Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • bartmaniac
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
    Het gaat hem om versnellen en hernemen he, niet aan constante snelheid rijden.

    Uiteraard maakt dan de hoeveelheid pk's weinig uit. Ik zie ook niet goed
    in hoe jij verwacht aan een constante snelheid te voelen dat je wagen sneller is ?
    ben ik er iets mee als ik de gear ratio van de 1-2-3-4-5de versnelling zou weten voor de mini cooper van 2002?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Je gaat het verschil pas echt voelen als je de wagen voordien ook zo nu en dan eens ten volle benut hebt.
    Met turbomotoren is dat helemaal anders, de schop onder je kont is direct aan pak harder als er wat aan getuned wordt, en dat al van helemaal in het begin van de curve.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door bartmaniac Bekijk Berichten
    nooit diesel gehad.

    Maar de motor zo hoog in de toeren jagen, kan dat gemakkelijk in praktijk met de kruispunten, vluchtheuvels, je zit toch dan snel aan de toegelaten maximumsnelheid en dan moet je toch in de lagere toeren verder rijden.
    Als ik op de snelweg rijd in 5de aan 120km staat die op 3000 toeren. Ik kan toch moeilijk in 3de gaan rijden aan 120km enkel om in hogere toeren te komen?

    misschien werkt dit enkel voor de rallysport
    Het gaat hem om versnellen en hernemen he, niet aan constante snelheid rijden.

    Uiteraard maakt dan de hoeveelheid pk's weinig uit. Ik zie ook niet goed
    in hoe jij verwacht aan een constante snelheid te voelen dat je wagen sneller is ?

    Leave a comment:


  • bartmaniac
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
    Zoals je ziet heb je bij 3500tpm slechts rond de 70pk.
    In die zin zal de wagen ook traag aanvoelen als je vaak rond de 3000-4000tpm schakelt.
    Continue tussen de 5000-6000tpm rijden zal ervoor zorgen dat je het volle vermogen benut.
    Maar met je wagen is weinig mis, ik denk eerder dat het aan je verwachtingen ligt.
    Reed je voor deze wagen met een diesel?

    nooit diesel gehad.

    Maar de motor zo hoog in de toeren jagen, kan dat gemakkelijk in praktijk met de kruispunten, vluchtheuvels, je zit toch dan snel aan de toegelaten maximumsnelheid en dan moet je toch in de lagere toeren verder rijden.
    Als ik op de snelweg rijd in 5de aan 120km staat die op 3000 toeren. Ik kan toch moeilijk in 3de gaan rijden aan 120km enkel om in hogere toeren te komen?

    misschien werkt dit enkel voor de rallysport

    Leave a comment:


  • bartmaniac
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
    Je hebt wel 'maar' 30pk gewonnen. Da's veel procentueel natuurlijk !! Echter minder dan wat ik had uit m'n '04 One (128pk).

    Nu heb je in principe de standaardwaarden van een Cooper.
    ja ik had dat ook gedacht. Bruno (Shiftec) vertelde me op mail dat in de 1ste stap de software van de cooper ingelezen wordt (115pk) en de volgende fase wordt dan door fijntuning van de parameters er nog eens ca 10pk bij. Ik heb Bruno nooit kunnen spreken.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Je hebt wel 'maar' 30pk gewonnen. Da's veel procentueel natuurlijk !! Echter minder dan wat ik had uit m'n '04 One (128pk).

    Nu heb je in principe de standaardwaarden van een Cooper.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Zoals je ziet heb je bij 3500tpm slechts rond de 70pk.
    In die zin zal de wagen ook traag aanvoelen als je vaak rond de 3000-4000tpm schakelt.
    Continue tussen de 5000-6000tpm rijden zal ervoor zorgen dat je het volle vermogen benut.
    Maar met je wagen is weinig mis, ik denk eerder dat het aan je verwachtingen ligt.
    Reed je voor deze wagen met een diesel?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Mooie grafiek, toch een hele mooie toename van het koppel, zeker op hogere toerentallen.

    Leave a comment:


  • bartmaniac
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
    Daar is dus je probleem

    Je schakelt wrs al op 3000 of 4000 toeren? Je vermogen zit pas aan 6000 toeren....
    hier de grafiek
    Bijgevoegde Bestanden
    Last edited by bartmaniac; 17/11/2010, 22:29.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
    Uitlaat en luchtfilter smeekten ook om hoge toeren.
    Agreed.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
    Ik zou zeggen koude motor!
    Maar dat trek jij je toch niet aan

    Wijze gast trouwens, die kerel uit je onderschrift!



    1ste versnelling eh *bwwwwoooooooooo*
    Die Astra heeft niet eens een waterthermometer !! Dus koud of niet koud.

    Bij de MINI durfde ik wel eens bwooo'en in 1ste blijvende ja. Hehe.
    Uitlaat en luchtfilter smeekten ook om hoge toeren.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
    Ik zie ook geen enkele reden om vroeger te gaan schakelen.
    Ik zou zeggen koude motor!
    Maar dat trek jij je toch niet aan

    Wijze gast trouwens, die kerel uit je onderschrift!

    Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
    Ik wil jou wel eens in de stad zien rijden
    1ste versnelling eh *bwwwwoooooooooo*

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
    Heb jij geen diesel nu?
    Ik heb het over de MINI he.

    Ik schakelde daarmee altijd MINSTENS boven 4k rpm.

    Nu heb ik een Astra leasekrel die niet vooruit te branden is.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
    Exactly.

    Mijn onderschrift zegt alles.

    @bartmaniac

    Je gaat het pas voelen boven 5000rpm.
    Ik zie ook geen enkele reden om vroeger te gaan schakelen.
    Heb jij geen diesel nu?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
    Exactly.

    Mijn onderschrift zegt alles.

    @bartmaniac

    Je gaat het pas voelen boven 5000rpm.
    Ik zie ook geen enkele reden om vroeger te gaan schakelen.
    Ik wil jou wel eens in de stad zien rijden

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
    Daar is dus je probleem

    Je schakelt wrs al op 3000 of 4000 toeren? Je vermogen zit pas aan 6000 toeren....
    Exactly.

    Mijn onderschrift zegt alles.

    @bartmaniac

    Je gaat het pas voelen boven 5000rpm.
    Ik zie ook geen enkele reden om vroeger te gaan schakelen.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Bruno en zijn crew hebben onlangs de mps onder handen genomen en ik ben uitermate tevreden van het resultaat. Ik spreek zelf een aardig mondje Frans dus geen problemen met conversatie met de technici en met Bruno zelf natuurlijk ook niet, da's een brusseleer, die spreekt perfect zijn landstalen.
    Bruno heeft mij zeer precies uitgelegd hoe, wat en waarom. Ik was al wat gewoon maar de wagen is nu zoveel soepeler, nog koppelrijker en verrast mij weer als ik het gas beroer.
    Hartelijk dank aan het team van Shiftech voor het geduld en de expertise. Wordt mogelijk nog vervolgd.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Daar is dus je probleem

    Je schakelt wrs al op 3000 of 4000 toeren? Je vermogen zit pas aan 6000 toeren....

    Leave a comment:


  • bartmaniac
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
    Op welk toerental schakel je doorgaans als je "vlot" rijdt?
    wat wordt onder vlot rijden verstaan? is dat in 1ste fel gas geven, naar 2de fel gas geven naar 3de fel gas geven naar 4de ?

    ik laat de motor zelden hoge toeren maken en schakel altijd snel door naar de volgende versnelling;

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Op welk toerental schakel je doorgaans als je "vlot" rijdt?

    Leave a comment:

Working...
X