Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Hoe bedoel je, on-intuïtief ? 't Is toch gewoon de Steptronic, maar dan in een moderner jasje ... In plaats van 't pookje te verzetten zul je nu wellicht gewoon naar achter of voren moeten tikken, "park" is dan een elektronische (!) handrem, te bedienen met een knopje ... sport is naar links tikken en dan weer up/down ..
lijkt mij een zeer mooi systeem !
Park is niet de elektronische handrem. Die staat onder de hendel van de automaat. Sport naar links ja, maar toch. Nu kijk ik nooit naar de pook als ik met de '5 rij, je trekt dat ding gewoon naar beneden voor Drive. Of bij het parkeren hoef je ook niet te kijken, je voelt net zoals bij een manuele waar je zit. Zo'n pulssysteem vind ik maar niks..
Als er geen M-versie komt en er ligt al een 4,8 V8 onder de kap, zou de sportversie dan een 4,8 biturbo krijgen à la Cayenne? Als ze willen concurreren met die Porsche hebben ze rond de 500pk nodig en ik zie BMW nog geen V12 in de X5 leggen
hopelijk kan ie net als de nieuwe ML meer dan 3 ton trekken
De vorige X5 kon dat al.
Als je de trekhaak bestelde, kon je optioneel (voor een heel kleine meerprijs) ook een verhoging van 't maximale sleepgewicht krijgen tot (dacht ik) 3,5 ton.
Als je de trekhaak bestelde, kon je optioneel (voor een heel kleine meerprijs) ook een verhoging van 't maximale sleepgewicht krijgen tot (dacht ik) 3,5 ton.
daar vind ik dus geen info over terug, ik vind wel die optie terug maar geen technical info daarachter
je had wel de automaat nodig in combinatie met de trekhaak
en wat houdt het eigenlijk in? wordt het chassis verstevigd of is het enkel een homologatiewijziging?
Nu reeds de 4.8 beschikbaar... Zijn er dan al geruchten dat later een nog krachtigere motor beschikbaar zal worden om de concurrentie aan te gaan met de ML 63 AMG en de Cayenne Turbo (S)?
'k Durf dat niet te zeggen.
Er is uiteindelijk geen motor die 'm tot die prestaties zou verheffen, toch? Want een ///M motor komt er niet, in de X-reeksen.
@ Tomski: als gTencarta het zegt, zal't wel kloppen
Oorspronkelijk geplaatst door gTa
De vorige X5 kon dat al.
Als je de trekhaak bestelde, kon je optioneel (voor een heel kleine meerprijs) ook een verhoging van 't maximale sleepgewicht krijgen tot (dacht ik) 3,5 ton.
1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
daar vind ik dus geen info over terug, ik vind wel die optie terug maar geen technical info daarachter
je had wel de automaat nodig in combinatie met de trekhaak
en wat houdt het eigenlijk in? wordt het chassis verstevigd of is het enkel een homologatiewijziging?
Geen idee, daarvoor zul je naar Bornem moeten mailen, of zelfs nog beter : naar Duitsland.
Volgens mij zullen de achterste veren een tikkie harden zijn (of meer lucht in de ballonnetjes als 't er eentje met luchtvering is ), misschien zijn de stabilisatoren wat steviger, en ik denk inderdaad dat het geraamte van de trekhaak en het stuk chassis waaraan dat is bevestigd, waarschijnlijk zullen zijn verstevigd.
Ofwel is het gewoon foppenboer en inderdaad een loutere homologatiewijziging.
een optie van 110 euro? de kostprijs van de maaltijd die Fritz der WagenEinschreiber moet betalen aan de overheidsfunctionaris om het cijfertje te veranderen op het gelijkvormigheidsattest?
Of om te zeggen dat uw kennis soms griezelig ver reikt
Tipje van de sluier, betreffende BMW motorcodes. 't Is poepsimpel.
X11(XX)-X11
= de layout
eerste letter = S of M of N (er zijn nog andere, maar dat zijn de meest courante), waarbij de S doorgaans staan voor de M-motoren, de M voor de gewone, en de N voor de recentste gewone motoren
(XX) = twee letters, eigenlijk enkel "TU" is mogelijk, en dat staat voor "technisch überarbeitet", ofte "technisch vernieuwd", gewoon de nieuwere variant dus (zo is b.v. de 4.0d uit de E65 '7 de N67, terwijl de 4,5-liter nu N67TU heet)
daarna een letter = enkel mogelijk is B of D, staat voor benzine of diesel
daarna twee cijfers = aanduiding van de cilinderinhoud
De N62TU-B48 is dus de vernieuwde Valvetronic V8 op benzine van 4,8-liter.
Hallow, dat ziet er goed uit, veel beter dan ik ooit had durven denken. Een meer agressieve look en dat staat hem goed. Wat betreft de motoren durf ik toch te gokken dat men er naast de voor de handliggende motoren(de 4.8 V8, 3liter 6-in lijn diesel en benzine) ook de 6 cilinder biturbo op benzine in zal gooien, die zou hier volgens mij perfect in passen.
Zoals verwacht is hij trouwens een maatje groter geworden en is er nu ook de mogelijkheid tot een extra stoelenrij maar gelukig wordt hij niet zodanig groot dat je het opmerkt in het design. Leuk dat de CX-waarde serieus naar beneden is gehaald maar ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar het gewicht. Hopelijk is dat ook binnen de perken gebleven.
Als er geen M-versie komt en er ligt al een 4,8 V8 onder de kap, zou de sportversie dan een 4,8 biturbo krijgen à la Cayenne? Als ze willen concurreren met die Porsche hebben ze rond de 500pk nodig en ik zie BMW nog geen V12 in de X5 leggen
Bij BMW zelf is er inderdaad niet meteen een motor beschikbaar.
Maar bij Alpina wel. De 4,4-liter met radiaalcompressor (500 pk, 700 Nm), en BMW ging voor de E53 prefacelift ook al bij Alpina leentjebuur spelen om een motor te hebben (de X5 4.6is had een motor die qua origine integraal Alpina was).
Comment