nee dat klopt niet. je zal naar de keuring moeten.
Cheers
B
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Technische keuring.
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Guest replied
-
Mijn vader verkoopt zijn wagen en ik zou die overnemen, blijkbaar moet die niet naar de keuring nu, klopt dit? Lvg
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenOmdat sommige wagens hoge eisen stellen aan hun banden (codes V, W, Y, ZR) en omdat je in België toch maar 120km/u mag mag je winterbanden (M+S of sneeuwvlokje) leggen met een lagere snelheidsindex tussen 1 oktober en 30 april van het volgende jaar met een lagere dan voorgeschreven snelheidsindex maar moet je dus een sticker plakken in het gezichtsveld van de bestuurder met de maximum snelheid van de winterbanden (bijvoorbeeld H = 210km/u of T = 190 km/u of ...).
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenHet gebruikte argument dat je in Duitsland zo snel kan rijden echt geen argument. In Duitsland rij je sowieso op eigen risico als je zo'n snelheden haalt. Ze kunnen anders meteen ook winterbanden verplichten want die zijn in Duitsland ook verplicht onder sommige omstandigheden.
Omdat sommige wagens hoge eisen stellen aan hun banden (codes V, W, Y, ZR) en omdat je in België toch maar 120km/u mag mag je winterbanden (M+S of sneeuwvlokje) leggen met een lagere snelheidsindex tussen 1 oktober en 30 april van het volgende jaar met een lagere dan voorgeschreven snelheidsindex maar moet je dus een sticker plakken in het gezichtsveld van de bestuurder met de maximum snelheid van de winterbanden (bijvoorbeeld H = 210km/u of T = 190 km/u of ...).
Leave a comment:
-
Guest repliedik vind het logisch. als iemand in mijn golf stapt terwijl ik er winterbanden op heb liggen die minder mogen dan de top van mijn auto, moet dit vermeld worden.
je zou kunnen zeggen dat vanaf 200km/h het niet hoeft, maar het is makkelijker om te zeggen dat ALLE voertuigen die sneller kunnen dan zijn opgelegde winterbanden een stikker moeten hebben.
heb je een auto die 241km/h kan en je winterbanden zijn maar snelheidsindex V, dan moet je het maar aanduiden. het zou maar erg zijn dat ze je in duitsland van de baan halen, wegens het ontbreken van die sticker (want ik versta eruit dat die stickers in duitsland dus ook verplicht zijn en niet enkel belgie)
Leave a comment:
-
Guest repliedHet gebruikte argument dat je in Duitsland zo snel kan rijden echt geen argument. In Duitsland rij je sowieso op eigen risico als je zo'n snelheden haalt. Ze kunnen anders meteen ook winterbanden verplichten want die zijn in Duitsland ook verplicht onder sommige omstandigheden.
Leave a comment:
-
Guest repliedis altijd zo geweest, maar enkel als die banden een maximale snelheid hebben van 240 en de auto sneller kan.
als ik op mijn golf winterbanden leg die maar tot 135km/h mogen terwijl de auto 140 haalt, moet ik ook zo een sticker hangen als die winterbanden eronder zitten
Leave a comment:
-
Guest repliedNog zo'n klucht bij de keuring:
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk BerichtenErger nog : ik doe mijn wagen binnen voor onderhoud en nazicht keuring (lichten regelen inbegrepen)
de volgende dag ga ik naar de keuring -----afgekeurd : de lichten stonden niet juist
direct terug naar de garage -----die zeggen : "kan niet, de lichten staan juist" (controleren nog even , maar doen NIETS aan de afstelling)
1.5 uur later , terug naar de keuring ---- zonder opmerking goedgekeurd ?????????????????????????
Voor zoiets moet je in eerste instantie je beklag doen bij de keuring.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenGe kunt soms verschillende jaren na elkaar met hetzelfde "gebrek" naar de keuring gaan
Het ene jaar staat het op u papier, het andere niet.
De keuring hier in België is niet meer of niet minder dan een loterij.
de volgende dag ga ik naar de keuring -----afgekeurd : de lichten stonden niet juist
direct terug naar de garage -----die zeggen : "kan niet, de lichten staan juist" (controleren nog even , maar doen NIETS aan de afstelling)
1.5 uur later , terug naar de keuring ---- zonder opmerking goedgekeurd ?????????????????????????
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk BerichtenHoi
Ik heb mijn wagen gekeurd voor verkoop, maar uiteindelijk is de wagen niet verkocht. Nu durf ik er niet meer mee rondrijden, want die keuring voor verkoop is vervallen (2 maand). Kan ik de wagen gewoon terug inschrijven op mijn naam of moet ik terug keuren voor verkoop?
Thx
Grt
Dimitri
Leave a comment:
-
Ge kunt soms verschillende jaren na elkaar met hetzelfde "gebrek" naar de keuring gaan
Het ene jaar staat het op u papier, het andere niet.
De keuring hier in België is niet meer of niet minder dan een loterij.
Leave a comment:
-
Guest replieddas een groen.
rood heeft ongeveer zoiets staan:
"gebreken die aanleiding geven tot herkeuring".
als je hiermee naar de keuring gaat is het gegarandeerd rood. die eerste 3 zaken MOETEN nu hersteld zijn (lees: moest vorig jaar vlak na de keuring al hersteld worden en niet na een jaar).
het 'in het oog te houden' is hetgeen ge niet hoeft te herstellen
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door jelle2462 Bekijk BerichtenMijn audi is vorig jaar goedgekeurd met volgende opmerkingen
Als ik nu een keuring voor verkoop doe zonder dat te herstellen is dit dan direct afgekeurd of is dit gewoon een opmerking?
Leave a comment:
-
Guest repliedMijn audi is vorig jaar goedgekeurd met volgende opmerkingen
Als ik nu een keuring voor verkoop doe zonder dat te herstellen is dit dan direct afgekeurd of is dit gewoon een opmerking?
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichtenterug inschrijven op uw naam.
Leave a comment:
-
Hoi
Ik heb mijn wagen gekeurd voor verkoop, maar uiteindelijk is de wagen niet verkocht. Nu durf ik er niet meer mee rondrijden, want die keuring voor verkoop is vervallen (2 maand). Kan ik de wagen gewoon terug inschrijven op mijn naam of moet ik terug keuren voor verkoop?
Thx
Grt
Dimitri
Leave a comment:
-
Guest repliedJe kan eveneens met uw huidige plaat gaan die dan op uw nieuwe wagen hangt.
Leave a comment:
Leave a comment: