Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
wat een flauwekul zeg !
Ik heb de 120 d met sportophanging en deze is absoluut niet hard zelfs niet op de kasseien !
Alcatres jij hebt een oude Citroen DS nodig met luchtveren!
heb zelf een 320d e90 met sportophanging en heb een tweetal weken met 17 inch gereden en kvond dat hij zeer zacht reed zelfs ( nu ist 19 inch en dat is wel iets harder he maar valt toch nog goed mee zunne dus de 1 serie die hard rijdt ??? kgeloof er niks van .
wat een flauwekul zeg !
Ik heb de 120 d met sportophanging en deze is absoluut niet hard zelfs niet op de kasseien !
Alcatres jij hebt een oude Citroen DS nodig met luchtveren!
Toch wil ik zeggen dat mijn 118d met sportophanging en 17" wielen wel degelijk stug afgeveerd is. Mijn 530d met sportophanging en 18" wielen is toch wel comfortabeler. Om de vergelijking nog verder te zetten, mijn schoonbroer heeft een Merc E220cdi elegance. Hij vind mijn 118d een echte gokart. Mijn schoonvader heeft een nieuwe E met luchtvering. Hij weigert zelfs mee te rijden met mijn 118d, omdat hij na een rit klaagt van pijn in de rug.
Ik moet toegeven dat de 118d stug is afgeveerd. Op hobbelige wegen word je toch wel stevig door mekaar geschud. Maar... ik vind dit super. Dit geeft je echt het gevoel dat je met een sportwagen onderweg bent. Fantastisch gewoon...
Een 1 moet met sportvering, tenzij je een 65-plusser bent natuurlijk...
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Mocht je voor de keuze staan om after-market 18" of 19" velgen op een 1 Serie "MET SPORTOPHANGING" te leggen. Zou je dan resoluut voor 18" velgen gaan en 19" uitsluiten wegens veel te hard?
Mocht je voor de keuze staan om after-market 18" of 19" velgen op een 1 Serie "MET SPORTOPHANGING" te leggen. Zou je dan resoluut voor 18" velgen gaan en 19" uitsluiten wegens veel te hard?
Wat primeert, looks of rijcomfort? Ik zou zeker geen 19" nemen. 18" lijkt me zelfs al kantje boord. Ik heb 16" gecombineerd met de sportophanging, en harder mag het voor mij toch niet worden.
Wat primeert, looks of rijcomfort? Ik zou zeker geen 19" nemen. 18" lijkt me zelfs al kantje boord. Ik heb 16" gecombineerd met de sportophanging, en harder mag het voor mij toch niet worden.
Wintervelgen + banden zullen ook 16" worden, maar achteraf zou'k graag overstappen naar 18" voor tijdens de zomer... 19" zal idd wellicht te hard gaan worden, alhoewel ik ze optisch op deze AC Schnitzer niet mis vind!
Wintervelgen + banden zullen ook 16" worden, maar achteraf zou'k graag overstappen naar 18" voor tijdens de zomer... 19" zal idd wellicht te hard gaan worden, alhoewel ik ze optisch op deze AC Schnitzer niet mis vind!
Om de vergelijking nog verder te zetten, mijn schoonbroer heeft een Merc E220cdi elegance. Hij vind mijn 118d een echte gokart. Mijn schoonvader heeft een nieuwe E met luchtvering. Hij weigert zelfs mee te rijden met mijn 118d, omdat hij na een rit klaagt van pijn in de rug.
Ik zal morgen vragen aan mijn pa of hij me met de Merc afzet aan Cargo, en dan mag jij me terug thuis droppen met de 1, eens zien hoe groot het verschil is tussen comfortophanging, geen ophanging (kart ) en sportophanging
Ik wil hier effe meegeven dat de ophanging van de 1-serie is aangepast. Dit werd gedaan in productieweek 17 van dit jaar. De normale ophanging zowel als de sportophanging is een stuk zachter geworden. Mijn auto (118d) is van week 17 en dus met de nieuwe ophanging (de normale). De ophanging is veel te zacht geworden, van het specifieke karakter van de 1 blijft met de normale ophanging niet veel meer over (pompen op slecht wegdek, te hard overhellen in snelle bochten). Had ik dit geweten had ik voor de sportophanging gegaan (de nieuwe). BMW heeft hierover niemand op de hoogte gebracht (de dealers niet, de belgische invoerder niet) en dit vind ik schandalig, want ik heb een andere auto gekregen als diegene waar ik een proefrit mee deed. Ik probeer nu via de dealer en BMW Bornem na mijn klacht alsnog de ophanging te laten aanpassen. Ze geloofden me eerst nog niet in de garage, daarna naar Bornem gebeld, hier wisten ze ook van niets, toch deden ze de moeite om het na te kijken, ze hebben dan toch vastgesteld dat er aanpassingen waren .
P.S. Bartt: Jij hebt dus ook de nieuwe (sport)ophanging, als ik zie wanneer u wagen besteld/geleverd is.
Ik wil hier effe meegeven dat de ophanging van de 1-serie is aangepast. Dit werd gedaan in productieweek 17 van dit jaar. De normale ophanging zowel als de sportophanging is een stuk zachter geworden. Mijn auto (118d) is van week 17 en dus met de nieuwe ophanging (de normale). De ophanging is veel te zacht geworden, van het specifieke karakter van de 1 blijft met de normale ophanging niet veel meer over (pompen op slecht wegdek, te hard overhellen in snelle bochten). Had ik dit geweten had ik voor de sportophanging gegaan (de nieuwe). BMW heeft hierover niemand op de hoogte gebracht (de dealers niet, de belgische invoerder niet) en dit vind ik schandalig, want ik heb een andere auto gekregen als diegene waar ik een proefrit mee deed. Ik probeer nu via de dealer en BMW Bornem na mijn klacht alsnog de ophanging te laten aanpassen. Ze geloofden me eerst nog niet in de garage, daarna naar Bornem gebeld, hier wisten ze ook van niets, toch deden ze de moeite om het na te kijken, ze hebben dan toch vastgesteld dat er aanpassingen waren .
P.S. Bartt: Jij hebt dus ook de nieuwe (sport)ophanging, als ik zie wanneer u wagen besteld/geleverd is.
Ja ik vind van wel, ik merkte het meteen toen ik mijn auto was gaan afhalen, ik heb vrijdag nog met een 1-serie met de oude standaardophanging gereden, deze stuurt veel directer, je hebt het gevoel met een kart te rijden, mijn wagen is veel logger in het sturen. Ook op slecht wegdek pompt hij echt. Ik had voordien een golf 4 variant en die deed dat ook, speciaal een 1 gekocht voor de wegligging en nu heb ik dit voor....
Ja ik vind van wel, ik merkte het meteen toen ik mijn auto was gaan afhalen, ik heb vrijdag nog met een 1-serie met de oude standaardophanging gereden, deze stuurt veel directer, je hebt het gevoel met een kart te rijden, mijn wagen is veel logger in het sturen. Ook op slecht wegdek pompt hij echt. Ik had voordien een golf 4 variant en die deed dat ook, speciaal een 1 gekocht voor de wegligging en nu heb ik dit voor....
Ai... das wel een domper. En gaat BMW nu iets doen?
Jamespels, ben jij dat die naar onze 1 bent komen zien.
Wel appart dat hij nu zo onsportief ingesteld zou zijn. Jammer want hij reed/rijdt super.
Ja ik ben naar u wagen komen kijken. Er zouden bij BMW teveel klachten zijn geweest dat de ophanging te hard was. Het komt er eigenlijk op neer dat de standaardophanging echt zacht is en de nieuwe sportophanging meer overeenkomt met de oude standaard.
Ja ik ben naar u wagen komen kijken. Er zouden bij BMW teveel klachten zijn geweest dat de ophanging te hard was. Het komt er eigenlijk op neer dat de standaardophanging echt zacht is en de nieuwe sportophanging meer overeenkomt met de oude standaard.
Ai... das wel een domper. En gaat BMW nu iets doen?
Dat ben ik nog aan het afwachten, maar ik laat ze niet gerust...
Ik vind dat ze volledig verkeerd zijn, hadden ze het aan hun dealer/impoteur en dus ook aan hun klanten laten weten had ik geen verhaal gehad, maar nu...
Heb daarstraks nog met de verkoper gebeld en gezegd "had ik dat geweten had ik gewoon voor de sporthanging gegaan" en ook nog "voor u is het nog erger want jij weet niet wat je verkoopt " en hij is er inderdaad niet blij om want heeft nog tegen de garagehouder gezegd "dit is een omgekeerde wereld, we moeten van de klanten vernemen dat er wijzigingen aan de auto's gebeurd zijn"
Afgeschreven,die was misschien wel echt te hard, dat was toch mijn mening...
Ik vond de oude standaard gewoon subliem, en het strafste "ik vind die niet echt oncomfortabeler als mijn ophanging, de nieuwe is gewoon slechter, ik meen dat.
Hij is er inderdaad niet blij om want heeft nog tegen de garagehouder gezegd "dit is een omgekeerde wereld, we moeten van de klanten vernemen dat er wijzigingen aan de auto's gebeurd zijn"
Dat is inderdaad straf, over welke dealer gaat het hier trouwens? Welke aanpassing zijn er nodig om de wagen z'n "oude" weggedrag te geven? Beperkt zich dat tot de dempers en uitlijning? Ik hoop voor jou dat het in orde komt!
Waar kan je de informatie over de aanpassingen vinden ?
Benieuwd welke aanpassingen ze voorzien voor de E90.
Comment