Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes E-klasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
    Of een 200CGI, ik denk dat die qua brute kracht niet moet onderdoen voor de 220CDI.
    Zijn zowel de 200 als de 250CGI immers geen 1800cc's ?
    Idd dus de wegentax zal ook lager liggen dan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
      Sorry, maar dan moet je gewoonweg dom zijn om een diesel te kopen. U heeft een benzine nodig.
      Ik bekijk het op jaarbasis : 20000km moet toch interessant zijn voor diesel. En de restwaarde ligt toch hoger dan benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door filip.dewitte2@telenet.be Bekijk Berichten
        Ik bekijk het op jaarbasis : 20000km moet toch interessant zijn voor diesel. En de restwaarde ligt toch hoger dan benzine
        20.000km is zo ongeveer de grens waar het interessant wordt om te kiezen voor een diesel of een benzine. En dan mag je het niet meer bekijken op jaarbasis, maar moet je het echt wel gaan bekijken op korte termijn.

Bij ritjes van 2,5km raakt je motor zeker niet opgewarmd (een benzinemotor ook niet, maar die is minder gevoelig). Dit is niet alleen slecht voor je motor, een dieselmotor gaat als hij koud staat minstens evenveel verbruiken als een vergelijkbare benzinemotor. Voor het verbruik tijdens je dagelijkse ritten moet je het dus al niet doen.
        Daarnaast heb je nog 1 ander groot probleem: roetfilter. Deze roetfilter moet op regelmatige basis kunnen regenereren, anders gaat deze verstoppen, en dan kunnen de kosten heel snel heel hoog oplopen! De roetfilter kan pas beginnen regenereren als je motor volledig warm is (vergis u niet: 's winters kan dit tot 40km duren!). U zou dus eigelijk zeer veel langere ritten moeten rijden. Iets dat in uw geval zeker niet gebeurt.

Zoals eerder gezegd zullen de taksen voor een benzinemotor lager liggen dan die van een dieselmotor, en bovendien loopt u (en zeker in uw geval met dergelijke zéér korte ritjes) een zeer groot risico op kosten (in eerste instantie de roetfilter, maar weet goed dat koude ritjes het ergste zijn wat je een dieselmotor kan aandoen) gedurende de levensduur van de wagen, waardoor het verschil in restwaarde teniet gedaan wordt!

Echt, geloof me (en als u uw situatie uitlegt aan een technieker van Mercedes zal die mij zeker gelijk geven): in uw situatie heb je écht een benzine nodig, en zeker geen diesel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
          2

Echt, geloof me (en als u uw situatie uitlegt aan een technieker van Mercedes zal die mij zeker gelijk geven): in uw situatie heb je écht een benzine nodig, en zeker geen diesel.
          Hoi

TomT heeft gelijk

Comment

Hier op het forum is zo iemand met een honda die veel problemen heeft door korte ritten, ik dacht onder techniek. Anders de zoekfunctie is proberen om het te vinden.

Comment

Hebt U zelf gereden met een 350? Groot verschil volgens U?
              Ik heb zonet een proefrit gedaan met een 250CDI : ik vind dit een groot verschil met de 250CDI.
              Volgens mij benadert hij sterk de 350CDI : heel soepele motor en sneller dan de 220 (en zeker de 200) in de hernemingen. De 5-versnellingsbak reageert sneller in de 250cdi dan in de 220cdi.
              Dus mijn twijfels blijven om toch de 350CDI te nemen omdat de goede injectoren er nu toch aankomen.
              Ik hoor wel van Mercedes Brussel dat het probleem nu definitief opgelost is en de eerste injectoren vanaf half december verdeld zullen worden (voor herstellingen en voor nieuwe wagens)
              Het verwondert me wel dat u zo lang moet wachen op de 350CDI. Bij mij hebben ze gezegd dat de levering voorzien is voor half februari (als ik hem nu bestel).
              Mijn 350CDI is voorzien voor productie mid februarir.
              Ter info: mijn testrit met 250CDI was zééér goed meegevallen (rij wel al jaren met 6 cyl).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MB-fan Bekijk Berichten
                Getest en goedgekeurd! Het verschil in mijn ogen is toch aanzienlijk! Je merkt dat de 350 nog voldoende power op overschot heeft en dat ze hem niet uitgeperst hebben zoals de 250. Aangenamer geluid van de motor, de 7-bak vind ik persoonlijk veel aangenamer/vlotter rijden, ...
                Maar als je naar het prijskaartje kijkt is het allemaal iets minder aantrekkelijk natuurlijk.
                Door de tussenkomst van MB was de keuze snel gemaakt! Ok, de 350 blijft duurder aan taxen, verbruik & verzekering maar deze kans krijg je maar 1 maal!!!
                Moest MB deze kans niet gegeven hebben zou ik waarschijnlijk nooit voor een 6-cil kiezen, maar als 'MB'/auto-fan kon ik niet anders dan deze kans benutten!
                De injectoren waarvan ze in Brussel zeggen dat ze definitief goed zijn hebben amper een 15000 testkilometers op een 100-tal wagens. Ik geloof er niet in, bij mij zijn de problemen pas op 16400 km begonnen...
                Als ze denken toch de oplossing te hebben, krijgen alle bestelde nieuwe wagens, die niet afgeleverd zijn voorrang op reeds afgeleverde, dan herstellen ze de injectoren van diegenen die met hun wagen blijven rijden zijn en dan pas worden de wagens in productie genomen van de mensen die met een vervanwagen rondrijden...
                De levertermijn van een 220/250 loopt sowieso uit tot mei.
                De 350 heb je normaal idd sneller (april???) maar aangezien ik een break besteld heb en er iets van designo aan toegevoegd heb loopt de levertermijn extra op...
                Groot nadeel van 350: maar 60% aftrekbaar, bmw 3.0d 70% aftrekbaar bv. !

