Dit gaat misschien een domme vraag zijn maar in België weet je maar nooit:
Vorige lente ben ik naar Brussel verhuisd. Al jaren ga ik naar de keuring in Londerzeel, mag ik nog steeds in Vlaanderen naar de keuring of moet ik vanaf nu naar een brussels keuringstation?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Technische keuring.
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Guest replied+1..Denk het ook niet, spijtig genoeg.
Leave a comment:
-
Als ze vanaf nu op de keuring dan ook eens alles gaan doen wat ze moeten doen.
Maar daar zal wel weer niks van komen.
Leave a comment:
-
Ik ben voor mijn verlaging te keuren van mijne vorige ook naar alken gegaan. Iedereen zedat het daar belachekijk streng was maar niks van gemerkt. Mijn auto kon ook net niet over het 9cm balkske en hebben er ook geen probleem van gemaakt.
Leave a comment:
-
Voor het werk gaan we met al de camionnetjes naar Alken, daar scheelt idd bijna altijd iets. Zagen over eender wat. Op punten waar ze al 7 jaar op rij niets van zeggen. En plots dit jaar hadden ze het "mankement" gezien. En het leukste is dat als ge aan de éne iets vraagt en dan aan de volgende, dan geven die alle2 een compleet verschillend antwoord :-D
Leave a comment:
-
Ik ook.
Mijne pa ging vroeger altijd in Alken, veel problemen daar was zogezegd altijd iets mis met de auto.
Eens terug in de garage was er dan niks mis.
Sinds hij naar Heers ging nooit meer meegemaakt.
Ondertussen kan het in Alken wel verbeterd zijn, want waarover ik spreek is al meer dan 10 jaar geleden.
Leave a comment:
-
Guest repliedIk ging altijd naar heers.
Leave a comment:
-
Ja, als de politie u pakt dan hebt ge het natuurlijk wel vlaggen.
Maar dat heeft niets met de keuring te maken.
Leave a comment:
-
6 maand valt nog mee, echter bij mij is het een jaar meer. Om dat een kameraad onlangs geflitst is geweest een die was ook te laat met zijn keuring en die had dus zijn boete + extra boete van 300 euro.
Mijn auto is in orde, juist de remmen gedaan, distributieriem, nieuwe banden laten steken en dan toch is een nazicht om zeker te zijn. Dus is i orde.
Maakt ni uit waar? Man man, ik kan u nen boek schrijven over bepaalde keuringstations..
Maar ok, zal maar is passeren dan voor ik ook en boete aan mijn broek heb.
Leave a comment:
-
Guest repliedAls uwe auto technisch in orde is maakt da toch nie uit waar ge naar de keuring gaat.
Is hem nie technisch in orde, dan blijft ge beter ook van de weg af.
Leave a comment:
-
Guest repliedze zagen daar niet over, je moet gewoon een toeslag/boete betalen
Leave a comment:
-
Wegens panne heeft de mijne 6 maand stilgestaan, auto reed niet dus ook niet kunnen keuren. Keuring was al sinds juli verlopen en uiteindelijk midden december gekeurd geraakt nadat ik eindelijk tijd had om hem te fixen.
Geen woord over gehoord op de keuring...
Leave a comment:
-
Weet iemand een "goede", lees niet strenge, keuringstation omgeving Tongeren?
Ik ga niet hele verhaal doen maar door omstandigheden rijd mijn auto al 1,5 jaar rond zonder keuring.. Voor de rest is alles in orde, behalve dat dus.
Zowiezo gaan ze daarover zagen, maar waar zouden ze het minste zagen? Heers, Alken, Luik of Diest?
Leave a comment:
-
Guest repliedBedankt voor de reacties.
Hij is niet de enige die door dezelfde agent aan de kant is gezet voor zulke dingen.
Ik denk dat de led nummerplaatverlichting al genoeg is om aan de kant gezet en gecontroleerd te worden want hij was duidelijk op zoek naar nog een "illegale aanpassing".
Leave a comment:
-
Guest replieduwe kameraad had gewoon naar de keuring moeten rijden en als die daar goed gekeurd werd, klacht indienen bij de politie tegen die agent.
een agent heeft NIET te beslissen of u verlichting goed is of niet, bij twijfel mag de agent u begeleiden naar een keuringstation waar zei dan zullen uitmaken of het mag of niet.
natuurlijk moet je ook geen blauw zwaailichten of overduidelijke verkeerde lampen aanbrengen die heel duidelijk in de wet staan beschreven (zoals ledjes op de ruitensproeiers, neonlampen onder de auto...). hier kan een agent dan heel duidelijk een boete uitschrijven wegens verboden verlichting.
je standlichten vervangen door ledjes staat niet beschreven in de wet. enkel dat je standlichten moet hebben, dat ze een specifieke kleur moeten hebben en dat ze moeten werken op een correcte manier.
xenonLOOK halogeenlampen zijn ook niet verboden, je moet er dan ook geen blauwe insteken.
u niet laten doen door agenten, desnoods boete laten uitschrijven, wettekst opzoeken en dan als bezwaarschrift tegen die boete indienen. als er teveel bezwaarschriften komen tegen boetes die een agent uitschrijft, zal die ook wel eens op het matje worden geroepen.
agenten kennen ook heel die wetgeving niet vanbuiten hoor, meestel enkel de wetten die goed herkenbaar zijn. bv te brede banden, teveel verlaging, foutieve lampen, te grote zonneband op de voorruit, getinte ramen.
het feit dat uwe maat eruit geplukt wordt met zijn verlichting, is teken dat er toch iets opvallend verkeerds aan was.
mijn standlichten van één van mijn autos ziet er zo uit en dit is al jaren zo. nog nooit ermee tegen gehouden (zet ze dan ook niet aan als ik rijd, enkel op meetings). met de grote lichten aan is het amper zichtbaar
in de tuningwetgeving stonden 17 verboden zaken in belgie. ik heb er 14 tegelijk op mijn auto gehad en nog nooit tegengehouden geweest, dus je moet het toch al extreem maken
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenHeb ik dat gezegd? Ik dacht het niet, dus leg me geen woorden in de mond.
Dit heeft niks te maken met "een fout maken", dit zijn flikskes die mensen moedwillig zitten te pesten.
Maar als ze echte bandieten tegen komen dan schijten ze in hun broek en gaan ze lopen.
Leave a comment:
-
Heb ik dat gezegd? Ik dacht het niet, dus leg me geen woorden in de mond.
Dit heeft niks te maken met "een fout maken", dit zijn flikskes die mensen moedwillig zitten te pesten.
Maar als ze echte bandieten tegen komen dan schijten ze in hun broek en gaan ze lopen.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenZijn duidelijk overijverige flikskes die eens een goed pak rammel verdienen!
En dan zeggen ze dat de agressiviteit ten opzichte van de politie toeneemt, hoe zou dat nu komen.
Leave a comment:
Leave a comment: