Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Technische keuring.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• David67
    replied
    Damn, dat wist ik niet.

Leave a comment:

• Ralphke
    replied
    Ook met een rode kaart mag je enkel de volgende verplaatsingen doen:

- keuringstation tot thuis/garage
    - thuis tot garage
    - thuis/garage tot keuringstation

Tevens mag je ook geen enkele passagier vervoeren.

Verstuurd vanaf mijn FEVER met Tapatalk

Leave a comment:

• Desperation16
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
    Niet akkoord. Bij echt gevaarlijke gebreken krijg je ogenblikkelijk verbod tot verkeer. Ik neem aan dat de TO daar niet op doelt. Een beginnende speling op lagers, afwijking op schokdempers,... geven aanleiding tot ‘rood-herkeuring binnen 14 dagen’. Je kan dan compleet legaal rondrijden met de wagen.
    Inderdaad, het is voor zo'n zaken die ik vrees... Enfin, waarschijnlijk veel zorgen om niets, ik heb tot nu toe altijd al een groene kaart gekregen zonder opmerkingen. Alleen zou het net nu moeten lukken dat er iets zou vastgesteld worden natuurlijk. Ik kan misschien mijn bestelbon van de nieuwe wagen in de auto achterlaten als "tip", al kan dit natuurlijk ook als een rode lap op een stier werken...

Leave a comment:

• Desperation16
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

Perfecte afstand voor de (e-)fiets, geen keuring vereist !
    Dat zou inderdaad de perfecte oplossing kunnen zijn, alleen zit ik met 2 kleine kinderen die ik onderweg nog op school moet "afdroppen", en is een fiets achterlaten in Anderlecht ook niet echt een strak plan

Leave a comment:

• Packard
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Desperation16 Bekijk Berichten
    De wagen (we hebben er 2) wordt enkel "dagelijks" gebruikt voor van thuis naar de parking van de metro te rijden, ongeveer een 15 km (heen en terug) per dag
    Perfecte afstand voor de (e-)fiets, geen keuring vereist !

Leave a comment:

• timothy
    replied
    Niet akkoord. Bij echt gevaarlijke gebreken krijg je ogenblikkelijk verbod tot verkeer. Ik neem aan dat de TO daar niet op doelt. Een beginnende speling op lagers, afwijking op schokdempers,... geven aanleiding tot ‘rood-herkeuring binnen 14 dagen’. Je kan dan compleet legaal rondrijden met de wagen.

Leave a comment:

• turboslak
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
    Ja, tot ge een ongeval hebt en de verzekering zou maar eens iets moeten vermoeden...
    Dan is het beter geen keuring dan met rode kaart rond te rijden. Wat ga je zeggen als er een kind onder je auto ligt door een defect dat op de keuring is vastgesteld... Ja mevrouw ik wist het maar ik heb toch lekker een paar honderd euro's aan reparaties uitgespaard.

Leave a comment:

• timothy
    replied
    Ja, tot ge een ongeval hebt en de verzekering zou maar eens iets moeten vermoeden...

Leave a comment:

• Desperation16
    replied
    Ik denk wel dat ik hem ga laten keuren hoor, gewoon al voor het feit dat je nooit weet of de productie/levering van de wagen een paar maand uitgesteld wordt...
    Moest ik 100% zeker zijn dat ze hem begin mei zouden leveren, dan zou ik het niet meer doen, en zou ik hem zoveel mogelijk ook laten staan.
    In het verleden heb ik al een paar keer een maand te laat naar de keuring geweest zonder problemen gehad te hebben, buiten de extra kosten natuurlijk.

Leave a comment:

• timothy
    replied
    Ga gewoon op de laatste dag. Als het rood is, heb je 14 dagen. Desnoods bied je hem opnieuw aan en laat je hem weer afkeuren. Of je zet hem opzij en huurt een klein autootje voor 1 of anderhalve maand, of vraagt een aankoopwagen aan de garage tegen een vergoeding? Zonder keuring rijden zou ik niet doen...

Leave a comment:

• Ralphke
    replied
    Nummerplaatherkenning.

Verstuurd vanaf mijn FEVER met Tapatalk

Leave a comment:

• Desperation16
    replied
    Hoe kan men tegenwoordig achterhalen of een voertuig gekeurd is? is dat enkel wanneer de politie een controle uitvoert, of eventueel bij een ongeluk, of kan dit ook door bijvoorbeeld nummerplaatherkenning?

Mijn keuringsbewijs loopt tot half maart, en mijn nieuwe wagen zou pas half/eind mei geleverd worden. Voor de garage moet de wagen niet meer gekeurd worden, aangezien het toch voor de export is. Het zijn niet de kosten van de keuring zelf die me storen, maar eventueel de bijkomende kosten... Stel, ik krijg een rode kaart om 1 of andere reden, dan wil ik gewoon geen kosten meer maken aan deze wagen. Ik zie momenteel wel geen reden waarom de wagen zou afgekeurd zou worden, maar je weet nooit...
    De wagen (we hebben er 2) wordt enkel "dagelijks" gebruikt voor van thuis naar de parking van de metro te rijden, ongeveer een 15 km (heen en terug) per dag, dus in principe geen lange afstanden of autosnelweg meer.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Keuringsvraagje. Is het voor de keuring een vereiste dat een cabrio een voorruit heeft? Dan bedoel ik de voorruit en frame zijn weggehaald of vervangen door een kleiner exemplaar. Naar voorbeeld van onderstaande afbeeldingen. Het gaat trouwens niet om een oldtimer.

http://www.conceptcarz.com/images/Al..._07-RMM_02.jpg
    http://www.alfaromeomuseum.com/photo...er-13-Sc43.jpg

Last edited by ; 02/02/2017, 01:47.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door McLarenboy Bekijk Berichten
    Zit met een 1.8 turbo benzine motor die voor CO-meting enkel stationair gemeten moet worden. Is al drie keer gebeurd dat ze hem op toeren willen meten daarna.
    Hoe zit dat eigenlijk?Mijn Mazda werd eerst ook stationair gemeten.De laatste 2 keer op toeren.

Leave a comment:

• McLarenboy
    replied
    Zit met een 1.8 turbo benzine motor die voor CO-meting enkel stationair gemeten moet worden. Is al drie keer gebeurd dat ze hem op toeren willen meten daarna.

Leave a comment:

• verbatim2
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door McLarenboy Bekijk Berichten
    Zaken opzoeken in de regels en een uitdraai voorleggen. En daarna bewaren in handschoenkastje voor volgend jaar
    Ik ben al bij keuringcentra geweest (elk jaar doe ik een andere) waar ze proberen u af te keuren maar als ik de uitdraai voorleg, lezen ze zogezegd uitgebreid en zeggen dan "ja, je hebt gelijk".
    Zoals?

Leave a comment:

• McLarenboy
    replied
    Zaken opzoeken in de regels en een uitdraai voorleggen. En daarna bewaren in handschoenkastje voor volgend jaar
    Ik ben al bij keuringcentra geweest (elk jaar doe ik een andere) waar ze proberen u af te keuren maar als ik de uitdraai voorleg, lezen ze zogezegd uitgebreid en zeggen dan "ja, je hebt gelijk".

Leave a comment:

• McLarenboy
    replied

Leave a comment:

• Stef69
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    die led lichten zijn dagrijlichten, dat zijn helemaal geen dimlichten, ze zijn dus al fout met hun opmerking.
    Ook mijn mening

Leave a comment:

• Stef69
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
    Willekeur is de regel in België.
    Dat is zeker
    verschil ook dat vorige keer dealer geweest is en nu ikzelf ikzelf :-(

Leave a comment:

Working...
X