Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes E-klasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Daarnet ene zien rijden.

Ga vooral niet voort op foto's IRL is dat een prachtig machine
    1982 BMW E28 528i
    2013 BMW F31 318d

2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)

Comment

• Haastige spoed is zelden goed: Brabus E-klasse. De nieuwe Mercedes-Benz E-klasse staat nog niet eens bij de dealer of Brabus heeft hun versie al klaar. Ze hebben dus de primeur. Echter lijkt deze haast een keerzijde te hebben. We hebben namelijk wel eens betere creaties van de tuner gezien.Bovendien is het toegevoegde spoilerwerk tamelijk ingetogen gebleven. Ook dat zijn we niet gewend van de Duitse tuner uit Bottrop. Enkel een nieuwe voorbumper met geïntegreerde mistlampen en LED-dagrijverlichting, een set zij-skirts en een achterbumperspoiler met een twijfelachtige diffuser sieren het stylingpakket. Niet bijzonder spannend om eerlijk te zijn. Daarentegen vinden we de ventilatieroosters van carbon bij de voorste wielkasten wel stoer om te zien. De wielen zijn van het type ‘Monoblock’ en klanten kunnen kiezen uit een beschaafde 17 inchmaat of een ruim bemeten 21 inch. Bij de grootste diameters zijn de banden afkomstig van Pirelli of Yokohama.

Interieur
      Binnen zij het vanouds leer, alcantara en aluminium details die de boventoon voeren. Als aanvulling daarop zijn er LCD-schermen in de hoofdsteunen van de voorstoelen te bestellen. Een DVD-speler en hoogwaardig audiosysteem zorgt voor de weergave van de betreffende film of muziek-CD/DVD.

Brabus 6.1
      Onderhuids is het gelukkig dik voor elkaar. Brabus demonteerde de 5.5 liter V8 uit de E 500 en lepelt hun eigen 6.1 liter erin. Deze produceert een maximaal vermogen van 456 pk bij 6.200 tpm en een koppel van 615 Nm (bij 3.100 tpm). Hiermee is de auto in staat in 4,7 seconden naar de 100 km/h te knallen en niet eerder te stoppen dan bij een snelheid van 305 km/h. Natuurlijk moet het geheel ook weer vertraagd worden. Hiervoor zorgen de flinke remschijven met 12 remzuigers vóór en zes achter. Optioneel is er een gelimiteerd slipdifferentieel verkrijgbaar die bedraagt aan de wegligging en het overbrengen van het vermogen op het wegdek. Een aangepast en verlaagd onderstel heeft hierin al een groot aandeel.
      E 63 AMG op komst
      Op dit moment kan Brabus de snelste E-klasse aanbieden, maar dat zal niet lang meer duren. Mercedes´ huistuner AMG staat te trappelen om hun E 63 de wereld in te sturen. Die beschikt over maar liefst 525 pk en spurt in 4,5 seconden naar de honderd. Maar ja, hoe lang zal het duren voordat Brabus op basis van de E 63 AMG een versie lanceert. Het stuivertje wisselen begint spoedig.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Ik zie toch geen Brabus remmen...

Comment

• Dernet voor de eerste keer gaan zien.
            Mwa.

Exterieur heb ik niet iets van "wow "
            Maar 't is gelukkig al beter dan op foto.

Interieur is ook...mja. Niet meer zo elegant als de 211.
            Wat me wel meteen opviel is de degelijkheid en de afwerking!
            Vanaf het moment dat je de deur opendoet voel je al meteen dat het zwaarder is, het interieur is zéér goed afgewerkt, andere materialen dan de C denk ik.
            Alles voelt ook zeer solide aan, en het lijkt zelfs ruimer vanbinnen.

Alleen...tja, 't kan me gewoon moeilijk overtuigen
            In de deur zijn 2 houtstrips terug te vinden, wat te veel van het goede...
            De achterbank zit echt niet goed, slechter dan de 211 had ik zelfs de indruk
            De comand is ook niet echt zo heel erg makkelijk te bedienen via dat i-drive achting ding, maar dat zal wel gewenning zijn.

Er stond dus ook een élegance met zijn standaard velgjes en de 2 mistlampen, dat viel dus eigenlijk een pak beter mee dan verwacht!
            Maar er stond ook een zilveren avantgarde met AMG pakket en de 250 CDI
            Dat was wel even iets anders
            Achter 2 weken gaan ze me bellen voor een testrit met dat ding

Comment

• Zelfs Brabus kan er niet 'echt' ne mooie van maken ...
              Net zoals de glk iets heeft wat niet klopt, is er met deze achterkant ook iets mis.
              Motor kiezen is ook niet gemakkelijk:
              350cdi 6 cilinder, 231pk, 5000 biv aan uw been. 250cdi 4 cilinder
              Last edited by Sid; 28/03/2009, 16:27.

Comment

• Mooie wagen, maar IMO klopt er " iets " niet aan de " achterkant", zijn het de lichten, de discrepantie tussen voor en achter? Weet het niet, moeilijk onder woorden te brengen.
                truth is in the eye of the beholder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                  De comand is ook niet echt zo heel erg makkelijk te bedienen via dat i-drive achting ding, maar dat zal wel gewenning zijn.
                  Die comand, ik denk dat er niet verschil in is met de C, is een hele verbetering ten opzichte van de W211.
                  De linguatronic is handig, net als de bluetooth wat je er dus bijkrijgt.
                  En die Idrive knop is gewoonte en dankzij al de nog aanwezige knopjes werkt het goed.
                  Systeem is trouwens van Mitsubischi electronics heb ik eens opgevangen.
                  De APS50 zou van Becker zijn, harmon-Kardon dochter.

Comment

• Die nieuwe E is echt gatlelijk.

Geef mij de vorige maar, dat was een pareltje.

Comment

• Daarstraks een E berline gespot in een grijze tint. Echt verschrikkelijk lelijk.

Comment

• Morgen ga ik zoals gezegd bij de dealer kijken. Maar ben zojuist al even gaan kijken Aan de showroom. Er stond een grijze elegance en een zwarte avantgarde. De zwarte was toch Best knap eigenlijk.
                        sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

• vandaag gaan kijken naar Vereenooghe in Roeselare en eigenlijk was het daar een triestige bedoening. je zou denken dat ze daar blij waren dat er volk was om te komen kijken naar de nieuwe E, maar die mannen gaven gewoon geen kik. dat viel al tegen
                          hebben dus ook geen boekje of dergelijke gekregen.

verder vond ik de wagen eigenlijk wat tegenvallen. vooral van het interieur had ik meer verwacht. had niet echt het ruimtegevoel dat ik wel krijg in onze E, vooral dan voorin. wel zeeeeeer ruime koffer. wel verschrikkelijk duur, deze die er stond moest €67000 kosten. Was uitgerust met €21500 aan opties!!!!

Comment

• ik vind dit een enorm lelijke wagen, eerst toen ik hem zag dacht ik dat het een grap was

Comment

• een grap is net iets anders

Comment

• Zoals gezegd ben ik vandaag gaan kijken. Stiekem is de nieuwe E-klasse toch wel een zeer begeerlijke wagen. Het moet wel gezegd worden dat de samenstelling erg belangrijk is voor deze auto. Er stond in de showroom een donkergijze elegance (full option) en deze viel op het eerste gezicht tegen. Eenmaal plaatsgenomen in de auto voelde het meteen goed. Afwerkingniveau is erg degelijk en ligt toch weer op een hoger niveau dan de W211. De tweede was een zwarte E350 CDI met een cognac lederen interieur, zwarte dakhemel en zalige janten. De totaalprijs van ruim 105.000 euro deed mij toch wel even behoorlijk verschieten. Eenmaal bijgekomen toch maar wat zitten spelen met de goodies; dynamische multicontourzetels en het verbeterde comand systeem. Zoals gezegd: alles voelt degelijk aan en is haast op S-klasse niveau. De derde aanwezige in de showroom was een E220 CDI Classic. Dat viel wel even tegen. Maar goed dat is bij de W211 ook het geval.

Ok, genoeg gekeken. Tijd om te rijden . Ik meld me bij de balie en na een korte uitleg staat er een E250 CDI Avantgarde voor mij klaar. Eindelijk op pad met de nieuwe E, en dan nog alleen ook. Hoe lang mag ik rijden? maximaal 25 minuten. Genoeg voor een korte impressie.

Het rijgedrag is formidabel. Wegligging is puik, en communicatie met de wagen is een stuk beter dan de W211. Ook het heerlijke panoramdak zorgde ervoor dat de ervarin des te beter werd. De 250 cdi heeft mij niet teleurgesteld. Er is evenveel of meer vermogen dan bij onze 280 CDI...alleen is de vermogensopbouw wat abrupter. Het gaat zeg maar wat minder vloeiend en de radio moet wat harder want het motorgeluid is welliswaar zacht, de loop van een V6 diesel heeft deze viercilinder uiteraard niet. Ook de combinatie automaat/ motor is bij de 280 fijner dan bij de 250. Ik moet echter benadrukken dat de 250 zeker niet behelpen is. Je hebt nooit het gevoel dat er te weinig vermogen is. Als ik niet de 280 gewend zou zijn, dan zou ik niet beter weten . De multicontour stoelen zitten overigens formidabel.

Het was natuurlijk een mooie voorjaarsmiddag dus de wegen waren bezaaid met wandelaars en fietsers. Ik moet zeggen de nieuwe E is wel een koppendraaier. Zeer veel mensen die toch even omkeken

Foto's (gsm kwaliteit) komen eraan
                                Last edited by iricky; 29/03/2009, 20:51.
                                sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  een grap is net iets anders
                                  Inderdaad, een slechte grap. Een om mee te janken.

Comment

• dat willen we niet

Comment

• Mijn vrouw meegenomen naar de dealer. Haar de E laten zien. Ironisch genoeg staken we net een Hyundai Sonata voorbij op de weg naar...

Long story short: na het zien van de achterkant van de nieuwe E mocht de volgende wagen (binnen een jaartje bestellen) spontaan toch een coupé zijn... de achterkant vond ze verschrikkelijk. Normaal is ze tegen coupés, maar bij het zien van de nieuwe berline... Ze vindt dat de E haar doet denken aan een bepaalde oude Volvo... ze wist niet welke Volvo en ik al evenmin (ik zie vooral Hyundai) maar een compliment kan je het bezwaarlijk noemen.

Een paar meter van de E stond een mooie CLK, goed uitgerust, mooi kleurtje vanbinnen. En de CLK is al een wagen met een zekere leeftijd... maar blijft een lekkere wagen, typisch Mercedes-Benz luxe en uitstraling. Om dan van die "oude" CLK op te kijken en die achterkant van de nieuwe E te zien... man man man... dat was een schok. Het was alsof je in een andere garage terechtkwam... een wereld van verschik tussen de klassewagens van enkele jaren terug en de nieuwe modellen nu.

Nu denk ik wel dat Mercedes-Benz zijn fouten gaat inzien. Op de VIP avant premiere hoorde je geen enkele wow of applaus toen het doek afkwam. Hooguit een paar ouden van dagen die direct het volume van de koffer opmaten. Als de garages deze feedback teruggeven naar de hoofdzetel komt het wel goed met de facelift binnen 3 jaar. Komt die er sneller dan 3 jaar dan weet je dat ze vandaag wel erg fout zaten.

Ik geloof niet dat autojournalisten hier kristisch gaan over schrijven. Die rijden niet privé met een E-klasse dus die snappen niet wat een E-klasse feitelijk betekent.

Ik ben ervan overtuigd dat de wegligging en het comfort goed is. Maar qua design hebben ze de achterkant verprutst en de kwaliteit van sommige interieur materialen is ronduit bedroefend. Héél jammer voor de huidige E klasse rijders.
                                      Last edited by ; 29/03/2009, 20:58.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Trango Bekijk Berichten
                                        Mijn vrouw meegenomen naar de dealer. Haar de E laten zien. Ironisch genoeg staken we net een Hyundai Sonata voorbij op de weg naar...

Long story short: na het zien van de achterkant van de nieuwe E mocht de volgende wagen (binnen een jaartje bestellen) spontaan toch een coupé zijn... de achterkant vond ze verschrikkelijk. Normaal is ze tegen coupés, maar bij het zien van de nieuwe berline... Ze vindt dat de E haar doet denken aan een bepaalde oude Volvo... ze wist niet welke Volvo en ik al evenmin (ik zie vooral Hyundai) maar een compliment kan je het bezwaarlijk noemen.

Een paar meter van de E stond een mooie CLK, goed uitgerust, mooi kleurtje vanbinnen. En de CLK is al een wagen met een zekere leeftijd... maar blijft een lekkere wagen, typisch Mercedes-Benz luxe en uitstraling. Om dan van die "oude" CLK op te kijken en die achterkant van de nieuwe E te zien... man man man... dat was een schok. Het was alsof je in een andere garage terechtkwam... een wereld van verschik tussen de klassewagens van enkele jaren terug en de nieuwe modellen nu.

Nu denk ik wel dat Mercedes-Benz zijn fouten gaat inzien. Op de VIP avant premiere hoorde je geen enkele wow of applaus toen het doek afkwam. Hooguit een paar ouden van dagen die direct het volume van de koffer opmaten. Als de garages deze feedback teruggeven naar de hoofdzetel komt het wel goed met de facelift binnen 3 jaar. Komt die er sneller dan 3 jaar dan weet je dat ze vandaag wel erg fout zaten.

Ik geloof niet dat autojournalisten hier kristisch gaan over schrijven. Die rijden niet orivé met een E-klasse dus die snappen niet wat een E-klasse feitelijk betekent.

Ik ben ervan overtuigd dat de wegligging en het comfort goed is. Maar qua design hebben ze de achterkant verprutst en de kwaliteit van sommige interieur materialen is ronduit bedroefend. Héél jammer voor de huidige E klasse rijders.
                                        U dramatiseert. Wij rijden al vele generaties E-klasse, en zo slecht is deze nieuwe E niet. Ok, het is wennen aan het design, maar de huidige generatie E (die wij ook hebben) lijkt toch redelijk verouderd naast de nieuwe E.
                                        sigpic

Comment

• de w124 was niet van in het begin een wauw

Comment

Working...
                                          X