Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Technische keuring.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door trikke Bekijk Berichten
    Ik moet voor 3 februari naar de technische keuring geweest zijn met mijn wagen. Is het normaal dat ik nog geen bericht gehad heb daarvan? Ik dacht dat je dat een tweetal maanden op voorhand kreeg.
    Ik krijg mijn altijd 3 tot 4 weken voor mijn deadline.

Leave a comment:

• trikke
    replied
    Ik moet voor 3 februari naar de technische keuring geweest zijn met mijn wagen. Is het normaal dat ik nog geen bericht gehad heb daarvan? Ik dacht dat je dat een tweetal maanden op voorhand kreeg.

Leave a comment:

• Dimitri
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Voor alle duidelijkheid, hij wilt hem dus WEL inschrijven als gewoon voertuig??
    `
    Jup, zoals ik er nu meer rondrijd. Geen oldtimertoestanden

Leave a comment:

• knight-rider
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk Berichten
    Ik rij momenteel met een oldtimer, maar heb die wel niet ingeschreven als oldtimer. Nu heb ik de wagen gekeurd voor verkoop als oldtimer, omdat ie normaal verkocht was. Nu heeft de koper afgehaakt.. Enkele dagen later heb ik een andere koper gevonden, maar die wil hem nu niet inschrijven als gewoon voertuig. Iemand enig idee als ik nu gewoon terug de wagen (voor een 2de keer) kan keuren voor verkoop als gewoon voertuig?
    Voor alle duidelijkheid, hij wilt hem dus WEL inschrijven als gewoon voertuig??

Leave a comment:

• Volvo02
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk Berichten
    Ik rij momenteel met een oldtimer, maar heb die wel niet ingeschreven als oldtimer. Nu heb ik de wagen gekeurd voor verkoop als oldtimer, omdat ie normaal verkocht was. Nu heeft de koper afgehaakt.. Enkele dagen later heb ik een andere koper gevonden, maar die wil hem nu niet inschrijven als gewoon voertuig. Iemand enig idee als ik nu gewoon terug de wagen (voor een 2de keer) kan keuren voor verkoop als gewoon voertuig?
    Normaal gezien wel... Ik heb ooit eens een auto gekeurd voor verkoop omdat de plaat dringend binnen moest, maar helaas geen koper gevonden voor 2 maand (na 2 maand vervalt roos inschrijvingsformulier), de garage laten gaan op Z-platen en ik had terug alle nodige documenten.

In uw geval kan je (als je de platen nog hebt) naar de keuring rijden en terug laten keuren als gewoon voertuig.

Leave a comment:

• Dimitri
    replied

Leave a comment:

• Gere
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door CBstof Bekijk Berichten
    Ik heb onlangs een Alfa Romeo 147 gekocht zonder keuring voor verkoop. Alle gebreken zijn nu in orde gemaakt en ik zou deze wagen dus ook willen laten keuren.
    Volgens het volgende topic zou ik hiervoor geen z-platen nodig hebben: http://www.autoforum.be/showthread.p...aat-meer-nodig
    Iemand die dit al eens gedaan heeft?
    In principe kan ik de wagen dus verzekeren, met de platen van mijn ouders erop naar de keuring gaan en deze achteraf laten inschrijven op naam van één van de ouders?
    Je ouders zijn ideaal. Kan je naderhand nog overdragen naar jezelf.

Leave a comment:

• Packard
    replied
    Het is zoals je reeds beschreef in bericht #704: als je hem laat keuren voor verkoop met (bijvoorbeeld) de plaat van Jan Janssens erop, dan kan hij enkel ingeschreven worden op naam van Jan Janssens ... laat je hem keuren met de plaat van BVBA Jan Janssens erop, dan kan hij enkel ingeschreven worden op naam van BVBA Jan Janssens.

Je dient alle inschrijvingsbewijzen (die van je auto en die van de platen dus) mee te nemen.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Dit zegt de wetgeving:Voor de niet-periodieke keuring vermeld in paragraaf 1, 3 °,
    moet het voertuig worden aangeboden met het voor dit voertuig laatst

afgeleverd kentekenbewijs en met ofwel de overeenkomstige kenteken-
    plaat, ofwel met een commerciële plaat en het bijhorende kentekenbe-

wijs, ofwel met een andere kentekenplaat, op voorwaarde dat de
    houder van deze kentekenplaat ook als houder op de aanvraag om
    inschrijving van het aangeboden voertuig, en op het bijhorende
    kentekenbewijs is vermeld′′

Dit geeft mij niet 100% duidelijkheid...daarom had ik graag iemand gevonden die dit al eens gedaan had.

Leave a comment:

• platten tuub
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Is het niet zo dat het enkel mogelijk is om te laten keuren met de plaat waarop je hem dan ook effectief gaat laten inschrijven??
    Ja ik dacht dat ook. Maar ben er ook niet 100% zeker over.

Leave a comment:

• knight-rider
    replied
    Is het niet zo dat het enkel mogelijk is om te laten keuren met de plaat waarop je hem dan ook effectief gaat laten inschrijven??

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ik heb onlangs een Alfa Romeo 147 gekocht zonder keuring voor verkoop. Alle gebreken zijn nu in orde gemaakt en ik zou deze wagen dus ook willen laten keuren.
    Volgens het volgende topic zou ik hiervoor geen z-platen nodig hebben: http://www.autoforum.be/showthread.p...aat-meer-nodig
    Iemand die dit al eens gedaan heeft?
    In principe kan ik de wagen dus verzekeren, met de platen van mijn ouders erop naar de keuring gaan en deze achteraf laten inschrijven op naam van één van de ouders?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    bij mijn weten blijft die datum hetzelfde, anders zou wel veel volk zicht te laat laten keuren

volgens de wegcode sectie autokeuring: §2. Het laattijdig aanbieden van een voertuig voor keuring mag geen wijzigingen van de periodiciteit tot gevolg hebben.

Leave a comment:

• LeemansJ
    replied
    Even om heel zeker te zijn volgend vraagje:

Ik moet elk jaar eind september naar de keuring...bij het afregelen van de koplampen breekt het afregelmechanisme af...
    Toch geprobeerd voor de keuring. Toch rode kaart gekregen vanwege lichten die te hoog staan.
    Heb toen beslist om de auto in men hangaar te zetten en de koplampen te vervangen...maar ook andere grote winterwerken (motorsteun (waar ze trouwens niets van gezegd hebben ??) stabilisatoren, volledige facelift, 18" velgen, ...)
    Na de winter als ik ermee klaar ben ga ik deze terug laten keuren.

Boete van 25€ (6maand te laat) weet ik al... Maar veranderd men datum dan op de datum dat ik nu terug ga ? of blijft die eind september.
    dus maw in 2015 gaat die 2x gekeurd moeten worden ?

Leave a comment:

• IbifaHo
    replied
    Niet alleen daar is dat zenne. Die aan de collenel bourg bvb is ook zo. In de Walen zijn er ook zo velen.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Dat ze daar in Vorst en Anderlecht zo makkelijk om te kopen waren wist ik niet maar dat het daar altijd voor weken ver volgeboekt is weet ik wel.

Leave a comment:

• Packard
    replied
    Is niet de eerste keer, was daar al eerder (begin jaren 2000) hommeles met onderzoeken en veroordelingen als gevolg ... heeft weinig zoden aan de dijk gebracht, zo blijkt nu.

Kwamen dan twee jaar geleden ook nog eventjes in opspraak: http://www.clint.be/actua/wagen-met-...se-autokeuring

Leave a comment:

• IbifaHo
    replied
    Idd. Ineens vallen ze daar uit de lucht ofzo?

Leave a comment:

• Gastje
    Guest replied
    wat een normale mens al jaren wist

Leave a comment:

• Packard
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door J_o_n_a_s_ Bekijk Berichten
    Ik vind dat eigenlijk niet kunnen. Het dak is toch belangrijk op zon wagen. Ma als er nen vervallen brandblusser in zit da mag ni ze bij verkoop.
    Wat is een zon wagen ?

Leave a comment:

Working...
X