Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Technische keuring.
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
GOCA stelde volgend e-mail adres ter beschikking voor vragen over verlagingen: verlagingen@goca.be
-
wettelijk gezien moet hij direct een geometriekeuring ondergaan als hij terug hoger gezet wordt, echter wordt dit natuurlijk weinig gedaan.
Leave a comment:
-
de volgende keer als hij terug naar de keuring moet? Alvast bedankt
Leave a comment:
-
Even een vraagje. Men neef rijdt met een seat leon tdi ingevoerd uit duitsland. Hij is verlaagd ingevoerd, en staat ook op het keuringsbewijs. Hij wil deze nu terug op stock vering zetten. Is er dan opnieuw een keuring nodig? Of word dat gewoon geregeld
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Xanthine Bekijk BerichtenIs het nog steeds zo dat sommige keuringsstations 'soepeler' zijn dan anderen?
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenMijne pa had vaak problemen in Alken, maar nu spreek over bijna 15 jaar terug
Ik ga altijd in Heers.
Net in Heers geweest (ben andere jaren in As, Alken en Hechtel geweest), maar ik moet zeggen dat ze in Heers echt wel super vriendelijk zijn, en tenminste wat respect hebben voor uw auto (en niet zomaar door die gootjes vliegen).
Ondanks dat, toch afgekeurdNuja, ze doen hun werk maar!
Leave a comment:
-
Mijne pa had vaak problemen in Alken, maar nu spreek over bijna 15 jaar terug
Ik ga altijd in Heers.
Leave a comment:
-
Guest repliedBen enkel in As en Alken geweest. In Alken heb in mindere ervaringen en in As is het altijd goed verlopen. Andere hoor ik dan zeggen dat ze in As het strengst zijn.
Leave a comment:
-
Is het nog steeds zo dat sommige keuringsstations 'soepeler' zijn dan anderen? Zo raad iedereen in Limburg mij bvb aan naar Heers te gaan ipv Alken of As?
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Invictus66 Bekijk BerichtenVorige week zijn ze er bij de keuring in geslaagd om de motor van de auto van een vriendin (Renault Mégane van, ik gok 10 to 15 jaar oud) op te blazen. Ben benieuwd hoe het gaat aflopen.
Indien ze facturen heeft van regelmatig onderhoud, is het verzekerd.
Leave a comment:
-
Weet ik eigenlijk niet. Ik vermoed Stekene, maar zou ook Sint-Niklaas kunnen zijn.
Leave a comment:
-
Guest repliedWelk station ?
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Invictus66 Bekijk BerichtenVorige week zijn ze er bij de keuring in geslaagd om de motor van de auto van een vriendin (Renault Mégane van, ik gok 10 to 15 jaar oud) op te blazen. Ben benieuwd hoe het gaat aflopen.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenZelfs als ze uw motor kapot blazen bij de roettest komt de verzekering van de keuring nog niet tussen. Er is zo'n geval bekend. Zo werkt de keuring namelijk: gaat alles goed dan heb jij geluk en mag je betalen, gaat er iets slecht dan heb je pech maar mag je nog steeds betalen en zelf alles oplossen.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dries_R Bekijk BerichtenAls er gele mistlampen vanvoor op de wagen staan, moeten deze dan ook afgesteld staan ? Regelt hier iemand zijn lichten van zijn oldtimer zelf ? Daar was ik ook op afgekeurd, maar wil ze zelf afregelen als dat kan.
En je kan eventueel zelf je lichten afregelen, vind je zeker info over op internet of youtube. Het komt er op neer dat je op een bepaalde afstand van een muur / paneel moet staan en dan moet je de lichten afregelen zodat de lichtbundel binnen het patroon valt. Afmetingen van dat patroon kan je opzoeken en dan met schilderplakband op je muur kleven.
Verzonden met behulp van Tapatalk
Leave a comment:
-
Guest repliedAls er gele mistlampen vanvoor op de wagen staan, moeten deze dan ook afgesteld staan ? Regelt hier iemand zijn lichten van zijn oldtimer zelf ? Daar was ik ook op afgekeurd, maar wil ze zelf afregelen als dat kan.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenofwel laat je herstellen en kan je bij een ander keuringsstation een volledige keuring ondergaan (omdat je bv vind dat bepaalde zaken onterecht warden afgekeurd), ofwel ga je naar hetzelfde keuringstation en herkeuren ze de afgekeurde punten van ervoor.
normal gaan ze het overige niet opnieuw bekijken tenzij het van ver opvalt dat er iets fout zit
Leave a comment:
-
Guest repliedofwel laat je herstellen en kan je bij een ander keuringsstation een volledige keuring ondergaan (omdat je bv vind dat bepaalde zaken onterecht warden afgekeurd), ofwel ga je naar hetzelfde keuringstation en herkeuren ze de afgekeurde punten van ervoor.
normal gaan ze het overige niet opnieuw bekijken tenzij het van ver opvalt dat er iets fout zit
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenVoor een herkeuring heb je normaal 2 maanden de tijd, echter zal je met het voertuig niet meer op de openbare weg mogen komen (behalve thuis <-> plaats herstelling en thuis <-> keuring) als de datum van de geldigheid (14 dagen bijvoorbeeld) verlopen is. Bij een herkeuring worden alleen de punten die aanleiding gaven tot herkeuring bekeken, maar toch opletten dat bepaalde zaken niet erger geworden zijn (uitlaat afgebroken, kale banden enz.).
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dries_R Bekijk BerichtenDaarnet oldtimerkeuring ondergaan. De wagen is afgekeurd en moet opnieuw herkeurd worden.
Leave a comment:
Leave a comment: