is altijd zo geweest, maar enkel als die banden een maximale snelheid hebben van 240 en de auto sneller kan.
als ik op mijn golf winterbanden leg die maar tot 135km/h mogen terwijl de auto 140 haalt, moet ik ook zo een sticker hangen als die winterbanden eronder zitten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Technische keuring.
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Guest replied
-
Guest repliedNog zo'n klucht bij de keuring:
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk BerichtenErger nog : ik doe mijn wagen binnen voor onderhoud en nazicht keuring (lichten regelen inbegrepen)
de volgende dag ga ik naar de keuring -----afgekeurd : de lichten stonden niet juist
direct terug naar de garage -----die zeggen : "kan niet, de lichten staan juist" (controleren nog even , maar doen NIETS aan de afstelling)
1.5 uur later , terug naar de keuring ---- zonder opmerking goedgekeurd ?????????????????????????
Voor zoiets moet je in eerste instantie je beklag doen bij de keuring.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenGe kunt soms verschillende jaren na elkaar met hetzelfde "gebrek" naar de keuring gaan
Het ene jaar staat het op u papier, het andere niet.
De keuring hier in België is niet meer of niet minder dan een loterij.
de volgende dag ga ik naar de keuring -----afgekeurd : de lichten stonden niet juist
direct terug naar de garage -----die zeggen : "kan niet, de lichten staan juist" (controleren nog even , maar doen NIETS aan de afstelling)
1.5 uur later , terug naar de keuring ---- zonder opmerking goedgekeurd ?????????????????????????
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk BerichtenHoi
Ik heb mijn wagen gekeurd voor verkoop, maar uiteindelijk is de wagen niet verkocht. Nu durf ik er niet meer mee rondrijden, want die keuring voor verkoop is vervallen (2 maand). Kan ik de wagen gewoon terug inschrijven op mijn naam of moet ik terug keuren voor verkoop?
Thx
Grt
Dimitri
Leave a comment:
-
Ge kunt soms verschillende jaren na elkaar met hetzelfde "gebrek" naar de keuring gaan
Het ene jaar staat het op u papier, het andere niet.
De keuring hier in België is niet meer of niet minder dan een loterij.
Leave a comment:
-
Guest replieddas een groen.
rood heeft ongeveer zoiets staan:
"gebreken die aanleiding geven tot herkeuring".
als je hiermee naar de keuring gaat is het gegarandeerd rood. die eerste 3 zaken MOETEN nu hersteld zijn (lees: moest vorig jaar vlak na de keuring al hersteld worden en niet na een jaar).
het 'in het oog te houden' is hetgeen ge niet hoeft te herstellen
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door jelle2462 Bekijk BerichtenMijn audi is vorig jaar goedgekeurd met volgende opmerkingen
Als ik nu een keuring voor verkoop doe zonder dat te herstellen is dit dan direct afgekeurd of is dit gewoon een opmerking?
Leave a comment:
-
Guest repliedMijn audi is vorig jaar goedgekeurd met volgende opmerkingen
Als ik nu een keuring voor verkoop doe zonder dat te herstellen is dit dan direct afgekeurd of is dit gewoon een opmerking?
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichtenterug inschrijven op uw naam.
Leave a comment:
-
Hoi
Ik heb mijn wagen gekeurd voor verkoop, maar uiteindelijk is de wagen niet verkocht. Nu durf ik er niet meer mee rondrijden, want die keuring voor verkoop is vervallen (2 maand). Kan ik de wagen gewoon terug inschrijven op mijn naam of moet ik terug keuren voor verkoop?
Thx
Grt
Dimitri
Leave a comment:
-
Guest repliedJe kan eveneens met uw huidige plaat gaan die dan op uw nieuwe wagen hangt.
Leave a comment:
-
Guest repliedOk, bedankt maar is dat dan nie meer verkoop zonder keuring.
Ik zou hem graag verkopen met keuring voor verkoop inbegrepen
Leave a comment:
-
Guest repliedAls uw oude wagen verkocht wordt dan kan er ook met de nr plaat van de nieuwe eigenaar naar de keuring gegaan worden.
Leave a comment:
-
Guest repliedBedankt voor u antwoord, nr plaat is reeds met een 1 -, dus dat zou geen probleem zijn
Keuren voor verkoop op mijn oude platen zal dus waarschijnlijk niet gaan als de wagen dan alleen maar kan ingeschreven op naam van wat op de papieren staat want dat is dus mijn eigen naam.
Zal dus z-platen worden denk ik ?
Leave a comment:
-
Guest repliedJe kan uw huidige nr plaat gebruiken om uw andere wagen te laten keuren maar die wagen moet dan wel op de naam die op de papieren staat ingeschreven worden. Indie je jou oude wagen niet meer gebruikt dan kan je de nr plaat laten overzetten op voorwaarde dat het een plaat is die met een 1- begint. Indien het een oud type is met zes tekens dan wordt het sowieso een nieuwe plaat.
Leave a comment:
-
Guest repliedVraagje, ik heb onverwacht andere wagen gekocht, en zou hem graag laten inschrijven op de nr platen van mijn oude wagen Deze staat te koop maar is nog altijd in mijn bezit.
Kan ik eventueel later mijn eigen nr platen gebruiken om mijn oude wagen te laten keuren voor verkoop of moet dit via een garage op z-platen gebeuren ?
Mijn verzekeringsmakelaar beweerd dat ik voor mijn nieuwe wagen een nieuwe plaat en verzekering moet aanvragen tot de oude verkocht is ????
Alvast bedankt voor u hulp
Leave a comment:
-
Ok, ik baseerde me altijd op dat kaartje, ttz, vanaf ontvangst maakte ik een afspraak met de garage. Als dat drie weken is zou het wel eens kunnen dat er geen plaats meer is in de garage. Bedankt voor de antwoorden.
Sent from my iPhone 5S using Tapatalk.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door trikke Bekijk BerichtenIk moet voor 3 februari naar de technische keuring geweest zijn met mijn wagen. Is het normaal dat ik nog geen bericht gehad heb daarvan? Ik dacht dat je dat een tweetal maanden op voorhand kreeg.
Is tegenwoordig dus blijkbaar later.
Nu ja, je kan ook altijd gewoon zo gaan, je hebt dat kaartje daar niet voor nodig.
Leave a comment:
Leave a comment: