Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Technische keuring.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • IbifaHo
    replied
    Probeer dat maar te bewijzen dat het door de keuring komt.

    Leave a comment:


  • fcapri
    Guest replied
    Bij de nieuwe diesels is dat evenwel niet meer mogelijk omdat de motoren bij stilstand begrensd zijn op 2.500 à 3.000 toeren per minuut. De constructeurs voerden deze technologie in om te voorkomen dat de motor schade oploopt.
    dus hier zeggen de fabrikanten klaar en duidelijk dat een stilstaande diesel hoog in toeren jagen schade kan oplopen. mijn golf is dus 27jaar oud, dat wil zeggen dat ze die minstens al 23keer naar dat punt hebben gebracht.
    zijn er zo nog geen rechtzaken geweest waarbij iemand de keuring vervolgt als die een tijdje na de keuring motor problemen kreeg?

    Leave a comment:


  • IbifaHo
    replied
    Die 'blokering' is te omzeilen. Mijn polo van 2010 is ook begrenst op 2500/rpm maar die mannen op de keuring zijn niet slim genoeg om effe op de tcs knop te duwen. Dan gaat de begrenzing weg en kunne die mannen naar hartelust uwe moteur tot in het rood gebied planken.

    De 1e keurder die dat bij mijn auto doet ga ik erna ook wel eens tot in het rood gebied planken.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Hebben de constructeurs die domme Belgische milieukeuring voor diesels eventjes geblokkeerd : http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150819_01825312

    Ik hoorde onlangs van iemand die op de keuring werkt dat ze bezig zijn met een systeem om digitaal de uitstoot van diesels te gaan meten en dat deze test eigenaars van zeer recente diesels mogelijk met zeer grote kosten zal opzadelen als hun voertuig niet aan de eisen van de keuring voldoet. Dat ze dit dan maar snel invoeren zodat we snel van die onzin van de keuringen af zijn.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Zie gewoon dat alles in orde is en 'waag' het er nie op. Ge gaat een herkeuring aan u pan hebben & uwe 2 jaar bonus door u neus geboord zien. Als ge u montage attest hebt en het validatieverslag van de goca maak dan een afspraak voor keuring wielgeometrie.
    Dan doen ze keuring wielgeometrie + technische keuring in ene keer en als ge onder de 100.000km zit en uwe trekhaak is maar tot 750kg dan kunt ge 2 jaar krijgen en bent ge voor de rest ALTIJD in orde. Het merendeel van de inspecteurs haalt er een verlaagd voertuig uit met zijn ogen dicht zelfs al zijn de veren gewoon zwart. Er zal wel ergens in een plooi H&R of KW fzo staan. Alleen het validatieverslag en het montage attest voorleggen helpt ook niet want ze gaan u zowiezo doorverwijzen naar een station waar ze keuring na ongeval doen (wielgeometrie).

    Dus zet slim en zie da alles in ene keer in orde is. Daar hebde zelf alleen maar meer plezier aan.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Als ze iets zeggen over de verlaging gewoon zeggen dat dat origineel af fabriek verlaagd is. Een trekhaar moet normaal gezien gekeurd worden maar als het zo'n origineel wegklapbare van BMW is dan zal je daar zelden of nooit last van hebben tenzij je deze veel gebruikt natuurlijk.

    Leave a comment:


  • BMWMB
    replied
    Papieren en attesten heb ik. Ze zijn zwart van kleur, dus ga ik het er toch op wagen.

    Leave a comment:


  • IbifaHo
    replied
    2. Te zien welke veren ge hebt laten steken. Als ge chanse hebt zijn het effe zwarte en moesten ze er iets op zeggen is het een optioneel sportpakket oid. Als de veren opvallen moet ge eerst een geometrie keuring laten doen. Hebt ge papieren van de verlaging nodig en plaatsingsattesten.

    Leave a comment:


  • BMWMB
    replied
    Mijn 530d is 4 jaar geworden, dus moet ik voor de eerste keer naar de keuring. Wel heb ik enkele vragen.

    1. Mijn wagen werd af fabriek geleverd met een trekhaak. Is deze dan automatisch gekeurd? Deze zou dus sowieso moeten gekeurd worden. Moet ik dat op voorhand melden?
    2. Mijn wagen werd verlaagd, maar is nooit hiervoor gekeurd geweest. Zouden ze dat merken op de keuring?

    Misschien dat ik beste eens bel met een keuringscentrum.

    Leave a comment:


  • verbatim2
    replied
    Nl systeem vind ik het beste de garage doet de keuring en kan indien nodig repareren.
    Misbruik door garagisten ja maar ze worden vrij streng gecontroleerd ...als ze afkeuren voor een onozeliteit kunnen ze hun licentie kwijtspelen

    Leave a comment:


  • Packard
    replied
    Misschien luistert diene mens wel beter wel na een aantal petities en wegblokkades ? ...

    Leave a comment:


  • IbifaHo
    replied
    Weyts is veel bla bla en weinig dada. Gaat weer het typische Weyts-excuus worden: er is geen geld.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Ik denk dat het nodig is dat er nu een hoop druk op de ketel wordt gehouden, vooral bij Weyts die nog niet zo lang geleden verklaarde dat hij de autokeuring niet wenste te veranderen.

    Leave a comment:


  • elio
    replied
    Weyts kijkt "met open geest" naar vrijmaken markt autokeuringen

    23-06-15, 12.57u - Bron: Belga - De Morgen


    2 ©BELGA
    Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts wil een eventuele vrijmaking van de markt van autokeuringen "met open geest" bekijken. Dat zegt hij in een reactie op het voorstel van mobiliteitsclub VAB.







    Ben Weyts. ©PHOTO NEWS
    Uit een onderzoek van VAB blijkt dat automobilisten niet onverdeeld tevreden zijn met de keuring in België. Vooral de kostprijs, de roettest, de objectiviteit en de wachttijden scoren slecht tot zeer slecht. Van de ondervraagde automobilisten is 64 procent van oordeel dat het aangerekende tarief te hoog is in verhouding tot de geleverde prestaties. VAB suggereert om de markt voor keuringscentra vrij te maken. Dat zou meer centra en lagere tarieven opleveren.

    Vlaanderen kreeg na de zesde staatshervorming zelf de bevoegdheid over de keuringscentra, die per provincie zijn georganiseerd. In elke provincie werd destijds via aanbesteding een bedrijf aangesteld dat het monopolie heeft op de keuring.

    "Ik heb in het kader van mijn nieuwe bevoegdheid al een eerste screening van de centra laten uitvoeren", zegt Weyts. "Daaruit blijkt dat er ruimte is voor verbetering. De prijs-kwaliteitverhouding kan wel degelijk omhoog."

    De minister wil nu eerst samenzitten met de bedrijven die de keuring organiseren. Een vrijmaking van de markt wijst hij niet af. "Ik ga dat met open geest benaderen", geeft hij aan.

    Leave a comment:


  • knight-rider
    replied
    Ben er weer voor een jaartje door.
    Wel terug de opmerking over de nummerplaat vooraan, verder niets.
    Zelfs niks over de banden vooraan die bijna op het minimum zitten.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
    Prijs lijkt mij conform, ik betaal 250 euro voor papier + inslaan. Hoor eens bij veraco hoe het precies zit ofzo. Inslagen moet door officiële garagist gebeuren (GM geeft dan volmacht aan die garage). Als ze er op uitkomen dat het niet volgens de regels gedaan is krijg je serieus gezeik aan je broek dat het gewoon niet waard is...
    Blijkbaar kan je een document aanvragen via vdocs.eu. Deze online service heb ik van chevrolet importeur Belgie doorgekregen via telefonisch contact. Als je echter met een garage belt dan krijg je te horen dat het 300 euro kost en dat ze enkel voor een papier zorgen en dat je zelf mag slagen! Een authorisatiedoc bij vdocs.eu kost slechts 140 euro en zij zijn ook "mandataris" blijkbaar. Kent iemand vdocs.eu, zou een bedrijf in NL zijn?

    Leave a comment:


  • 96gr
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door bob(robert) Bekijk Berichten
    ....
    Mijn vraag : Waarom moet een voertuig dat een typekeuring kreeg en in Belgie verkocht word met geldig gelijkvormigheidsattest toch nog naar de keuring en wat staat er me te wachten bij de volgende keuring in 2016 ?
    Je moest naar de keuring omdat je een trekhaak hebt, elke wagen met een trekhaak moet jaarlijks naar de keuring, behalve nieuwe wagens die minder dan 750kg mogen trekken die moeten na de eerste keuring maar pas terug als de wagen 4 jaar oud is.

    Leave a comment:


  • CaliforniaDream
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door phnatom7 Bekijk Berichten
    Ik moet blijkbaar een authorisatie document aanvragen voor het chassisnr daar het voor de keuring "onleesbaar" is of via mandataris...Mag dit dan via bij vdocs.eu?? heb dit adres doorgekregen van contact via Chevrolet US -Belgie...???Iemand hier ervaringen mee of andere betere adressen? Heb al prijzen gehoord tot 300 euro voor het velleke papier...
    Prijs lijkt mij conform, ik betaal 250 euro voor papier + inslaan. Hoor eens bij veraco hoe het precies zit ofzo. Inslagen moet door officiële garagist gebeuren (GM geeft dan volmacht aan die garage). Als ze er op uitkomen dat het niet volgens de regels gedaan is krijg je serieus gezeik aan je broek dat het gewoon niet waard is...

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Ik kocht in 2012 een Opel ZafiraTourer 1600 CNG 150pk.
    De wagen was af-fabriek uitgerust met een trekhaak en cng motor .
    Volgens mijn technieker moest ik toch naar de schouwing.
    Daar werd me verteld dat mijn trekhaak enkel kon gebruikt worden voor een fietsenrek .
    Op mijn keuring staat wel dat ik een aanhanger mag trekken van max 750kgr
    De CNG hadden ze nog nooit van gehoord en was zeer zeker LPG .
    Op mijn keuringsdoc staat bovenaan KEURINGSBEWIJS ? Bij de opmerkingen staat " Dit doc geld niet als technische keuring daar de staat van het voertuig niet is nagezien "
    Op de kwijting staat wel de rekening van een cng-keuring .
    Mijn vraag : Waarom moet een voertuig dat een typekeuring kreeg en in Belgie verkocht word met geldig gelijkvormigheidsattest toch nog naar de keuring en wat staat er me te wachten bij de volgende keuring in 2016 ?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
    wat is slecht leesbaar? is het vuil, verroest, overschilderd???

    je kan er eens met een staalborstel overgaan, eventueel met een fijne kraspen het vuil eruit krassen.
    met een stuk krijt overwrijven en dan met de hand proper maken helpt ook vaak (het witte krijt blijft in het nr hangen terwijl je het plaatwerk errond proper maakt).
    Ik moet blijkbaar een authorisatie document aanvragen voor het chassisnr daar het voor de keuring "onleesbaar" is of via mandataris...Mag dit dan via bij vdocs.eu?? heb dit adres doorgekregen van contact via Chevrolet US -Belgie...???Iemand hier ervaringen mee of andere betere adressen? Heb al prijzen gehoord tot 300 euro voor het velleke papier...

    Leave a comment:

Working...
X