Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• fblade
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Timozzzz
    Als je u wagen laten tunen . Houd ook rekening met de afstand . Is echt niet aangenaam om iedere keer + 100km afteleggen voor terug te laten tunen na een flash in de garage.
    Ieeps inderdaad.

Maar ST komt om regelmatige tijdstippen naar Brugge + Ik zou een Alfa allen bij ST laten chiptunen en nergens anders .

Daar al 4 Alfas laten Tunen en nooit problemen gehad ermee..

Leave a comment:

• fblade
    replied
    Ik was net aan het kijken op squadra tuning maar ze blijken geen tuning te doen van de 2.0 JTDm 163/170 pk motor, iemand enig idee waarom?

Ondertussen mailtje verzonden ter bevestiging maar ik zou mijn toekomstige Giulietta 2.0 163pk toch een beurt willen geven - iemand een idee van de prestaties dan?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Zeker en vast ga je dat voelen. Als je de mogelijkheid hebt, zeker te overwegen.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    40 nm erbij is een lichtere auto?
    da voel je zeker

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Dat ga je zeker voelen, daar moet je niet aan twijfelen.
    Het is natuurlijk relatief te noemen, zeker in verhouding met sommige wagens op het forum, maar een gemapte 1.4 TDi is best wel snel.

Mvg

Leave a comment:

• IbifaHo
    replied
    Ben echt een eeuwige twijfelaar.. Wil mijn 1.4tdi ook een chipkuurtje geven maar blijf echt zwaar twijfelen. Van 70 naar 95pk en 155nm naar 195nm. Zou je dat verschil echt voelen? Iemand die dit al heeft laten doen op een 1.4tdi?

Leave a comment:

• ThomasT
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Ibiza FR Bekijk Berichten
    Aan alles valt een mouw te passen
    Waarom pas je de hardware niet aan zodat je weer verder kan tunen?
    Omdat het ook niet de bedoeling isnog meer duizenden euro's(wat nu al het geval is) aan deze wagen te doen, ben pas 20jaar dus zou graag nog wat sparen voor een eigen woonst ook. Ik zou de wagen ook graag nog wat veilig houden en geen schrik te moeten hebben als het kot regelmatig eens opentrek.
    Maar ik informeer me wel eens naar de mogelijkheden

Leave a comment:

• ikbenben
    replied
    Aan alles valt een mouw te passen
    Waarom pas je de hardware niet aan zodat je weer verder kan tunen?

Leave a comment:

• ThomasT
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
    Weer iemand die het licht gezien heeftn benzine is the way to go

Idd, misschien als je een tijdje niet met de auto rijdt. Nog beter zou zijn een tijdje met een andere wagen rijden denk ik. Mja. Je ziet wel
    mja ik rij soms wel eens met de peugeot 308 SW 1.6 hdi (90pk) van thuis.
    Dan voel ik mij pas elendig

soms spookt het me zelf door men kop men nieuwe wagen reeds te verkopen en een zelfde te kopen maar de1.8 tsi...
    Anderzijds zou dat wel een enorme geldklop zijn voor een gewone wagen als een leon.
    motor swappen gaat niet zomaar zeker
    Last edited by ThomasT; 24/08/2010, 11:26.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
    binnen 2weken ben ik op reis, kzal hem daarna nog eens testen,
    Normaal na tijdje er niet mee te rijden moet dat toch beter voelen he

Wel jammer dat er niet veel meer veilig uit te halen valt, nog nergens een veilige manier gevonden om hem hoger dan 140-150 te krijgen

tbh heb ik al enorm spijt niet voor de 1.8 tsi van 160 pk gegaan te zijn.
    Weer iemand die het licht gezien heeftn benzine is the way to go

Idd, misschien als je een tijdje niet met de auto rijdt. Nog beter zou zijn een tijdje met een andere wagen rijden denk ik. Mja. Je ziet wel

Leave a comment:

• ThomasT
    replied
    binnen 2weken ben ik op reis, kzal hem daarna nog eens testen,
    Normaal na tijdje er niet mee te rijden moet dat toch beter voelen he

Wel jammer dat er niet veel meer veilig uit te halen valt, nog nergens een veilige manier gevonden om hem hoger dan 140-150 te krijgen

tbh heb ik al enorm spijt niet voor de 1.8 tsi van 160 pk gegaan te zijn.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
    kan het zijn dat een wagen een chip langszamerhand afstoot en de waarden verlagen?
    Ofwel zit het puur in men kop,
    Kan mij herrineren dat wanneer net na de chip vertrokken voor een testritje de wagen vrij hard doorsleurde en er enorm gevoel was(138,7PK, kwam van 105)

Nu na ongeveer 4 maand heb ik het gevoel dat de wagen terug trager geworden is, al liegt de teller er niet om, die gaat wel omhoog, maar dat gevoel van de testrit krijg ik nooit meer

Zou hem eigenlijk terug op de testbank moeten zetten, maar om 50€ te betalen voor iets dat wss in men kop zit...
    Pk's raak je gewend, helaas...

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Laat de chipping er eens af halen, je zal het dan wel merken.
    Je wordt gewoon alles gewoon. Na een tijdje is het snelle er voor je gevoel af.

Leave a comment:

• ThomasT
    replied
    kan het zijn dat een wagen een chip langszamerhand afstoot en de waarden verlagen?
    Ofwel zit het puur in men kop,
    Kan mij herrineren dat wanneer net na de chip vertrokken voor een testritje de wagen vrij hard doorsleurde en er enorm gevoel was(138,7PK, kwam van 105)

Nu na ongeveer 4 maand heb ik het gevoel dat de wagen terug trager geworden is, al liegt de teller er niet om, die gaat wel omhoog, maar dat gevoel van de testrit krijg ik nooit meer

Zou hem eigenlijk terug op de testbank moeten zetten, maar om 50€ te betalen voor iets dat wss in men kop zit...

Leave a comment:

• Asserti
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Alex85 Bekijk Berichten
    Met de betere chiptuning kan dat ook niet Maar dat maakt wat je zegt niet minder waar.
    Hangt er ook van af welke auto etc.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door koen_dr Bekijk Berichten
    Je moet natuurlijk niet continue het vermogen aanspreken, en zeker niet als ie koud staat, dat is gewoon het belangrijkste, motor warmrijden! Jij trekt ook geen mega sprint als je 1min wakker bent!
    Met de betere chiptuning kan dat ook niet Maar dat maakt wat je zegt niet minder waar.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Mijn C70 2.4D D5 is ook van 163 naar 225pk gegaan met 455NM, hier en daar eens een klepje in de uitlaat dat stukgegaan is, maar in de garage zeggen ze dat het wss niets met het chippen te maken heeft!

Uiterst tevreden en net geen 100.000km op de klok...

Je moet natuurlijk niet continue het vermogen aanspreken, en zeker niet als ie koud staat, dat is gewoon het belangrijkste, motor warmrijden! Jij trekt ook geen mega sprint als je 1min wakker bent!

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ik zou eventueel op een BMW forum wat ervaringen verzamelen. Mensen die zelf al (lang) een chip hebben van X zijn de beste referentie. Prijs/ kwaliteit bepaal je door wat marktonderzoek. Het mooi uitleggen kunnen ze sowieso allemaal.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ik krijg wat ik betaal, dat is logisch maar krijg ik kwaliteit voor de prijs dat ik betaal voor daar mijn wagen te laten chippen?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Je krijgt wat je betaald, zoals bij zoveel zaken.

Leave a comment:

Working...
X