Oorspronkelijk geplaatst door Tommie
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Chiptuning
Collapse
X
-
-
Guest repliedJe gaat het verschil pas echt voelen als je de wagen voordien ook zo nu en dan eens ten volle benut hebt.
Met turbomotoren is dat helemaal anders, de schop onder je kont is direct aan pak harder als er wat aan getuned wordt, en dat al van helemaal in het begin van de curve.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door bartmaniac Bekijk Berichtennooit diesel gehad.
Maar de motor zo hoog in de toeren jagen, kan dat gemakkelijk in praktijk met de kruispunten, vluchtheuvels, je zit toch dan snel aan de toegelaten maximumsnelheid en dan moet je toch in de lagere toeren verder rijden.
Als ik op de snelweg rijd in 5de aan 120km staat die op 3000 toeren. Ik kan toch moeilijk in 3de gaan rijden aan 120km enkel om in hogere toeren te komen?
misschien werkt dit enkel voor de rallysport
Uiteraard maakt dan de hoeveelheid pk's weinig uit. Ik zie ook niet goed
in hoe jij verwacht aan een constante snelheid te voelen dat je wagen sneller is ?
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk BerichtenZoals je ziet heb je bij 3500tpm slechts rond de 70pk.
In die zin zal de wagen ook traag aanvoelen als je vaak rond de 3000-4000tpm schakelt.
Continue tussen de 5000-6000tpm rijden zal ervoor zorgen dat je het volle vermogen benut.
Maar met je wagen is weinig mis, ik denk eerder dat het aan je verwachtingen ligt.
Reed je voor deze wagen met een diesel?
nooit diesel gehad.
Maar de motor zo hoog in de toeren jagen, kan dat gemakkelijk in praktijk met de kruispunten, vluchtheuvels, je zit toch dan snel aan de toegelaten maximumsnelheid en dan moet je toch in de lagere toeren verder rijden.
Als ik op de snelweg rijd in 5de aan 120km staat die op 3000 toeren. Ik kan toch moeilijk in 3de gaan rijden aan 120km enkel om in hogere toeren te komen?
misschien werkt dit enkel voor de rallysport
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk BerichtenJe hebt wel 'maar' 30pk gewonnen. Da's veel procentueel natuurlijk !! Echter minder dan wat ik had uit m'n '04 One (128pk).
Nu heb je in principe de standaardwaarden van een Cooper.
Leave a comment:
-
Guest repliedJe hebt wel 'maar' 30pk gewonnen. Da's veel procentueel natuurlijk !! Echter minder dan wat ik had uit m'n '04 One (128pk).
Nu heb je in principe de standaardwaarden van een Cooper.
Leave a comment:
-
Guest repliedZoals je ziet heb je bij 3500tpm slechts rond de 70pk.
In die zin zal de wagen ook traag aanvoelen als je vaak rond de 3000-4000tpm schakelt.
Continue tussen de 5000-6000tpm rijden zal ervoor zorgen dat je het volle vermogen benut.
Maar met je wagen is weinig mis, ik denk eerder dat het aan je verwachtingen ligt.
Reed je voor deze wagen met een diesel?
Leave a comment:
-
Guest repliedMooie grafiek, toch een hele mooie toename van het koppel, zeker op hogere toerentallen.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk BerichtenDaar is dus je probleem
Je schakelt wrs al op 3000 of 4000 toeren? Je vermogen zit pas aan 6000 toeren....Bijgevoegde BestandenLast edited by bartmaniac; 17/11/2010, 22:29.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk BerichtenUitlaat en luchtfilter smeekten ook om hoge toeren.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk BerichtenIk zou zeggen koude motor!
Maar dat trek jij je toch niet aan
Wijze gast trouwens, die kerel uit je onderschrift!
1ste versnelling eh*bwwwwoooooooooo*
Bij de MINI durfde ik wel eens bwooo'en in 1ste blijvende ja. Hehe.
Uitlaat en luchtfilter smeekten ook om hoge toeren.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk BerichtenIk zie ook geen enkele reden om vroeger te gaan schakelen.
Maar dat trek jij je toch niet aan
Wijze gast trouwens, die kerel uit je onderschrift!
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenIk wil jou wel eens in de stad zien rijden*bwwwwoooooooooo*
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenHeb jij geen diesel nu?
Ik schakelde daarmee altijd MINSTENS boven 4k rpm.
Nu heb ik een Astra leasekrel die niet vooruit te branden is.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk BerichtenExactly.
Mijn onderschrift zegt alles.
@bartmaniac
Je gaat het pas voelen boven 5000rpm.
Ik zie ook geen enkele reden om vroeger te gaan schakelen.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk BerichtenExactly.
@bartmaniac
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk BerichtenDaar is dus je probleem
Je schakelt wrs al op 3000 of 4000 toeren? Je vermogen zit pas aan 6000 toeren....
@bartmaniac
Leave a comment:
-
Guest repliedBruno en zijn crew hebben onlangs de mps onder handen genomen en ik ben uitermate tevreden van het resultaat. Ik spreek zelf een aardig mondje Frans dus geen problemen met conversatie met de technici en met Bruno zelf natuurlijk ook niet, da's een brusseleer, die spreekt perfect zijn landstalen.
Bruno heeft mij zeer precies uitgelegd hoe, wat en waarom. Ik was al wat gewoon maar de wagen is nu zoveel soepeler, nog koppelrijker en verrast mij weer als ik het gas beroer.
Hartelijk dank aan het team van Shiftech voor het geduld en de expertise. Wordt mogelijk nog vervolgd.
Leave a comment:
-
Guest repliedDaar is dus je probleem
Je schakelt wrs al op 3000 of 4000 toeren? Je vermogen zit pas aan 6000 toeren....
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk BerichtenOp welk toerental schakel je doorgaans als je "vlot" rijdt?
ik laat de motor zelden hoge toeren maken en schakel altijd snel door naar de volgende versnelling;
Leave a comment:
-
Guest repliedOp welk toerental schakel je doorgaans als je "vlot" rijdt?
Leave a comment:
Leave a comment: