Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Technische keuring.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Stef69
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
    Het kan wel dat ze juist zijn in hun opmerking. Als de lichtblokken zelf vervangen zijn, om plaats te maken voor de dagrijlichten bijvoorbeeld, dan zou het kunnen dat de lichtblokken zelf geen E-keurmerk hebben en dan is hun opmerking wel terecht.
    Originele dimlichten aanwezig, heel fijne led-lijn is gekleefd tussen bumper en dimlichten

Leave a comment:

• 96gr
    replied
    Het kan wel dat ze juist zijn in hun opmerking. Als de lichtblokken zelf vervangen zijn, om plaats te maken voor de dagrijlichten bijvoorbeeld, dan zou het kunnen dat de lichtblokken zelf geen E-keurmerk hebben en dan is hun opmerking wel terecht.

Leave a comment:

• knight-rider
    replied
    die led lichten zijn dagrijlichten, dat zijn helemaal geen dimlichten, ze zijn dus al fout met hun opmerking.

Leave a comment:

• verbatim2
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
    Begin dit jaar een andere wagen moeten kopen, en ik zag dat er after-market dagrijlichten werden geplaatst, een heel fijne led-strip net onder de dimlichten
    op 2e hands keuring was niets vermeld, nu ga ik gisteren voor het eerst naar de keuring en krijg opmerking 'niet reglementaire dimlichten' waarom nu hier beginnen over leuteren en vorig jaar niet???
    Willekeur is de regel in België.

Leave a comment:

• Stef69
    replied
    Begin dit jaar een andere wagen moeten kopen, en ik zag dat er after-market dagrijlichten werden geplaatst, een heel fijne led-strip net onder de dimlichten
    op 2e hands keuring was niets vermeld, nu ga ik gisteren voor het eerst naar de keuring en krijg opmerking 'niet reglementaire dimlichten' waarom nu hier beginnen over leuteren en vorig jaar niet???

Leave a comment:

• 96gr
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door dirkbruijns Bekijk Berichten
    Ik weet niet of de vraagsteller al terug naar de TK is geweest, maar als je rode kaart hebt, MOET je terug herkeuren in het station waar je afgekeurd bent.
    Herkeuring moet in hetzelfde station gebeuren (dan keuren ze enkel waar je voor moest terugkomen), je mag ook naar een ander station gaan maar daar doen ze een volledige keuring dan...

Leave a comment:

• Packard
    replied
    Nee hoor, je hebt duidelijk het bericht niet volledig gelezen ... laat staan dat je er wat van begrepen hebt.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ik weet niet of de vraagsteller al terug naar de TK is geweest, maar als je rode kaart hebt, MOET je terug herkeuren in het station waar je afgekeurd bent.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied

Leave a comment:

• Packard
    replied
    Als je dat wil doen dan zou ik niet naar Wallonië gaan ... ik zou er dan eerder naar toe rijden.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Afgekeurd wegens las op chassis
    Mijn 4x4 werd afgekeurd omdat ik had gelast aan het chassis. De keurder zegde dat ik aan een officiële dealer een papier zou moeten vragen en wenste mij veel geluk....
    Ik overweeg voor een volledige keuring naar een ander station te gaan. Was in Halle afgekeurd wie weet een station waar ze minder streng zijn zijn?
    Eventueel naar Wallonië gaan?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Afgekeurd wegens las op chassis
    Mijn 4x4 werd afgekeurd omdat ik had gelast aan het chassis. De keurder zegde dat ik aan een officiele dealer een papier zou moeten vragen en wenste mij veel geluk....
    Ik overweeg voor een volledige keuring naar een ander station te gaan. Was in Halle afgekeurd wie weet een station waar ze minder streng zijn zijn?
    Eventueel naar Wallonië gaan?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    hello ik ben blc neu hier . ik heb een brobleem heb een duitse pickup tata xenon 2010 gekocht met een EG-FGV s13 EINZELGENEHMIGUNG wilt zeggen eg keuring voor alleenstand geval en ik heb een abe nummer pvg , staat niet op het type plaatje omdat het geen eu wagen is, de toelating staat wel op teil als EG-FGV EINZELGENEHMIGUNG s13 , de abe pvg nummer heb ik gekregen van dekra ik kan toch die auto gewoon laten keuren als keuring voorverkoop ja , ik moet toch niet hier die ganse procedure opniew doen omdat het gaat om een EG INZELGENEHMIGUNG voor gans europa . of ben ik mis

Leave a comment:

• Packard
    replied
    Je huidige keuring is nog een jaar geldig (zie datum, dat zal tot ** / 07 / 2017 zijn) ... je bent dus niet te laat, er kan geen toeslag worden aangerekend.

Leave a comment:

• Barie
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    denk gewoon toeslag over tijd, euro of 8

en kun je de oude plaathouder niet laten hangen en die met de sensoren in het midden van de bumper zonder plaat dan ? ook al is dat geen zicht
    Oké merci! En plaathouder met sensoren hangt al en werkt (voorlopig) goed dus..

Leave a comment:

• bobo
    replied
    denk gewoon toeslag over tijd, euro of 8

en kun je de oude plaathouder niet laten hangen en die met de sensoren in het midden van de bumper zonder plaat dan ? ook al is dat geen zicht

Leave a comment:

• Barie
    replied
    Ik heb ongeveer een maand geleden een 2dehands lv gekocht. Volgens de verkoper en verzekering moest ik binnen de 2 weken terug naar de keuring voor een weging. Om privé redenen en langdurig ziek zijn is dat er niet van gekomen en kan ik pas dinsdag gaan. Maar nu is de vraag of er bepaalde 'sancties' staan op het te laat aanbieden voor een administratieve keuring en weging? Of zeggen ze daar niets van? Wagen is uiteraard wel gekeurd voor verkoop een maand geleden maar aan die datum kunnen ze wel zien dat ik 'te laat' ben. (Is trouwens mijn eerste lichte vracht dus heb er geen ervaring mee vandaar mijn vraag)

Leave a comment:

• Vitus
    replied
    In andere landen is die keuring toch veel beter georganiseerd.

In Luxemburg bv. zijn er geen rijen waar je gewoon vrij aanschuift, maar iedereen moet zich vooraf registreren in blokken van 15 minuten waar je je verplicht moet inschrijven vooraleer je naar het keuringstation komt (vb. via net).

Ja, je moet nog wachten, maar nooit zo lang als in België, omdat iedereen een uur is opgelegd, en zo gaat het ook gewoon beter vooruit.

Leave a comment:

• Phacoid
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
    In Dendermonde ging het net omgekeerd, ik had een afspraak om 14:00, en er stond nog iemand voor mij.
    Keurder tikt op raam van de Mercedes die voor mij stond, en hoor hem zeggen dat zijn afspraak pas om 16:00 is en dat ik om 14:00 gepland stond.
    Ouwe vent begint daar van z'n tak te maken, maar keurder liet hem toch mooi vertrekken.
    Echt nog nooit klagen gehad over Dendermonde.
    Zijn ze daar niet beschaamd? Die ouwe vent moest daarna nog naar de Brico en de Colruyt en om 17u moest hij thuis zijn voor 't eten. Ze kunnen toch niet verwachten dat die mens heel zijn planning om zeep helpt voor die keuring?

Leave a comment:

• TooTall
    replied
    Ik voordien ook nooit over Alken...

Trouwens wat jij verteld heb ik ook al eens voorgehad daar, had eerste reservatie en toch stond er iemand die na mij moest zijn, natuurlijk meteen een rij achter mij en die vent wou niet achteraan aanschuiven, een heel geode, uiteindelijk hebben ze mij toch toch eerst binnengelaten en moest hij zich opzij zetten.

Frappant genoeg was dat toen ook zo'n ouwe vent...

Leave a comment:

Working...
X