Efkes een vraagske snel tussendoor aangezien het nog toch over PPE gaat.
Het adres van PPE is dat Boulevard de l’Humanité 415, Brussel?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Chiptuning
Collapse
X
-
Guest replied
-
Guest repliedHet is een turbo-motor dus dat wil zeggen dat geen 2 banken hetzelfde resultaat zullen geven. Hangt van zoveel faktoren af.
Leave a comment:
-
Guest replied182pk?....Zou best kunnen zijn dat bij je nieuwe "configuratie" (Lees: nieuwe onderdelen) het vermogen al standaard 197 pk zou kunnen zijn...Toevallig maar best mogelijk, je zou niet de eerste zijn die standaard een pakje meer pk's heeft. Ervan uitgaande dat je auto bij deze nieuwe configuratie geflasht is, wat mij wel heel logisch lijkt, zou ik het moeilijk hebben om te denken dat PPE zijn programma er nog op zat. Dus naar mijn gevoel klopt hier iets niet in dit verhaal.
Resumerend: Lijkt mij logisch dat een andere tuner met een gezonde motor en een basis van 197pk er 230pk uithaalt, dat had voor PPE ook geen probleem geweest, dus tja, nogmaals, beetje vreemd verhaal dat je hier ophangt..
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten@Myjector: Wat is nu eigenlijk het standaardvermogen van je Mini?
Ik ga op verdere posts niet meer reageren, iedereen heeft zijn vriendjes en wil deze beschermen. Mij geen zorg ik laat binnenkort de mapper van nu eens aan het woord
Ik zeg niet dat ppe slecht is, ik had er ook veel goeds van gehoord, daarom dat ik daar geweest ben voor het tunen... maar hij wil zijn fouten niet toegeven en reageerd kinderachtig.
Leave a comment:
-
Guest replied@Myjector: Wat is nu eigenlijk het standaardvermogen van je Mini?
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ys8574 Bekijk BerichtenJa maar dan zou hij wel het vermogen moeten halen nadat de vermogen vervangen is geweest lijkt mij... Of toch zeker vermogens winst hebben moeten zien...
Maar nogmaals waarschijnlijk zal de file wel aangepast geweest zijn en niet identiek als de andere.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk BerichtenStel dat het nog identiek dezelfde file is wat waarschijnlijk niet is en bij de 1 haalt hij wel het vooropgesteld vermogen en bij de ander niet, dan is er iets mis met de motor.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ys8574 Bekijk BerichtenJe had toch gezegd dat hij een eigen file had gemaakt voor jouw motor? Niet zomaar een kopie had gemaakt?Misschien had hij een kopie gemaakt en die dan aangepast aan jouw motor die door enkele defectjes nooit het vooropgestelde vermogen kon behalen?
Ik weet het niet maar je had met die nieuwe motor terug bij hen moeten gaan en als het dan niet in orde was geweest op fora beginnen klagen... PPE had ook niet zo mogen reageren.. Allebei foutjes gemaakt he
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Myjector Bekijk BerichtenHet was dezelfde file als Tirex (mario) van 245pk.....Misschien had hij een kopie gemaakt en die dan aangepast aan jouw motor die door enkele defectjes nooit het vooropgestelde vermogen kon behalen?
Ik weet het niet maar je had met die nieuwe motor terug bij hen moeten gaan en als het dan niet in orde was geweest op fora beginnen klagen... PPE had ook niet zo mogen reageren.. Allebei foutjes gemaakt he
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Myjector Bekijk Berichten
Raar dat hij me dezelfde file en nieuwe motor ook evenveel pk's had
BTW, ik sta aan niemands kant maar het moet er wel eerlijk aan toe gaan en niemand dient hier uitgescholden te worden. (hierbij doel ik niet op u)
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Myjector Bekijk BerichtenAls er zowel 197pk geleverd word met de oude motor en nieuwe motor heeft dit niks met het motorblok te maken
Ik ging zeker terug gaan, maar na zijn aardige mailtjes heb ik besloten van niet.
Btw de defecte motor had geen fluit te maken met de tuning
Nogmaals: Ketting spanner onderdelen op olie zeef = oliedruk daling = motorschade
en dit heeft niks nada met pk verlies te maken
Raar dat hij me dezelfde file en nieuwe motor ook evenveel pk's had
Mocht hij tov mij professioneler overkomen ging ik met plezier terug
Maar ja iedereen heeft zijn vriendjes op een fora
Die defecte motor had geen fluit te maken met de tuning want hij was voor de tuning al defect!!! De file Stef heeft geschreven is over een defecte motor, als jij met een goede motor daar was dan had ie ook een veel betere file kunnen schrijven vermoed ik...
Ga nu aub elders uithuilen.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Ys8574 Bekijk BerichtenDat is toch redelijk logisch?
Die file werd opgesteld aan de hand van hoe die motor toen reageerde. Als de file ni geflashet werd betekent dat dat nog altijd dezelfde sturing aan de motor wordt doorgegeven met dezelfde prestaties tot gevolg. Als je met die nieuwe moto terug bij PPE was geweest hadden zij er waarschijnlijk ook een heel andere file van gemaakt omdat jouw motor dan weer normaal ging werken. Als je met stukke motor naar BAR was geweest hadden die wrs iets gelijkaardigs gedaan als PPE.
Lijkt mij nu toch niet zo moeilijk om zelf tot die gedachte te komen
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk BerichtenHet feit dat je na het herstellen van je motor niet terug naar PPE ging om de zaak deftig af te handelen (zoals de afspraak was), maar wel naar BAR zegt al genoeg over uw intenties. PPE had u op uw plaats gezet en gezegd dat de motor mankeerde, terwijl jij betweterig beweerde van niet. Maar guess what? PPE had gelijk en ze hebben uw turbo moeten herstellen. Dit kon ge blijkbaar niet verkroppen en het resultaat is te lezen.
Hij moet hier maar niet komen zaniken en had het persoonlijk met Stef moeten regelen dan was hij nu ook tevreden klant geweest zoals al de rest. Over de reactie van Stef heb ik alle begrip, als je zoveel werk steekt in je zaak en zoveel tevreden klanten hebt en 1tje komt hier onterecht z'n naam bevuilen dan zou ik ook zo reageren, wetende dat je recht in je schoenen staat.
Een geclaimede waarde van een chiptuning kan nooit 100% correct zijn, dat zijn altijd waarden waar men ongeveer zal uitkomen. De ene motor is de andere niet.
Ik heb al meerdere auto's bij PPE laten doen en telkens super service met super resultaten. Ik blijf er gaan, binnenkort met de rode nog eens terug voor de moment supreme.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Stefplus Bekijk BerichtenMijn laatste reactie op uw leugens :
!
C ya
Zo hoort het en nu win je gelijk ook aan steun en geloofwaardigheid! (Als je die nog niet had natuurlijk..)
Leave a comment:
-
Guest repliedAls er zowel 197pk geleverd word met de oude motor en nieuwe motor heeft dit niks met het motorblok te maken
Ik ging zeker terug gaan, maar na zijn aardige mailtjes heb ik besloten van niet.
Btw de defecte motor had geen fluit te maken met de tuning
Nogmaals: Ketting spanner onderdelen op olie zeef = oliedruk daling = motorschade
en dit heeft niks nada met pk verlies te maken
Raar dat hij me dezelfde file en nieuwe motor ook evenveel pk's had
Mocht hij tov mij professioneler overkomen ging ik met plezier terug
Maar ja iedereen heeft zijn vriendjes op een fora
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Myjector Bekijk Berichten1 vraag:
Hoe komt het dat de curve met de nieuwe motor juist hetzelfde loopt en evenveel pk's opleverd?
Dat is toch redelijk logisch?
Die file werd opgesteld aan de hand van hoe die motor toen reageerde. Als de file ni geflashet werd betekent dat dat nog altijd dezelfde sturing aan de motor wordt doorgegeven met dezelfde prestaties tot gevolg. Als je met die nieuwe moto terug bij PPE was geweest hadden zij er waarschijnlijk ook een heel andere file van gemaakt omdat jouw motor dan weer normaal ging werken. Als je met stukke motor naar BAR was geweest hadden die wrs iets gelijkaardigs gedaan als PPE.
Lijkt mij nu toch niet zo moeilijk om zelf tot die gedachte te komen
Leave a comment:
-
Guest repliedHet feit dat je na het herstellen van je motor niet terug naar PPE ging om de zaak deftig af te handelen (zoals de afspraak was), maar wel naar BAR zegt al genoeg over uw intenties. PPE had u op uw plaats gezet en gezegd dat de motor mankeerde, terwijl jij betweterig beweerde van niet. Maar guess what? PPE had gelijk en ze hebben uw turbo moeten herstellen. Dit kon ge blijkbaar niet verkroppen en het resultaat is te lezen.
Leave a comment:
-
Guest replied1 vraag:
Hoe komt het dat de curve met de nieuwe motor juist hetzelfde loopt en evenveel pk's opleverd?
Als je goed kan lezen, dacht ik dat ze de wagen geflashed hadden maar dat is niet het geval en maar best ook anders konden we niet weten dat jou file dezelfde resultaten gaf met een nieuwe motor.
En er is een pak meer merkbaar vermogen nu dan toen met jou file ondanks de nieuwe motor
Ik ga er verder weinig woorden meer aan vuil maken
je bent ver van professioneel in jou uitspraken
En lees in het vervolg alles eens goed door voor je uitspraken doet
En ik ben nog steeds bereid de installatie kosten terug te betalen van 70€ en ik wil zelfs een run komen doen tegen betaling van mijn kant om het jou te bewijzen.
Maar dan neem ik wel een vriend mee die technieker is bij de Mini Challenge Cup eer je mij weer blaasjes zou wijsmaken
Ik zeg ook niet dat jou bank niet nauwkeurig is
Hij is heel nauwkeuring zelfs even nauwkeuring als BAR zijn bank want ze geven alle 2 even veel Pk's neer (jouwe met oude motor) en (BAR met nieuwe motor)
btw auto kwam binnen voor defecte turbo (vermogen verlies) een week na de tuning
Uitgelezen door BMW zelf en werd geen garantie aangezien wijzigingen aan de ecu (volgens jou niet mogelijk)
Maar de echte oorzaak was een te kleine oliedruk dit kwam door het geratel een week na de tuning
Na nader inzien bleek dat de oliedruk ferm gezakt was en ook motorschade had door de defecte ketting spanner onderdelen die op de zeef terecht gekomen waren
Motorblok was wel in garantie
Je bent gewoon een slechte verliezer en een praatjes maker.
En ik zeg ook niet dat je een prutser bent, maar bij mijn wagen heb je gefaald en weer wil je jou fouten niet toegeven
Je ziet of je op mijn aanbod wilt ingaan of niet
Leave a comment:
-
Guest repliedMijn laatste reactie op uw leugens :
- Op uw originele curve bij ons is het al deftig te zien dat uw wagen niet goed presteerde wetende dat er al een andere uitlaat en FMIC geinstaleerd was : bumpy curve, slecht presteren na 4000 toeren en als resultaat.... 182 pk !! Woaw.... Top motor !!
- Op mijn getunde curve, zelfde probleem, curve heel slecht na 4000 toeren en geen progressie meer => typisch probleem van een verlesten turbo !!
- Nog eens het bewijs van uw leugens, na het vervangen van de turbo was de wagen origineel gezet door BMW ( uw woorden...) , had pertan gevraagd om terug bij ons te komen om dit te checken, oftewel betalen voor tuning, oftewel origineel terug zetten. Heb u niet gezien natuurlijk...
- 217 pk op Facebook ? Ik geef toe, niet op den uwe maar dat zijn toch de waardes dat wij halen met een gezonde motor, dus geen valse reclame. Wel foto van uw wagen gebruikt, is een prachtige wagen ( ik ben nog altijd een autofreak en kan nog een mooi wagen onderscheiden van de massa...).
- is volledig LOGISCH dat er foutmeldingen zaten in uw ECU als die turbo kapot gegaan is !! Maar nog eens een bewijs dat de wagen NIET HERPROGRAMEERD WERD bij BMW bij het vervangen van de turbo zoals U zei !!
- oude file 197 pk : derde keer het bewijs dat de wagen niet herprogrameerd werd !! En tussen ons, 197 pk met FMIC en uitlaatlijn is volledig logisch op een Mini Cooper S, niet 182 pk !!!!
- En die grafiek van bij BAR... Mja, in excel heb nog geen 5 minuten nodig om een betere curve te maken
Top materiaal !
C ya
Leave a comment:
-
Guest repliedchiptuning
Heeft er iemand ervaring met chiptuning? Ik heb sinds kort een volvo XC60 D3 AWD, 120kw/163pk, 5850km op de teller. Wil hem graag chippen maar ik weet niet hoever ik kan gaan en wanneer ik dit mag laten doen en is er qwaliteit verschil tussen de chips? En brengt het ook zijn verbruik naar onder?
Vindt namelijk dat zijn hernemingen aan de zwakke kant zijn, hij gromt alsof maar komt toch tekort, jammer.
Leave a comment:
Leave a comment: