Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Officieel BMW 1 facelift en 3 deurs

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
    Klopt het dat een 120d explosiever aanvoelt dan een 320d (E90)? Ik heb dat eens gehoord, maar ik vind het vreemd. Blijkbaar moet de 1-reeks dan toch anders afgesteld zijn (andere verhoudingen versnellingsbak?).
    Het gewicht zal ook wel wat schelen..

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
    cc

Comment

• Dat M-pack vind ik super! Een zwarte met m-pack met BBS CH-en...mmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3'er
        een 1 weegt wat lichter dan een 3 hé...
        Is dat echt het enige verschil? Zou toch niet zoveel maken in het optrekken dan? De cijfers verschillen toch niet zo veel? Ik denk eerder aan een bruusker rijdende wagen, als ik het verhaal van die maat van mij zo hoor. Dit zonder echt veel sneller te zijn dan de 320d hé.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Het gewichtsverschil tussen een 120d en een 320d in standaarduitvoering is 75kg (1415 tov 1490kg). Dit verklaart de iets snellere acceleratie.
          Anderzijds heb je het gevoel van het rijden. Des te beter een wagen geluidsgeïsoleerd is, des te minder zijn de rijsensaties. Ik denk dan ook dat een 320d stiller is in het interieur dan een 120d, wat de rijsensatie een beetje afzwakt...

Zo vind ik de rijsensatie van mijn 118d minstens even fel als in mijn 5, hoewel de 5 veel sneller is. Ik ben er dan ook van overtuigd dat een 120d explosiever aanvoelt dan een 530d...
          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
            Is dat echt het enige verschil? Zou toch niet zoveel maken in het optrekken dan? De cijfers verschillen toch niet zo veel? Ik denk eerder aan een bruusker rijdende wagen, als ik het verhaal van die maat van mij zo hoor. Dit zonder echt veel sneller te zijn dan de 320d hé.
            Het zal hem eerder liggen in de ratio's (verhoudingen) van de versnellingen ipv het gewicht.
            Last edited by ; 28/07/2005, 13:26.

Comment

• Links en rechts lees ik hier op het forum iets over een 125i.
              Is er iemand die daar iets officieel over weet of zijn dit maar geruchten?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door shoemaker
                Links en rechts lees ik hier op het forum iets over een 125i.
                Is er iemand die daar iets officieel over weet of zijn dit maar geruchten?
                Nog niet officieel, maar hij komt er.

Comment

• Ik heb ze allebei zowel een 120d als een 320d E90..
                  De 1 - Serie voelt inderdaad sportiever en levendiger aan dan de 3,mede verantwoordelijk daarvoor zijn het lagere gewicht en andere bakverhoudingen.De auto voelt niet aan alsof hij 1415kg weegt..
                  Zo trekt de 1 - Serie een tik sneller op maar moet hij toch wat inleveren tov de 3 - Serie bij de hernemingen in 4e en 5e versnelling,omdat die verhoudingen korter zijn dan bij de 1 - Serie.. Daarentegen voelt de E90 stabieler en zwaarder aan bij hogere snelheden. De verschillen zijn erg klein, zelfs te verwaarlozen!! Allebei fun cars to drive,op en top BMW!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fastworld
                    Ik heb ze allebei zowel een 120d als een 320d E90..
                    De 1 - Serie voelt inderdaad sportiever en levendiger aan dan de 3,mede verantwoordelijk daarvoor zijn het lagere gewicht en andere bakverhoudingen.De auto voelt niet aan alsof hij 1415kg weegt..
                    Zo trekt de 1 - Serie een tik sneller op maar moet hij toch wat inleveren tov de 3 - Serie bij de hernemingen in 4e en 5e versnelling,omdat die verhoudingen korter zijn dan bij de 1 - Serie.. Daarentegen voelt de E90 stabieler en zwaarder aan bij hogere snelheden. De verschillen zijn erg klein, zelfs te verwaarlozen!! Allebei fun cars to drive,op en top BMW!!
                    ¨

Waarom post je ze niet eens bij " je eigen wagen "?

Comment

• Daar staan ze al maar ze zijn al getuned door Heinz..
                      Wou gewoon tekst en uiteg geven aangezien ik toch in bezit ben van beide en jullie hier over de verschillen bezig zijn,vandaar.

Comment

Daar staan ze al maar ze zijn al getuned door Heinz..
                        Wou gewoon tekst en uiteg geven aangezien ik toch in bezit ben van beide en jullie hier over de verschillen bezig zijn,vandaar.
                        kun je me even linken? ik vind het via de zoekmachine niet terug.

Comment

• Link naar "je eigen wagen"

http://www.vtm.be/auto/forum/showthread.php?t=12725

Comment

• zijn er al prijzen bekend van de 125i en 130i?

Comment

Allebei fun cars to drive,op en top BMW!!
                              Natuurlijk...
                              Elke BMW is 'fun to drive'...
                              OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• uit alles wat ik al gehoord en gelezen heb van de 1 reeks is dat het één en al rijplezier is. dat beloofd voor de 130 dik 258pk onder de kap. da moet vuurwerk geven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door soepap
                                  uit alles wat ik al gehoord en gelezen heb van de 1 reeks is dat het één en al rijplezier is. dat beloofd voor de 130 dik 258pk onder de kap. da moet vuurwerk geven
                                  De motor uit de 330i werd nog een klein beetje opgekieteld voor in de 130i hij krijgt hier 265pk en 315Nm..

Comment

• Foto's van de '1 met AC Schnitzer kit :

Ik zeg maar één ding : LEKKER !!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                      Foto's van de '1 met AC Schnitzer kit :

Ik zeg maar één ding : LEKKER !!
                                      en dat is nog zacht uitgedrukt, die is gewoonweg een streling voor het oog!

Comment

• Heb nog maar weinig mooie tuning gezien voor een 1 serie, maar dit is toch erg knap.
                                        Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                                        • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                                        • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                                        • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

• Wel jammer dat de eigenaar bespaard heeft door zijn handgrepen/bumpers ongespoten te laten

Comment

Working...
                                          X