Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Technische keuring.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• camaro 68 rs
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
    Dat heb je niet goed voor.

Toen ik ging werden beide delen "geprikt", ik kreeg beide delen terug mee.

a zo

Leave a comment:

• Packard
    replied
    Dat heb je niet goed voor.

Toen ik ging werden beide delen "geprikt", ik kreeg beide delen terug mee.

Leave a comment:

• camaro 68 rs
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
    Geen idee of het hier al ergens staat, zoekfunctie leverde niet zoveel op.

Gisteren mijn 3 gaan laten keuren die ik aan een vriend overlaat, afspraakje gemaakt voor keuring tweedehands.

Kom daar toe: "meneer, waar is deel II van uw inschrijvingsbewijs?"
    ik: "thuis waar dat hoort" (daar staat dus op da je da thuis moet bewaren en bij verkoop aan de KOPER dient te overhandigen) van een keuring wordt daar niks gerept.

dat hebben ze dus blijkbaar ook nodig op de keuring voor herverkoop
    Het is de eerste auto die ik heb met zo een dubbel inschrijvingsbewijs, de roze vod was toch gemakkelijk bij m'n vorige.

Straks herkeuring voor dat onnozel papierke en weer kassa kassa.

Een verwittigd man...
    Als ik het goed voor heb, krijg je na de keuring voor verkoop enkel de aanvraag tot inschrijving mee, het vorige inschrijvingsbewijs houden ze .
    Normaal dat je dan de 2 moet bijhebben.

Leave a comment:

• Packard
    replied
    Had je kunnen vermijden : http://www.autoforum.be/showthread.p...naf-01-09-2013

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
    nieuw aanvragen zal ook weeral kassa kassa worden bij DIV)
    Waarom zou je een nieuw aanvragen ?

Leave a comment:

• Tomski
    replied
    Geen idee of het hier al ergens staat, zoekfunctie leverde niet zoveel op.

Gisteren mijn 3 gaan laten keuren die ik aan een vriend overlaat, afspraakje gemaakt voor keuring tweedehands.

Kom daar toe: "meneer, waar is deel II van uw inschrijvingsbewijs?"
    ik: "thuis waar dat hoort" (daar staat dus op da je da thuis moet bewaren en bij verkoop aan de KOPER dient te overhandigen) van een keuring wordt daar niks gerept.

dat hebben ze dus blijkbaar ook nodig op de keuring voor herverkoop
    Het is de eerste auto die ik heb met zo een dubbel inschrijvingsbewijs, de roze vod was toch gemakkelijk bij m'n vorige.

Straks herkeuring voor dat onnozel papierke en weer kassa kassa.

Een verwittigd man...

Leave a comment:

• Packard
    replied
    Als dat "zo geregeld" is, dan heeft diene chef daar in Rotselaar zijn controleurke schoon te kakken gezet ...

Leave a comment:

• Vitus
    replied
    Vorig jaar werd mij bij het binnenrijden voor de eerste keer ook gevraagd alle gordels vast te maken, en was ook voor een gewone keuring.

Bij zo'n keuring hangt in het algemeen een en ander af van wie je voor je hebt als keurder.

Maar in dit geval vind ik dit wel gortig om daarop de wagen af te keuren. Als keurder dit ziet, dat hij dan gewoon opmerkt om alsnog de gordels vast te maken, jezus.

Heb je de kost voor een herkeuring moeten betalen om uiteindelijk een groene kaart te krijgen, of heeft men het zo geregeld?

Leave a comment:

• order66
    replied
    Dan hangt het gewoon af van met wie je te maken hebt

Leave a comment:

• Packard
    replied
    Als het op de oproepkaart staat, dan moet het bij een jaarlijkse keuring ... voor een keuring voor verkoop krijg je toch geen oproepkaartje ?

BRUSSEL - Vanaf 2 januari 2006 zullen alle autokeuringsstations in ons land een extra controle uitvoeren op de veiligheidsgordels in de auto.

Leave a comment:

• order66
    replied
    Moet dat bij een jaarlijkse keuring ook? Heb dit nog nooit gedaan, en nog nooit een opmerking over gehad.

Leave a comment:

• Ralphke
    replied
    Tuurlijk staat dat daar, maar mensen zijn nu eenmaal veel te laks.
    Bij mijn weten moet gordels vastklikken enkel bij keuring voor verkoop?

Leave a comment:

• Packard
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Stijn C Bekijk Berichten
    Vandaag naar autokeuring rotselaar geweest. Moest de middelste autogordel van de achterbank vastklikken, kon die niet meteen vinden. Of mijnheer de inspecteur even wou helpen ?
    Mijnheer de inspecteur ging gewoon door met keuren. Op het einde van de rit bleek mijn auto afgekeurd, wegens "geen middelste gordel achteraan" !
    Stationschef erbij die kon / wou het nog oplossen, even naar de gordel kijken en ja hoor, tóch nog een groene kaart.
    Sjonge sjonge wat een poppenkast is me dat... ? En wat heeft dat nog met verkeersveiligheid te maken ?
    Maar het wordt toch op website, op oproepkaartje en aan ingang (toch waar ik ging) gevraagd om gordels op voorhand in te klikken denk ik ?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Vandaag naar autokeuring rotselaar geweest. Moest de middelste autogordel van de achterbank vastklikken, kon die niet meteen vinden. Of mijnheer de inspecteur even wou helpen ?
    Mijnheer de inspecteur ging gewoon door met keuren. Op het einde van de rit bleek mijn auto afgekeurd, wegens "geen middelste gordel achteraan" !
    Stationschef erbij die kon / wou het nog oplossen, even naar de gordel kijken en ja hoor, tóch nog een groene kaart.
    Sjonge sjonge wat een poppenkast is me dat... ? En wat heeft dat nog met verkeersveiligheid te maken ?

Leave a comment:

• Packard
    replied
    Uw bijdrage is heel verhelderend en tevens getuige van uw moed in deze toch wel dramatische omstandigheden.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Hey,

Ik heb enkele tips en controle-items voor de autokeuring op mijn homepage gezet.
    Het lijstje heb ik gemaakt uit mijn eigen ervaring, door zelf een aantal keer naar de keuring te gaan.

Groetjes

http://home.scarlet.be/spb27160/yarisworld/Autokeuring.html

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Hangt ervan af of dit op het Belgische keuringsbewijs staat aangegeven. Als daarop staat aangegeven dat de wagen verlaagd is met aanduiding op buitenlands keuringsbewijs en je zet hem terug origineel en ze zien het in de keuring dan zal je een zogenaamde keuring na verlaging moeten laten uitvoeren. Als het niet staat aangegeven dan zou ik gewoon de originele vering er laten onder steken, laten uitlijnen en gewoon naar de jaarlijkse keuring gaan.

Leave a comment:

• Danny M
    replied
    duidelijk. Bedankt.

Leave a comment:

• IbifaHo
    replied
    'Opnieuw', 1e geometrie keuring heeft hij niet zelf gedaan maar zo gezegd in Duitsland gebeurs. Zodra er iets aan de ophanging veranderd (niet als uwe standaard lekke demper door een andere veranderd wordt) maar zodra er iets aan de hoogte veranderd moet ge geometrie keuring laten doen. Bvb ge koop een set verlagingsveren, laat die keuren als verlaagd voertuig. Erna vindt ge dat die niet laag genoeg is en ge steekt een schroefkit, dan moet ge die weer laten keuren ook al is die al gekeurd als verlaagd voertuig.

Leave a comment:

• Packard
    replied
    "opnieuw" ? ...

Leave a comment:

• IbifaHo
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Danny M Bekijk Berichten
    Even een vraagje. Men neef rijdt met een seat leon tdi ingevoerd uit duitsland. Hij is verlaagd ingevoerd, en staat ook op het keuringsbewijs. Hij wil deze nu terug op stock vering zetten. Is er dan opnieuw een keuring nodig? Of word dat gewoon geregeld
    Ja,moet opnieuw geometrie keuring laten doen.

Leave a comment:

Working...
X