Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Technische keuring.
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Word je binnenkort geflitst, dan heeft dit misschien niet meer alleen met je snelheid te maken. De Vlaamse overheid heeft namelijk een decreet voorgesteld om de uitstoot van auto’s tijdens het rijden te controleren. Dat zouden ze niet alleen gaan doen met vaste camera’s, maar ook met zogenaamde ‘snuffelauto’s’.
Leave a comment:
-
Auto's ouder dan vier jaar zullen niet meer jaarlijks naar de autokeuring moeten. Dat heeft de Vlaamse regering beslist. Ook nu hoeven sommige automobilisten slechts om de twee jaar naar de keuring, maar dat zal voor bijna alle wagens gelden. Wanneer de nieuwe regels precies van kracht zullen zijn is nog niet duidelijk.
Leave a comment:
-
De Vlaamse centra voor autokeuringen hebben het afgelopen jaar twaalf procent van de dieselmotoren met euronorm 5 en 6 afgekeurd omdat die te veel roetdeeltjes uitstoten. Dat blijkt uit cijfers van sectorfederatie GOCA. Sinds juli vorig jaar zijn de metingen vernieuwd om roetdeeltjes te meten, sindsdien worden daardoor veel meer auto's afgekeurd. Zij rijden voorlopig nog rond met een groene kaart, aangezien er nog een overgangsregeling geldt tot 1 december.
Leave a comment:
-
normaal in de eu...auto in 1 land gekeurd...geldig voor de gehele unie...mijn us-fiat was gekeurd in duitsland, das dan overgenomen door de rdw in nederland...maar niet zo in apenland...ik mocht hier de hele keuring terug doorstaan
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
Altijd wel iet in dit apenland.
Steek het niet op de overheid of de keuring, kijk naar jezelf en degene die je die lichtblokken verkocht heeft zonder iets te zeggen over de keuring er van.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenreflector moet niet in het achterlicht staan. mag ook gewoon aparte reflector zijn achteraan. Bijvoorbeeld zoals je die terugvindt op de achterzijde van een aanhangwagen. Moet rood van kleur zijn en het juiste e -keur nummer dragen.
Zitten reflectoren in ma dien zijn wit ipv rood, zijn dan ook volledig witte lichtblokken.
Reed gisteren achter een Tesla, volledig geblindeerde achterlichten, pinkers amper zichtbaar, geen reflectoren te bespeuren, maja goed, moet ni zagen, ik moet maar zien dat ik in orde ben en de lampen zijn reeds besteld. Laatste keer geweest da ik iets wijzig aan men 206'je. Altijd wel iet in dit apenland.
Leave a comment:
-
reflector moet niet in het achterlicht staan. mag ook gewoon aparte reflector zijn achteraan. Bijvoorbeeld zoals je die terugvindt op de achterzijde van een aanhangwagen. Moet rood van kleur zijn en het juiste e -keur nummer dragen.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
Niet belachelijk doen e seg, als je een auto niet ziet staan, ook al is in het donker, dan zijt ge blind ze maat.
Weet jij dan wat een driehoeksretroreflector is in het achterlicht? Geen problemen mee dat het in orde moet zijn, maar als ze de eerste keer geen opmerking geven moeten ze de 2de keer ni meteen gaan afkeuren. Ik zou begot niet weten wat er verkeerd is aan die lichtblokken, zijn zelf beter dan de originele. Achterin de lichten is het een en al reflector trouwens.
Die regel is er niet voor niks.
Wees eens kwaad op de winkel of webshop die U die ondingen verkocht heeft. En als dat Ali is…. Zet die vinger dan maar op uw eigen neus.
Of wees kwaad op de keurder die uw auto vorig jaar niet afgekeurd heeft.
Leave a comment:
-
Bezint eer ge begint en informeer u eer ge andere achterlichten steekt. En ziet dan dat uw boel in orde is. Het verkeer heeft een regelement om te kunnen deelnemen. 1 van die regels is dat ge achter 2 rode reflectoren moet hebben . Hebt ge die niet, dan doet ge simpelweg niet mee. Die regel is voor iedereen en dus ook voor u!
- Likes 2
Leave a comment:
-
Ipv hier te zagen had je dan beter ineens op de keuring zelf uitleg gevraagd. Dan wist je duidelijk wat het probleem was.
Sorry dat ik het zo cru zeg, maar dat is wel de enige manier waarop je duidelijk te weten had gekomen wat nu juist het probleem is.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Volvo_Bjorn Bekijk BerichtenNiks mis mee toch? Reflectoren hangen er toch niet op voor de sier. Je zou hem maar moeten geparkeerd hebben in een donkere steeg. Zie je hem voor geen meter staan.
Weet jij dan wat een driehoeksretroreflector is in het achterlicht? Geen problemen mee dat het in orde moet zijn, maar als ze de eerste keer geen opmerking geven moeten ze de 2de keer ni meteen gaan afkeuren. Ik zou begot niet weten wat er verkeerd is aan die lichtblokken, zijn zelf beter dan de originele. Achterin de lichten is het een en al reflector trouwens.
Leave a comment:
Leave a comment: