Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Technische keuring.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
    export = h&andelaar = geen keuring of carpass nodig...
    Dat weet ik.
    Ik wist toen ik hem kocht dat er risico's aan hingen en heb daar rekening mee gehouden bij het bieden ervoor.
    Krijg ik hem door de keuring,zonder al te hoge kosten,rijd ik er zelf mee en krijgt mijn dochter binnen een jaar mijn kleine Mazda.
    Last edited by ; 05/05/2016, 00:23.

Leave a comment:

• Atenza
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Anakin 2 Bekijk Berichten
    Hij is niet uitgesloten tot het verkeer.Ik mag met de rode kaart rijden tot 17 mei.
    Misschien daarom.
    Je kan uw wagen wel inschrijven, maar alleen indien je hem eerst laat herstellen.
    Je hebt dus de tijd tot 17 mei om de gebreken te fixen.

Oorspronkelijk geplaatst door GOCA
    Code 2 wordt vermeld indien het voertuig technische tekortkomingen vertoont die zo vlug mogelijk moeten hersteld worden, maar die van dien aard zijn dat het voertuig voorlopig wel op de openbare weg mag rijden. Het voertuig zal moeten herkeurd worden binnen de 14 dagen.

Niettemin moet het voertuig onmiddellijk hersteld worden of een wijziging ondergaan om conform de reglementering te zijn. De eigenaar van het voertuig draagt de volledige verantwoordelijkheid voor het gevolg die hij geeft aan deze plicht en het gebruik die hij maakt van het voertuig gedurende deze gewezen periode van 15 dagen. Ingeval van een geschil voor de rechtbank, betreffende bijvoorbeeld een ernstig ongeval, zal de rechter moeten uitmaken of aan de onmiddellijke herstelling is gevolg gegeven. Daarom is het van belang dat de eigenaar het bewijs kan leveren van een onmiddellijke herstelling binnen de 15 dagen.

Op het keuringsbewijs wordt vermeld: "Gebreken die aanleiding geven tot herkeuring".

Leave a comment:

• Unterschlagen
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Anakin 2 Bekijk Berichten
    Ik heb al wel een inschrijvingsformulier meegekregen.Maar wat als er zeer hoge kosten aan zijn?Dat heb ik er niet voor over en gaat hij alsnog weg voor export.
    Ben ik nu al verplicht hem in te schrijven voor de herkeuring?

export = h&andelaar = geen keuring of carpass nodig...

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ik weet niet precies meer wat er was ingevuld toen ik mijn andere wagens kocht.Ik dacht dat dit verder werd ingevuld bij inschrijving.

Leave a comment:

• Packard
    replied
    Mogelijk kreeg je een niet ingevuld formulier mee, want :

Het formulier wordt enkel afgeleverd indien het voertuig administratief en technisch volledig in orde is.
    Bron: http://www.sbat.be/pages/faqak.html#25

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Hij is niet uitgesloten tot het verkeer.Ik mag met de rode kaart rijden tot 17 mei.
    Misschien daarom.

Leave a comment:

• Packard
    replied
    Ik vind het opmerkelijk dat je een inschrijvingsformulier meekreeg terwijl hij afgekeurd werd ... ik was van mening dat je geen inschrijving kon doen met een rode kaart.

Straks eens kijken of daar meer info over te vinden is.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Dan rijd ik maar opnieuw met platen van andere wagen terug.

Leave a comment:

• Smilin' Jack
    replied
    Je bent nooit verplicht om een auto in te schrijven.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ik heb al wel een inschrijvingsformulier meegekregen.Maar wat als er zeer hoge kosten aan zijn?Dat heb ik er niet voor over en gaat hij alsnog weg voor export.
    Ben ik nu al verplicht hem in te schrijven voor de herkeuring?

Leave a comment:

• Packard
    replied
    Ik zou hem laten uitlezen, dat biedt meer zekerheid dan te gokken dat het probleem gaat opgelost zijn met hem in toeren te jagen.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
    Of ze printen hem pas bij de herkeuring.
    Ik zal dan maar duidelijk zeggen dat ik er geen moet hebben.

Zou ik het erop wagen om hem eens goed in toeren te jagen en dan naar de herkeuring te gaan vooraleer ik hem laat uitlezen?
    In het beste geval is de te hoge lambda waarde hiermee opgelost.Slechtste geval kost me het 12 € extra.
    Last edited by ; 03/05/2016, 13:19.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ale weeral voor €3,90 dat ze me in't zak zetten
    Vandaar dat het niet op m'n vriendin haar keuringsbewijs stond.

Leave a comment:

• Packard
    replied
    Volgens de tarieven (zie linkje hieronder) zou het gaan om een toeslag voor: "de keuring van de overeenstemming met de in het proces verbaal van goedkeuring of het Europees gelijkvormigheidsbewijs opgenomen gegevens tijdens een eerste periodieke of volledige keuring, en tijdens de eerste van deze keuringen na de inschrijving op naam van een andere titularis, van een voertuig waarvan de maximale toegelaten massa de 3500 kg niet overtreft."

Wordt dus blijkbaar aangerekend wanneer je hem de eerste keer na inschrijving op jouw naam laat keuren.

Tarieven: http://www.sbat.be/docs/PrijslijstKC.pdf

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Inderdaad, was €3,90.

Leave a comment:

• Smilin' Jack
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
    Hoeveel bedraagt die toeslag Prancing Moose ?
    De volle 3,90 euro (indien max 3.5t).

Leave a comment:

• Packard
    replied
    Hoeveel bedraagt die toeslag Prancing Moose ?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Wat is die toeslag 1e keuring trouwens?
    Gisteren had ik dat ook bij de V70, en m'n vriendin hare C3 die een paar uur later ging had dat niet.
    Is dat iets dat je moet betalen als je voor de 1e keer naar de keuring gaat sinds je de wagen aangekocht hebt?!

Leave a comment:

• Packard
    replied
    Of ze printen hem pas bij de herkeuring.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oké,ik heb er niet naar gevraagd maar blijkbaar wordt er geen Car-Pass afgeleverd als je met nummerplaat van je andere wagen naar de tweedehandskeuring gaat.
    Wagen moet dan sowieso ingeschreven worden op jou naam en is dus niet bedoeld voor verkoop.Ik vermoed dat dit de reden is.
    Kosten:Niet-period.keuring bijl.41 was 55,70€ en dan nog Toeslag 1e keuring 3,90 €.

Leave a comment:

Working...
X