Men wil blijkbaar niet weten van een hervorming van de autokeuring in Be:
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Technische keuring.
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Guest replied
-
Guest repliedNa wat voor een periode is de auto keuring geldig weer voor een volledig jaar, indien te laat voor de controle ?
Ik bedoel, ga ik 29 maart en was de keuring geldig tot 1 maart ==> is de nieuwe geldigheid weer 1 maart.
Stel ik ga 1 juli naar de keuring en deze was geldig tot 1 maart ==> is het dan weer maar geldig tot 1 maart ? Of 1 juli ?
Leave a comment:
-
Overlaatst naar de keuring geweest in Heers met de XJ40.Kerel begon te pijpen dat de Dinitrol er te dik was opgesmeerd en dat em er hooguit een week ophing..
Auto is al van 1990 uit verkeer en ik ken de auto al van 2006,toen hing dat ding er trouwens ook al op.Als ge er niks van kent,hou dan gewoon uwe mond eh.
Leave a comment:
-
Guest repliedEen vraagje. Weet er iemand van welk bauwjaar de katalysator verplicht is. Alvast bedankt.
Leave a comment:
-
Guest repliedEr is er ene heel kwaad geworden nadat zijn auto werd afgekeurd:
Leave a comment:
-
Brandblusapparaat staat (stond) wel altijd vermeld als zaak die ze nakijken bij controle, maar bij mij hebben ze dat ook nooit gedaan.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk BerichtenBij 2dehandskeuring van een voertuig was het resultaat een groen attest, enige aanwezige opmerkingen waren;
Ik dacht altijd dat zo'n dingen verplicht waren, en aanleiding waren tot een herkeuring...blijkbaar niet voor 2dehandskeuring?
Als je nu zonder verbanddoos naar de periodieke keuring gaat, wat gaat er dan gebeuren? Ook een groene kaart met opmerkingen? Of moet je toch teruggaan dan?
Leave a comment:
-
Bij 2dehandskeuring van een voertuig was het resultaat een groen attest, enige aanwezige opmerkingen waren;
-Verbanddoos niet aanwezig
-Brandblusser datum verstreken
Als je nu zonder verbanddoos naar de periodieke keuring gaat, wat gaat er dan gebeuren? Ook een groene kaart met opmerkingen? Of moet je toch teruggaan dan?
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk BerichtenMijn vader verkoopt zijn wagen en ik zou die overnemen, blijkbaar moet die niet naar de keuring nu, klopt dit? Lvg
Sent from here
Leave a comment:
-
Bij een bloedband iddniet. Moet ge voor naar het gemeentehuis gaan. (2jaar terug was dat toch zo als ik mijn ma hare auto overgenomen heb)
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Buck Bekijk Berichtennee dat klopt niet. je zal naar de keuring moeten.
Cheers
B
Leave a comment:
-
Guest repliednee dat klopt niet. je zal naar de keuring moeten.
Cheers
B
Leave a comment:
-
Mijn vader verkoopt zijn wagen en ik zou die overnemen, blijkbaar moet die niet naar de keuring nu, klopt dit? Lvg
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenOmdat sommige wagens hoge eisen stellen aan hun banden (codes V, W, Y, ZR) en omdat je in België toch maar 120km/u mag mag je winterbanden (M+S of sneeuwvlokje) leggen met een lagere snelheidsindex tussen 1 oktober en 30 april van het volgende jaar met een lagere dan voorgeschreven snelheidsindex maar moet je dus een sticker plakken in het gezichtsveld van de bestuurder met de maximum snelheid van de winterbanden (bijvoorbeeld H = 210km/u of T = 190 km/u of ...).
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenHet gebruikte argument dat je in Duitsland zo snel kan rijden echt geen argument. In Duitsland rij je sowieso op eigen risico als je zo'n snelheden haalt. Ze kunnen anders meteen ook winterbanden verplichten want die zijn in Duitsland ook verplicht onder sommige omstandigheden.
Omdat sommige wagens hoge eisen stellen aan hun banden (codes V, W, Y, ZR) en omdat je in België toch maar 120km/u mag mag je winterbanden (M+S of sneeuwvlokje) leggen met een lagere snelheidsindex tussen 1 oktober en 30 april van het volgende jaar met een lagere dan voorgeschreven snelheidsindex maar moet je dus een sticker plakken in het gezichtsveld van de bestuurder met de maximum snelheid van de winterbanden (bijvoorbeeld H = 210km/u of T = 190 km/u of ...).
Leave a comment:
-
Guest repliedik vind het logisch. als iemand in mijn golf stapt terwijl ik er winterbanden op heb liggen die minder mogen dan de top van mijn auto, moet dit vermeld worden.
je zou kunnen zeggen dat vanaf 200km/h het niet hoeft, maar het is makkelijker om te zeggen dat ALLE voertuigen die sneller kunnen dan zijn opgelegde winterbanden een stikker moeten hebben.
heb je een auto die 241km/h kan en je winterbanden zijn maar snelheidsindex V, dan moet je het maar aanduiden. het zou maar erg zijn dat ze je in duitsland van de baan halen, wegens het ontbreken van die sticker (want ik versta eruit dat die stickers in duitsland dus ook verplicht zijn en niet enkel belgie)
Leave a comment:
-
Guest repliedHet gebruikte argument dat je in Duitsland zo snel kan rijden echt geen argument. In Duitsland rij je sowieso op eigen risico als je zo'n snelheden haalt. Ze kunnen anders meteen ook winterbanden verplichten want die zijn in Duitsland ook verplicht onder sommige omstandigheden.
Leave a comment:
Leave a comment: