Ik rij met een peugeot 406 2liter diesel denk de 90pk versie 1900cc motor zeker kweet niet juist kzou 's moeten kijken.
Zou dit een groot verschil maken / zijn geld waard zijn bij een wagen van deze leeftijd... ?
Nu rookt die verschrikkelijk zwart aan 3000 toeren en verbruikt hij zeer veel.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Chiptuning
Collapse
X
-
Guest replied
-
Als je een auto laat chippen (in november is hij 1 jaar oud), heeft dit invloed op de verkoopwaarde als je hem later wilt doorverkopen?
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door WoKe Bekijk BerichtenIs normaal, zelfde waarden als mijn Ducato 3.0
Is eigenlijk een Iveco motor die er in ligt.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door valen Bekijk BerichtenMe vader is vandaag naar APEC geweest met zij camper FIAT ducato 3.0 diesel van het jaar 2010
ik schrok toen ik het blaadje kreeg met de testbank reslutaten, is dit niet teveel van het goede graag had ik jullie meening hier over gehad.
oude motor gegevens volgens tetbank:
152PK
350nm
Nieuw motor gegevens volgens tetbank:
218pk
490nm
mvg valen.
Is eigenlijk een Iveco motor die er in ligt.
Leave a comment:
-
Je kan al eens beginnen met te vragen aan de tuner in kwestie zelf. APEC zal hierbij wel de nodige info aan uw vader hebben gegeven hoor.
En zoals BWS schrijft, komt dit vaker en vaker voor dat m'n gedowntunede (ECU) modellen verkoopt.
Leave a comment:
-
Guest repliedik ben verre van een Fiat kenner, laat staan zulke voertuigen. Maar wat je moet doen is eens nagaan of datzelfde motorblok in andere wagens niet gebruikt wordt met een hoger aantal PK.
Een ander mogelijk probleem zou kunnen zitten bij de koppeling, maar ik ken er niet genoeg van om je hierover te informeren.
Maar ik veronderstel dat APEC (die hier toch een goede reputatie heeft) deze tuning niet zou doen indien ze 'onverantwoord' was.
Leave a comment:
-
Guest repliedMe vader is vandaag naar APEC geweest met zij camper FIAT ducato 3.0 diesel van het jaar 2010
ik schrok toen ik het blaadje kreeg met de testbank reslutaten, is dit niet teveel van het goede graag had ik jullie meening hier over gehad.
oude motor gegevens volgens tetbank:
152PK
350nm
Nieuw motor gegevens volgens tetbank:
218pk
490nm
mvg valen.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Rousch 402R Bekijk BerichtenEn de meerwaarde hiervan is..? Buiten dat dan heel het forum weer kan zeggen of deze goed zijn of niet. Tevreden klanten en ontevreden klanten heb je overal, alleen zijn de problemen bij de ene groter dan bij de andere.
Ik heb reeds menige topics gelezen met meningen over de meest gekende, en met het antwoord dat ik van hun kreeg wordt mijn vermoeden bevestigd (commerciële kant).
Vandaar dat ik eens wil weten wat andere mensen denken over het antwoord.
maar geen enkele tuner zal tegen zijn winkel praten he.
ik heb zelf ervaring bij Heinz, Shiftech en BR performance.
Ben bij hen alle drie perfect behandeld.
Meer kan ik niet zeggen
Leave a comment:
-
Guest repliedTuning is a Leap of Faith .
Sommige bedrijven hebben een zeer goede reputatie door de manier waarmee ze met hun klanten omgaan en de eerlijkheid waarmee ze hun produkten beschrijven. En natuurlijk ga ik ook geen namen noemen.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichtendit antwoord kan van hen allemaal komen hoor
zeg dan toch ineens waar je hebt geinformeerd
Ik heb reeds menige topics gelezen met meningen over de meest gekende, en met het antwoord dat ik van hun kreeg wordt mijn vermoeden bevestigd (commerciële kant).
Vandaar dat ik eens wil weten wat andere mensen denken over het antwoord.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Rousch 402R Bekijk BerichtenIk heb onlangs een informatie aanvraag geplaatst bij een bedrijf dat toch een redelijke reputatie geniet en kreeg op mijn vraag het volgende antwoord:
- Onze tuning gaat de fabrieksmarges nooit overschrijden
- Uiteraard is er een verhoogde belasting, deze blijft echter binnen een aanvaardbare norm waardoor de extra slijtage onmeetbaar is
- Je kan met een gerust hart ten volle genieten van het extra vermogen, ook op langere afstanden, de veiligheidsmarges (temperatuur begrenzing etc) blijven intact.
- De roetuitstoot blijft quasi gelijk
(Ik denk niet dat ik de vragen er moet bij zetten, lijkt toch wel duidelijk.)
Wat mijn probleem nu is met dit antwoord, niet echt veel (het is namelijk allemaal positief getint) alleen lijk het TE commercieel?
Het komt over alsof er geen enkel nadeel is aan chippen (rekeninghoudende met warm rijden en laten afkoelen)...
zeg dan toch ineens waar je hebt geinformeerd
Leave a comment:
-
Guest repliedIk heb onlangs een informatie aanvraag geplaatst bij een bedrijf dat toch een redelijke reputatie geniet en kreeg op mijn vraag het volgende antwoord:
- Onze tuning gaat de fabrieksmarges nooit overschrijden
- Uiteraard is er een verhoogde belasting, deze blijft echter binnen een aanvaardbare norm waardoor de extra slijtage onmeetbaar is
- Je kan met een gerust hart ten volle genieten van het extra vermogen, ook op langere afstanden, de veiligheidsmarges (temperatuur begrenzing etc) blijven intact.
- De roetuitstoot blijft quasi gelijk
(Ik denk niet dat ik de vragen er moet bij zetten, lijkt toch wel duidelijk.)
Wat mijn probleem nu is met dit antwoord, niet echt veel (het is namelijk allemaal positief getint) alleen lijk het TE commercieel?
Het komt over alsof er geen enkel nadeel is aan chippen (rekeninghoudende met warm rijden en laten afkoelen)...
Leave a comment:
-
Guest repliedBij Heinz betaald voor chiptuning "op maat", 195pk was het doel.
gemiddelde waarde zat daar ook ergens rond.
wagen bleek echter constant in noodloop te gaan dus ben ik teruggegaan
ze hadden het zogezegd opgelost, maar op de uitdraai van de testbankrun stond 184pk, de waarde van het "standaard" programma dus. Uiteraard heb ik daar wat over gezegd, gezien ik extra betaald had voor de verdere tuning die meer pk's opleverde.
Hun antwoord was dat ik die pk's wel had, maar dat ze per vergissing de wagen op de bank gezet hadden met de airco aan, en dat die daarom plots 10pk "kwijt" was. Onzin uiteraard. In mijn naïviteit heb ik dat dan maar geloofd (had toen ook lang niet zoveel technische bagage als nu)
Een hele tijd later is de auto ergens anders op de bank geweest en inderdaad, nog steeds die 184pk.
Ze hebben me het duurdere programma laten betalen en toen ze het probleem niet konden/wilden fixen hebben ze gewoon een standaardprogramma eropgezet. Pure oplichterij. Hoogstwaarschijnlijk (om niet te zeggen dat het zeker is) ging de wagen in noodloop omdat ze wel de boost en dergelijke verhoogd hebben, maar de veiligheidswaarden niet deftig aangepast hebben, waardoor de wagen in noodloop ging.
Dan maar in colère de wagenergens anders laten remappen en mijn kat gestuurd naar Heinz toen ik 2 weken later een afspraak had.
(remap om rekening te houden met mods die intussen uitgevoerd waren)
Leave a comment:
-
Guest repliedZijn er hier ook die ervaring hebben met CTH ?
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenMail deze vragen eens naar Apec zelf, ze gaan u zeker verderhelpen
En staar je ook niet blind op die cijfers, dat is enkel een richtlijn. Tuning op maat is ook mogelijk dus als je wat minder koppel/vermogen wilt is dat ook geen probleem. Even mailen dus!
De meeste mensen kijken inderdaad blind op de cijfers . het belangrijkste is dat hij goed rijd , binnen de marges blijft dan heb ik desnoods liever iets minder vermogen.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rousch 402R Bekijk BerichtenIk zit de laatste tijd te twijfelen om mijn wagen te laten chippen, het betreft een Fiat Grande Punto 1.3Mjet (met nu 90pk en 200Nm).
Volgens APEC (om maar een betrouwbaar voorbeeld te geven) kan dit opgetrokken worden naar 115pk (+27%) en 250Nm (+25%), ik vind deze waarden nogal aan de hoge kant. Het is tenslotte maar een 1.3, mijn voornaamste zorgen zijn dan ook:
- Hoe zit het met de marges die volgens de fabrikant opgegeven zijn, houden chiptuners hier rekening mee?
- Levensduur turbo (hier haalt het blok toch zijn grootste kracht uit)
- Kan je een motor met chiptuning met dezelfde frequentie zwaar gaan belasten als een motor met fabriekswaarden? (rekeninghoudend dat de motor telkens warm gereden wordt en altijd de tijd krijgt om terug 'af te koelen' na doorrijden)
- Gigantische rookwolk bij doortrekken
Mail deze vragen eens naar Apec zelf, ze gaan u zeker verderhelpen
En staar je ook niet blind op die cijfers, dat is enkel een richtlijn. Tuning op maat is ook mogelijk dus als je wat minder koppel/vermogen wilt is dat ook geen probleem. Even mailen dus!
Leave a comment:
-
Guest repliedIk zit de laatste tijd te twijfelen om mijn wagen te laten chippen, het betreft een Fiat Grande Punto 1.3Mjet (met nu 90pk en 200Nm).
Volgens APEC (om maar een betrouwbaar voorbeeld te geven) kan dit opgetrokken worden naar 115pk (+27%) en 250Nm (+25%), ik vind deze waarden nogal aan de hoge kant. Het is tenslotte maar een 1.3, mijn voornaamste zorgen zijn dan ook:
- Hoe zit het met de marges die volgens de fabrikant opgegeven zijn, houden chiptuners hier rekening mee?
- Levensduur turbo (hier haalt het blok toch zijn grootste kracht uit)
- Kan je een motor met chiptuning met dezelfde frequentie zwaar gaan belasten als een motor met fabriekswaarden? (rekeninghoudend dat de motor telkens warm gereden wordt en altijd de tijd krijgt om terug 'af te koelen' na doorrijden)
- Gigantische rookwolk bij doortrekken
Leave a comment:
-
Ik heb een Mercedes 220cdi motor van eind 2003 met 136 pk. Deze motor wordt ook vaak in 150 pk verkocht, waarschijnlijk zijn dat dan Duitse wagens.
Ikzelf ging er altijd van uit dat een 220cdi een 220cdi was en hetzelfde.
Op de site van APEC bleek echter dat de 136pk versie anders zou zijn, en daarom wordt de lichtere versie minder getuned (zelfs minder pk dan de 200cdi).
Bij Shiftec blijkt hetzelfde en daar staat zelfs dat de 200 cdi hetzelfde zou zijn als de 220cdi136.
Bij Heinz wordt er geen 136pk versie vermeld.
PPE maakt onderscheid tussen de twee vermogensversies maar tuned ze identiek m.a.w. zij gaan er van uit dat dit dezelfde motor is.
Verwarrend! En het boezemt erg weinig vertrouwen in...
Leave a comment:
-
Guest repliedNa al redelijk wat paginas gelezen te hebben in dit forum weet ik het helemaal niet meer...
Ik heb zelf een fiat ducato, 2007 september, 2.3 multijet jtd met 120pk (origineel is het een iveco motor heb ik me laten wijsmaken) met een 6 versnellingen + reverse
Ik zou hem graag chippen naar 140-150pk, vooral omdat we een zware motorboot hebben, en dat ik de hele week de bus gebruik voor aanhangwagens mee te trekken enz.
Waar of bij wie moet ik nu zijn, moet ik met een apparte chip werken, of mijn software laten overschrijven, kan de koppeling dit aan, de versnellingsbak, ...? Haalt het uit of is het verschil zo klein dat het de moeite niet is?
Alvast bedankt :-)
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door KBK Racing Bekijk BerichtenDag iedereen
Heb onlangs hier de nieuwe C van Mercedes tegengekomen en de facelift bevalt me wel.
Ik lees ook dat de 180cdi en de 200cdi (220 en 250) identiek zijn aan elkaar. Shiftech heeft al een tuning van deze motoren klaar. Wel een extreem resultaat voor de 180 cdi en 220 cdi
De 180 gaat van: 120pk naar 200pk (310Nm naar 450 Nm)
De 220 gaat van: 163pk naar 240pk (400Nm naar 580Nm)
Dit zijn toch wel enorm stijgingen? Verder vind ik op internet nog niet veel van resultaten. Iemand ervaringen met dergelijke resultaten en eventueel met shiftech?
Leave a comment:
Leave a comment: