Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik heb op mijn leon 18" velgen liggen maar ik weet niet of die goedgekeurd zijn qua afmetingen.
Ik moet naar de keuring in juni 2014 voor de eerste keer.
Kan ik met mijn originele velgen op winterbanden naar de keuring gaan?
Of hoe/waar kan ik checken of mijn velgen goed gekeurd zijn voor de auto?
Eigenlijk wel een vreemde vraag als je logisch nadenkt en vooral ook omdat je zelf al aangeeft dat het om de originele velgen gaat. Je kunt je toch wel voorstellen dat als je daar winterbanden opzet het ok is, logisch toch? Het enige wat zou kunnen fout gaan is wanneer je winterbanden legt met een lage snelheidsindex op een snelheidsmonster...maar ik denk dat dat bij jouw het geval niet is dus ja, lijkt mij geen probleem.
Ah oke
Eigenlijk mogen ze wel eens, in de bureau, ergens zo'n bord met de tarieven hangen, zoals bv bij veel garage's.
In een garage heb ik dat nog nooit zien hangen, maar op de keuring hangt dat wel degelijk op.
Allersinds toch waar ik ga.
Leave a comment:
Guest replied
@ Jokke36
Ja is een Japanse import van '94. Zijn nooit in Europa officieel ingevoerd, dus had zo een homologatie als alleenstaand geval doorlopen.
Maar gezien de zever die ik vroeger had met verlagingen etc (verlagingen met GOCA en montageattest) had ik nu toch wel wat schrik, maar blijkbaar onterecht
Ben ook zonet geweest, al geeft ik toe dat ik met klamme handen toe kwam
Uiteindelijk toch groene kaart en dit met schroefkit/zonder catalysator/open uitlaat/banden met andere laadindex etc.
Hij heeft er wel voor moeten bellen naar het kantoor waar de homologatie was gedaan, maar kwam er op neer dat ze niet meer wisten wat er op zat en wat niet
Wel nog 6 euro tuning keuring mogen betalen voor een spoiler die er standaard op zit, maar ja, dat was het minste van mijn zorgen.
Speciale en/of oude auto misschien?
Mijn vorige wagen was ook verlaagd met schroefkit, nog vlug laten doen voor toen heel die wetgeving in werking trad (februari 200x?), weet het al niemeer.
En wagens van voor '93 ofzo hebben heel die papierwinkel niet nodig dacht ik.
Leave a comment:
Guest replied
Ben ook zonet geweest, al geeft ik toe dat ik met klamme handen toe kwam
Uiteindelijk toch groene kaart en dit met schroefkit/zonder catalysator/open uitlaat/banden met andere laadindex etc.
Hij heeft er wel voor moeten bellen naar het kantoor waar de homologatie was gedaan, maar kwam er op neer dat ze niet meer wisten wat er op zat en wat niet
Wel nog 6 euro tuning keuring mogen betalen voor een spoiler die er standaard op zit, maar ja, dat was het minste van mijn zorgen.
. Stond er helemaal alleen voor die poort van keuring voor verkoop maar toch nog 30min moeten wachten (en het was al ver over lunchtijd).
dit was in Malle.
.
Ben vandaag geweest.
Ga ondertussen al enkele jaren naar Malle, eigenlijk nog nooit problemen gehad.
Kwam vandaag aangereden.. niemand in de rij "Yessss, dacht ik.."
Heb daar net geen 30min gestaan (2, heb daar in tussen tijd een paar mannekes/vrouwkes zien voorbij lopen.
Ik zeg niet dat ze mij onmiddelijk moeten voort helpen he, maar ze stonden duidelijk "effe te burten" met elkaar.
Nu als je de arbeiders (bedienden?) daar ziet rondlopen weet je eigenlijk al genoeg, denk niet dat er daar ook maar 1ne moe word, ik denk een job waar je met gemak uw pensioen haalt.
Echt een mentaliteit van "ist nie vandaag, dan ist morgen"
Dan las ik overlaatst in de krant de keuring prijzen ,29.90 voor een benzine en de rekening was 32.50euro?
Wagen had (zoals altijd) geen opmerkingen, zoals elk jaar geld en tijdverspilling .
als ge papieren hebt voor de voorkant moet ge gewoon zien dat die over de 9cm lat geraakt.
Leave a comment:
Guest replied
Als je je auto verlaagd door de torsiebar te verdraaien geraak je dan nog door de keuring?
Voorkant heeft dan wel verlaagde veren met attest.
Leave a comment:
Guest replied
Al zijn die boekjes int chinees, ze liggen er in Man man man...
Leave a comment:
Guest replied
Toen ze mijn W115 keurden waren ze ook echt vriendelijk! Het was niet zo druk dus kwamen ze met 3 eens kijken haha!
De keuring is eerlijk verlopen met de correct mankementen van de wagen...
Diksmuide is goed!
Leave a comment:
Guest replied
inderdaad...zou niet mogen uitmaken waar je gaat en wie de keuring uitvoert....maar ja...de praktijk...
Leave a comment:
Guest replied
Je mag inderdaad niet iedereen over dezelfde kam scheren maar huiver als je toevallig die ene SNUL tegen komt... ...zeer onprettig!
Leave a comment:
Guest replied
zo zie je maar weer dat het enorm kan schelen waar je gaat. Vorige week ook geweest voor keuring voor verkoop in Kontich...niet lang moeten wachten. wagen werd grondig gekeurd maar erg correct. Kreeg zelfs felicitaties dat een wagen van 2001 er nog als nieuw uitzag. Vriendelijke keurmeester trouwens die z'n vak goed kende. Het mag ook al eens positief zijn.
Leave a comment:
Guest replied
Man man.
Nog een geluk dat je de stationchef enigzins mee had.
Leave a comment:
Guest replied
Daarstraks naar de keuring geweest voor verkoop van mijn BMW Z4. Ik vroeg aan moeders mooiste waar ik in de rij moest gaan staan want een half uur gaan aanschuiven om dan naar een andere rij te worden verwezen had ik niet veel zin in.
Eerste wat die zij was dat het voor verkoop is dat ik dan een afspraak moest maken via internet. Niet waar zei ik want van voor op de poort stond dat wanneer je een keuring voor verkoop zonder afspraak je eerst bij de stationschef moest melden. Dus die peut gebypassed en naar de 'station chef' gestapt. gewoon voor de poort wachten zei die dus deed ik dat maar. Stond er helemaal alleen voor die poort van keuring voor verkoop maar toch nog 30min moeten wachten (en het was al ver over lunchtijd).
Enfin die sul die ik toegewezen kreeg zei al direct dat mijn linker voorkant herspoten was.
Ik weet wel 100% zeker dat die wagen nooit schade heeft gehad en zeker niet herspoten is geweest. Ik zeg hem dat maar dat slaat die gewoon in de wind.
Je kan niet geloven weke truuken die allemaal uithaalde om toch maar iets te vinden dat niet goed zou zijn. Uiteindelijk had hij iets gevonden...
Ik heb geen reservewiel omdat ik run flats heb en dan moet ik een spuitbus in de wagen hebben om die tijdelijk te kunnen herstellen volgens hem, wat helemaal niet correct is en heb ik hem ook gezegd.
allee discussieren, uiteindelijk ben ik naar de stationschef gestapt en die bevestigde mijn verhaal.
Dan ging hij mijn ruitenwissers testen, mijn ruit droog natuurlijk dus hij sprayed er water op en natuurlijk is niet mijn hele ruit nat en daar waar het droog was schokte dat wat tot de wisser het water zag...NIET GOED HE zei hij. Alle weeral discussieren..
dan Kap open , kap toe, kap open , kap toe, precies of na éné keer kan je niet zien of die nu goed werkt of niet. dan deur open deur toe deur open deur toe, telkens gaat dan die ruit een beetje omlaag en omhoog. Nie goe he zei hij weer. (wat denkt die dat ik een debiel ben of zo..)
Dan weer gezaag over het instructie boekje dat het in het duits was, zeg wat een lul was dat. Ik had maar één sleutel bij ipv beide plus de garagesleutel, maar dat ging hij door de vingers zien.
Daarna wilde hij nog eens graag het bandenspanningsalarm testen omdat dit verplicht is als ge run flats hebt. Dus die liet wat lucht uit één van mijn banden allee dat doet ge nu toch niet op een autokeuring. dan naar de schokdemper test, natuurlijk een rode uitslag (niet goed he zei die dan maar weer eens. Logisch zei ik de bandenspanning is ook niet meer hetzelfde he. En nu.. zeg ik? straks terug oppompen he zei hij. Zullen we wel eens zien dacht ik en weer de chef er bij gehaald.Allee die vent moest dan mijne band terug op zijn originele bandenspanning zetten. de test opnieuw doen en ik kreeg ook ineens een andere persoon toegewezen.
uiteindelijk mijn groen formulier gaan halen bij de kassa ,en wat stond er op: Boorddocumenten - Lakschade en beperkte visibiliteit (gevarendriehoek gebruiken bij laden en lossen). Op wat slaat dat nu weer ?
Terug naar binnen en mijn beklag gaan doen, boorddocumenten zijn volledig in orde (duits of engels of frans dat maakt niet uit), en lakschade, ik heb helemaal geen lakschade.
Na veel gezaag is die chef terug naar mijne wagen komen kijken op de parking en toegegeven dat die persoon die de keuring gedaan heeft misschien niet helemaal correct was. Uiteindelijk een blanco groen document gekregen.
Stel u eens voor dat daar zo een hulpeloos madammeke stond en dat allemaal maar accepteerde... waarschijnlijk doen ze dat niet bij vrouwen. dit was in Malle dus volgende keer ga ik wel naar Antwerpen. Mij zien ze daar niet meer.
Leave a comment: