Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • bartmaniac
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
    Volgens mij trek jij niet ver genoeg door in de toeren. 30pk winst op 85pk moet je echt wel voelen hoor, maar trek dan ook eens volledig door tot 6000-7000 toeren, het is en blijft een benzine, geen koppelrijke diesel....

    Heb het al vaak gezien dat mensen (vooral zij die dat eco rijden hebben aangeleerd ) niet weten hoe ze moeten rijden met een benzine en dan vinden dat het te traag is.
    heb wel niet eco leren rijden, in mijn tijd was daar totaal nog geen sprake van (midden jaren 80)

    maar ik ben het gewoon van "kalm" te rijden, ttz niet tegen een slakkengang maar ook niet fel optrekken als het licht op groen springt.

    misschien schakel ik te vlug naar hoger?
    als ik op de snelweg in 5de rijd aan 120km dan zit ik net rond de 3000 toeren


    ga eens hem door ne kameraad laten testen en zien wat hij vindt

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Heb mijn audi A4 al een tijdje terug bij Shiftech ook laten doen en ben er toch heel tevreden over geweest...

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Volgens mij trek jij niet ver genoeg door in de toeren. 30pk winst op 85pk moet je echt wel voelen hoor, maar trek dan ook eens volledig door tot 6000-7000 toeren, het is en blijft een benzine, geen koppelrijke diesel....

    Heb het al vaak gezien dat mensen (vooral zij die dat eco rijden hebben aangeleerd ) niet weten hoe ze moeten rijden met een benzine en dan vinden dat het te traag is.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Aardige verbetering voor een atmosferische benzine, vind ik.
    't Is toch 15% winst qua koppel...

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Ge hebt in totaal 20Nm koppel extra?

    Da zulde idd ni al te hard voelen medunkt.

    Leave a comment:


  • bartmaniac
    replied
    ik ben onlangs mijn mini one 90pk model van 2002 laten chippen bij Shiftec. Even kort verhaal van hoe het er bij mij aan toe ging:

    was op tijd op de afspraak (15u), bij aankomst vroegen ze naar de sleutel en het roze papier. Daarna kon ik plaatsnemen in de wachtruimte wat dus eigenlijk één en dezelfde ruimte is als de receptie. Gelukkig had ik mijn iphone bij en draaide Top Gear om de opkomende verveling wat te doden. Deed me denken aan de wachtzaal bij de dokter totdat het jouw beurt is. Een goede35 minuten later zag ik dat de mini werd binnengereden. dat was dan zo rond 15:35. IK neem aan dat ze toen onmiddellijk zijn beginnen met de test(en). Jammer dat je er niets van te zien krijgt, maar dat zalm wel met de veiligheidsvoorschriften te maken hebben en in mijn geval zou ik er toch niet heel veel wijzer van geworden zijn. Naar het einde van de test werd ik meegenomen naar de plek waar ik vanachter een raam een blik kon werpen op de ruimte waar de mini aan een laatste test werd onderworpen, de test die bepaalde hoeveel vermogen en koppel er bijgekomen waren. Daarna werd het resultaat overlopen met een Franstalige die zijn best deed om me in het Nederlands te woord te staan. Ik had liever gehad dat Bruno (vroeger bij Heinz) zelf een kort wat uitleg kwam doen, maar het was daar redelijk druk en Bruno had zijn handen vol en ik ben niet echt assertief op dat vlak. Rond 16:40 heb ik met de Bancontact betaald en reed weg.
    de gegevens
    voor de chiptuning
    vermogen motor (gemeten) 85,2PS@219km/h / 5914 1/min
    vermogen wielen (gemeten) 74,2PS@219km/h / 5914 1/min
    verloren vermogen (gemeten) 11,0PS@219km/h / 5914 1/min
    vermogen motor (verbeterd) 87,4PS@219 km/h / 5914 1/min
    koppel (verbeterd) 131Nm@3043 1/min

    na de tuning
    vermogen motor (gemeten) 115,7PS@217km/h / 5860 1/min
    vermogen wielen (gemeten) 104,4PS@217km/h / 5860 1/min
    verloren vermogen (gemeten) 11,3PS@217km/h / 5860 1/min
    vermogen motor (verbeterd) 118,6PS@217km/h / 5860 1/min
    koppel (verbeterd) 151Nm@4749 1/min


    Met enkel de rit terug naar huis (kort stukje e411 en dan lang stuk drukke tweebaansweg aan amper 60km) kan ik nog niet direct een defintief oordeel vellen, misschien moet ik mijn rijstijl ook aanpassen maar ik had niet meteen een waaw gevoel (vond niet meteen dat die echt veel anders aanvoelde, ietsje wel, misschien liggen de nieuwe en de oude waarden te dicht bijeen? hopelijk komt dat waaw gevoel nog als ik langer kan testen en ook in andere omstandigheden

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    iemand ervaring met asd tuning?

    Leave a comment:


  • ThomasT
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
    Chiptuning bij de betere chipboer is uiteraard geweldig.
    Maar..

    Zijn er onder jullie die rondrijden met een PPC/APC tuning ? Zo'n apparaatje waarmee je zelf de ECU beschrijft met de map die de leverancier van het apparaatje of de tuner, hebben ingeladen..
    Enige ervaring hiermee ?

    Chiptunen voor een firmawagen is niet zonder risico, maar zo'n apparaatje lijkt mij een mooie combinatie van het verwijderbare karakter van een tuningbox en de betrouwbaarheid van een remap...
    Correct me if I'm wrong..
    denk dat je dan beter naar dit uitkijkt



    kan je kiezen hoe je rijd, en nadien zien ze er niks van

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Devildriver Bekijk Berichten
    Niet mee eens,ben trouwe klant bij PPE,word op maat getuned indien je dat wil. Dus na het progameren,kan er proef gereden worden en indien je wil,word er gewijzigd daar waar je wil Echt toptuning bij PPE
    Oke maar hoeveel mensen zullen dat doen? Wat zal je willen wijzigen? De bestanden die zij klaarstaan hebben zijn algemeen gezien de beste anders zouden ze die niet nemen. Ben zelf ook tevreden van PPE hoor echt top, maar om te zeggen dat 'goede chippers' uren aan uw auto moeten werken eerst en verscheidene testbankruns moeten draaien enz, dat klopt toch niet echt. En jan modaal gaat echt niet vragen om eens 3x te mogen gaan testrijden met telkens wat meer/minder koppel/vermogen. Die is al blij genoeg als hij een vermogenwinst van 30% kan aanvoelen. Die werkuren zeggen niets over de kwaliteit.

    Trouwens over die 0,5 of 1 liter minder verbruiken door chiptuning. Dat vind ik zo'n zever, koop dan een prius als je daar over gaat nadenken. Chiptuning doet een normale mens om vlotter te kunnen optrekken en meer vermogen voor minder moeite achter de hand te hebben.
    Als je +50.000km per jaar doet dan hebt ge geen goesting om in ne Prius te zitten, maar ook niet om veel te verbruiken.
    Last edited by ; 10/11/2010, 20:41.

    Leave a comment:


  • Jerain
    replied
    En nog een verschil tov een 10min flashtuning, een testbanktuning kost iets meer maar dan staan de resultaten zwart op wit op papier en kunnen er sneller dipjes in de curve opgemerkt worden etc...

    Trouwens over die 0,5 of 1 liter minder verbruiken door chiptuning. Dat vind ik zo'n zever, koop dan een prius als je daar over gaat nadenken. Chiptuning doet een normale mens om vlotter te kunnen optrekken en meer vermogen voor minder moeite achter de hand te hebben.

    Ook niet elke brandstoftank rij je op dezelfde manier leeg, veel koudstart, lange en korte afstanden. Zelfs de massadichtheid van brandstof is bij verschillende temperaturen niet eens dezelfde. Als je zo gaat brandstof uitrekenen rij dan met de fiets.

    Leave a comment:


  • Wouter
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Devildriver Bekijk Berichten
    Niet mee eens,ben trouwe klant bij PPE,word op maat getuned indien je dat wil. Dus na het progameren,kan er proef gereden worden en indien je wil,word er gewijzigd daar waar je wil Echt toptuning bij PPE
    Zoals bij elke tuner die op maat programmeert dus.

    Leave a comment:


  • Devildriver
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk Berichten
    Aan die wagens wordt alleen uren gewerkt als het nieuwe modellen zijn waarvan ze nog geen nieuw programma gemaakt hebben. Als je met een E46 320d naar power-plus gaat dan moet je niet denken dat ze daar een hele namiddag gaan testen om u een chiptuning te geven. Dat wordt ook gewoon ingeladen.
    Niet mee eens,ben trouwe klant bij PPE,word op maat getuned indien je dat wil. Dus na het progameren,kan er proef gereden worden en indien je wil,word er gewijzigd daar waar je wil Echt toptuning bij PPE

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Aan die wagens wordt alleen uren gewerkt als het nieuwe modellen zijn waarvan ze nog geen nieuw programma gemaakt hebben. Als je met een E46 320d naar power-plus gaat dan moet je niet denken dat ze daar een hele namiddag gaan testen om u een chiptuning te geven. Dat wordt ook gewoon ingeladen.

    Leave a comment:


  • DolF
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door buonanotte Bekijk Berichten
    ik heb mijn mondeo enkele jaren geleden laten tunen bij dmtuning, maar dat was op 10 minuten in orde, geen testbankt of niks...
    ik wist toen ni beter, dus voor mij was het allemaal goed.
    maar als ik nu lees wat een goede tuner doet, en hoelang die aan je wagen bezig is...
    dmtuning lijkt me toch ni zo professioneel.

    ik heb binnenkort een nieuwe megane, en ik was aan het denken om die te laten tunen bij unlimited tuning in alkmaar, heeft iemand daar al ervaring mee?

    is een 1.5 dci 90 pk, maar ik heb al gehoord dat renault niet het ideale merk is om te laten tunen?

    kan iemand me hier meer info over verschaffen?
    Ik heb al heel wat opzoek werk gedaan ivm chiptuning.
    Forums, revieuws, werkmethode, service,.........

    Als ik het dan zo bekijk zou Power Plus Engineering een van de betere chiptuner zijn.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    ik heb mijn mondeo enkele jaren geleden laten tunen bij dmtuning, maar dat was op 10 minuten in orde, geen testbankt of niks...
    ik wist toen ni beter, dus voor mij was het allemaal goed.
    maar als ik nu lees wat een goede tuner doet, en hoelang die aan je wagen bezig is...
    dmtuning lijkt me toch ni zo professioneel.

    ik heb binnenkort een nieuwe megane, en ik was aan het denken om die te laten tunen bij unlimited tuning in alkmaar, heeft iemand daar al ervaring mee?

    is een 1.5 dci 90 pk, maar ik heb al gehoord dat renault niet het ideale merk is om te laten tunen?

    kan iemand me hier meer info over verschaffen?

    Leave a comment:


  • DolF
    replied
    Waar vind ik de beste Chiptuner voor BMW?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    iemand ervaring met dtm tuning?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Als je tuning laat doen bij het merk zelf (of een firma die hiermee verbonden is ) heb je toch de garantie dat zij hiervan weet hebben en in geval van stukken zich niet kunnen verstoppen achter 'gedaan door derden'

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
    Garantie is een heikel punt. De meeste chiptuners geven garantie enkel op het door hun geleverde werk. Dus als er wat mis gaat en je verliest je chipping, zetten ze deze er gratis terug op.
    Voor de rest is het oorzaak en gevolg. Een garantie geven op de manier waarop iemand zijn wagen gebruikt is onmogelijk.
    Om de oorzaak bij de chiptuning te kunnen leggen moet je deze om te beginnen al vermelden aan je verzekeraar. Doe je dat niet dan wordt er geen rekening mee gehouden, tenzij om de zwarte piet ernaar toe te schuiven.
    Je moet er ook rekening mee houden dat door te chippen de fabrieksgarantie kan vervallen.
    zit er volgens u een verschil op de garantie die bv. een ABT-tuning bij een VW/Audi/Skoda/Seat-dealer geeft en die van andere tuners zoals Heinz, Ziptuning, ...?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
    Zijn er mensen die ervaring hebben met de garantie op motor tuning M.a.w. wie heeft een tuning laten doen, heeft nadien problemen gehad en viel dit onder garantie of niet.
    Bij Hirsch krijg je die garantie, maar die tunen voor zover ik weet alleen maar Saabs.

    Leave a comment:

Working...
X