Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes E-klasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door E61 Bekijk Berichten
    Ik ga morgen de E bekijken.
    Had gehoopt dat de interieurkwaliteit beduidend beter zou zijn dan de C-klasse,die ik werkelijk bedroevend slecht vind. Maar als ik de opmerkingen hier lees dan belooft dat weinig goeds....

Waarom past Mercedes niet meer de materialen toe die in de W124 werden gebruikt.
    Dat interieur was onberispelijk. Overal dezelfde, bijna leer-achtige kunststof.
    Op het dashboard, op de deuren, op de a- b- en c-stijlen......
    In de C-klasse tref je allemaal verschillende kunststoffen aan. Alleen al de deurpanelen: bovenste deel redelijk zacht, onderaan hard krasgevoelig plastic !!!

Waarom is de Mercedes-afwerking niet meer wat het geweest is....Waarom...waarom...waarom....
    de prijs, die plastics die je opsomt zijn duurder.
    Ik heb zelf een nieuwe C, het dashboard is idd een afknapper, ik hoopte dat men na al de kritiek in de nieuwe E dit niet zou gebruiken.
    Wat mij ook stoort is dat het comandscherm in de E blijkbaar even groot is als in de C, ipv een groter scherm te gebruiken.
    Er is toch al meer hout dan in de C...
    Langs de andere kant, als deze plastics duurzaam zijn is het ook goed, de 5 reeks bmw had bv last van afbladerende verf, en dat is ook niet echt om over naar huis te schrijven in deze prijsklasse.
    En als ik de lederen bekleding van de A5 hier lees is daar bij de zo geroemde afwerkingskwaliteit van Audi ook wel wat mis.

Comment

Overal dezelfde, bijna leer-achtige kunststof.
      Zeer juist. Dat bedoel ik precies. De kunststof in de 2008 E klasse was prachtig. Zag er als leer uit, had mooie nerven, voelde zacht aan (je kan het 5mm indrukken). Nu heb je plastiek. Krasgevoelig en met van die puntjes erop als je erover wrijft. Het dashboard en de deurpanelen zijn er echt op achteruit gegaan. Ik vond de C al verschrikkelijk, maar had zo iets van "ok een C is geen E" maar om dat nu te zien en te voelen op een E, amai...

Ik heb er speciaal op gelet omdat die details voor mij net de reden zijn waarom ik met Mercedes-Benz rij. BMW heeft ook goeie moters, steken ook goed in elkaar, maar heeft een schreeuwerig interieur dat geen integriteit biedt (naar mijn gevoel). Mercedes Benz staat met zijn nieuwe E dichter bij de 5 dan ooit. Jammer.

Toch spijtig als je ziet wat een prachtige bakken ze wel kunnen maken in de hogere klasse (CL, S, CLS) ...

Comment

• Momenteel vind ik de interieurkwaliteit van de nieuwe BMW 7-Serie ronduit goed, het beste in z'n klasse.
        Ik hoop dat de nieuwe 5-Serie volgend jaar met dezelfde kwaliteit op de markt komt als in de 7, dan zal dat waarschijnlijk mijn volgende auto worden.
        De E-klasse stond ook hoog op mijn lijstje, maar als die dezelfde interieur-afwerking heeft als de C-klasse, dan valt hij voor mij direkt af.

Comment

De E-klasse stond ook hoog op mijn lijstje, maar als die dezelfde interieur-afwerking heeft als de C-klasse, dan valt hij voor mij direkt af.
          Het interieur is goed. Hoekig. ok, minder mijn stijl maar het is ok. Een aantal knoppen zijn verfijnder, met een chromen boordje en zo. Airco knoppen zijn bv discreter. Indirecte verlichting onder het hout. Meer hout. Dus al dat is prima. Alleen het plastiek is plastiek... wat een zonde.

Ik had zo graag een evolutie gezien op de huidige E. Een nieuwe E met de afwerking en materialen van een S maar met de stijl van de huidige E. En de mechaniek en duurzaamheid van de nieuwste generatie. Dat was direct een succesnummer geweest.

Comment

• Ikzelf heb intussen ook al de nieuwe E gezien van dichtbij...
            Qua uiterlijk maakte de neus echt wel indruk op mij. De achterkant vind ik niet lelijk, maar ook niet echt mooi... gewoon neutraal. Maar de rest van het design en dan de neus in het bijzonder compenseren dit voldoende voor mij.
            Het veel strakkere interieur spreekt mij qua vorm wel aan, gewoon omdat ik graag strakke dingen zie. En die strakke lijnen doen mij soms ook ongewild aan mijn W124 denken.

De opmerking van E61, over "waarom zijn er geen materialen zoals in de W124 toegepast", daar is een heel eenvoudig antwoord op. De kunststoffen in de W124 mogen niet meer gebruikt worden, omdat ze te schadelijk zijn voor het milieu. Vooral tijdens het productieproces (zitten veel chloorhoudende bestanddelen in).
            De opmerking van Trango. Hiermee kan ik voor een groot stuk akkoord gaan. Al denk ik wel dat het geheel erg degelijk gebouwd is, wat van de w211 niet altijd kon gezegd worden (denkend aan dat wrak van mijn pa). Maar gevoelsmatig en de uiterlijk, kunnen die kunststoffen inderdaad een héél stuk beter.
            MAAR misschien bied de optie, dashboard in leder wel de oplossing voor de mensen die er echt niet mee kunnen leven. Dit is trouwens ook combineerbaar met geplooid leer aan de deuren.
            Met deze optie staat het geheel dan toch op een veel hoger niveau dan de W211.

Comment

• Juist het soort kunststof van de interieurbekleding (dashboard, deurpanelen) vind ik heel belangrijk, misschien wel het belangrijkste. Als dat niet in orde is, kunnen chromen randjes om de knoppen en andere frutsels dat echt niet goedmaken.

Kijk nou naar de W124. Dat interieur was eigenlijk heel minimalistisch, een beetje kaal zelfs. Maar zó mooi afgewerkt, zó strak en perfecte materialen......
              Dat de heren bij Mercedes-Benz er niet voor kiezen, om die materialen ook in de huidige C en E toe te passen vind ik onbegrijpelijk. Of zou dat ook weer met kosten te maken hebben....???

Comment

• Kosten, milieu, winstmarges...
                Meer moet je daar echt niet achter zoeken.

Comment

Juist het soort kunststof van de interieurbekleding (dashboard, deurpanelen) vind ik heel belangrijk, misschien wel het belangrijkste. Als dat niet in orde is, kunnen chromen randjes om de knoppen en andere frutsels dat echt niet goedmaken.

Kijk nou naar de W124. Dat interieur was eigenlijk heel minimalistisch, een beetje kaal zelfs. Maar zó mooi afgewerkt, zó strak en perfecte materialen......
                  Dat de heren bij Mercedes-Benz er niet voor kiezen, om die materialen ook in de huidige C en E toe te passen vind ik onbegrijpelijk. Of zou dat ook weer met kosten te maken hebben....???
                  De W124 is dan ook het beste wat ze ooit gemaakt hebben.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten

En waarschijnlijk ook van wat ze ooit nog zullen maken.....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                        Verre van

Oorspronkelijk geplaatst door E61 Bekijk Berichten
                        En waarschijnlijk ook van wat ze ooit nog zullen maken.....
                        Bullshit.
                        Hetgeen in de 124 zit is rommel ivm hetgeen in de 212 zit.
                        Mochten ze nu een auto als de 124 uitbrengen konden ze samen met Dacia een showroom delen

Comment

• Ik kom net van de garage. Man man de nieuwe E is toch een dikke ketel zu. Die voorkant is echt strak mijn inziens. Alleen de kont heeft een amg pakketje nodig met bijhorende uitlaten. En de zwarte die er stond had ook lekkere amg sjantjeuhzzz
                          Interieur heb ik nog niet van binnenin bekeken maar op het eerste zich zag het er ook mooi uit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                            Verre van

Bullshit.
                            Mochten ze nu een auto als de 124 uitbrengen konden ze samen met Dacia een showroom delen
                            Miljaar, ik dacht al dat er iets met mij scheelde

Komaan, de W124 was in zijne tijd mss gigantisch goed, maar als je dat nu ziet is dat toch allesbehalve zo geweldig?

