Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• DJ Oli
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
    Kunnen we daar eens over stoppen?

Dit onderwerp komt elke 10 pagina's terug ofzo
    Kan moeilijk al die pagina's beginnen lezen hé

Als 1 iemand me een antwoord kan geven is dat mss de snelste weg...

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Kunnen we daar eens over stoppen?

Dit onderwerp komt elke 10 pagina's terug ofzo

Leave a comment:

• DJ Oli
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
    Je kan met een niet-gechipte wagen anders ook veel te snel rijden.
    Toch wordt zoiets gezien bij de verzekering als een 'verhoging van het risico', welke altijd moet aangegeven worden om volledig in orde te zijn met je polis...

Leave a comment:

• caoimhin
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk Berichten
    Meer vermogen kan je idd aangeven bij je verzekeraar, akkoord.

Bij een ongeval zit dat wat moeilijker, denk ik. Dat is ook de reden waarom ik me het meest weigerachtig opstel tov chiptuning.De link snelheid/ongeval is niet echt moeilijk om te leggen, denk ik... Ik zou me niet graag in die sitatie bevinden na een ongeval!
    Je kan met een niet-gechipte wagen anders ook veel te snel rijden.

Leave a comment:

• geertqv
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Stievy Bekijk Berichten
    Hallo

ik heb een fiat ducato 2.3 van 2008(30.000kms)
    zou die wille chippen maar weet niet goed waar,
    ziptuning is 399 euro
    atm is 299 euro...

iemand anders nog voorstellen? vind 300 euro een goede prijs, maar kwaliteit is zeker even belangrijk!!

de beste keuze doet alleen italiaanse auto's,als je kijkt bij prijslijst-->fiat-->en dan helemaal onderaan zie je de prijzen.

je kan ook mailen,staat ook op de site vermeld onder "contact"

Leave a comment:

• Titleist
    replied
    Dat lijkt me toch vooral een punt als je daar met een zwaar opgevoerde skyline of subaru iets tegenkomt. Die draaien soms 2x de PK's die op papier staan
    Zou toch ook een uitlezing eisen bij aanrijding met zo'n bak. Bewijs dan maar eens dat je chassis dat vermogen correct op de weg kon zetten en dat dat niet tot verlies van de controle heeft geleid.

Leave a comment:

• DJ Oli
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
    Normaal moet je chiptuning aangeven bij de verzekeraar (meer PK's, dus hogere premie, misschien zelfs sportwagenklasse, etc..). Zeker als je in een hoger BIV klasse terecht komt kan men je ook vervolgen wegens belastingsontduiking.
    Wel vraag ik me af hoe ze 1 en ander gaan gewijzen. Ik heb nog geen 2 vermogensbanken gezien die hetzelfde resultaat gaven.

Bij een ongeval moet er een oorzakelijk verband kunnen aangetoond worden tussen de chiptuning en het ongeval, anders zal je hoogstens een bekeuring (en dus mogelijk vervolging wegens fraude) krijgen.

garantie hangt ervan af, te bespreken met je garagist/verdeler.
    Meer vermogen kan je idd aangeven bij je verzekeraar, akkoord.

Bij een ongeval zit dat wat moeilijker, denk ik. Dat is ook de reden waarom ik me het meest weigerachtig opstel tov chiptuning.De link snelheid/ongeval is niet echt moeilijk om te leggen, denk ik... Ik zou me niet graag in die sitatie bevinden na een ongeval!

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Hallo

ik heb een fiat ducato 2.3 van 2008(30.000kms)
    zou die wille chippen maar weet niet goed waar,
    ziptuning is 399 euro
    atm is 299 euro...

iemand anders nog voorstellen? vind 300 euro een goede prijs, maar kwaliteit is zeker even belangrijk!!

Leave a comment:

• PJH
    replied
    Zijn er al bedrijven die iets kunnen doen aan de 1.6 common rail diesel uit de VW passat bluemotion?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Normaal moet je chiptuning aangeven bij de verzekeraar (meer PK's, dus hogere premie, misschien zelfs sportwagenklasse, etc..). Zeker als je in een hoger BIV klasse terecht komt kan men je ook vervolgen wegens belastingsontduiking.
    Wel vraag ik me af hoe ze 1 en ander gaan gewijzen. Ik heb nog geen 2 vermogensbanken gezien die hetzelfde resultaat gaven.

Bij een ongeval moet er een oorzakelijk verband kunnen aangetoond worden tussen de chiptuning en het ongeval, anders zal je hoogstens een bekeuring (en dus mogelijk vervolging wegens fraude) krijgen.

garantie hangt ervan af, te bespreken met je garagist/verdeler.

Leave a comment:

• DJ Oli
    replied
    1. Wat bij een ongeval na chiptuning (verzekering)?

2. Garantie zal ook vervallen waarschijnlijk in geval van chiptuning?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Polygoon Bekijk Berichten
    Ik denk persoonlijk van niet maar ga het toch even vragen aan de kenners.

Heeft het nut om een dieselmotor uit 1989 te chippen?
    Ik denk dat de vraag eerder is of het wel mogelijk is om die motor te chippen. Zit daar wel een turbo op? Als er geen opzit dan mag je het vergeten.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    een atmosferische diesel kan bijna niet geremapped worden.
    Last edited by ; 06/01/2011, 02:38.

Leave a comment:

• Danny
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
    380Nm??
    lol, ik bedoelde 280Nm natuurlijk.

20pk en +/- 12Nm extra ga je nie voelen en is mij de moeite niet.
    Last edited by Danny; 05/08/2010, 12:27.

Leave a comment:

• Polygoon
    replied
    Ik denk persoonlijk van niet maar ga het toch even vragen aan de kenners.

Heeft het nut om een dieselmotor uit 1989 te chippen?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Heeft er iemand al weet van een bedrijf dat de nieuwe TCE 130 motor bij een Renault onder handen neemt ?

Verschillende websites gekeken, maar hij is nog nergens in de lijst opgenomen.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
    Op facebook op de pagina van shiftech, ford focus RS van 305 tot 409pk
    kan toch ook niet meer deftig rijden met dat alleen op de voorwielen?
    we hadden eerst 645Nm maar dat was net iets te veel , we hebben dat nu verlaagd tot 620Nm en dat gaat super goed , ongelofelijk hoe dat het sperdifferentieel werkt op die wagen , echt klasse !!

Als je met die wagen rijdt heb je het gevoel met een WRC onderweg te zijn , zaaaaaaalig gewoon

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door LaZeR Bekijk Berichten
    En hoe gaat dat? Moet toch nog vrij goed gaan op zo'n kleine wagen?
    dat rijdt super goed , komende van 68pk is dat een wereld verschil , rijdt zeer aangenaam en veel vlotter in lage toeren

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Floor Bekijk Berichten
    Koninklijk besluit van 15 maart 1968 houdende algemeen reglement op de technische eisen waaraan de auto's, hun aanhangwagens en hun veiligheidstoebehoren moeten voldoen.

§2. Elke verbouwing van een voertuig waardoor het niet meer overeenstemt met het procesverbaal van goedkeuring, wordt bekrachtigd met een getuigschrift waarbij afwijking wordt verleend van de erin vervatte gegevens. Wanneer de verbouwing echter wordt uitgevoerd door een andere persoon dan de constructeur of zijn gemachtigde, wordt het verzoek niet ingewilligd tenzij met de toestemming van de constructeur of zijn gemachtigde
    die wetgeving is veroudert , er is ondertussen al nieuwe europese wetgeving van kracht die door de lidstaten in nationale wetten moet worden vertaald , Belgie is al meermaals op de vingers getikt door de europese instanties omdat ze vertraging heeft met de omzetting van de europese wetgeving , maar dat hoeft ons niet te verbazen gezien de huidige politieke agenda , opeenvolgende verkiezingen , eeuwig durende formatie gesprekken , maar nooit een echte regering die de problemen van het land aanpakt

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Het blijft een benzine motor he

Leave a comment:

Working...
X