenslotte ook al langer EBS.

    Comment


    • ABS verkort de remweg (doorgaans) niet, maar verlángt die (op het droge). De meesten denken omgekeerd, maar niks is minder waar...

      Comment


      • Dank u dat je die hebt laten staan

        Heb je de overige ook nog in een groter formaat?

        Comment


        • Woesaaaah! KNap

          Ik ben ferm content, dat ze eigenlijk uiterlijk slecht een evolutie hebben gemaakt van de huidige X5 en geen zwaar Bangle-design a la X3.

          Damn echt knap!

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
            ABS verkort de remweg (doorgaans) niet, maar verlángt die (op het droge). De meesten denken omgekeerd, maar niks is minder waar...
            Maar de wagen zal niet uitbreken en blijft controleerbaar.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door reVel
              Maar de wagen zal niet uitbreken en blijft controleerbaar.
              Gedeeltelijk correct. ABS is geen ESP, en hard remmen in een bocht met ABS en zonder ESP, verhindert niet dat je auto kan uitbreken (both ways). Je kan blijven sturen, dat is 't. Controleerbaar, ja, meestal wel.

              Comment


              • Holy smokes die is knap!

                Comment


                • wooohow wat een bak, supermooi
                  Dit is toch al heel wat anders dan de ML, GL, Q7 hoor
                  Precies een klasse hoger! Ben er echt weg van, ben benieuwd hoe die in het echt uitziet

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
                    Oke, maar het feit dat vrachtwagens sneller stoppen dan personenwagens ligt niet aan het feit dat ze EBS hebben.

                    Wagens hebben tenslotte ook al langer EBS.
                    Ja, maar niet alle wagens. Verwissel hier ook niet ESP met EBS.

                    Vrachtwagens hebben hele grote schijven (groter dan personenwagens, logisch) en daardoor stoppen ze ook snel.

                    (Nuja zolang het maar systemen van Knorr-Bremse zijn )


                    Kan iemand wat meer uitleg geven tussen de adaptieve lichten en de mistlampen verlichting?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULES
                      In de week van iemand gehoord, een vrachtwagen stopt sneller dan een personenwagen. Het wordt percies tijd dat de wagens ook eens EBS gaan krijgen.
                      Die heeft je dan toch iets wijsgemaakt.

                      Comment


                      • LOL wa is da.
                        Is het 1 april al ofzo of zijn dit mislukte photoshops.

                        Man man man zo'n mormel

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door reVel
                          Die heeft je dan toch iets wijsgemaakt.
                          Het was een reportage op televisie.

                          Comment


                          • Dit topic is nog maar 9uur oud en al 14 pagina's ... goed bezig.

                            Wat is de code van deze X5? E..
                            Voorts weet ik nog niet goed wat 'k ervan moet denken. Op deze foto's vind ik hem wel cava, al is de achterkant weer wennen. Interieur is darentegen wel mijn ding.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door reVel
                              Die heeft je dan toch iets wijsgemaakt.
                              Idd, de logica zit weer ver..

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                Gedeeltelijk correct. ABS is geen ESP, en hard remmen in een bocht met ABS en zonder ESP, verhindert niet dat je auto kan uitbreken (both ways). Je kan blijven sturen, dat is 't. Controleerbaar, ja, meestal wel.
                                ABS is veiliger dan geen ABS.
                                Je remstand is korter zonder omdat de banden kunnen doorslippen zonder ABS. Maar de kans dat de wagen oncontroleerbaar uitbreekt is groot zonder ABS. Logisch ook.

                                Met een oude wagen zonder ABS gaat een normale persoon toch niet poefpaf vol op de rem en koppeling om tot stilstand te komen want dan schuift je toch meestal weg.
                                Indertijd moest je anticiperen bij het remmen en ABS doet dat nu voor je.

                                En rubber verbranden stinkt

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULES
                                  Ja, maar niet alle wagens. Verwissel hier ook niet ESP met EBS.

                                  Vrachtwagens hebben hele grote schijven (groter dan personenwagens, logisch) en daardoor stoppen ze ook snel.

                                  (Nuja zolang het maar systemen van Knorr-Bremse zijn )


                                  Kan iemand wat meer uitleg geven tussen de adaptieve lichten en de mistlampen verlichting?
                                  EBS = Electronic Braking System oftewel Brake-by-wire.

                                  Geen mechanische verbinding tss pedaal en rem, puur elektronica die kijkt hoe hard je remt, hoe plots je gas lostte, en dan ism ESP en ABS en nog een hoop van die afkortingen ervoor zorgt dat je de gewenste remkracht krijgt.

                                  Kom over een jaar nog maar eens terug, ik krijg volgend jaar een paar uur per week les over al die afkortingen

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
                                    EBS = Electronic Braking System oftewel Brake-by-wire.

                                    Geen mechanische verbinding tss pedaal en rem, puur elektronica die kijkt hoe hard je remt, hoe plots je gas lostte, en dan ism ESP en ABS en nog een hoop van die afkortingen ervoor zorgt dat je de gewenste remkracht krijgt.

                                    Kom over een jaar nog maar eens terug, ik krijg volgend jaar een paar uur per week les over al die afkortingen
                                    En die stuurt bij. Nuja, ik ken er ook wel van, toevallig is Knorr-Bremse wel een van de wereldleiders op dat vlak...

                                    Herhaling van men vraag kan iemand het verschil uitleggen tussen die bochtverlichting met mistlamp en adaptief?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door reVel
                                      ABS is veiliger dan geen ABS.
                                      Je remstand is korter zonder omdat de banden kunnen doorslippen zonder ABS. Maar de kans dat de wagen oncontroleerbaar uitbreekt is groot zonder ABS. Logisch ook.

                                      Met een oude wagen zonder ABS gaat een normale persoon toch niet poefpaf vol op de rem en koppeling om tot stilstand te komen want dan schuift je toch meestal weg.
                                      Indertijd moest je anticiperen bij het remmen en ABS doet dat nu voor je.

                                      En rubber verbranden stinkt
                                      Allemaal juist, al is jouw uitgangspunt verkeerd (net zoals 99% van de bevolking dus denkt) : je remafstand is niét korter, tenzij je op ondergrond rijdt met weinig grip. Trouwens, een héle hele lichte slip biedt de facto altijd de kortste remafstand of de snelste acceleratietijd, omdat je nog "krabt" in plaats van glijdt en je dus weldegelijk de volledige capaciteit van de banden gebruikt. Vraag maar na bij elke expert, coureur, testrijder of wat dan ook, ze zullen 't je bevestigen.

                                      Wat de verlengde remweg met ABS betreft ... je moet 'es met gelijk welke degelijke auto aan 160 op droge weg op je rem gaan stampen, tot 0 per uur. Je zal wel voelen wat ik bedoel, als ik zeg dat je tijdens dat remmanoeuver enkele meters "kwijtgespeeld" bent. De remmen van een standaardauto zijn doorgaans zo afgesteld en bemeten dat je ze aan pakweg 2/3 van de topsnelheid op droge ondergrond niet à bloc geblockeerd krijgt, je zal misschien effe de banden laten piepen, maar tot aan pakweg 0 km/u zal je niet slippen/glijden.

                                      Dus : uitgangspunt is : het énige grote voordeel van ABS = kunnen blijven sturen tijdens een remmanoeuver waarbij de wielen zijn geblokkeerd. Het maakt je auto niet stabieler, of verhindert helemaal niet dat je gaat tollen/spinnen.

                                      Nu zit ABS volledig verweven in allerhande andere drieletterige systemen, en is de functie een hoop uitgebreider geworden. En op vandaag heb je daarom gelijk, maar puur theoretisch niet.

                                      Maar dat weet je zelf ook wel, vermoed ik.
                                      Last edited by ; 08/08/2006, 19:37.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULES
                                        Herhaling van men vraag kan iemand het verschil uitleggen tussen die bochtverlichting met mistlamp en adaptief?
                                        Kan je toch zelf afleiden uit de naam?

                                        Bij adaptieve bochtverlichting heb je je koplampen die meedraaien met het sturen, de bochtverlichting is dus continu en variabel. Bij bochtverlichting vanuit het mistlicht, gaat een extra in het mistlicht ingewerkte lamp met eigen spiegel branden van zodra het stuur meer dan een bepaald aantal graden is gedraaid, of wanneer de auto meer dan een bepaald aantal middelpuntvliedende krachten ondergaat ; de bochtverlichting is dus niet continu, en niet variabel.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                          Kan je toch zelf afleiden uit de naam?

                                          Bij adaptieve bochtverlichting heb je je koplampen die meedraaien met het sturen, de bochtverlichting is dus continu en variabel. Bij bochtverlichting vanuit het mistlicht, gaat een extra in het mistlicht ingewerkte lamp met eigen spiegel branden van zodra het stuur meer dan een bepaald aantal graden is gedraaid, of wanneer de auto meer dan een bepaald aantal middelpuntvliedende krachten ondergaat ; de bochtverlichting is dus niet continu, en niet variabel.
                                          En op de X5 zijn ze allebei beschikbaar? (optioneel wrs, BMW kennende)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X