Comment

• Ja ik vind het interieur bijlange zo slecht niet wi, het is wel zo dat er daar misschien het minste vooruitgang op geboekt is (maw de vorige E was idd nie slechter) maar de neus vind ik eigenlijk bere, khad die koplampen veel te groot verwacht maar gelukkig zijn ze juist gepast van grote!

Wacht maar tot we er ne keer mee kunnen rijden (of inzitten al rijdend) dan komt de real E naar boven, ben ik zeker van!

greetz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Toldo Bekijk Berichten
                                Ja ik vind het interieur bijlange zo slecht niet wi, het is wel zo dat er daar misschien het minste vooruitgang op geboekt is (maw de vorige E was idd nie slechter) maar de neus vind ik eigenlijk bere, khad die koplampen veel te groot verwacht maar gelukkig zijn ze juist gepast van grote!

Wacht maar tot we er ne keer mee kunnen rijden (of inzitten al rijdend) dan komt de real E naar boven, ben ik zeker van!

greetz
                                Daar had ik ook zwaar van verschotenDe verkoper zei me zelf dat de foto's echt lelijk waren en dat hij in positieve zin was verrast.
                                Hij zei wel dat hij iedereen zal aanraden om Xenon te nemen zodat die lelijke bollen van de mistlampen er niet opstaan.

Comment

• De nieuwe E zal gehakt maken van de oude E. Dat wil niet zeggen dat ik hem mooi vind, maar ik denk wel dat hij op alle fronten beter zal zijn de de oude. Ik kan me dus niet vinden in de bewering van Trango dat de 2008 E-klasse mooier/ beter zou zijn.

Design is nog altijd een zware tegenvaller. E-klasse coupé is een stuk knapper. Zondag ga ik hem in het echt bekijken bij de dealer, misschien dat ik hem dan alsnog ga appreciëren.
                                  sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

• Je zal verschieten. Dan hoop ik nu wel dat er een zwart staat met amg-packet
                                    Last edited by ; 27/03/2009, 17:03.

Comment

• Ik laat me verrassen
                                      sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

• Ai, als ik die foto van de breakversie hierboven zie verschiet ik toch. Dat is nu net de variant waar ik het meest van verwachtte, maar na deze foto gezien te hebben ligt mijn voorkeur alsnog bij de sedan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                          Verre van

Bullshit.
                                          Je moet het niet vergelijken met nu uitbrengen, maar de kwaliteit, de W124 roest niet na 2j, valt amper in panne en moest niet om de haverklap binnen voor een terugroepaktie.
                                          Olie vervangen, mazout ingieten en remblokken vervangen, en dat was het.
                                          Toen had mn voorsprong op zijn concurrenten, het was duurder, maar je stond met kop en schouders boven de rest op gebied van betrouwbaarheid en DUURZAAMHEID, hoeveel W210 vind je zonder dat ze rot zijn?
                                          De chinese brilliance word als een gevaar op de weg beschouwt, toch zijn ze nu in de jaren 90 wat betreft crashtestresultaten, maar die komt nu op de markt, en niet in 1984.
                                          De w212 moet zich trouwens nog bewijzen. Sommige onderdelen gaan niet meer zolang mee, W124, dempers lekten niet na 90k km zoals bij de W211.
                                          En de 7 laklagen van de W123 ga je op de W212 ook niet vinden, een microscopische pel lak wel.
                                          Het is weer beter, dat is een feit, en ik kan het weten, ik heb nu een W204, na een W211, W210, W124 en W123.
                                          Mochten ze nu een W124 uitbrengen dan veegde die de vloer met audi en bmw, en met het interieur van de XF.
                                          Last edited by tradie; 27/03/2009, 18:22.

Comment

Working...
                                          X