Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Kortom als de herprogrammatie goed is dan ga je er echt zeer veel plezier aan beleven , is ze niet goed dan val je meestal van het ene defect in het andere
mss iets om aan te denken.......
Klopt wat Bruno zegt... Maar niet noodzakelijk alleen van kleine tuners.
We krijgen regelmatig klanten binnen die zich laten lokken door zeer lage prijzen voor een chiptuning. O de klant wordt misleidt door bv: een gratis installatie en verzekering ingebgrepen in de tuning meestal is dat dan met de indicatie 'NU GRATIS' met een prijs van 345 euro doorstreept. Wat vele klanten niet weten is dat het het hele jaar door zo is en gewoon bedroevende misleiding is van de nietswetende consument.
Bedrijven die tuningen op maat aanbieden aan 3-400 euro gaan zich niet de moeite doen om veel tijd en energie in uw programmatie te steken. Ze laden een std file in en weg ermee. Sommige benzines gaan pingelen, diesels krijgen DPF problemen, andere lopen te warm waardoor ze in noodloop gaan, ...
Dan komen klanten bij een goede tuner langs omdat de andere het probleem niet kunnen oplossen. En er zijn slechts enkelen in België die echt op maat kunnen tunen!
Kies bewust en laat u niet leiden door fakemarketing gedoe maar kies voor iemand die weet wat chiptuning is!
Leave a comment:
Guest replied
Ook hier weer hetzelfde verhaal , ga je bij een goede tuner dan is het risico zeer klein dat er iets mis loopt en als er dan iets zou mis lopen dan kan je altijd rekenen op goede garantie-voorwaarden en compensaties zoals een gratis vervangwagen enz.
Ga je bij een slechte tuner ( vaak de kleinere , iets goedkopere tuner die ergens op de parking van de supermarkt je wagen chipt ) dan kan er vanalles gebeuren.
Bel eens naar een paar tuners en vraag gewoon eens zeer eenvoudig wie er een gratis vervangwagen ter beschikking stelt indien er iets zou verkeerd lopen (kwestie dat je niet met de taxi naar huis moet ) , denk dat de lijst van tuners dan al zeer klein zal worden
Kortom als de herprogrammatie goed is dan ga je er echt zeer veel plezier aan beleven , is ze niet goed dan val je meestal van het ene defect in het andere
Geen groot risico (anders zouden er niet zoveel mensen het doen) Voor problemen zorgen? Dat kan altijd, hoe groot is die kans? Misschien kleiner dan dat er morgen iemand tegen uw auto rijdt.
Doen zou ik zo zeggen, je zal er zeker genot van hebben.
Leave a comment:
Guest replied
Beste,
ik denk dat ik hier mijn vraag wel mag stellen.
Wij hebben dus thuis bovenstaande BMW 318d. (136pk)
Nu hadden we hem graag laten chippen,
kan dit voor problemen zorgen of is dit een groot risico
dat ik neem als ik een chip laat steken op mijn bmw?
Uw specialist in eco en performance chiptuning en hardware upgrade.
Mvg,
(een verwittigd man is er 2 waard)
Ward
Leave a comment:
Guest replied
Iemand ervaring met het chippen van een Skoda SuperB combi 1.9tdi (105pk) ?
We hadden vroeger een audi A4 avant 1.9tdi met 130 pk, ik vermoed dat dit hetzelfde 1.9tdi blok is. Na chiptuning krijgt de skoda(vw)motor 135pk mee.
Ook tips waar dit te doen en ervaringen met ziptuning,Heinz,shiftech want op het net zijn slechte verhalen te horen over de verschillende chippers. (misschien mede door de rijstijl van sommige mensen)
Nu het is niet de bedoeling om het blok constant tot het uiterste te persen, 130pk lijkt me wel een must om met 1,5ton vlot met het verkeer mee te gaan.
Nee, omdat de forumgebruiker die om uitleg vroeg met een X5 3.0d rijdt (voor zover ik kon zien in zijn profiel toch), die afgesteld is op 211pk net omwille van de BIV.
Zoals zovele wagens dus, net op de bovengrens van een van de schijven ...
En in dat geval, indien je boven die grens uitkomt na chiptuning, ontduik je volgens mij toch wel degelijk BIV.
In de praktijk wordt dat dagelijks toegepast op tweewielers met dikke motoren, ook al loopt iedereen het te ontkennen. Ken zo eentje in de buurt ook, Honda CBR Fireblade (Repsol), ingeschreven met zogezegd 100pk en een uur later op miraculeuze wijze full power!
Ik noem dat gedoogbeleid, want je gaat mij niet wijsmaken dat ze dat bij de bevoegde instanties niet doorhebben hé ...
De BIV op zich vind ik trouwens ongelofelijk verouderd als systeem, iets waar velen zich aan storen waarschijnlijk, want de verschillende schijven zijn gedateerd tot en met.
Indertijd, toen ze dit in voege brachten, moest je al met een serieus machien afkomen om de volle pot te betalen. Nu mag je voor een Focus ST evenveel neertellen als een Lambo of Ferrari. Tijd voor een herziening? Waarom zouden ze, het brengt easy money in het laatje!
Ik beweer ook niet dat die twee zaken aan mekaar gelinkt zijn hé ...
Dus nee, het zal je verzekeraar weinig uitmaken wat jij uitvreet met je BIV, maar zoals je zelf zegt berekent hij wel je premie op basis van vermogen - wat ik ook al had geschreven - en bijgevolg ben je strikt genomen niet meer in orde met je verzekering bij vermogenswinst.
Ik trek mij dat soort zaken ook allemaal niet aan, zit qua BIV toch al in de hoogste schijf, en wat de verzekering betreft heb ik hier niet echt schrik van. Maar de vraag werd gesteld, en ik heb mijn gedacht geschreven over de 'legaliteit' van het opkrikken van je motorvermogen.
Ik deel je mening, maar waarom haal je die BIV er opnieuw bij? Omdat je kar standaard al > 211pk heeft is, wat, chippen minder/meer nodig, minder/meer legaal, minder/meer duur?
Wat kan de verzekeraar het schelen hoeveel BIV je hebt betaald?
Hij berekent de premie in functie van het vermogen, maar waarom zou zijn schaal gelijklopen met die van de BIV tabel?
Ik beweer ook niet dat die twee zaken aan mekaar gelinkt zijn hé ...
Dus nee, het zal je verzekeraar weinig uitmaken wat jij uitvreet met je BIV, maar zoals je zelf zegt berekent hij wel je premie op basis van vermogen - wat ik ook al had geschreven - en bijgevolg ben je strikt genomen niet meer in orde met je verzekering bij vermogenswinst.
Ik trek mij dat soort zaken ook allemaal niet aan, zit qua BIV toch al in de hoogste schijf, en wat de verzekering betreft heb ik hier niet echt schrik van. Maar de vraag werd gesteld, en ik heb mijn gedacht geschreven over de 'legaliteit' van het opkrikken van je motorvermogen.
Het is vrij eenvoudig denk ik, een X5 3.0d heeft normaal gezien 211pk en valt dus net onder de hoogste schijf BIV. En je verzekeraar bepaalt de hoogte van de premie onder meer op het aantal pk/kW.
Dus: chippen heeft tot gevolg dat je €2500 inschrijving ontduikt, terwijl de verzekering kan claimen dat je voertuig niet rechtmatig verzekerd is, gezien de eigenschappen van je wagen - waarop de premie berekend werd - veranderd zijn ...
Of het zichtbaar is na een eventueel ongeval doet niets terzake, als je sjoemelt met je belastingsaangifte is dat ook zo, het mag niet, maar of ze dat al dan niet doorhebben hangt meer van (on)geluk af dan wat anders.
Wat kan de verzekeraar het schelen hoeveel BIV je hebt betaald?
Hij berekent de premie in functie van het vermogen, maar waarom zou zijn schaal gelijklopen met die van de BIV tabel?
Als je nu 211pk of 212 of 250pk hebt, je zal evenveel premie betalen. Het is niet alsof je van een 75pk kar naar een 250pk kar gaat hé. De mijne had standaard al meer dan de opgegeven 211pk. Ik zou dus al in overtreding kunnen zijn zonder het te weten...wat een geluk dat hij op een testbank heeft gestaan.
Het is vrij eenvoudig denk ik, een X5 3.0d heeft normaal gezien 211pk en valt dus net onder de hoogste schijf BIV. En je verzekeraar bepaalt de hoogte van de premie onder meer op het aantal pk/kW.
Dus: chippen heeft tot gevolg dat je €2500 inschrijving ontduikt, terwijl de verzekering kan claimen dat je voertuig niet rechtmatig verzekerd is, gezien de eigenschappen van je wagen - waarop de premie berekend werd - veranderd zijn ...
Of het zichtbaar is na een eventueel ongeval doet niets terzake, als je sjoemelt met je belastingsaangifte is dat ook zo, het mag niet, maar of ze dat al dan niet doorhebben hangt meer van (on)geluk af dan wat anders.
Als je al in de hoogste schijf zit is er dan helemaal niks aan het handje. Da's toch al dat
Dat lijkt me toch vooral een punt als je daar met een zwaar opgevoerde skyline of subaru iets tegenkomt. Die draaien soms 2x de PK's die op papier staan
Zou toch ook een uitlezing eisen bij aanrijding met zo'n bak. Bewijs dan maar eens dat je chassis dat vermogen correct op de weg kon zetten en dat dat niet tot verlies van de controle heeft geleid.
Ik moet dat niet bewijzen, dat moet de tegenpartij doen. En eerst moet jij bewijzen hoeveel PK er in mijn bakje zit.
Het is vrij eenvoudig denk ik, een X5 3.0d heeft normaal gezien 211pk en valt dus net onder de hoogste schijf BIV. En je verzekeraar bepaalt de hoogte van de premie onder meer op het aantal pk/kW.
Dus: chippen heeft tot gevolg dat je €2500 inschrijving ontduikt, terwijl de verzekering kan claimen dat je voertuig niet rechtmatig verzekerd is, gezien de eigenschappen van je wagen - waarop de premie berekend werd - veranderd zijn ...
Of het zichtbaar is na een eventueel ongeval doet niets terzake, als je sjoemelt met je belastingsaangifte is dat ook zo, het mag niet, maar of ze dat al dan niet doorhebben hangt meer van (on)geluk af dan wat anders.
Leave a comment: