Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Technische keuring.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gast
    Guest replied
    Men wil blijkbaar niet weten van een hervorming van de autokeuring in Be:

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Leave a comment:

• flappy
    replied
    de oorspronkelijke datum blijft

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Na wat voor een periode is de auto keuring geldig weer voor een volledig jaar, indien te laat voor de controle ?
    Ik bedoel, ga ik 29 maart en was de keuring geldig tot 1 maart ==> is de nieuwe geldigheid weer 1 maart.
    Stel ik ga 1 juli naar de keuring en deze was geldig tot 1 maart ==> is het dan weer maar geldig tot 1 maart ? Of 1 juli ?

Leave a comment:

• Passiman
    replied
    Overlaatst naar de keuring geweest in Heers met de XJ40.Kerel begon te pijpen dat de Dinitrol er te dik was opgesmeerd en dat em er hooguit een week ophing..
    Auto is al van 1990 uit verkeer en ik ken de auto al van 2006,toen hing dat ding er trouwens ook al op.Als ge er niks van kent,hou dan gewoon uwe mond eh.

Leave a comment:

• bobo
    replied
    1995 !

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Een vraagje. Weet er iemand van welk bauwjaar de katalysator verplicht is. Alvast bedankt.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Er is er ene heel kwaad geworden nadat zijn auto werd afgekeurd:

In het keuringsstation van de firma ACT in Haren was er vrijdagmiddag een zwaar geval van agressie. ‘Een controleur van het keuringsstation werd aangevallen door een ontevreden klant’, zegt vakbondssecretaris Tina De Greef van de vakbond LBC-NVK.

Leave a comment:

• knight-rider
    replied
    Brandblusapparaat staat (stond) wel altijd vermeld als zaak die ze nakijken bij controle, maar bij mij hebben ze dat ook nooit gedaan.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
    Bij 2dehandskeuring van een voertuig was het resultaat een groen attest, enige aanwezige opmerkingen waren;

Ik dacht altijd dat zo'n dingen verplicht waren, en aanleiding waren tot een herkeuring...blijkbaar niet voor 2dehandskeuring?

Als je nu zonder verbanddoos naar de periodieke keuring gaat, wat gaat er dan gebeuren? Ook een groene kaart met opmerkingen? Of moet je toch teruggaan dan?
    Bij een gewone keuring wordt er niet eens gecontroleerd op een verbanddoos of houdbaarheidsdatum brandblusapparaat. De mijne ligt er al 10 jaar in en nooit opmerking over gehad en k heb geen verbanddoos. Bij een 2dehandskeuring moeten ze die hele lijst met punten overlopen.

Leave a comment:

• TooTall
    replied
    Bij 2dehandskeuring van een voertuig was het resultaat een groen attest, enige aanwezige opmerkingen waren;

-Verbanddoos niet aanwezig
    -Brandblusser datum verstreken
    Ik dacht altijd dat zo'n dingen verplicht waren, en aanleiding waren tot een herkeuring...blijkbaar niet voor 2dehandskeuring?

Als je nu zonder verbanddoos naar de periodieke keuring gaat, wat gaat er dan gebeuren? Ook een groene kaart met opmerkingen? Of moet je toch teruggaan dan?

Leave a comment:

• Gixxer
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
    Mijn vader verkoopt zijn wagen en ik zou die overnemen, blijkbaar moet die niet naar de keuring nu, klopt dit? Lvg
    Wij zijn moeten gaan voor een administratieve keuring die je maar krijgt door papieren af te geven die je op het gemeente huis krijgt.

Sent from here

Leave a comment:

• IbifaHo
    replied
    Bij een bloedband iddniet. Moet ge voor naar het gemeentehuis gaan. (2jaar terug was dat toch zo als ik mijn ma hare auto overgenomen heb)

Leave a comment:

• PieterV
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Buck Bekijk Berichten
    nee dat klopt niet. je zal naar de keuring moeten.

Cheers

B
    Nee toch? Binnen een gezin niet dacht ik?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    nee dat klopt niet. je zal naar de keuring moeten.

Cheers

B

Leave a comment:

• ReV
    replied
    Mijn vader verkoopt zijn wagen en ik zou die overnemen, blijkbaar moet die niet naar de keuring nu, klopt dit? Lvg

Leave a comment:

• 96gr
    replied
    Ik heb het persoonlijk nog nooit gezien maar of dat iets wilt zeggen?

Leave a comment:

• Den Paarse Capri
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
    Omdat sommige wagens hoge eisen stellen aan hun banden (codes V, W, Y, ZR) en omdat je in België toch maar 120km/u mag mag je winterbanden (M+S of sneeuwvlokje) leggen met een lagere snelheidsindex tussen 1 oktober en 30 april van het volgende jaar met een lagere dan voorgeschreven snelheidsindex maar moet je dus een sticker plakken in het gezichtsveld van de bestuurder met de maximum snelheid van de winterbanden (bijvoorbeeld H = 210km/u of T = 190 km/u of ...).
    En gebeurt dat, die sticker?

Leave a comment:

• 96gr
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Het gebruikte argument dat je in Duitsland zo snel kan rijden echt geen argument. In Duitsland rij je sowieso op eigen risico als je zo'n snelheden haalt. Ze kunnen anders meteen ook winterbanden verplichten want die zijn in Duitsland ook verplicht onder sommige omstandigheden.
    Maar je "gewone" banden moeten ook de minimum snelheidscode hebben die de constructeur voorziet, ongeacht of je die snelheid mag rijden in België of niet... mocht je jouw redenering volgen dan zouden we in België allemaal banden mogen leggen die bijvoorbeeld minimaal tot 130 km/u goed zijn (snelheidscode M) want je mag toch niet sneller dan 120km/u...
    Omdat sommige wagens hoge eisen stellen aan hun banden (codes V, W, Y, ZR) en omdat je in België toch maar 120km/u mag mag je winterbanden (M+S of sneeuwvlokje) leggen met een lagere snelheidsindex tussen 1 oktober en 30 april van het volgende jaar met een lagere dan voorgeschreven snelheidsindex maar moet je dus een sticker plakken in het gezichtsveld van de bestuurder met de maximum snelheid van de winterbanden (bijvoorbeeld H = 210km/u of T = 190 km/u of ...).

Leave a comment:

• fcapri
    Guest replied
    ik vind het logisch. als iemand in mijn golf stapt terwijl ik er winterbanden op heb liggen die minder mogen dan de top van mijn auto, moet dit vermeld worden.
    je zou kunnen zeggen dat vanaf 200km/h het niet hoeft, maar het is makkelijker om te zeggen dat ALLE voertuigen die sneller kunnen dan zijn opgelegde winterbanden een stikker moeten hebben.
    heb je een auto die 241km/h kan en je winterbanden zijn maar snelheidsindex V, dan moet je het maar aanduiden. het zou maar erg zijn dat ze je in duitsland van de baan halen, wegens het ontbreken van die sticker (want ik versta eruit dat die stickers in duitsland dus ook verplicht zijn en niet enkel belgie)

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Het gebruikte argument dat je in Duitsland zo snel kan rijden echt geen argument. In Duitsland rij je sowieso op eigen risico als je zo'n snelheden haalt. Ze kunnen anders meteen ook winterbanden verplichten want die zijn in Duitsland ook verplicht onder sommige omstandigheden.

Leave a comment:

Working...
X