Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Technische keuring.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gast
    Guest replied
    Aan alle Vlaamse keuringscentra een mail gestuurd en hen gevraagd of ik met een splinternieuwe (eerste inschrijving komt op mijn naam) zelf uit Duitsland ingevoerde nieuwe wagen nog moet passeren langs de technische controle. Volgens één moest ik langskomen voor een volledige technische tweedhandskeuring, bij een andere voor een adminstratieve aanvulling en volgen de rest moest ik niet langs komen.Stel mij toch vragen bij de competentie van sommigen onder hen.....

    Leave a comment:


  • knight-rider
    replied
    Ik eentje, in 2010 toen in de Saxo verkocht heb, was in Heers zonder afspraak en dat ging toen ook heel snel.
    Was nog nooit eerder zo snel terug buiten geweest bij een keuring

    Leave a comment:


  • Tigra
    replied
    Hmmm, ik moet zeggen, ik heb al twee keuringen voor verkoop gedaan de laatste jaren, en telkens op afspraak, en dan rijd je als het ware rechtstreeks binnen (in Diest)

    Leave a comment:


  • knight-rider
    replied
    In sommige keuringsstations wel ja, maar niet overal.
    Op sommige plaatsen kan je terecht voor een tweedehandskeuring zonder afspraak. Heers is d'r in van.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
    Ik dacht dat een tweedehandskeuring altijd op afspraak was?
    Voor zover ik weet heb ik nognooit een afspraak gemaakt bij een tweedehands keuring, altijd in de fille gestaan tot ongeveer een uur gemiddeld.

    Miserie van den dag. En dan maken ze je slechtgezind door een rood papiertje

    Leave a comment:


  • Tigra
    replied
    Ik dacht dat een tweedehandskeuring altijd op afspraak was?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
    Deze namiddag tweedehandskeuring laten doen op de A3 van mijn broer. Twintig minuten staan wachten alvorens er ook maar enige vorm van menselijke activiteit waar te nemen werd in de rij van de tweedehandskeuring.


    Keuring op afspraak helpt

    Leave a comment:


  • A160
    replied
    Deze namiddag tweedehandskeuring laten doen op de A3 van mijn broer. Twintig minuten staan wachten alvorens er ook maar enige vorm van menselijke activiteit waar te nemen werd in de rij van de tweedehandskeuring.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
    En als ze het toch zouden zien kan deze volgend jaar naar de oldtimerkeuring
    Haha dat jammer genoeg niet, ik rij daar dagelijks mee
    Moet verdoeme net gebeuren die koppakking, kmstand staat net op 292000km heb veel druk op koelslangen en op koude motor zit er nog steeds druk op..
    Alles vervangen wat betreft koel-onderdelen, goed ontlucht, maar die radiator slang blijft maar beton hard de hele dag en nacht door..

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Golf_MK2 Bekijk Berichten
    Zoals je zegt: zolang ze het niet merken is er geen probleem. Als ze het wel merken (als je bijvoorbeeld de pech hebt om een echte kenner te hebben als keurder), kan je veel problemen krijgen ermee, heb al zo'n verhalen gehoord...

    Over die achterruitenwisser: het is niet verplicht om er eentje te hebben, dus zou hoogstens een opmerking kunnen zijn.
    Qua opmerkingen heb ik alleen Stofhoes in de gaten houden erop staan. Deze vertoonde vet-smering lekkage.
    voor de rest blanco.

    Wil een sterkere motor plaatsen vandaar ook een 1900TD. de oudere 1.6TD's zijn aan het ''afsterven'' want ik vind geen motorblok op Kapaza etc.. alleen eentje in Nederland gevonden

    Leave a comment:


  • Tigra
    replied
    En als ze het toch zouden zien kan deze volgend jaar naar de oldtimerkeuring

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Stef88 Bekijk Berichten
    Mijn 24jarige oude Golf II 1600TD is er door gegaan met enkele mankementen zelfs.. heb deze toen aangekocht zonder keuring.
    Verstralers zat er barstje op, voorpijp was gescheurd (dicht tegen de downpipe, dus is niet echt te merken)
    en ik had ook een niet werkende achterrruit wisser.

    Ben wel gaan keuren met de groene Z-platen. 50euro voor betaald.
    Nu wil ik een motorswap doen..
    Ik wil de 1900TD van een Golf 3 erin laten plaatsen omdat ik dus problemen heb met mijn koppakking en het niet waard is om dat te gaan herstellen.. (hebben de oude 1600tjes veel last van van VW)

    Is dit legaal? of is is dit afkeur?
    De 1600TD en de 1900TD zijn bijna net hetzelfde.
    Geen muis die het merkt..
    Zoals je zegt: zolang ze het niet merken is er geen probleem. Als ze het wel merken (als je bijvoorbeeld de pech hebt om een echte kenner te hebben als keurder), kan je veel problemen krijgen ermee, heb al zo'n verhalen gehoord...

