Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik zou zonder enige twijfel voor de E350cdi gaan. Met deze motor heb je bakken meer rijplezier dan met zo'n E220cdi. Denk aan het mooiere motorgeluid en aan de betere prestaties.
Hier tegenover staan inderdaad wat hogere kosten. Jij zal zelf moeten uitmaken of de voordelen opwegen tegen de nadelen.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Heb ook voor de upgrade gekozen van 250 naar 350.
Mijn grootste vrees was de doorverkoopwaarde, de jaarlijkse kosten neem ik er graag bij omdat ik overtuigd ben dat het rijplezier stukken groter is bij de 350.
Om de pil van de doorverkoopwaarde wat te verzachten zal ik (is alvast mijn gedachte nu) 5 jaar met deze wagen rijden ipv. 3 of 4 jaar.
Dan zal de wagen ca. 175000 km hebben en dan maakt het niet zoveel uit als het een 250 of 350 is. Bij verkoop aan ca. 100000 km zal het verschil veel groter zijn.
Nadeel van de 350 is wel dat door de CO2 uitstoot de wagen slechts 60% aftrekbaar is.
Bij de nieuwe 3.0d van BMW (5 / 5GT / 7) zijn de kosten voor 70% aftrekbaar.
Vind wel dat Mercedes hier ook moest voor gezorgd hebben.
Vanaf volgend jaar wordt de CO2 uitstoot fiscaal belangrijker dan de fiscale PK.
cdi of cgi. Qua rijplezier kunnen ze niet komen rieken aan een vergelijkbare BMW 5.
Mijn vorige wagen was een Mercedes W211 E270 CDI en mijn huidige een BMW 525D E61.
Alhoewel ik een sportieve rijder ben heb ik altijd liever met de Mercedes gereden.
Zeker op lange afstanden veel comfortabeler en er kon ook heel sportief mee gereden worden (was Avantgarde uitvoering).
Voor de prijs van een E270cdi kocht je destijds een 530d. Dan is het verschil in prestaties enorm, want een 530d is zelfs sneller dan een E320cdi.
Qua comfort is de Mercedes E heel zeker de winnaar.
OO 00 OO
Voor de prijs van een E270cdi kocht je destijds een 530d. Dan is het verschil in prestaties enorm, want een 530d is zelfs sneller dan een E320cdi.
Inderdaad, Mercedes is té duur.
Prijs van 250CDI zit op niveau van 530D die toch van ander niveau is. (6 cyl - prestaties ...)
Vandaar dat Mercedes misschien populairder is bij ouder publiek en BMW bij jonger clienteel.
Fun is not in a straight line, dat weet jij ook
Maar idd, zo'n 270CDI is zeker niet de beste motor, zo'n 3.0d of 320CDI staan daar met kop en schouders boven.
Alle gekheid en geplaag op een stokje. Jullie weten dat ik ergens ook wel een Mercedes-lover ben. Toch moet gezegd dat ze bij Mercedes hun imago van superdegelijkheid serieus aan 't verknoeien zijn. Wat ze nu weer aan de hand hebben met hun injectoren doet hun imago geen goed. Ze zullen met hun nieuwe E heel zeker klappen krijgen van de nieuwe BMW 5.
OO 00 OO
Inderdaad, Mercedes is té duur.
Prijs van 250CDI zit op niveau van 530D die toch van ander niveau is. (6 cyl - prestaties ...)
Vandaar dat Mercedes misschien populairder is bij ouder publiek en BMW bij jonger clienteel.
Bij de opendeurdagen van onze dealer (en tegelijk avant premiere van de E break) keek ik toch even raar denk ik toen ik al dat volk zag
Iedereen was kaal of grijs Leek op de jaarlijke bijeenkomst van de bingo club
Ik was veruit de jongste tussen al die 60 plussers (inclusief mijn pa )
Alle gekheid en geplaag op een stokje. Jullie weten dat ik ergens ook wel een Mercedes-lover ben. Toch moet gezegd dat ze bij Mercedes hun imago van superdegelijkheid serieus aan 't verknoeien zijn. Wat ze nu weer aan de hand hebben met hun injectoren doet hun imago geen goed. Ze zullen met hun nieuwe E heel zeker klappen krijgen van de nieuwe BMW 5.
Zeer zeker, de vorige E was ook al niet van de meest betrouwbare.
Ben er trouwens van overtuigd dat de 5 een vlottere startverkoop zal kennen dan de E.
Toegangkelijker design en budgetvriendelijker en idd. rijplezier gegarandeerd.
Ben ook neutrale autoliefhebber hoor laatste 10 jaar met Audi, Mercedes en BMW gereden.
Dus zeker geen Mercedes "die hard".
Comment