Comment

Dus dan toch best gaan voor een 350CDI zeker. Hoewel een 250CDI voor mij ruimschoots volstaat : 20.000km/jaar en veelal maar 10km per dag (2x op en af naar het werk x 2.5km).
                  Maar het is idd een unieke kans. Baat het niet, dan schaadt het niet (alleen een beetje in de portemonnee). Vooral de restwaarde is niet te onderschatten minpunt.
                  In Belgie raak je een 350CDI niet meer kwijt....
                  Als ik het goed begrepen heb is dit wagen van uw werkgever, dus eigenlijk niet uw probleem.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                    Rijd eens met een andere 320CDI.

Ik heb er nog niet mee in de nieuwe E gereden, wel in de vorige E, de ML, de CLS, de S en de GL... en dat gedreun of getril is me in geen enkele van die wagens opgevallen
                    Nie normaal hoor, ofwel eens afspraak maken met de fysioloog.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door touring Bekijk Berichten
                      Als ik het goed begrepen heb is dit wagen van uw werkgever, dus eigenlijk niet uw probleem.
                      Niet echt, maar ik probeer ook met de centen van mijn baas om te gaan alsof het mijn eigen centen zijn!
                      Ik wil dus zeker van de zaak niet profiteren omdat het "maar" de centen van mijn baas zijn.
                      En als werkemer betaal je toch ook meer bijdrage voor een 250 dan voor een 350

Comment

Niet echt, maar ik probeer ook met de centen van mijn baas om te gaan alsof het mijn eigen centen zijn!
                        Ik wil dus zeker van de zaak niet profiteren omdat het "maar" de centen van mijn baas zijn.
                        En als werkemer betaal je toch ook meer bijdrage voor een 250 dan voor een 350

Maar grootste deel wel voor werkgever, maar idd gezonde gedachte als je er zo over denkt.
                        Velen zouden anders denken.
                        Als het probleem met injectoren opgelost is is de 250 heel goede en verstandige keuze.
                        Heb upgrade gedaan van 250 naar 350 omdat ik anders te lang zou moeten wachten op levering aangezien mijn wagen eind dit jaar weg moet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk Berichten
                          Zaterdag kunnen we de onze halen
                          En heb je 'm.......

Comment

• mercedes E 350 blue tec

Hallo,

wat vinden jullie van de E350 blue TEC als alternatief?

Comment

• Waarom dan 350 ????
                              Ben je beter af met de 250,evenveel biv,bijna evenveel vermogen,maar minder wegentaks en ook wat minder verbruik veronderstel ik.......

Comment

• V6 + 7-bak versus I4 + 5-bak, om maar iets te zeggen.
                                Maar uhm, als alternatief voor wat ?
                                Life's too short. Not to. Live it.
                                1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GERAARDSBERGEN Bekijk Berichten
                                  Hallo,

wat vinden jullie van de E350 blue TEC als alternatief?
                                  Wij hebben onze E350 Bluetec nu enkele uren en het is een zalige wagen moet ik zeggen. Genoeg vermogen, het comfort van de V6 (wat toch nog een andere klasse is dan een E250 CDI, hoewel het pk verschil miniem is). Daarnaast kan ik ook nog de kleurencombo obsidiaanzwart met natuurbeige interieur aanbevelen. Veel mooier beige dan dat wat we in het verleden op onze E hebben gehad.

Comment

• Bij de Comand kan je blijkbaar een PCMCIA kaart insteken om zo geheugenkaartjes te lezen. Nu kost zo'n kaart bij mercedes 65euro, nu zie ik dat er van die kaarten zijn bij hcw, waar het maar 19euro kost. Zou dat hier ook mee werken?

Comment

• 350 blue tec of 350 cdi

in de garage adviseren ze een 350 blue tec als upgrade voor de 220 cdi. 250 bevat zelfde injectoren.
                                      welkezijn de verschillen tss de 350 blue tec en is deze een beter alternatief dan de 350 CDI?
                                      Tenoritgrijs als kleur?

Comment

Bij de Comand kan je blijkbaar een PCMCIA kaart insteken om zo geheugenkaartjes te lezen. Nu kost zo'n kaart bij mercedes 65euro, nu zie ik dat er van die kaarten zijn bij hcw, waar het maar 19euro kost. Zou dat hier ook mee werken?
                                        Jep werkt perfect

Comment

Wij hebben onze E350 Bluetec nu enkele uren en het is een zalige wagen moet ik zeggen. Genoeg vermogen, het comfort van de V6 (wat toch nog een andere klasse is dan een E250 CDI, hoewel het pk verschil miniem is). Daarnaast kan ik ook nog de kleurencombo obsidiaanzwart met natuurbeige interieur aanbevelen. Veel mooier beige dan dat wat we in het verleden op onze E hebben gehad.
                                          Foto's !!!

Comment

Working...
                                          X