    Over die achterruitenwisser: het is niet verplicht om er eentje te hebben, dus zou hoogstens een opmerking kunnen zijn.

    Leave a comment:


  • Charles.V
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Stef88 Bekijk Berichten
    Ik wil de 1900TD van een Golf 3 erin laten plaatsen omdat ik dus problemen heb met mijn koppakking en het niet waard is om dat te gaan herstellen.. (hebben de oude 1600tjes veel last van van VW)

    Is dit legaal? of is is dit afkeur?
    De 1600TD en de 1900TD zijn bijna net hetzelfde.
    Geen muis die het merkt..
    Uiteraard illegaal.. maar als ze het toch niet zouden merken, waarom niet?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Mijn 24jarige oude Golf II 1600TD is er door gegaan met enkele mankementen zelfs.. heb deze toen aangekocht zonder keuring.
    Verstralers zat er barstje op, voorpijp was gescheurd (dicht tegen de downpipe, dus is niet echt te merken)
    en ik had ook een niet werkende achterrruit wisser.

    Ben wel gaan keuren met de groene Z-platen. 50euro voor betaald.
    Nu wil ik een motorswap doen..
    Ik wil de 1900TD van een Golf 3 erin laten plaatsen omdat ik dus problemen heb met mijn koppakking en het niet waard is om dat te gaan herstellen.. (hebben de oude 1600tjes veel last van van VW)

    Is dit legaal? of is is dit afkeur?
    De 1600TD en de 1900TD zijn bijna net hetzelfde.
    Geen muis die het merkt..

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Afgekeurd omdat de lichten te hoog staan.
    Beetje merkwaardig aangezien de lichten reeds preventief afgesteld werden.
    En 2 jaar geleden de auto nog goedgekeurd werd in hetzelfde keuringsstation.
    Beleefd om een 2e opinie gevraagd aan de station chef, maar die zag ook dat het niet goed was.
    Moet ze dus wederom lager laten afstellen, straks staan ze te laag.

    Leave a comment:


  • flappy
    replied
    auto kopen en de werken laten uitvoeren door een officiële garage van hier? Als het toch mocht van Lexus moeten zij ook de nodigie papieren erbij kunnen geven.

    Leave a comment:


  • VRX
    replied
    Zelf ook nog even een vraagje:

    Mijn EP3 is bijna verkocht en ik ga me een Lexus IS200 halen. Nu weet ik dat er van fabriek af een supercharger kit voor te bestellen was, die de garage dan voor het leveren monteerde. Deze kit kan je ook nog los kopen (tweedehands, want nieuw is deze niet meer te krijgen momenteel).

    Is er een manier om dit legaal op je auto te krijgen? Ik weet dat iemand op dit forum er zo eentje heeft, en hij heeft de auto moeten uitvoeren naar Duitsland, daar laten keuren en de aanpassing op papier laten zetten, om hem dan hier legaal op de baan te krijgen.

    Voor zover ik weet mag je echter zaken die op de optielijst/onderdelenlijst van het "merk" in het algemeen staan, en waar je normaal e-keur en dergelijke voor moet hebben, legaal op je auto zetten. Denk dan bijvoorbeeld aan Recaro sportzetels in een Type R, die mag je perfect in een gewone Civic steken ook al heb je hier geen e-keur voor.
    Terwijl je voor sportzetels die je gewoon bij een shop koopt wel papieren moet hebben...

    Is dit dan ook niet het geval bij de supercharger kit? Of ligt dit anders omdat dit een aanpassing aan de motor is?

    Leave a comment:


  • VRX
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
    remmen krijg je ook al niet gekeurd in België als je deze aanpast !
    rolkooi kan wel maar is heel strikt, als ik mij goed herinner enkel als ze met bouten vastzit, lassen mag niet, en natuurlijk ook de nodige papieren, net als bij de ophanging !
    Voor zover ik weet mag een kooi ook alleen maar tot ACHTER de voorste zetels komen, en mag deze alleen gebout zijn, nie gelast, als je nog op de openbare weg wil rijden (enkel een halve kooi dus)

    Leave a comment:


  • Stef69
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
    Hoe zit het eigenlijk met een rolkooi?


    stel ik koop mij een E36 en strip die volledig, verlaagde ophanging, betere remmen, rolkooi,...


    keurbaar of is dat een hoop dikke miserie?
    remmen krijg je ook al niet gekeurd in België als je deze aanpast !
    rolkooi kan wel maar is heel strikt, als ik mij goed herinner enkel als ze met bouten vastzit, lassen mag niet, en natuurlijk ook de nodige papieren, net als bij de ophanging !

    Leave a comment:


  • kefkie
    replied
    Hoe zit het eigenlijk met een rolkooi?


    stel ik koop mij een E36 en strip die volledig, verlaagde ophanging, betere remmen, rolkooi,...


    keurbaar of is dat een hoop dikke miserie?

    Leave a comment:

Working...
X