Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Technische keuring.
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Ook met een rode kaart mag je enkel de volgende verplaatsingen doen:
- keuringstation tot thuis/garage
- thuis tot garage
- thuis/garage tot keuringstation
Tevens mag je ook geen enkele passagier vervoeren.
Verstuurd vanaf mijn FEVER met Tapatalk
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenNiet akkoord. Bij echt gevaarlijke gebreken krijg je ogenblikkelijk verbod tot verkeer. Ik neem aan dat de TO daar niet op doelt. Een beginnende speling op lagers, afwijking op schokdempers,... geven aanleiding tot ‘rood-herkeuring binnen 14 dagen’. Je kan dan compleet legaal rondrijden met de wagen.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
Perfecte afstand voor de (e-)fiets, geen keuring vereist !
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Desperation16 Bekijk BerichtenDe wagen (we hebben er 2) wordt enkel "dagelijks" gebruikt voor van thuis naar de parking van de metro te rijden, ongeveer een 15 km (heen en terug) per dag
Leave a comment:
-
Niet akkoord. Bij echt gevaarlijke gebreken krijg je ogenblikkelijk verbod tot verkeer. Ik neem aan dat de TO daar niet op doelt. Een beginnende speling op lagers, afwijking op schokdempers,... geven aanleiding tot ‘rood-herkeuring binnen 14 dagen’. Je kan dan compleet legaal rondrijden met de wagen.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenJa, tot ge een ongeval hebt en de verzekering zou maar eens iets moeten vermoeden...
Leave a comment:
-
Ja, tot ge een ongeval hebt en de verzekering zou maar eens iets moeten vermoeden...
Leave a comment:
-
Ik denk wel dat ik hem ga laten keuren hoor, gewoon al voor het feit dat je nooit weet of de productie/levering van de wagen een paar maand uitgesteld wordt...
Moest ik 100% zeker zijn dat ze hem begin mei zouden leveren, dan zou ik het niet meer doen, en zou ik hem zoveel mogelijk ook laten staan.
In het verleden heb ik al een paar keer een maand te laat naar de keuring geweest zonder problemen gehad te hebben, buiten de extra kosten natuurlijk.
Leave a comment:
-
Ga gewoon op de laatste dag. Als het rood is, heb je 14 dagen. Desnoods bied je hem opnieuw aan en laat je hem weer afkeuren. Of je zet hem opzij en huurt een klein autootje voor 1 of anderhalve maand, of vraagt een aankoopwagen aan de garage tegen een vergoeding? Zonder keuring rijden zou ik niet doen...
Leave a comment:
-
Hoe kan men tegenwoordig achterhalen of een voertuig gekeurd is? is dat enkel wanneer de politie een controle uitvoert, of eventueel bij een ongeluk, of kan dit ook door bijvoorbeeld nummerplaatherkenning?
Mijn keuringsbewijs loopt tot half maart, en mijn nieuwe wagen zou pas half/eind mei geleverd worden. Voor de garage moet de wagen niet meer gekeurd worden, aangezien het toch voor de export is. Het zijn niet de kosten van de keuring zelf die me storen, maar eventueel de bijkomende kosten... Stel, ik krijg een rode kaart om 1 of andere reden, dan wil ik gewoon geen kosten meer maken aan deze wagen. Ik zie momenteel wel geen reden waarom de wagen zou afgekeurd zou worden, maar je weet nooit...
De wagen (we hebben er 2) wordt enkel "dagelijks" gebruikt voor van thuis naar de parking van de metro te rijden, ongeveer een 15 km (heen en terug) per dag, dus in principe geen lange afstanden of autosnelweg meer.
Leave a comment:
-
Guest repliedKeuringsvraagje. Is het voor de keuring een vereiste dat een cabrio een voorruit heeft? Dan bedoel ik de voorruit en frame zijn weggehaald of vervangen door een kleiner exemplaar. Naar voorbeeld van onderstaande afbeeldingen. Het gaat trouwens niet om een oldtimer.
http://www.conceptcarz.com/images/Al..._07-RMM_02.jpg
http://www.alfaromeomuseum.com/photo...er-13-Sc43.jpg
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door McLarenboy Bekijk BerichtenZit met een 1.8 turbo benzine motor die voor CO-meting enkel stationair gemeten moet worden. Is al drie keer gebeurd dat ze hem op toeren willen meten daarna.
Leave a comment:
-
Zit met een 1.8 turbo benzine motor die voor CO-meting enkel stationair gemeten moet worden. Is al drie keer gebeurd dat ze hem op toeren willen meten daarna.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door McLarenboy Bekijk BerichtenZaken opzoeken in de regels en een uitdraai voorleggen. En daarna bewaren in handschoenkastje voor volgend jaar
Ik ben al bij keuringcentra geweest (elk jaar doe ik een andere) waar ze proberen u af te keuren maar als ik de uitdraai voorleg, lezen ze zogezegd uitgebreid en zeggen dan "ja, je hebt gelijk".
Leave a comment:
-
Zaken opzoeken in de regels en een uitdraai voorleggen. En daarna bewaren in handschoenkastje voor volgend jaar
Ik ben al bij keuringcentra geweest (elk jaar doe ik een andere) waar ze proberen u af te keuren maar als ik de uitdraai voorleg, lezen ze zogezegd uitgebreid en zeggen dan "ja, je hebt gelijk".
Leave a comment:
-
Zaken opzoeken in de regels en een uitdraai voorleggen. En daarna bewaren in handschoenkastje voor volgend jaar
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichtendie led lichten zijn dagrijlichten, dat zijn helemaal geen dimlichten, ze zijn dus al fout met hun opmerking.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk BerichtenWillekeur is de regel in België.
verschil ook dat vorige keer dealer geweest is en nu ikzelf ikzelf :-(
Leave a comment:
Leave a comment: