Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW X5 2007

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Tomski
    cool die S-Max velgen

Da's gewoon een evolutie van de vorige 4.4-sportvelg maar dat zul jij ook wel geweten hebben

1963 Land Rover Series IIa
    1994 Mercedes SL320
    2015 Land Rover Discovery SDV6
    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

cool die S-Max velgen

Was hetzelfde aan het denken toen ik de foto's voor het eerst zag, maar eigenlijk zijn het vernieuwingen op de Y-spaaks van de vorige generatie...

Wel vette velgen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
        Hoe bedoel je, on-intuïtief ? 't Is toch gewoon de Steptronic, maar dan in een moderner jasje ... In plaats van 't pookje te verzetten zul je nu wellicht gewoon naar achter of voren moeten tikken, "park" is dan een elektronische (!) handrem, te bedienen met een knopje ... sport is naar links tikken en dan weer up/down ..

lijkt mij een zeer mooi systeem !
        Park is niet de elektronische handrem. Die staat onder de hendel van de automaat. Sport naar links ja, maar toch. Nu kijk ik nooit naar de pook als ik met de '5 rij, je trekt dat ding gewoon naar beneden voor Drive. Of bij het parkeren hoef je ook niet te kijken, je voelt net zoals bij een manuele waar je zit. Zo'n pulssysteem vind ik maar niks..

Comment

Da's gewoon een evolutie van de vorige 4.4-sportvelg maar dat zul jij ook wel geweten hebben

ik probeer hier gewoon van mijn figuurlijke stok af te raken bij gebrek aan een figuurlijk kippenhok

Comment

Als er geen M-versie komt en er ligt al een 4,8 V8 onder de kap, zou de sportversie dan een 4,8 biturbo krijgen à la Cayenne? Als ze willen concurreren met die Porsche hebben ze rond de 500pk nodig en ik zie BMW nog geen V12 in de X5 leggen

Comment

ik probeer hier gewoon van mijn figuurlijke stok af te raken bij gebrek aan een figuurlijk kippenhok
              Zal ik 'm oprapen en terug weggooien?
              Was het andersom geweest, dan was het kot te klein

Mooi ding, maar niets voor mij...

Comment

hopelijk kan ie net als de nieuwe ML meer dan 3 ton trekken
                De vorige X5 kon dat al.

Als je de trekhaak bestelde, kon je optioneel (voor een heel kleine meerprijs) ook een verhoging van 't maximale sleepgewicht krijgen tot (dacht ik) 3,5 ton.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                  De vorige X5 kon dat al.

Als je de trekhaak bestelde, kon je optioneel (voor een heel kleine meerprijs) ook een verhoging van 't maximale sleepgewicht krijgen tot (dacht ik) 3,5 ton.

daar vind ik dus geen info over terug, ik vind wel die optie terug maar geen technical info daarachter

je had wel de automaat nodig in combinatie met de trekhaak

en wat houdt het eigenlijk in? wordt het chassis verstevigd of is het enkel een homologatiewijziging?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TFSI
                    Nu reeds de 4.8 beschikbaar... Zijn er dan al geruchten dat later een nog krachtigere motor beschikbaar zal worden om de concurrentie aan te gaan met de ML 63 AMG en de Cayenne Turbo (S)?
                    'k Durf dat niet te zeggen.

Er is uiteindelijk geen motor die 'm tot die prestaties zou verheffen, toch? Want een ///M motor komt er niet, in de X-reeksen.

Tenzij ze weer (zoals met de X5 4.6is) gaan shoppen bij Alpina, en de 4,4-liter V8 met radiaalcompressor in de X5 lepelen. 500 pk en 700 Nm, dat moet voldoende zijn om érg goeie troeven te hebben in die klasse, dan, lijkt me.
                    Misschien heeft Alpina tegen dan al een geupdatete versie klaar van de motor, met als basis de N62TU-B48 ipv de N62-B44 ?

Comment

wat lijkt ie opeens oud

Comment

@ Tomski: als gTencarta het zegt, zal't wel kloppen

De vorige X5 kon dat al.

1994 Mercedes SL320
                        2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Misschien heeft Alpina tegen dan al een geupdatete versie klaar van de motor, met als basis de N62TU-B48 ipv de N62-B44 ?
                          Wie weet misschien zelfs de N62KO-B48

Of om te zeggen dat uw kennis soms griezelig ver reikt
                          1994 Mercedes SL320
                          2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

@ Tomski: als gTencarta het zegt, zal't wel kloppen

gTencarta

Comment

daar vind ik dus geen info over terug, ik vind wel die optie terug maar geen technical info daarachter

je had wel de automaat nodig in combinatie met de trekhaak

en wat houdt het eigenlijk in? wordt het chassis verstevigd of is het enkel een homologatiewijziging?
                              Geen idee, daarvoor zul je naar Bornem moeten mailen, of zelfs nog beter : naar Duitsland.

