Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Technische keuring.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• IbifaHo
    replied
    De lat is 9cm, 11cm min 2cm marge met de bestuurder. Enkel vaste delen moeten erover, bvb bumper of bodemplaat mogen lager komen, maar bvb driehoeken of carter niet.

Je hebt de attesten van de verlaging en montage attest? Ingevuld door erkende installateur?
    Last edited by IbifaHo; 20/02/2014, 16:52.

Leave a comment:

• Stef69
    replied
    volgens mij is "de lat" op de keuring 11 cm hoog, en alles (behalve de wielen) moet er over kunnen

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Hallo, ik heb een vraagje ivm keuring van mijn Opel insignia OPC. Deze is vorige week afgekeurd omdat ik geen attesten had voor mijn verlaging h&r. Nu ik heb mijn attesten, de wagen staat ook boven de 9cm behalve de katalysator die hangt op 8cm.
    maar ze hebben hem niet over het blokje laten rijden.
    het gaat over een ingevoerde wagen uit Duitsland dus hebben ze de wagen volledig van kop tot teen gekeurd en alles in orde behalve dus die attesten.

Nu is mijn vraag ik heb de attesten maar gaan ze hem bij de herkeuring nog over het balkje laten rijden? Op het rode papier spreken ze alleen van de attesten en niks over het balkje. Mijn Opel verdeler zegt dat ze alleen maar naar de attesten zullen kijken.....

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Co2 gemeten terwijl hij maar op 3 poten draaide en co2 meting was perfect in orde!
    Was af en toe dat hij ffkes op 3 poten draaide en toen ook. S'avonds nog achter bougiekabels, delco en rotor gaan halen en draait weer perfect.

Bij mij is het normaal ook een 4bak zit met een 5bak, zit er ongeveer 6-7jaar in en nog nooit hebben ze het gezien.

Leave a comment:

• fcapri
    Guest replied
    banee.

ik heb een 1.3 automaat staan die nu een manuele is. ook niet gezien op de keuring

Leave a comment:

• Zwensie
    replied
    Iemand ervaring met een versnellingsbak swap door de keuring loodsen?

Van een 5 vitesse naar een 6 vitesse.

Zouden ze dit zien?
    Let op alles is aangepast, assen, bak, schakelkabels, schakelmechanise...

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Vraag: ben aan het denken om Eibach veren onder de auto te zetten.
    Wettelijk gezien moet hij dan binnen 3 maanden naar de keuring (ook voor in orde te zijn met verzekering moest er iets gebeuren). Dit zal volgens wat ik gelezen heb een keuring voor 'na ongeval' zijn? Klopt dat?
    Is dit een volledige technische keuring of ENKEL de ophanging, aangezien dit alleen veranderd is? De auto is ook nog 3 jaar keuringsvrij normaal gezien.
    Reden voor deze vraag is omdat ik geen achterste demper meer in de uitlaatlijn heb... wat niet door de keuring geraakt hebben ze mij gezegd. Dit was normaal een zorg voor binnen 3 jaar, maar als ze hierover moeilijk gaan doen bij een keuring voor de veren, dan.. bluh.

Leave a comment:

• fcapri
    Guest replied
    ik ken die keuringstations niet.
    montage plaatje zou moeten een ijzer plaatje zijn waar de serienr's opstaan van de installatie
    hangt hier links op men spatbord

ik weet niet of ze dit nog gebruiken nu, dit werd volgens mij vervangen door het groene stikkertje

Leave a comment:

• verbatim2
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
    dat is een simpel blad wie de LPG in heeft gebouwd en bevat het nr van de tank, nr's van de leidingen, verdamper,....
    heb je zo geen blad misschien?
    ff naar de keuring bellen misschienn of naar een erkende installateur (want vaak weet de keuring het niet exact en moeten ze het aan een installateur volgen. deze worden regelmatig bijgeschoold in heel de wetgeving
    Auto komt uit duitsland ik gok van niet. (ik weet hoe het er uit ziet hoor mijn polo staat op lpg...hoewel dat blad is opgesteld in het pools dus op de keuring kunnen ze dat niet lezen :p altijd grappig)
    En montageplaatje wat stelt dit voor?

Ps: welk keuringsstation neem ik best als ik volgende opnoem
    Eupen
    Alken
    As

Leave a comment:

• fcapri
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
    Nog even een vraag

Als je een duitser invoert met LPG erin sinds 2009

Als onafhankelijk platform draagt GOCA Vlaanderen bij tot netwerkvorming, expertise-ontwikkeling,gegevensuitwisseling en opleiding voor de autokeuring- en rijbewijssector.

Moet ik deze dan ook hebben???
    Identificatie van de installatie

Boven het inschrijvingsbewijs, het gelijkvormigheidsattest en het vorige keuringsbewijs moeten de volgende extra gegevens worden voorgelegd tijdens de autokeuring:

dat is een simpel blad wie de LPG in heeft gebouwd en bevat het nr van de tank, nr's van de leidingen, verdamper,....
    heb je zo geen blad misschien?
    ff naar de keuring bellen misschienn of naar een erkende installateur (want vaak weet de keuring het niet exact en moeten ze het aan een installateur volgen. deze worden regelmatig bijgeschoold in heel de wetgeving

Leave a comment:

• Zwensie
    replied
    Ik ken zelf 2 kennissen die ook met een alfa 147 met intercooler rijden en allebei zijn ze vlag en wimpel door de keuring, vandaar dat ik er mij ook 1 heb aangeschaft.

Let op net zoals mijn intercooler is alles zwart gemaakt zodat het niet in het oog springt maar als het legaal is ...

Leave a comment:

• verbatim2
    replied
    Nog even een vraag

Als je een duitser invoert met LPG erin sinds 2009

Als onafhankelijk platform draagt GOCA Vlaanderen bij tot netwerkvorming, expertise-ontwikkeling,gegevensuitwisseling en opleiding voor de autokeuring- en rijbewijssector.

Moet ik deze dan ook hebben???
    Identificatie van de installatie

Boven het inschrijvingsbewijs, het gelijkvormigheidsattest en het vorige keuringsbewijs moeten de volgende extra gegevens worden voorgelegd tijdens de autokeuring:

Leave a comment:

• verbatim2
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Zou dat niet gewoon een opmerking zijn, en dat je dat dan tegen het volgende jaar in orde moet hebben?
    Haha dat vroeg ik me af, maar je zet er nu zelf een ? achter. Nu weet ik het nog niet hé :p?

Leave a comment:

• knight-rider
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
    Intercooler is geen motortuning eh.
    En mag ook niet bevestigd zijn op de kreukelzone ofzo.

PS: als je afgekeurd wordt met een vijfletterplak omdat je naar het EU formaat moet is dat tegen volgend jaar of weerkeren na 3maand.
    Zou dat niet gewoon een opmerking zijn, en dat je dat dan tegen het volgende jaar in orde moet hebben?

Leave a comment:

• verbatim2
    replied
    Intercooler is geen motortuning eh.
    En mag ook niet bevestigd zijn op de kreukelzone ofzo.

PS: als je afgekeurd wordt met een vijfletterplak omdat je naar het EU formaat moet is dat tegen volgend jaar of weerkeren na 3maand.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Als ze daar effe naar kijken zien ze dat toch zitten Maar ik weet het niet, nog nooit zelf naar de keuring geweest.

Leave a comment:

• Zwensie
    replied
    Ik bouw binnen dit en 2 weken mijn FMIC in, deze is volledig in het zwart gespoten zodat dit niet opvalt.

Heeft iemand enig idee als ik hiermee door de keuring zou raken?

Ziet er ongeveer zo uit enkel de blauwe silicone slangen zijn ook zwart.

Leave a comment:

• 96gr
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
    Me dunkt dat ge vrij te kiezen hebt waar ge gaat? Tenzij bij een herkeuring moet ge terug naar hetzelfde station. Correct me if i'm wrong?
    En zelfs dan mag men nog naar een ander keuringsstation alleen zal men dan terug een volledige keuring moeten ondergaan ipv een herkeuring .

Leave a comment:

• Tigra
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
    Me dunkt dat ge vrij te kiezen hebt waar ge gaat? Tenzij bij een herkeuring moet ge terug naar hetzelfde station. Correct me if i'm wrong?
    volledig juist

Leave a comment:

• Charlie07
    replied

Leave a comment:

Working...
X