Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Technische keuring.
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Guest repliedDie scan van het coc is volgens mij om de 'echtheid' van dat document te controleren. De autokeuring in België is inderdaad niet meer en niet minder dan geldklopperij.
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenEn 2,10 euro betalen om dat COC te laten inscannen
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenNormaal gezien gaat het zo:
* Je kan tot twee maanden vroeger gaan waarbij de datum hetzelfde blijft.
* Ga je te laat, dan krijg je een boete, maar toch blijft de datum hetzelfde als voorheen
* ga je op je normale datum, en dan binnen het jaar opnieuw, dan kan je je datum laten aanpassen. (bijvoorbeeld, ik ben vandaag geweest, als ik nu in oktober opnieuw ga, dan zal het vanaf dan voor mij aangepast zijn naar oktober)
Leave a comment:
-
Ik ben vandaag dus geweest, groene kaart. (had ook niks anders verwacht)
Auto is nu 7 jaar en is er tot nu toe altijd zonder problemen door geraakt.
Vandaag wel een opmerking, de gaatjes in de voorste nummerplaat staan niet op de reglementaire plaats.
(die plaat staat al sinds ik de auto heb op die manier vast en heb daar nooit een opmerking voor gehad)
En 2,10 euro betalen om dat COC te laten inscannen
Leave a comment:
-
Normaal gezien gaat het zo:
* Je kan tot twee maanden vroeger gaan waarbij de datum hetzelfde blijft.
* Ga je te laat, dan krijg je een boete, maar toch blijft de datum hetzelfde als voorheen
* ga je op je normale datum, en dan binnen het jaar opnieuw, dan kan je je datum laten aanpassen. (bijvoorbeeld, ik ben vandaag geweest, als ik nu in oktober opnieuw ga, dan zal het vanaf dan voor mij aangepast zijn naar oktober)
Leave a comment:
-
Ik heb vandaag toch de referentie-datum kunnen laten aanpassen... niet meer dan terecht ook !
Heb een auto terug ingeschreven op 3 juni. Vorige keuringskaart was geldig tot 31/1/13. Vandaag herkeuring geweest (eerste keer afgekeurd 6 juni) en ik had al gezien dat op de rode kaart de referentie-datum nog altijd 31/1 was. Ik dreigde dus maar een half jaar keuring te krijgen, bij het binnenrijden al laten opmerken dat ze dat kosten aanpassen naar 3 juni! Aan de kassa ook nog eens moeten vermelden, want anders was het nog niet in orde geweest.
Leave a comment:
-
Guest repliedpaar jaar terug viel ik in panne op de keuring, wou niet meer starten, probleem met de LPG. heb die toen buiten geduwd en heeft ff geduurd voor die gekeurd werd (dacht 3-4maand later pas). ik kreeg toen een keuring tot juni en niet meer tot augustus. men hele vooruit hangt vol met stickers dat die gekeurd werd in augustus, alleen 2013 kreeg juni en sindsdien altijd juni. toen ik de keuring erover aansprak, kreeg ik te horen dat die datum NIET veranderd kan worden. zelf al kom je 2maand vroeger, je blijft dezelfde datum houden. net als later keuren ook niet helpt.
vroeger was het makkelijk, altijd in de zomer keuren en heb ik veel tijd die op orde te zetten. nu vlak voor de zomer heb ik die tijd niet.
ik krijg wel regelmatig zo een kaart in de bus, maar kijk niet naar de datums. ik weet gewoon welke auto het is. k denk dat die een maand terug aankwam, zag de dodge zijn nr plaat en dacht direct: ohja, das pas voor augustus... niet dus
Leave a comment:
-
Kaart niet gekregen dan??
En wat is de reden dat die datum veranderd is?
Leave a comment:
-
Guest repliedheb gisteren ook gezien dat men keuring verlopen is. mijn auto werd ALTIJD gekeurd in augustus en sinds een 2jaar is het veranderd naar juni. ik denk daar niet altijd aan en ben dus nu al 2weken overtijd. heb ook geen tijd om zomaar te gaan
Leave a comment:
-
Je hebt die groene kaart niet nodig om naar de keuring te gaan. Je kan zelfs tot 2 maanden vóór het vervallen naar de keuring gaan zonder dat de keuringsdatum verandert.
Leave a comment:
-
Sommige mensen hier hebben blijkbaar niks beters te doen dan belachelijke antwoorden te geven
Wachten?? Ik was toevallig de papieren van de auto aan het bekijken (moest alles terug fatsoenlijk op orde steken na controle van de politie) en zag voor welke datum ik moest gaan.
8 juli is trouwens zelfs geen hele 4 weken meer ipv meer dan 4 weken! En vermits ik niet alle dagen zomaar kan gaan is dat snel voorbij.
En wat die "zever" betreft, ik ga altijd zo snel mogelijk als ik de kaart heb, en meestal is dat in de tweede helft van mei, dus zever is dat zeker niet.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenNet eens gekeken en ik moet voor 8 juli naar de keuring gaan, ik heb echter nog niks van die mannen gekregen, zitten die tamzakken daar weer te slapen of wat??
Leave a comment:
-
Nu is de kaart toegekomen.
Afgelopen jaren was ze er altijd 6 weken tot 2 maanden voor datum, eerste keer dat ze zo laat toekomt.
Leave a comment:
-
Ja idd normaal een maand.
Vanmorgen ook geweest voor de verlaging en met glans erdoor.
Toch echt wel vriendelijke mensen in Londerzeel, itt Alken toen ik daar 4jaar terug mijne vorige auto met de verlaging liet keuren.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenNet eens gekeken en ik moet voor 8 juli naar de keuring gaan, ik heb echter nog niks van die mannen gekregen, zitten die tamzakken daar weer te slapen of wat??
Leave a comment:
-
Net eens gekeken en ik moet voor 8 juli naar de keuring gaan, ik heb echter nog niks van die mannen gekregen, zitten die tamzakken daar weer te slapen of wat??
Leave a comment:
-
Guest repliedMijn auto is afgekeurd op de zonneband van voor.
Volgens hem moet je de zonneklep tegen het raam duwen en tot daar mag de zonneband komen.
Nu is mijn vraag.
Mag ik een andere zonneklep erin zetten?
Bv een die 5cm langer is? Dan voldoe ik namelijk wel aan de regelgeving.
Leave a comment:
-
Na 10 maand ist zowiezo volledige herkeuring
Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk
Leave a comment:
-
Guest repliedje mag altijd naar een ander keuringstation gaan, alleen wordt die volledig gekeurd weer.
voorbeeld: je keurt je wagen in station X en die keurt je af voor lichten die niet goed staan. je gaat naar de garage, stelt de lichten af en gaat terug naar station X. je krijgt een herkeuring van de lichten en als die goed zijn, mag je naar huis. herkeuring kost 9€.
voorbeeld 2: je keurt je wagen in station X en die keurt je af voor lichten die niet goed staan. je gaat naar de garage, stelt de lichten af en gaat naar station Y. je krijgt een volledige keuring weer en kost je dus een 40€. stel dat ze daar dan ineens zien dat je handrem niet meer werkt, ben je weer afgekeurd.
voor je LPG moet die dus werken, ze gaan namelijk de CO meten op LPG. als je wil keuring als benzinewagen MOET alles eruit. en echt alles. schakelaar, kabelboom, leidingen, gastank, gastankbeugels... het is niet genoeg gewoon de leiding af te koppelen en te laten zitten als al de rest eruit is.
Leave a comment:
-
Guest repliedErgens vorig jaar is mijn wagen afgekeurd. Ondertussen is hij uitgeschreven, moet ik dan alsnog naar hetzelfde keuringsstation of mag ik aangezien het gaat om een andere keuring(verkoop) weer zelf kiezen?
Er zit een LPG installatie in maar die is voor 80% aangesloten en werkt dus niet. Kan ik hem dan weer als benzinewagen laten keuren of moet ik net doen alsof de installatie werkt?
Dank voor de input.
Leave a comment:
Leave a comment: