Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
    De doorsnee wagenliefhebber ziet dat niet maar in de garage zien ze het wel op hun schermpje.
    Uiteraard, maar het solderen zelf was niet te zien!

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
    Daar geef ik je gelijk in, ik vraag me enkel af hoe je zoiets als "leek" kan controleren.
    Stel dat men gewoon een standaard map upload zal je op de testbank ook een vrij mooie grafiek te zien krijgen.
    Je niet laten afschepen en het hele gebeuren volgen en vragen stellen?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
    Zo, de check bij madam is ook geregeld. De motor af laten stellen klinkt toch wat vriendelijker dan chiptuning, niet?

    775 euro voor een standaard map... no way.

    5 a 600 euro voor een full service op maat, daar kan ik nog mee leven.
    Daar geef ik je gelijk in, ik vraag me enkel af hoe je zoiets als "leek" kan controleren.
    Stel dat men gewoon een standaard map upload zal je op de testbank ook een vrij mooie grafiek te zien krijgen.

    Leave a comment:


  • DolF
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
    Daarom dat ik hem ook pas chip als de garantie voorbij is, nog een goede 6 weken dus ...
    Bij mij nog 2 jaar, dat is nog even

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door xtratec Bekijk Berichten
    Quasi elke moderne wagen is voorzien van een tuning protection, die kan je enkel herprogrammeren in "boot"-mode, dit is dmv solderen van tijdelijke contactpunten de ecu herprogrammeren in een soort van "sleep"' (= boot) mode.
    Dat is een tegenvaller. Dus het is alweer gedaan met het gemak van OBD tuning?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
    Ik vind het inderdaad te duur voor iemand die geen testbank heeft.
    Dan is het al beter dat ik naar Apec of PPE zelf rijd die wel over alle materiaal beschikken.
    Is die Tunex tuning en softwareloader ook mogelijk bij een 520 d F10?
    Apec heeft ook zo'ne switch maar werkt niet op alle wagens.
    Dat zou je eens moeten navragen voor de zekerheid, dat durf ik niet gaan beweren.Je vraagt zowieso best info want niet alles staat op de website. Zo weet ik dat ze de Audi A5 2.0 TFSi 180pk ook naar 258pk kunnen tunen, net zoals zijn 211pk broertje. Er komt dan wel 75 euro extra bij, dus 300 euro.

    Leave a comment:


  • msxx
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door xtratec Bekijk Berichten
    Quasi elke moderne wagen is voorzien van een tuning protection, die kan je enkel herprogrammeren in "boot"-mode, dit is dmv solderen van tijdelijke contactpunten de ecu herprogrammeren in een soort van "sleep"' (= boot) mode.
    Daarom dat ik hem ook pas chip als de garantie voorbij is, nog een goede 6 weken dus ...

    Leave a comment:


  • DolF
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Maverick AIOS Bekijk Berichten
    Bruno geeft mijn ship ook opnieuw gesoldeerd. En ik moet zeggen dit zag je niet!!!
    De doorsnee wagenliefhebber ziet dat niet maar in de garage zien ze het wel op hun schermpje.

    Leave a comment:


  • DolF
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
    Zo, de check bij madam is ook geregeld. De motor af laten stellen klinkt toch wat vriendelijker dan chiptuning, niet?

    775 euro voor een standaard map... no way.

    5 a 600 euro voor een full service op maat, daar kan ik nog mee leven.
    € 600 wil ik er ook max. aan geven.

    Oorspronkelijk geplaatst door xtratec Bekijk Berichten
    Quasi elke moderne wagen is voorzien van een tuning protection, die kan je enkel herprogrammeren in "boot"-mode, dit is dmv solderen van tijdelijke contactpunten de ecu herprogrammeren in een soort van "sleep"' (= boot) mode.
    Inderdaad en dit kan uitgelezen worden bijj de Dealer en dan ben je uw fabrieksgarantie kwijt

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door xtratec Bekijk Berichten
    Quasi elke moderne wagen is voorzien van een tuning protection, die kan je enkel herprogrammeren in "boot"-mode, dit is dmv solderen van tijdelijke contactpunten de ecu herprogrammeren in een soort van "sleep"' (= boot) mode.
    Bruno geeft mijn ship ook opnieuw gesoldeerd. En ik moet zeggen dit zag je niet!!!

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
    Solderen? Dat is toch iets van 10 jaar geleden dacht ik....

    Tegenwoordig doen ze toch alles via de OBD poort?
    En ja, tuurlijk dat ze dat zien.
    Quasi elke moderne wagen is voorzien van een tuning protection, die kan je enkel herprogrammeren in "boot"-mode, dit is dmv solderen van tijdelijke contactpunten de ecu herprogrammeren in een soort van "sleep"' (= boot) mode.

    Leave a comment:


  • msxx
    replied
    Zo, de check bij madam is ook geregeld. De motor af laten stellen klinkt toch wat vriendelijker dan chiptuning, niet?

    775 euro voor een standaard map... no way.

    5 a 600 euro voor een full service op maat, daar kan ik nog mee leven.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Ik zou graag eens een degelijke vergelijkende test zien tussen verschillende chiptuners door een onafhankelijke partij zoals bvb een automagazine. Ze zouden dan met pakweg een BMW en een Audi telkens naar verschillende chiptuners kunnen gaan en dan de wagens testen en uitlezen om te zien wat er allemaal veranderd is. Zoiets zou ik heel interessant vinden.
    Wij zijn in ieder geval PRO!

    Leave a comment:


  • DolF
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
    Aardig sarcastisch bedoeld of vind je dat best ok?
    Persoonlijk vind ik dat vrij veel geld, toch omdat je zoals je zelf aanhaalt gewoon een andere / aangepaste map ingeladen krijgt. Persoonlijk zou ik dan opteren voor een Tunex kuur van 225 euro en de Tunex softwareloader van 200 euro. Dan heb je ongeveer het vergelijkbare (want in bovenstaand geval heb je ook geen testbank) voor 425 euro en je kan zelf switchen tussen de origine software en de getunede. Kwestie van de pakkans toch iets kleiner te maken bij onderhoud/uitlezen door dealer.
    Ik vind het inderdaad te duur voor iemand die geen testbank heeft.
    Dan is het al beter dat ik naar Apec of PPE zelf rijd die wel over alle materiaal beschikken.
    Is die Tunex tuning en softwareloader ook mogelijk bij een 520 d F10?
    Apec heeft ook zo'ne switch maar werkt niet op alle wagens.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
    Heb hierop teruggemaild en gevraagd wat zijn prijs voor deze tuning is met welk haalbaar vermogen en dit binnen een veilige marge zodat de motor niet extra belast gaat worden.
    Dit was het antwoord:

    "je kan rekenen op een dikke 210 PK. Bij extra vermogen, zal de aandrijving altijd extra belast worden. Dus versnellingsbak, cardans, differentieel, zullen altijd meer krachten moeten verwerken. Deze vallen echter nog wel binnen een veilige marge. Je hoeft je geen zorgen te maken dat je die onderdelen binnen vb 100.000 kms kapot gaat rijden.

    De prijs is 860 euro incl BTW, en momenteel hebben we een actie lopen, waarbij er 10% korting is op dat bedrag.

    Ik wil je eerlijkheidshalve wel vermelden dat BMW tegenwoordig kan zien of een wagen gechipped is of niet, en dat de garantie vervalt als ze gezien hebben dat hij gechipped is."

    Nu promo aan € 774 :s
    Dat is toch wel een aardige prijs zou ik denken
    Aardig sarcastisch bedoeld of vind je dat best ok?
    Persoonlijk vind ik dat vrij veel geld, toch omdat je zoals je zelf aanhaalt gewoon een andere / aangepaste map ingeladen krijgt. Persoonlijk zou ik dan opteren voor een Tunex kuur van 225 euro en de Tunex softwareloader van 200 euro. Dan heb je ongeveer het vergelijkbare (want in bovenstaand geval heb je ook geen testbank) voor 425 euro en je kan zelf switchen tussen de origine software en de getunede. Kwestie van de pakkans toch iets kleiner te maken bij onderhoud/uitlezen door dealer.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Heb mijn wagen met M47 BMW motor laten "doen" bij Heinz in october 2001, om meer pk en meer koppel te hebben, niet om "boy racer" te worden maar om wat meer kracht te hebben zodat de motor (origineel maar 112 pk) niet zo hard moest zwoegen om alles vooruit te krijgen. Heb zo'n ( of is het zoon ?) 30 pk meer en ook ongeveer 40 Nm meer en zowel de motor als de autobox vinden het allebei (of is het allebij) fantastisch. Geen gezwoeg van de motor meer (of toch véél minder) en de versnellingen worden veel soepeler geselecteerd. Al bij al is het veel relaxer rijden. Weet niet wat het verschil in verbruik is want het is te lang geleden dat ik nog met de originele waarden reed maar qua rijplezier is het verschil nu nog steeds voelbaar.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
    Dat zou ik ook wel heel intressant vinden. Mogen ze van mij direct eens werk van maken.
    En hoe ga je dan oordelen ? De chiptuner die het meeste vermogen haalde wint ? Ook als hierdoor de auto na 10.000KM schade heeft ? Gaan ze nog 100.000KM met de auto's blijven rijden alvorens te oordelen? en dan nog...
    Dat is het net he. Hoe veilig is chiptunig. En als er schade optreedt is dat dan door chiptuning of door iets anders. Allemaal niet zo makkelijk om op te antwoorden.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Veel merken hadden het al veel vroeger hoor

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
    Ja, maar jouw auto is dan ook niet van de moderne generatie

    Zou inderdaad kunnen dat die nog zo op de rand heeft gezeten, in Europa is een OBD poort pas sinds 2004 wettelijk verplicht geworden dacht ik.
    Geen idee wat het is maar volgens google heeft mijn auto dat wel
    (en als dat zoiets is om een laptop op aan te sluiten, dat zich naast je pedalen bevindt achter de bekleding, dan had mijn Puma dat ook al )

    Leave a comment:


  • DolF
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
    Solderen? Dat is toch iets van 10 jaar geleden dacht ik....

    Tegenwoordig doen ze toch alles via de OBD poort?
    En ja, tuurlijk dat ze dat zien.
    Blijkbaar niet en dit is tegenwoordig bij elke nieuwe stuurdoos.
    Je kan het zien als je de stuurdoos opent en je kent er iets van dan zie je het maar wanneer gebeurt dit in de garage?
    Nu zien ze het waarschijnlijk onmiddelijk als je op onderhoud komt en de wagen uitlezen.

    Leave a comment:

Working...
X