Volgens mij zullen de achterste veren een tikkie harden zijn (of meer lucht in de ballonnetjes als 't er eentje met luchtvering is ), misschien zijn de stabilisatoren wat steviger, en ik denk inderdaad dat het geraamte van de trekhaak en het stuk chassis waaraan dat is bevestigd, waarschijnlijk zullen zijn verstevigd.

Ofwel is het gewoon foppenboer en inderdaad een loutere homologatiewijziging.

Feit is : de E53 3.0d kon 2,7 ton trekken standaard, maar mag er met die extra optie wel 3,5 ton trekken. Optie kost in Duitsland exact 110 EUR incl. BTW ... dus véél hardwarewijzigingen zal dat wel niet behelzen dan.
                              En inderdaad : de verhoogde treklast van 3,5 ton kan enkel met de trekhaak (wiedes ), met automaat (een X5 3.0d neem je toch zowiezo met automaat), en is niet te combineren met de 17" velgen (maar als je een béétje autoliefhebber bent neem je toch zowiezo 18" op je X5, die zijn op álle vlak beter dan de 17").

Comment

een optie van 110 euro? de kostprijs van de maaltijd die Fritz der WagenEinschreiber moet betalen aan de overheidsfunctionaris om het cijfertje te veranderen op het gelijkvormigheidsattest?

Comment

gTencarta

Comment

Wie weet misschien zelfs de N62KO-B48

Of om te zeggen dat uw kennis soms griezelig ver reikt
                                    Tipje van de sluier, betreffende BMW motorcodes. 't Is poepsimpel.

X11(XX)-X11

= de layout
                                    • eerste letter = S of M of N (er zijn nog andere, maar dat zijn de meest courante), waarbij de S doorgaans staan voor de M-motoren, de M voor de gewone, en de N voor de recentste gewone motoren
                                    • daarnaa twee cijfers = motornummer (geen echte systematiek meer, vroeger wel)
                                    • (XX) = twee letters, eigenlijk enkel "TU" is mogelijk, en dat staat voor "technisch überarbeitet", ofte "technisch vernieuwd", gewoon de nieuwere variant dus (zo is b.v. de 4.0d uit de E65 '7 de N67, terwijl de 4,5-liter nu N67TU heet)
                                    • daarna een letter = enkel mogelijk is B of D, staat voor benzine of diesel
                                    • daarna twee cijfers = aanduiding van de cilinderinhoud
                                    De N62TU-B48 is dus de vernieuwde Valvetronic V8 op benzine van 4,8-liter.

Bon.

Comment

Hallow, dat ziet er goed uit, veel beter dan ik ooit had durven denken. Een meer agressieve look en dat staat hem goed. Wat betreft de motoren durf ik toch te gokken dat men er naast de voor de handliggende motoren(de 4.8 V8, 3liter 6-in lijn diesel en benzine) ook de 6 cilinder biturbo op benzine in zal gooien, die zou hier volgens mij perfect in passen.

Zoals verwacht is hij trouwens een maatje groter geworden en is er nu ook de mogelijkheid tot een extra stoelenrij maar gelukig wordt hij niet zodanig groot dat je het opmerkt in het design. Leuk dat de CX-waarde serieus naar beneden is gehaald maar ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar het gewicht. Hopelijk is dat ook binnen de perken gebleven.

Wanneer kan dat ding testgereden worden?

Comment

Ik ook mening herzien, wat een dijk!

Was zo bang, nu kan ik eindelik tot rust komen ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nfonteijn
                                          Als er geen M-versie komt en er ligt al een 4,8 V8 onder de kap, zou de sportversie dan een 4,8 biturbo krijgen à la Cayenne? Als ze willen concurreren met die Porsche hebben ze rond de 500pk nodig en ik zie BMW nog geen V12 in de X5 leggen
                                          Bij BMW zelf is er inderdaad niet meteen een motor beschikbaar.

Maar bij Alpina wel. De 4,4-liter met radiaalcompressor (500 pk, 700 Nm), en BMW ging voor de E53 prefacelift ook al bij Alpina leentjebuur spelen om een motor te hebben (de X5 4.6is had een motor die qua origine integraal Alpina was).

Niet getreurd.

Comment

Working...
                                          X