Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Officieel BMW 1 facelift en 3 deurs

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De exacte nummers van de nieuwe stukken heb ik ook niet, maar de dempers en torsiestangen zijn aangepast.
    Bij de 1-serie is het visueel te zienn of je een nieuwe ophanging hebt, als er een stang tussen de veerpoten is geplaatst.
    Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BELCAR
      Waar kan je de informatie over de aanpassingen vinden ?
      Benieuwd welke aanpassingen ze voorzien voor de E90.
      Ja ,was al verbaasd van die reacties over het comfort en rijgedrag !
      Mijn 120 met sportoph. en 17 '' van julli 2005 rijdt echt heerlijk confortabel en kleeft aan de weg !

Comment

• Wijzigingen modeljaar 2006

Oorspronkelijk geplaatst door BMW Press
        BMW 1er: Neues Topmodell 130i und attraktive Extras.

Die BMW 1er Reihe startet mit dem neuen Topmodell 130i, neuen Ausstattungen und dem neuen M Sportpaket ins Modelljahr 2006.

BMW 130i: sportliche Fahrleistungen in hochwertigem Outfit.

Fahrfreude jenseits bekannter Dimensionen – das bringt das neue BMW 1er Topmodell 130i ab Herbst 2005 in die Kompaktklasse. Die Kombination
        aus bekannt agiler Fahrwerksabstimmung und neuem 3,0 Liter-Sechszylinder-Triebwerk (195 kW/265 PS, 315 Nm) mit Magnesiumgehäuse und VALVETRONIC schuf ein Konzentrat, das seinesgleichen sucht.
        Der BMW 130i wendet sich an alle diejenigen Kunden, die auch in der so genannten Golfklasse auf Fahrleistungen der automobilen Oberklasse nicht verzichten wollen. Sie erwarten unauffällige Überlegenheit mit Stil.
        Die eigens für den 130i entwickelten 17-Zoll-Felgen im V-Speichen-Design, verchromte Lamellen der BMW Nieren und ein Doppelauspuff mit verchromten Mündungen zeigen dem Kenner, dass es sich hier um einen besonders potenten BMW 1er handelt.

Der BMW 130i beschleunigt in nur 6,2 Sekunden von 0 auf 100 km/h. Die Höchstgeschwindigkeit ist auf 250 km/h begrenzt; der Verbrauch beträgt im EU-Testzyklus moderate 9 Liter/100 km.

Neue Optionen für mehr Komfort und Sicherheit.

Neben dem neuen Spitzenmodell bietet BMW ab Herbst auch eine Reihe neuer Ausstattungsoptionen, die den BMW 1er zum Unikat machen: So sind dann zum Beispiel das attraktive „M Sportpaket“, das adaptive Kurvenlicht und – bereits jetzt – auch der Diesel-Partikelfilter verfügbar. Außerdem sind nun auch im BMW 1er der Telematikdienst „BMW Assist“ und das mobile Internetportal „BMW Online“ in die Optionsliste aufgenommen. Darüber hinaus ist nun auch das innovative Servicesystem Connected Service, das es ermöglicht, dass sich der BMW 1er per SMS selbstständig bei der Werkstatt für fällige Servicearbeiten anmeldet, verfügbar. Bluetooth-Technik sorgt im 1er für die einfache Anbindung verschiedener Mobiltelefone. Damit zeichnet sich der BMW 1er in der Kompaktklasse nicht nur durch das einzigartige Fahrerlebnis aus, sondern markiert auch bei den Fahrerassistenzsystemen eine Alleinstellung im Wettbewerb.

Dynamisch, hochwertig, aufregend: Das „M Sportpaket“.

Zum September 2005 bietet BMW für alle 1er Modelle das „M Sportpaket“ an. Entwickelt von BMW M Gesellschaft für individuelle Automobile richtet es sich an all jene Kunden, die die sportlich-agile Grundausrichtung ihres BMW 1er weiter verfeinern wollen und das auch optisch unterstreichen möchten.
        Das speziell abgestimmte M Sportfahrwerk sorgt in Verbindung mit den
        M Doppelspeichen-Leichtmetallrädern in 17- oder 18-Zoll-Ausführung
        und Mischbereifung für optimalen Bodenkontakt. Optisch wird der kraftvolle Auftritt vom M Aerodynamikpaket (in Wagenfarbe lackierte Front- und Heckschürze sowie Seitenschweller) unterstrichen.
        Im Innenraum zeugen Sportsitze, BMW Individual Dachhimmel in Anthrazit, das Lederlenkrad, die Fußstütze und die Einstiegsleisten im BMW M Design sowie spezielle Aluminium-Dekorleisten von erlesener Sportlichkeit.
        Hochwertiges Walknappaleder am Handbremshebel und am verkürzten Schalthebel, der noch schnellere und präzisere Gangwechsel erlaubt, dokumentiert den hohen Anspruch an die sicht- und fühlbare Materialqualität.
        Kort, in het Nederlands.

BMW 130i
        - gekende Valvetronic 6-cilinder in lijn
        - specifieke velgen
        - verchroomde nierspijltjes
        - dubbele uitlaat achteraan
        - ...
        - 6,2 seconden tot 100 per uur
        - topsnelheid van 250 per uur (el. gelimiteerd)

M Sport Pack (foto's sebiet)

Enkele bijkomende opties zoals bochtverlichting.

Comment

• Foto's M Sport Pack

Comment

• maar wat is dat nu toch met dat zwarte achterstuk??? afschuwelijk!
            2015 BMW F11 520dA
            1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3'er
              maar wat is dat nu toch met dat zwarte achterstuk??? afschuwelijk!
              't Geld voor de lak was op

Comment

• Foto's groot formaat.

- edit -

Moderaille merkte deze grote foto's nog niet op, maar ik zet ze alvast om in links (reglementsgewijs).

http://users.skynet.be/kantooramez1/1m1.jpg

http://users.skynet.be/kantooramez1/1m2.jpg

http://users.skynet.be/kantooramez1/1m3.jpg
                Last edited by ; 13/07/2005, 09:45.

Comment

• Vind het persoonlijk niet echt zeer mooi, zie momenteel liever de standaard-bumpers... (dit voor zowel voor- als achterkant)

Comment

• Ni echt top. Vind een aero pack dan toch mooier of nog beter, hem standaard houden.

Comment

• Voor mij een 130i graag, is dat standaard mogelijk? (zonder M pak)

Comment

• Net zoals bij de 3, vind ik hier ook het sportpakket mooi, aangezien er bijna geen verschil is??
                        1982 BMW E28 528i
                        2013 BMW F31 318d

2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                          Foto's groot formaat.

- edit -

Moderaille merkte deze grote foto's nog niet op, maar ik zet ze alvast om in links (reglementsgewijs).

http://users.skynet.be/kantooramez1/1m1.jpg

http://users.skynet.be/kantooramez1/1m2.jpg

http://users.skynet.be/kantooramez1/1m3.jpg
                          Kan je ook nog de interieurfoto in het groot posten?
                          merci

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door el DiDi
                            Voor mij een 130i graag, is dat standaard mogelijk? (zonder M pak)
                            tuurlijk da

standaard bumpers in koetswerkkleur zijn ook al heel fraai

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lafoopsie
                              tuurlijk da

standaard bumpers in koetswerkkleur zijn ook al heel fraai

Langs de andere kant vind ik het wel geil als je onder de deuren bij het in- en uitstappen zo een M-logo ziet...

Comment

• Onlangs liet m'n daddy een trekhaak op z'n '5 zetten, en als vervangwagen kreeg ie een 118d mee. Hij was zeer aangenaam verrast van het ding. En moest ie ooit een kleinere BMW kopen, zou hij liever voor een '1 gaan dan voor de '3
                                BMW E61 525d LCI '09
                                Suzuki Bandit 1250NA /07
                                Fiesta Red Edition '16

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best
                                  Onlangs liet m'n daddy een trekhaak op z'n '5 zetten, en als vervangwagen kreeg ie een 118d mee. Hij was zeer aangenaam verrast van het ding. En moest ie ooit een kleinere BMW kopen, zou hij liever voor een '1 gaan dan voor de '3
                                  Idem hier.. kreeg onlangs een 120d mee voor het weekend. Ik was echt super verrrast door
                                  deze wagen. Pure fun. Alhoewel de nieuwe 3 reeks mag er ook wezen.

Comment

• Ikzelf rijdt met een 5 en een 1. Ik ben ook zeer tevreden over de 1. De wegligging en handelbaarheid zijn fenomenaal, het is echte een 'drivers-car'. Een 3-reeks is natuurlijk mooier (heel zeker) en meer auto (groter), maar voor meer rijplezier moet je zeker geen 3 kopen. Hoe kleiner de wagen, hoe handelbaarder hij is. De 5 is eerder een kilometervreter voor op de autosnelweg. Ik denk dat de 3 een ideaal compromis is tussen de 1 en de 5. Als je echter de ruimte niet nodig hebt is de 1 de ideale wagen...

Wel vind ik dat een 118d wat nipt is voor de 1. De wagen is vlot, maar ook niet meer dan dat. Om het fantastische onderstel van de 1 optimaal te benutten zal er toch een zwaardere motor in het vooronder moeten liggen... zoals een 120d of, nog beter, een 130i...

Ofwel eens bij Heinz passeren...(Ik twijfel nog steeds)
                                    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                      Ikzelf rijdt met een 5 en een 1. Ik ben ook zeer tevreden over de 1. De wegligging en handelbaarheid zijn fenomenaal, het is echte een 'drivers-car'. Een 3-reeks is natuurlijk mooier (heel zeker) en meer auto (groter), maar voor meer rijplezier moet je zeker geen 3 kopen. Hoe kleiner de wagen, hoe handelbaarder hij is. De 5 is eerder een kilometervreter voor op de autosnelweg. Ik denk dat de 3 een ideaal compromis is tussen de 1 en de 5. Als je echter de ruimte niet nodig hebt is de 1 de ideale wagen...

Wel vind ik dat een 118d wat nipt is voor de 1. De wagen is vlot, maar ook niet meer dan dat. Om het fantastische onderstel van de 1 optimaal te benutten zal er toch een zwaardere motor in het vooronder moeten liggen... zoals een 120d of, nog beter, een 130i...

Ofwel eens bij Heinz passeren...(Ik twijfel nog steeds)
                                      De prestaties zijn inderdaad niet echt denderend. Voor potentiële 1-rijders heb ik dan ook maar 1 raad: REKEN GOED!
                                      Een 120d met performance-line kost, inclusief biv €3000 meer dan een identieke 118d. Ja veel geld, maar je krijgt dan tenminste de prestaties die je van een BMW verwacht.

Comment

• Klopt het dat een 120d explosiever aanvoelt dan een 320d (E90)? Ik heb dat eens gehoord, maar ik vind het vreemd. Blijkbaar moet de 1-reeks dan toch anders afgesteld zijn (andere verhoudingen versnellingsbak?).
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
                                          Klopt het dat een 120d explosiever aanvoelt dan een 320d (E90)? Ik heb dat eens gehoord, maar ik vind het vreemd. Blijkbaar moet de 1-reeks dan toch anders afgesteld zijn (andere verhoudingen versnellingsbak?).
                                          een 1 weegt wat lichter dan een 3 hé...
                                          2015 BMW F11 520dA
                                          1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Working...
                                          X