Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Technische keuring.
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Deze namiddag tweedehandskeuring laten doen op de A3 van mijn broer. Twintig minuten staan wachten alvorens er ook maar enige vorm van menselijke activiteit waar te nemen werd in de rij van de tweedehandskeuring.
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenEn als ze het toch zouden zien kan deze volgend jaar naar de oldtimerkeuring
Moet verdoeme net gebeuren die koppakking, kmstand staat net op 292000km heb veel druk op koelslangen en op koude motor zit er nog steeds druk op..
Alles vervangen wat betreft koel-onderdelen, goed ontlucht, maar die radiator slang blijft maar beton hard de hele dag en nacht door..
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Golf_MK2 Bekijk BerichtenZoals je zegt: zolang ze het niet merken is er geen probleem. Als ze het wel merken (als je bijvoorbeeld de pech hebt om een echte kenner te hebben als keurder), kan je veel problemen krijgen ermee, heb al zo'n verhalen gehoord...
Over die achterruitenwisser: het is niet verplicht om er eentje te hebben, dus zou hoogstens een opmerking kunnen zijn.
voor de rest blanco.
Wil een sterkere motor plaatsen vandaar ook een 1900TD. de oudere 1.6TD's zijn aan het ''afsterven'' want ik vind geen motorblok op Kapaza etc.. alleen eentje in Nederland gevonden
Leave a comment:
-
En als ze het toch zouden zien kan deze volgend jaar naar de oldtimerkeuring
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Stef88 Bekijk BerichtenMijn 24jarige oude Golf II 1600TD is er door gegaan met enkele mankementen zelfs.. heb deze toen aangekocht zonder keuring.
Verstralers zat er barstje op, voorpijp was gescheurd (dicht tegen de downpipe, dus is niet echt te merken)
en ik had ook een niet werkende achterrruit wisser.
Ben wel gaan keuren met de groene Z-platen. 50euro voor betaald.
Nu wil ik een motorswap doen..
Ik wil de 1900TD van een Golf 3 erin laten plaatsen omdat ik dus problemen heb met mijn koppakking en het niet waard is om dat te gaan herstellen.. (hebben de oude 1600tjes veel last van van VW)
Is dit legaal? of is is dit afkeur?
De 1600TD en de 1900TD zijn bijna net hetzelfde.
Geen muis die het merkt..
Over die achterruitenwisser: het is niet verplicht om er eentje te hebben, dus zou hoogstens een opmerking kunnen zijn.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stef88 Bekijk BerichtenIk wil de 1900TD van een Golf 3 erin laten plaatsen omdat ik dus problemen heb met mijn koppakking en het niet waard is om dat te gaan herstellen.. (hebben de oude 1600tjes veel last van van VW)
Leave a comment:
-
Guest repliedMijn 24jarige oude Golf II 1600TD is er door gegaan met enkele mankementen zelfs.. heb deze toen aangekocht zonder keuring.
Verstralers zat er barstje op, voorpijp was gescheurd (dicht tegen de downpipe, dus is niet echt te merken)
en ik had ook een niet werkende achterrruit wisser.
Ben wel gaan keuren met de groene Z-platen. 50euro voor betaald.
Nu wil ik een motorswap doen..
Ik wil de 1900TD van een Golf 3 erin laten plaatsen omdat ik dus problemen heb met mijn koppakking en het niet waard is om dat te gaan herstellen.. (hebben de oude 1600tjes veel last van van VW)
Leave a comment:
-
Guest repliedAfgekeurd omdat de lichten te hoog staan.
Beetje merkwaardig aangezien de lichten reeds preventief afgesteld werden.
En 2 jaar geleden de auto nog goedgekeurd werd in hetzelfde keuringsstation.
Beleefd om een 2e opinie gevraagd aan de station chef, maar die zag ook dat het niet goed was.
Moet ze dus wederom lager laten afstellen, straks staan ze te laag.
Leave a comment:
-
auto kopen en de werken laten uitvoeren door een officiële garage van hier? Als het toch mocht van Lexus moeten zij ook de nodigie papieren erbij kunnen geven.
Leave a comment:
-
Zelf ook nog even een vraagje:
Mijn EP3 is bijna verkocht en ik ga me een Lexus IS200 halen. Nu weet ik dat er van fabriek af een supercharger kit voor te bestellen was, die de garage dan voor het leveren monteerde. Deze kit kan je ook nog los kopen (tweedehands, want nieuw is deze niet meer te krijgen momenteel).
Is er een manier om dit legaal op je auto te krijgen? Ik weet dat iemand op dit forum er zo eentje heeft, en hij heeft de auto moeten uitvoeren naar Duitsland, daar laten keuren en de aanpassing op papier laten zetten, om hem dan hier legaal op de baan te krijgen.
Voor zover ik weet mag je echter zaken die op de optielijst/onderdelenlijst van het "merk" in het algemeen staan, en waar je normaal e-keur en dergelijke voor moet hebben, legaal op je auto zetten. Denk dan bijvoorbeeld aan Recaro sportzetels in een Type R, die mag je perfect in een gewone Civic steken ook al heb je hier geen e-keur voor.
Terwijl je voor sportzetels die je gewoon bij een shop koopt wel papieren moet hebben...
Is dit dan ook niet het geval bij de supercharger kit? Of ligt dit anders omdat dit een aanpassing aan de motor is?
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichtenremmen krijg je ook al niet gekeurd in België als je deze aanpast !
rolkooi kan wel maar is heel strikt, als ik mij goed herinner enkel als ze met bouten vastzit, lassen mag niet, en natuurlijk ook de nodige papieren, net als bij de ophanging !
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenHoe zit het eigenlijk met een rolkooi?
stel ik koop mij een E36 en strip die volledig, verlaagde ophanging, betere remmen, rolkooi,...
keurbaar of is dat een hoop dikke miserie?
rolkooi kan wel maar is heel strikt, als ik mij goed herinner enkel als ze met bouten vastzit, lassen mag niet, en natuurlijk ook de nodige papieren, net als bij de ophanging !
Leave a comment:
-
Hoe zit het eigenlijk met een rolkooi?
stel ik koop mij een E36 en strip die volledig, verlaagde ophanging, betere remmen, rolkooi,...
keurbaar of is dat een hoop dikke miserie?
Leave a comment:
-
Je mag winter en zomer op winterbanden of op zomerbanden rijden in België. Je zult moeten kijken op je COC om te weten welke maten toegelaten zijn en welke snelheidsindex de banden moeten hebben. Want het is niet omdat bepaalde banden op bepaalde velgen liggen dat het mag hé.
De verwarring omtrent 1 oktober-30 april is dat in die periode het inderdaad is toegelaten om rond te rijden met winterbanden met een lagere snelheidsindex dan wat voorgeschreven staat in het COC maar dan moet men inderdaad een sticker ophangen in het gezichtsveld van de bestuurder met de maximaal toegelaten snelheid van die banden.
Dus in de zomer met winterbanden naar de keuring is geen probleem als het toegelaten banden zijn.
Maar anders kun je ook eens kijken op de site van Goca naar de bandentool daar kun je onmiddellijk zien of je banden conform zijn of niet.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenSnelheidsindex bekijken van uw winterbanden. Als die hoog genoeg is, is er geen probleem. Maar bij winterbanden is die vaak lager.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenIdd die velgen/banden zou gaan, zijn banden die van een seat garage komen dus da zal wel goe zijn he, maar zoals tigra zei, mag het wel in die periode..
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk BerichtenOp winterbanden kan zeker! Geen probleem!
Op je GVA kan je zien welke wielmaten allemaal toegelaten zijn..
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk BerichtenEigenlijk wel een vreemde vraag als je logisch nadenkt en vooral ook omdat je zelf al aangeeft dat het om de originele velgen gaat. Je kunt je toch wel voorstellen dat als je daar winterbanden opzet het ok is, logisch toch? Het enige wat zou kunnen fout gaan is wanneer je winterbanden legt met een lage snelheidsindex op een snelheidsmonster...maar ik denk dat dat bij jouw het geval niet is dus ja, lijkt mij geen probleem., maar zoals tigra zei, mag het wel in die periode..
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenIk dacht dat je na 30 april geen auto op winterbanden meer mocht voorrijden op de keuring?
Leave a comment:
-
Guest repliedfoutje
Leave a comment:
Leave a comment: