Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Technische keuring.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Packard
    replied
    GOCA stelde volgend e-mail adres ter beschikking voor vragen over verlagingen: verlagingen@goca.be

Leave a comment:

• Ralphke
    replied
    wettelijk gezien moet hij direct een geometriekeuring ondergaan als hij terug hoger gezet wordt, echter wordt dit natuurlijk weinig gedaan.

Leave a comment:

• Danny M
    replied
    de volgende keer als hij terug naar de keuring moet? Alvast bedankt

Leave a comment:

• Danny M
    replied
    Even een vraagje. Men neef rijdt met een seat leon tdi ingevoerd uit duitsland. Hij is verlaagd ingevoerd, en staat ook op het keuringsbewijs. Hij wil deze nu terug op stock vering zetten. Is er dan opnieuw een keuring nodig? Of word dat gewoon geregeld

Leave a comment:

• Packard
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Xanthine Bekijk Berichten
    Is het nog steeds zo dat sommige keuringsstations 'soepeler' zijn dan anderen?
    Wat is er mis met je auto ?

Leave a comment:

• Xanthine
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Mijne pa had vaak problemen in Alken, maar nu spreek over bijna 15 jaar terug
    Ik ga altijd in Heers.

Net in Heers geweest (ben andere jaren in As, Alken en Hechtel geweest), maar ik moet zeggen dat ze in Heers echt wel super vriendelijk zijn, en tenminste wat respect hebben voor uw auto (en niet zomaar door die gootjes vliegen).
    Ondanks dat, toch afgekeurd Nuja, ze doen hun werk maar!

Leave a comment:

• knight-rider
    replied
    Mijne pa had vaak problemen in Alken, maar nu spreek over bijna 15 jaar terug
    Ik ga altijd in Heers.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ben enkel in As en Alken geweest. In Alken heb in mindere ervaringen en in As is het altijd goed verlopen. Andere hoor ik dan zeggen dat ze in As het strengst zijn.

Leave a comment:

• Xanthine
    replied
    Is het nog steeds zo dat sommige keuringsstations 'soepeler' zijn dan anderen? Zo raad iedereen in Limburg mij bvb aan naar Heers te gaan ipv Alken of As?

Leave a comment:

• Unterschlagen
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Invictus66 Bekijk Berichten
    Vorige week zijn ze er bij de keuring in geslaagd om de motor van de auto van een vriendin (Renault Mégane van, ik gok 10 to 15 jaar oud) op te blazen. Ben benieuwd hoe het gaat aflopen.

Indien ze facturen heeft van regelmatig onderhoud, is het verzekerd.

Leave a comment:

• Invictus66
    replied
    Weet ik eigenlijk niet. Ik vermoed Stekene, maar zou ook Sint-Niklaas kunnen zijn.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Welk station ?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Invictus66 Bekijk Berichten
    Vorige week zijn ze er bij de keuring in geslaagd om de motor van de auto van een vriendin (Renault Mégane van, ik gok 10 to 15 jaar oud) op te blazen. Ben benieuwd hoe het gaat aflopen.
    Ik ook eigenlijk.

Leave a comment:

• Invictus66
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Zelfs als ze uw motor kapot blazen bij de roettest komt de verzekering van de keuring nog niet tussen. Er is zo'n geval bekend. Zo werkt de keuring namelijk: gaat alles goed dan heb jij geluk en mag je betalen, gaat er iets slecht dan heb je pech maar mag je nog steeds betalen en zelf alles oplossen.

Leave a comment:

• M3 E46 SMGII
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Dries_R Bekijk Berichten
    Als er gele mistlampen vanvoor op de wagen staan, moeten deze dan ook afgesteld staan ? Regelt hier iemand zijn lichten van zijn oldtimer zelf ? Daar was ik ook op afgekeurd, maar wil ze zelf afregelen als dat kan.
    Afstelling van mistlampen wordt niet gecontroleerd.
    En je kan eventueel zelf je lichten afregelen, vind je zeker info over op internet of youtube. Het komt er op neer dat je op een bepaalde afstand van een muur / paneel moet staan en dan moet je de lichten afregelen zodat de lichtbundel binnen het patroon valt. Afmetingen van dat patroon kan je opzoeken en dan met schilderplakband op je muur kleven.

Verzonden met behulp van Tapatalk

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Als er gele mistlampen vanvoor op de wagen staan, moeten deze dan ook afgesteld staan ? Regelt hier iemand zijn lichten van zijn oldtimer zelf ? Daar was ik ook op afgekeurd, maar wil ze zelf afregelen als dat kan.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
    ofwel laat je herstellen en kan je bij een ander keuringsstation een volledige keuring ondergaan (omdat je bv vind dat bepaalde zaken onterecht warden afgekeurd), ofwel ga je naar hetzelfde keuringstation en herkeuren ze de afgekeurde punten van ervoor.
    normal gaan ze het overige niet opnieuw bekijken tenzij het van ver opvalt dat er iets fout zit
    Bedankt voor de info, het waren de lichten, slecht contactje. Ik moet dus niet opnieuw onder de brug ? Niet dat er iets slecht of rot is, maar je vind altijd wel iets als je wilt geloof ik. Ik heb niet graag dat ze met een hamer op mijn bodem kloppen die behandeld is

Leave a comment:

• fcapri
    Guest replied
    ofwel laat je herstellen en kan je bij een ander keuringsstation een volledige keuring ondergaan (omdat je bv vind dat bepaalde zaken onterecht warden afgekeurd), ofwel ga je naar hetzelfde keuringstation en herkeuren ze de afgekeurde punten van ervoor.
    normal gaan ze het overige niet opnieuw bekijken tenzij het van ver opvalt dat er iets fout zit

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
    Voor een herkeuring heb je normaal 2 maanden de tijd, echter zal je met het voertuig niet meer op de openbare weg mogen komen (behalve thuis <-> plaats herstelling en thuis <-> keuring) als de datum van de geldigheid (14 dagen bijvoorbeeld) verlopen is. Bij een herkeuring worden alleen de punten die aanleiding gaven tot herkeuring bekeken, maar toch opletten dat bepaalde zaken niet erger geworden zijn (uitlaat afgebroken, kale banden enz.).
    Ok bedankt, 27 oktober

Leave a comment:

• Packard
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Dries_R Bekijk Berichten
    Daarnet oldtimerkeuring ondergaan. De wagen is afgekeurd en moet opnieuw herkeurd worden.
    Welke is de geldigheidsdatum van je ontvangen keuringsbewijs ?

Leave a comment:

Working...
X