Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Technische keuring.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • 96gr
    replied
    Voor een herkeuring heb je normaal 2 maanden de tijd, echter zal je met het voertuig niet meer op de openbare weg mogen komen (behalve thuis <-> plaats herstelling en thuis <-> keuring) als de datum van de geldigheid (14 dagen bijvoorbeeld) verlopen is. Bij een herkeuring worden alleen de punten die aanleiding gaven tot herkeuring bekeken, maar toch opletten dat bepaalde zaken niet erger geworden zijn (uitlaat afgebroken, kale banden enz.).

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Daarnet oldtimerkeuring ondergaan. De wagen is afgekeurd en moet opnieuw herkeurd worden. Op de keuring heb ik gevraagd of ik hier 2 weken, of langer tijd voor had. Volgens 1 iemand 2 weken, en volgens iemand achter de balie 2 maanden. Moet deze enkel herkeurd worden op de punten die afgekeurd zijn, of moet alles opnieuw gekeurd worden ?

    Leave a comment:


  • Packard
    replied
    Mijnheer Matienko beseft duidelijk dat niet VAB maar wel Touring het gouden kalf heeft binnengehaald door de overname van Autoveiligheid en Bureau voor Technische Controle en da's natuurlijk meteen ook de reden waarom hij om de haverklap ligt te krakelen.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Is nooit een rechtzaak aan te pas gekomen. Volvo heeft uitdrukkelijk gezegd dat hun automatische versnellingsbakken hierdoor schade kunnen oplopen. Dat is de enige reden waarom er geen roettest gebeurd op een volvo automaat.

    Net zoals BMW zich in de uitzonderingenlijst heeft laten zetten van de ophangingstest. Omdat zij op bijna alle wagens RFT hebben steken en hierdoor de eusama waarde wordt beïnvloed in de negatieve zin zonder dat er iets aan de ophanging zou mankeren.
    Trouwens is het nog niemand opgevallen dat al die 'studies' van de VAB komen.. Nogal logisch dat zij de keuring willen zwart maken aangezien hun grootste concurrent een deel van de organisaties heeft gekocht.
    Persoonlijk ben ik ook niet te vinden voor dit soort milieukeuring maar als ge ziet dat de schadeclaims in vergelijking met het aantal geteste voertuigen ongeveer 0,2% bedragen dan is dit dikwijls te wijten aan een slecht onderhouden motor.

    PS. De constructeurs hebben die begrenzing er écht niet speciaal in gestoken om de millekeuring te omzeilen, dit hangt gewoon samen met de ESP. Zet deze uit en ge kunt nog altijd gas geven. Bij de mensen met ne gechipte bak is dat er ook af.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Zelfs als ze uw motor kapot blazen bij de roettest komt de verzekering van de keuring nog niet tussen. Er is zo'n geval bekend. Zo werkt de keuring namelijk: gaat alles goed dan heb jij geluk en mag je betalen, gaat er iets slecht dan heb je pech maar mag je nog steeds betalen en zelf alles oplossen.

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    het zijn enkel de automaten die niet geroettest worden bij volvo's oude 2.4 diesel

    Leave a comment:


  • M3 E46 SMGII
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
    Dat klopt niet, de roettest bestaat zo lang nog niet. Zal eerder 15 keer zijn 😀

    Op mijn Volvo doen ze geen roettest, is een gevolg van een rechtszaak dacht ik.
    Waarover ging die rechtszaak? Interesseert me wel :-)


    Verzonden met behulp van Tapatalk

    Leave a comment:


  • Timmie
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
    Dat klopt niet, de roettest bestaat zo lang nog niet. Zal eerder 15 keer zijn 😀

    Op mijn Volvo doen ze geen roettest, is een gevolg van een rechtszaak dacht ik.
    Heeft er te maken met het feit dat de roetmeter het niet aan kan....
    Last edited by Timmie; 05/09/2015, 12:36.

    Leave a comment:


  • fcapri
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
    Als dat op de keuring zelf gebeurd zou ik mss nog zeggen ok, maar als ge zegt: een tijdje na de keuring. Wie zegt dat ge zelf niet als een bezettene continue red lined? Als het een 'tijdje' na de keuring gebeurd hebt ge denk ik geen poot om op te staan.
    er is een groot verschil door de motor onder belasting in het rood te duwen, dan wanneer je dat onbelast laat doen

    Leave a comment:


  • josenjef
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
    dus hier zeggen de fabrikanten klaar en duidelijk dat een stilstaande diesel hoog in toeren jagen schade kan oplopen. mijn golf is dus 27jaar oud, dat wil zeggen dat ze die minstens al 23keer naar dat punt hebben gebracht.
    zijn er zo nog geen rechtzaken geweest waarbij iemand de keuring vervolgt als die een tijdje na de keuring motor problemen kreeg?
    Dat klopt niet, de roettest bestaat zo lang nog niet. Zal eerder 15 keer zijn 😀

    Op mijn Volvo doen ze geen roettest, is een gevolg van een rechtszaak dacht ik.

    Leave a comment:


  • IbifaHo
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
    als ze uwe motor naar een punt brengen waarbij de motor schade kan oplopen zal je motor zowieso er last van hebben. al is het de eerste jaren nog niet te merken.
    dat fabrikanten de boel nu al gaan beveiligen zodat dit niet kan, zegt ook al genoeg.

    de keuring doet iets met de motor dat niet mag. als jij erna problemen krijgt zouden zij moeten bewijzen dat het niet daardoor komt
    Als dat op de keuring zelf gebeurd zou ik mss nog zeggen ok, maar als ge zegt: een tijdje na de keuring. Wie zegt dat ge zelf niet als een bezettene continue red lined? Als het een 'tijdje' na de keuring gebeurd hebt ge denk ik geen poot om op te staan.

    Leave a comment:


  • 96gr
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
    dus hier zeggen de fabrikanten klaar en duidelijk dat een stilstaande diesel hoog in toeren jagen schade kan oplopen. mijn golf is dus 27jaar oud, dat wil zeggen dat ze die minstens al 23keer naar dat punt hebben gebracht.
    zijn er zo nog geen rechtzaken geweest waarbij iemand de keuring vervolgt als die een tijdje na de keuring motor problemen kreeg?
    Misschien kon dat bij een diesel van 25 jaar geleden minder kwaad dan nu... die motoren zijn nauwelijks nog vergelijkbaar hé en gezien de km stand van je Golf zou ik er niet teveel van wakker liggen... mocht die motor zoveel last gehad hebben van het "misbruik" zou het waarschijnlijk wel al een "paar" km geleden aan het licht gekomen zijn.

    Leave a comment:


  • fcapri
    Guest replied
    als ze uwe motor naar een punt brengen waarbij de motor schade kan oplopen zal je motor zowieso er last van hebben. al is het de eerste jaren nog niet te merken.
    dat fabrikanten de boel nu al gaan beveiligen zodat dit niet kan, zegt ook al genoeg.

    de keuring doet iets met de motor dat niet mag. als jij erna problemen krijgt zouden zij moeten bewijzen dat het niet daardoor komt

    Leave a comment:


  • IbifaHo
    replied
    Probeer dat maar te bewijzen dat het door de keuring komt.

    Leave a comment:


  • fcapri
    Guest replied
    Bij de nieuwe diesels is dat evenwel niet meer mogelijk omdat de motoren bij stilstand begrensd zijn op 2.500 à 3.000 toeren per minuut. De constructeurs voerden deze technologie in om te voorkomen dat de motor schade oploopt.
    dus hier zeggen de fabrikanten klaar en duidelijk dat een stilstaande diesel hoog in toeren jagen schade kan oplopen. mijn golf is dus 27jaar oud, dat wil zeggen dat ze die minstens al 23keer naar dat punt hebben gebracht.
    zijn er zo nog geen rechtzaken geweest waarbij iemand de keuring vervolgt als die een tijdje na de keuring motor problemen kreeg?

    Leave a comment:


  • IbifaHo
    replied
    Die 'blokering' is te omzeilen. Mijn polo van 2010 is ook begrenst op 2500/rpm maar die mannen op de keuring zijn niet slim genoeg om effe op de tcs knop te duwen. Dan gaat de begrenzing weg en kunne die mannen naar hartelust uwe moteur tot in het rood gebied planken.

    De 1e keurder die dat bij mijn auto doet ga ik erna ook wel eens tot in het rood gebied planken.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Hebben de constructeurs die domme Belgische milieukeuring voor diesels eventjes geblokkeerd : http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150819_01825312

    Ik hoorde onlangs van iemand die op de keuring werkt dat ze bezig zijn met een systeem om digitaal de uitstoot van diesels te gaan meten en dat deze test eigenaars van zeer recente diesels mogelijk met zeer grote kosten zal opzadelen als hun voertuig niet aan de eisen van de keuring voldoet. Dat ze dit dan maar snel invoeren zodat we snel van die onzin van de keuringen af zijn.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Zie gewoon dat alles in orde is en 'waag' het er nie op. Ge gaat een herkeuring aan u pan hebben & uwe 2 jaar bonus door u neus geboord zien. Als ge u montage attest hebt en het validatieverslag van de goca maak dan een afspraak voor keuring wielgeometrie.
    Dan doen ze keuring wielgeometrie + technische keuring in ene keer en als ge onder de 100.000km zit en uwe trekhaak is maar tot 750kg dan kunt ge 2 jaar krijgen en bent ge voor de rest ALTIJD in orde. Het merendeel van de inspecteurs haalt er een verlaagd voertuig uit met zijn ogen dicht zelfs al zijn de veren gewoon zwart. Er zal wel ergens in een plooi H&R of KW fzo staan. Alleen het validatieverslag en het montage attest voorleggen helpt ook niet want ze gaan u zowiezo doorverwijzen naar een station waar ze keuring na ongeval doen (wielgeometrie).

    Dus zet slim en zie da alles in ene keer in orde is. Daar hebde zelf alleen maar meer plezier aan.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Als ze iets zeggen over de verlaging gewoon zeggen dat dat origineel af fabriek verlaagd is. Een trekhaar moet normaal gezien gekeurd worden maar als het zo'n origineel wegklapbare van BMW is dan zal je daar zelden of nooit last van hebben tenzij je deze veel gebruikt natuurlijk.

    Leave a comment:


  • BMWMB
    replied
    Papieren en attesten heb ik. Ze zijn zwart van kleur, dus ga ik het er toch op wagen.

    Leave a comment:

Working...
X