Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gast
    Guest replied
    Neen.

200 en 220 zijn nooit echt volledig identiek geweest zoals de 180 en de 200 dat wel zijn. Weet wel niet of ze ook dezelfde koppeling hebben, maar een Mercedes moet je toch sowieso in automaat nemen dus dat maakt niet meer uit.

220 heeft tegenwoordig 2 turbo's en nog wat andere rommel, die is dus al compleet anders
    Wordt die 220 met 2 turbo's eigenlijk ook al in de C gelepeld?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
    C180 en C200 zijn identiek bij mijn weten.
    Vroeger stond er dat C200 en C220 hetzelfde waren...
    Nu staat er bij de C180 dat die hetzelfe is als de C200...
    Dus moeten we nu die lijn doortrekken en is de 180=220?

If so:

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    C180 en C200 zijn identiek bij mijn weten.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door jelle Bekijk Berichten
    Kan een Mercedes C180 cdi eigenlijk al gechipt worden want staat precies bij nog geen enkele tuner online...
    Verschilt een C180 cdi mechanisch van een C200 cdi?
    I have been asking myself this very same question!?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Kan een Mercedes C180 cdi eigenlijk al gechipt worden want staat precies bij nog geen enkele tuner online...
    Verschilt een C180 cdi mechanisch van een C200 cdi?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Vraag me toch wel echt af of de 'internals' echt wel dezelfde zijn.
    Zo ne gechipte 325/330D moet wel fameus marcheren voor ne diesel te zijn.
    Als ge weet dat ne 335D ongeveer 6 seconden nodig heeft tot 100km/u en gechipte 325/330Dnog meer power heeft (in geval van shiftech en Apec dan).

Leave a comment:

• Wouter
    replied
    Omdat zij nog niet weten dat het eigenlijk een gedowntunede 330d is ?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Vraagje.

Kennelijk wordt bij Apec en Shiftech de bmw 325D (3.0D blok) gechipt van 204 tot 300 pk en koppel van 600NM (Shiftech) tot 620 NM (Apec). Bij Heinz is dit 'maar' tot 260pk en 540Nm.
    Vanwaar dit verschil ?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Geen antwoord krijgen vind ik één van de meest frustrerende zaken die er zijn, zeker als het om telefonisch contact gaat. Dat geeft de indruk dat een bedrijft geen interesse of geen tijd (dan moeten ze maar iemand aanwerven die de telefoon opneemt) heeft.

Ik zou zeker ook niet naar zo'n bedrijf gaan want wat als je service nodig hebt? Dan nemen ze de telefoon ook niet op.

Dat er geen reactie komt op mails kan ik nog een beetje begrijpen. Soms worden er zoveel mails gestuurd van lieden die nauwelijks interesse hebben. Aan de andere kant moet je dan geen mailadres op je site plaatsen maar er dan wel voor zorgen dat de telefoon wordt opgenomen.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
    vragen staat vrij niet?
    ik heb iemand aan de lijn gehad die zich eerder met verkoop bezig hield.
    ik moest maar naar de ingenieur bellen.
    en die neemt nooit op.
    dan heb ik hun een mail gesturd via hun contact formulier op de site. En daarop heb ik nog steeds geen antwoord gehad.
    Vragen staat uiteraard vrij!

Onze oprechte excuses omdat je ons niet kunnen bereiken hebt, ik heb je alvast een PM gestuurd.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
    Dat lijkt me toch wel zeer sterk, ik betwijfel het dat APEC niet zou antwoorden op hun mails, da's hun eerste manier om aan te tonen dat ze zich WEL degelijk inzetten voor service.. kunt ge ook aan vele andere vragen die dit zullen bevestigen.

Maybe verkeerd adres ingevuld in de form ? Of iets verkeerd gegaan tijdens 't verzenden ?

En trouwens als je zo tevreden bent van je huidige tuner, waarom dan toch naar een andere mails sturen ?
    vragen staat vrij niet?
    ik heb iemand aan de lijn gehad die zich eerder met verkoop bezig hield.
    ik moest maar naar de ingenieur bellen.
    en die neemt nooit op.
    dan heb ik hun een mail gesturd via hun contact formulier op de site. En daarop heb ik nog steeds geen antwoord gehad.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Vraagje ivm de Opel Insignia ST:
    Weet er soms iemand waarin de 130 en 160pk 2.0 cdti verschillen? Is dit enkel softwarematig of ook mechanisch?
    Valt die al te tunen? Volgens de websites van sommige tuners wel maar had ook nog wat zitten googlen en daar las ik in berichten van augustus 2010 dat het nog niet mogelijk was om de meest recente insignia's te chippen...

Leave a comment:

• Wouter
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
    ik heb hen 1,5 week geleden een mail gestuur over mogelijkheden bij mijn auto

tot heden noch geen antwoord ontvangen. ook telefonisch geen antwoord.

vind ik al geen service om te beginnen
    zal dus weer shiftech worden.
    dan weet ik dat het goed gedaan is

Dat lijkt me toch wel zeer sterk, ik betwijfel het dat APEC niet zou antwoorden op hun mails, da's hun eerste manier om aan te tonen dat ze zich WEL degelijk inzetten voor service.. kunt ge ook aan vele andere vragen die dit zullen bevestigen.

Maybe verkeerd adres ingevuld in de form ? Of iets verkeerd gegaan tijdens 't verzenden ?

En trouwens als je zo tevreden bent van je huidige tuner, waarom dan toch naar een andere mails sturen ?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
    ik heb hen 1,5 week geleden een mail gestuur over mogelijkheden bij mijn auto

tot heden noch geen antwoord ontvangen. ook telefonisch geen antwoord.

vind ik al geen service om te beginnen
    zal dus weer shiftech worden.
    dan weet ik dat het goed gedaan is

Leave a comment:

• Wouter
    replied
    Deinze -> www.apecbelgium.be

Leave a comment:

• doddel
    replied
    zit er een goeie chiptuner in Noord-West-Vlaanderen (regio brugge) of eventueel regio maldegem/eeklo?

het is om een 116d naar het vermogen van een 118d te brengen (dus niet de maximale tuning naar ong. 170pk maar gewoon naar 143pk)

heb geen zin om telkens naar het Brusselse te moeten rijden na elke update

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Even een vraagje

Heb net een citroen jumper aangekocht 2.2hdi met 101pk en 77000km van 2006'

Aangezien ik niet in dit wereldje thuis ben zit ik er aan te denken om hem te laten chiptunen

Ook heb ik reeds al wat opzoekwerk gedaan maar deze is niet altijd even up to date

Zijn er hier wat mensen die er meer ervaring bij hebben

Heinz is niet ver van men deur , kunnen jullie ervaringen delen of andere aanraders me aanbevelen

Alsook was ik al eens op de site van Zip tuning geweest en het leek me een goede prijs , echter kwam ik wel heel wat negatieve tegenkantingen tegen

Als zelfstandige ben ik er uiteraard niet bij gebaat om veel problemen hierdoor te gaan ondervinden daar ik het voertuig dagelijks nodig heb om brood op de plank te krijgen

Alvast bedankt
    Last edited by ; 17/09/2010, 23:08.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    +35pk en 390 NM (! njam njam) is toch al meer dan dik in orde?

Squadra is idd the place to be! Ik ga mijn squadra alfa zo hard missen als hij volgende maand verkocht is

Leave a comment:

• fblade
    replied
    net antwoord gekregen:

1) Hoeveel zou de chiptune van deze motor kosten?
    Medio: 400.-- Massimo: 550.--
    2) Wat kan er verwacht worden van deze tune?

Standaard gemeten 340 Nm, 165 pk.
    Medio 375 Nm/180 pk. Massimo: 390 Nm, 200 pk.

Toeval of niet, ze gingen de website net vandaag update met deze informatie.

Ik had wel op een 215pk gehoopt

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
    Ik was net aan het kijken op squadra tuning maar ze blijken geen tuning te doen van de 2.0 JTDm 163/170 pk motor, iemand enig idee waarom?

Ondertussen mailtje verzonden ter bevestiging maar ik zou mijn toekomstige Giulietta 2.0 163pk toch een beurt willen geven - iemand een idee van de prestaties dan?
    bij shiftech wordt dit
    200 pk en 425 nm

Leave a comment:

Working...
X