Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Technische keuring.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door McLarenboy Bekijk Berichten
    Zit met een 1.8 turbo benzine motor die voor CO-meting enkel stationair gemeten moet worden. Is al drie keer gebeurd dat ze hem op toeren willen meten daarna.
    Hoe zit dat eigenlijk?Mijn Mazda werd eerst ook stationair gemeten.De laatste 2 keer op toeren.

Leave a comment:

• McLarenboy
    replied
    Zit met een 1.8 turbo benzine motor die voor CO-meting enkel stationair gemeten moet worden. Is al drie keer gebeurd dat ze hem op toeren willen meten daarna.

Leave a comment:

• verbatim2
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door McLarenboy Bekijk Berichten
    Zaken opzoeken in de regels en een uitdraai voorleggen. En daarna bewaren in handschoenkastje voor volgend jaar
    Ik ben al bij keuringcentra geweest (elk jaar doe ik een andere) waar ze proberen u af te keuren maar als ik de uitdraai voorleg, lezen ze zogezegd uitgebreid en zeggen dan "ja, je hebt gelijk".
    Zoals?

Leave a comment:

• McLarenboy
    replied
    Zaken opzoeken in de regels en een uitdraai voorleggen. En daarna bewaren in handschoenkastje voor volgend jaar
    Ik ben al bij keuringcentra geweest (elk jaar doe ik een andere) waar ze proberen u af te keuren maar als ik de uitdraai voorleg, lezen ze zogezegd uitgebreid en zeggen dan "ja, je hebt gelijk".

Leave a comment:

• McLarenboy
    replied

Leave a comment:

• Stef69
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    die led lichten zijn dagrijlichten, dat zijn helemaal geen dimlichten, ze zijn dus al fout met hun opmerking.
    Ook mijn mening

Leave a comment:

• Stef69
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
    Willekeur is de regel in België.
    Dat is zeker
    verschil ook dat vorige keer dealer geweest is en nu ikzelf ikzelf :-(

Leave a comment:

• Stef69
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
    Het kan wel dat ze juist zijn in hun opmerking. Als de lichtblokken zelf vervangen zijn, om plaats te maken voor de dagrijlichten bijvoorbeeld, dan zou het kunnen dat de lichtblokken zelf geen E-keurmerk hebben en dan is hun opmerking wel terecht.
    Originele dimlichten aanwezig, heel fijne led-lijn is gekleefd tussen bumper en dimlichten

Leave a comment:

• 96gr
    replied
    Het kan wel dat ze juist zijn in hun opmerking. Als de lichtblokken zelf vervangen zijn, om plaats te maken voor de dagrijlichten bijvoorbeeld, dan zou het kunnen dat de lichtblokken zelf geen E-keurmerk hebben en dan is hun opmerking wel terecht.

Leave a comment:

• knight-rider
    replied
    die led lichten zijn dagrijlichten, dat zijn helemaal geen dimlichten, ze zijn dus al fout met hun opmerking.

Leave a comment:

• verbatim2
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
    Begin dit jaar een andere wagen moeten kopen, en ik zag dat er after-market dagrijlichten werden geplaatst, een heel fijne led-strip net onder de dimlichten
    op 2e hands keuring was niets vermeld, nu ga ik gisteren voor het eerst naar de keuring en krijg opmerking 'niet reglementaire dimlichten' waarom nu hier beginnen over leuteren en vorig jaar niet???
    Willekeur is de regel in België.

Leave a comment:

• Stef69
    replied
    Begin dit jaar een andere wagen moeten kopen, en ik zag dat er after-market dagrijlichten werden geplaatst, een heel fijne led-strip net onder de dimlichten
    op 2e hands keuring was niets vermeld, nu ga ik gisteren voor het eerst naar de keuring en krijg opmerking 'niet reglementaire dimlichten' waarom nu hier beginnen over leuteren en vorig jaar niet???

Leave a comment:

• 96gr
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door dirkbruijns Bekijk Berichten
    Ik weet niet of de vraagsteller al terug naar de TK is geweest, maar als je rode kaart hebt, MOET je terug herkeuren in het station waar je afgekeurd bent.
    Herkeuring moet in hetzelfde station gebeuren (dan keuren ze enkel waar je voor moest terugkomen), je mag ook naar een ander station gaan maar daar doen ze een volledige keuring dan...

Leave a comment:

• Packard
    replied
    Nee hoor, je hebt duidelijk het bericht niet volledig gelezen ... laat staan dat je er wat van begrepen hebt.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ik weet niet of de vraagsteller al terug naar de TK is geweest, maar als je rode kaart hebt, MOET je terug herkeuren in het station waar je afgekeurd bent.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied

Leave a comment:

• Packard
    replied
    Als je dat wil doen dan zou ik niet naar Wallonië gaan ... ik zou er dan eerder naar toe rijden.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Afgekeurd wegens las op chassis
    Mijn 4x4 werd afgekeurd omdat ik had gelast aan het chassis. De keurder zegde dat ik aan een officiële dealer een papier zou moeten vragen en wenste mij veel geluk....
    Ik overweeg voor een volledige keuring naar een ander station te gaan. Was in Halle afgekeurd wie weet een station waar ze minder streng zijn zijn?
    Eventueel naar Wallonië gaan?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Afgekeurd wegens las op chassis
    Mijn 4x4 werd afgekeurd omdat ik had gelast aan het chassis. De keurder zegde dat ik aan een officiele dealer een papier zou moeten vragen en wenste mij veel geluk....
    Ik overweeg voor een volledige keuring naar een ander station te gaan. Was in Halle afgekeurd wie weet een station waar ze minder streng zijn zijn?
    Eventueel naar Wallonië gaan?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    hello ik ben blc neu hier . ik heb een brobleem heb een duitse pickup tata xenon 2010 gekocht met een EG-FGV s13 EINZELGENEHMIGUNG wilt zeggen eg keuring voor alleenstand geval en ik heb een abe nummer pvg , staat niet op het type plaatje omdat het geen eu wagen is, de toelating staat wel op teil als EG-FGV EINZELGENEHMIGUNG s13 , de abe pvg nummer heb ik gekregen van dekra ik kan toch die auto gewoon laten keuren als keuring voorverkoop ja , ik moet toch niet hier die ganse procedure opniew doen omdat het gaat om een EG INZELGENEHMIGUNG voor gans europa . of ben ik mis

Leave a comment:

Working...
X