Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
In de VS hebben de meeste vrachtwagens en trekkers gewoon ABS, dus die stoppen minder goed en snel dan de Europese. Dus de Europese zijn een pak veiliger.
Oke, maar het feit dat vrachtwagens sneller stoppen dan personenwagens ligt niet aan het feit dat ze EBS hebben.
Maar de wagen zal niet uitbreken en blijft controleerbaar.
Gedeeltelijk correct. ABS is geen ESP, en hard remmen in een bocht met ABS en zonder ESP, verhindert niet dat je auto kan uitbreken (both ways). Je kan blijven sturen, dat is 't. Controleerbaar, ja, meestal wel.
wooohow wat een bak, supermooi
Dit is toch al heel wat anders dan de ML, GL, Q7 hoor
Precies een klasse hoger! Ben er echt weg van, ben benieuwd hoe die in het echt uitziet
Dit topic is nog maar 9uur oud en al 14 pagina's ... goed bezig.
Wat is de code van deze X5? E..
Voorts weet ik nog niet goed wat 'k ervan moet denken. Op deze foto's vind ik hem wel cava, al is de achterkant weer wennen. Interieur is darentegen wel mijn ding.
Gedeeltelijk correct. ABS is geen ESP, en hard remmen in een bocht met ABS en zonder ESP, verhindert niet dat je auto kan uitbreken (both ways). Je kan blijven sturen, dat is 't. Controleerbaar, ja, meestal wel.
ABS is veiliger dan geen ABS.
Je remstand is korter zonder omdat de banden kunnen doorslippen zonder ABS. Maar de kans dat de wagen oncontroleerbaar uitbreekt is groot zonder ABS. Logisch ook.
Met een oude wagen zonder ABS gaat een normale persoon toch niet poefpaf vol op de rem en koppeling om tot stilstand te komen want dan schuift je toch meestal weg.
Indertijd moest je anticiperen bij het remmen en ABS doet dat nu voor je.
Ja, maar niet alle wagens. Verwissel hier ook niet ESP met EBS.
Vrachtwagens hebben hele grote schijven (groter dan personenwagens, logisch) en daardoor stoppen ze ook snel.
(Nuja zolang het maar systemen van Knorr-Bremse zijn )
Kan iemand wat meer uitleg geven tussen de adaptieve lichten en de mistlampen verlichting?
EBS = Electronic Braking System oftewel Brake-by-wire.
Geen mechanische verbinding tss pedaal en rem, puur elektronica die kijkt hoe hard je remt, hoe plots je gas lostte, en dan ism ESP en ABS en nog een hoop van die afkortingen ervoor zorgt dat je de gewenste remkracht krijgt.
Kom over een jaar nog maar eens terug, ik krijg volgend jaar een paar uur per week les over al die afkortingen
EBS = Electronic Braking System oftewel Brake-by-wire.
Geen mechanische verbinding tss pedaal en rem, puur elektronica die kijkt hoe hard je remt, hoe plots je gas lostte, en dan ism ESP en ABS en nog een hoop van die afkortingen ervoor zorgt dat je de gewenste remkracht krijgt.
Kom over een jaar nog maar eens terug, ik krijg volgend jaar een paar uur per week les over al die afkortingen
En die stuurt bij. Nuja, ik ken er ook wel van, toevallig is Knorr-Bremse wel een van de wereldleiders op dat vlak...
Herhaling van men vraag kan iemand het verschil uitleggen tussen die bochtverlichting met mistlamp en adaptief?
ABS is veiliger dan geen ABS.
Je remstand is korter zonder omdat de banden kunnen doorslippen zonder ABS. Maar de kans dat de wagen oncontroleerbaar uitbreekt is groot zonder ABS. Logisch ook.
Met een oude wagen zonder ABS gaat een normale persoon toch niet poefpaf vol op de rem en koppeling om tot stilstand te komen want dan schuift je toch meestal weg.
Indertijd moest je anticiperen bij het remmen en ABS doet dat nu voor je.
Wat de verlengde remweg met ABS betreft ... je moet 'es met gelijk welke degelijke auto aan 160 op droge weg op je rem gaan stampen, tot 0 per uur. Je zal wel voelen wat ik bedoel, als ik zeg dat je tijdens dat remmanoeuver enkele meters "kwijtgespeeld" bent. De remmen van een standaardauto zijn doorgaans zo afgesteld en bemeten dat je ze aan pakweg 2/3 van de topsnelheid op droge ondergrond niet à bloc geblockeerd krijgt, je zal misschien effe de banden laten piepen, maar tot aan pakweg 0 km/u zal je niet slippen/glijden.
Nu zit ABS volledig verweven in allerhande andere drieletterige systemen, en is de functie een hoop uitgebreider geworden. En op vandaag heb je daarom gelijk, maar puur theoretisch niet.
Herhaling van men vraag kan iemand het verschil uitleggen tussen die bochtverlichting met mistlamp en adaptief?
Kan je toch zelf afleiden uit de naam?
Bij adaptieve bochtverlichting heb je je koplampen die meedraaien met het sturen, de bochtverlichting is dus continu en variabel. Bij bochtverlichting vanuit het mistlicht, gaat een extra in het mistlicht ingewerkte lamp met eigen spiegel branden van zodra het stuur meer dan een bepaald aantal graden is gedraaid, of wanneer de auto meer dan een bepaald aantal middelpuntvliedende krachten ondergaat ; de bochtverlichting is dus niet continu, en niet variabel.
Bij adaptieve bochtverlichting heb je je koplampen die meedraaien met het sturen, de bochtverlichting is dus continu en variabel. Bij bochtverlichting vanuit het mistlicht, gaat een extra in het mistlicht ingewerkte lamp met eigen spiegel branden van zodra het stuur meer dan een bepaald aantal graden is gedraaid, of wanneer de auto meer dan een bepaald aantal middelpuntvliedende krachten ondergaat ; de bochtverlichting is dus niet continu, en niet variabel.
En op de X5 zijn ze allebei beschikbaar? (optioneel wrs, BMW kennende)
Comment