Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Technische keuring.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gast
    Guest replied
    Ik ben de laatste jaren ook al zeker vijf keer met carbrio's hard-en soft top naar de keuring voor verkoop geweest en nooit testen ze de werking van de kap. Dat heeft ook niks met veiligheid te maken en iemand die een cabrio koopt zal zelf wel altijd de kap testen.

    Leave a comment:


  • J_o_n_a_s_
    replied
    Ik vind dat eigenlijk niet kunnen. Het dak is toch belangrijk op zon wagen. Ma als er nen vervallen brandblusser in zit da mag ni ze bij verkoop.

    Verstuurd vanaf mijn HTC Desire 601 met Tapatalk

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
    gewone keuring wel, bij keuring voor verkoop mag dat niet, want daar testen ze de werking van de kap
    (100% zeker)
    Kleine update...

    Tijdens de technische keuring van de TTR in Diest kreeg ik vanavond te horen dat een optionele hardtop ook bij keuring voor verkoop mag gemonteerd zijn, er wordt dan op de betreffende documenten vermeld dat de werking van de soft-top niet getest is tijdens de keuring voor verkoop.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
    gewone keuring wel, bij keuring voor verkoop mag dat niet, want daar testen ze de werking van de kap
    (100% zeker)
    Klinkt logisch, merciekes!!!

    Leave a comment:


  • KdF
    replied
    gewone keuring wel, bij keuring voor verkoop mag dat niet, want daar testen ze de werking van de kap
    (100% zeker)

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door J_o_n_a_s_ Bekijk Berichten
    dat mag denk ik geen probleem zijn.
    Ik 'denk' er hetzelfde over, maar zou graag iets meer 'zekerheid' willen.

    Telefoontje naar keuringscentrum zal uitsluitsel brengen...

    Leave a comment:


  • J_o_n_a_s_
    replied
    dat mag denk ik geen probleem zijn.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Weet iemand of een cabrio versie (in mijn geval een Audi TT Roadster met soft-top) op de technische keuring mag aangeboden worden terwijl de optionele hardtop geïnstalleerd is?

    Alvast merciekes...

    Leave a comment:


  • fcapri
    Guest replied
    let daar toch maar mee op.
    is dat 5000km dat je kan rijden voor ze op het minimum zitten, of 5000km rijden waarbij je dan geen blokjes meer hebt?
    ik heb het al eens gehad dat de voering (laatste 2mm) van het remblokje gelost was en dan stop je niet meer voor een rood licht hoor. men auto was ook recent gekeurd zonder problemen. maar bij de keuring kijken ze enkel of de remmen werken, niet of je nog genoeg remblok/schijf over hebt

    sindsdien haal ik de wielen er op regelmaat af en bekijk ik de remmen

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Mijn remmen werken prima !
    Maar auto heeft beurt nodig na 6.000 km.
    Kan ik het lekker samen doen....

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Het is natuurlijk wel beter voor uw eigen veiligheid en die van anderen dat uw remmen goed werken.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Serieus......
    Ok dan

    Thx !

    Leave a comment:


  • IbifaHo
    replied
    Daar kijken ze niet eens naar. Gaat zelf geen opmerking zijn.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Ik moet binnen 1 maand met mijn A3 op keuring gaan. Nu heeft me iemand bij de banden speciaalzaak gezegd dat de remblokjes voor bijna op zijn.
    Volgens hem nog ongeveer 5.000 km.
    Is dit een "afkeur punt" bij de keuring of gewoon een mededeling ?!?

    Leave a comment:


  • Tigra
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
    http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...eve-fout.dhtml

    Toch wel erg dat er eerst een hoop klachten moeten binnenkomen eer ze wakker schieten bij de DIV...
    Amaai dan zou ik nogal met een hoop afgekeurde otto's opgescheept geraken juist eens rap gaan zien zowel bij Escort en Tigra staat er niks vermeld ik vermoed bij de andere oudjes ook niet dan. Over het algemeen staan er bij oudere auto's veel lege vakjes op zo'n nieuw inschrijvingsbewijs

    Leave a comment:


  • platten tuub
    replied
    HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.


    Toch wel erg dat er eerst een hoop klachten moeten binnenkomen eer ze wakker schieten bij de DIV...

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Vandaag naar de keuring geweest, begon al goed toen binnenin de hal nen ouwe klojo tegen men auto reed .

    Op het einde rijd ik hem van de brug, wil remmen om te parkeren, nog nauwelijks remmen, ik schrok me rot
    Naar het bureauke, betalen en hopsa groen papier (met nen auto die nog maar nauwelijks remt).

    M'n garage is daar gelukkig vlakbij, uitgestapt en we zagen het al direct, remleiding over.
    Ach, hij moet in ieder geval niet herkeurd worden, nieuwe remleiding zit er ondertussen al onder.

    Wel serieus pist off toen die kerel tegen mijn auto reed, reed nog door ook, ik hem gaan aanspreken, meneer had niks gevoeld...
    Heb het er zo bij gelaten, maar nu ben ik wel boos dat mijn nrplaat krom staat, nu kan ik een nieuwe nrplaat gaan betalen voor wat iemand anders heeft stuk gereden.
    Al een chance dat hij, met zijn trekhaak, recht op m'n nrplaat heeft gereden en daarachter de metalen stootbalk zit.
    Daarna was meneer binnen de minuut van het terrein verdwenen.

    Leave a comment:


  • TooTall
    replied
    Tijd om deze weer eens op te rakelen. Gisteren groot onderhoud + lichten afstellen, vandaag afspraak om 1615. Om 1530 op de webcam gezien dat de wachtrij 1 auto was, dus even tot in Alken gereden. Ik stond net stil, toen ik al binnen mocht rijden. En met glans geslaagd, 47,30€

    Roettest was Euro 4 selecteren op de PC, afzuigzak aanhangen, instappen, revven tot +/- 2.500rpm, uitstoot 0.00. Misschien er toch eens aan denken om mijn Euro 5 te ont-DPF-en...

    Leave a comment:


  • knight-rider
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
    Wat gebeurt er eigenlijk met die scan? Logischerwijze zou je denken dat je dan het document nooit meer moet voorleggen, maar dat is niet het geval.
    Wat ermee gedaan word weet ik niet, wat ik wel weet is dat het schandalig is dat we moeten betalen voor iets wat hen eigenlijk geen cent kost.

    Leave a comment:


  • TooTall
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
    Wat gebeurt er eigenlijk met die scan? Logischerwijze zou je denken dat je dan het document nooit meer moet voorleggen
    Zo werkt het niet bij de overheid.

    Vergelijkbare situatie, wij krijgen papieren dossiers van een tiental andere diensten binnen. Altijd miserie met dingen die verloren gaan, op de verkeerde dienst toekomen, te laat zijn, etc. Dus na ettelijke jaren aandringen van onze kant, krijgen we eindelijk een scan opgestuurd. Papier is niet meer nodig. Volgnummer is exact hetzelfde als de oude papieren versie. Met veel tamtam aangekondigd, "minder papier, sneller versturen, makkelijker", etc.

    En van +/- 3 diensten krijgen we 1-2 weken na die scan NOGMAALS alles binnen in papieren versie...en als ge die mensen dan belt, "Jama jama hoe kan ik iets versturen met die volgnummer als ik geen papier op de post doe???" of "jullie hebben toch het origineel nodig???" of "ik was in verlof, ik weet van niets"

    of

    ...

    "wat is da, ne pee dee ef? Iedereen heeft het daarover, maar ik weet niet wat dat is."

    Leave a comment:

Working...
X