Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Officieel BMW 1 facelift en 3 deurs

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
    Was de startknop al op de 1?

Ja

tekort

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roox Bekijk Berichten
      @ Tulpje en Co: het metertje onder de snelheidsmeter is inderdaad een olietemperatuurmeter, maar het is enkel voor de "6-cylindermodellen"... Ik vermoed dat er meerdere 6cil motoren in komen te liggen...
      Ahzo
      Ja, er moest ergens een verklaring voor zijn hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        Zou kunnen, die 123d is nog niet officieel, en er is nog niks geweten over de motor.

Ik gok echter niét op een sixpack, maar op een vierpitter. Eentje met twee turbo's die in serie staan, zoals de 535d, ofwel een ferm gekruide single-prop 2-liter à la Alpina D3 (misschien is het gewoon die motor zelfs).

Er komen geen andere zescilinders in de '1 dan de 130i en die eventuele 135i, naar 't schijnt. Bovendien : BMW verlaat haar 2,5-liter blokken, zelfs de 325d is een 3-liter, en die heeft "maar" 197pk, dus waarom zouden ze een 3-liter in de '1 dan zelfs maar 123d noemen? Kan allemaal wel, maar lijkt me erg onlogisch.
        De 123 is wel officieel hoor

het gaat om een 2 liter met 2-fasige turbo... dus dezelfde techniek van een 535d op de 2 liter toegepast

Comment

• Volgens u is de 123d officieel uit. Interessant!
          Wat is uw bron, wanneer komt hij, hoeveel pk en Nm, prijs, ...?

Erg benieuwd!
          Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
          • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
          • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
          • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

• 116i 122PS

118i 136PS
            118d 136PS

120i 170PS
            120d 177PS

123i 218PS (Turbo I4)
            123d 204PS

130i 272PS

Kein 135i !!!

al zijn het geruchten...
            want deze schrijft:
            meine comments dazu !

116i wenn es ihn noch gibt auf 130 ps !

118i auf 150 ps!

120i auf 170 ps !

118d auf 144 ps ! > läuft doch jetzt schon teilweise mit 140ps

120d auf 177 ps > VW PS Anzahl aber in Warheit immer noch schneller

123d stimmt absolut 203 ps !!! der kommt !

125i soll mit auch ca 197 ps folgen !

135i sicher mit 306 ps BI TURBO WAS FÜR EIN DING !!!!

und fürs träumen
            natürlich den Killer BMW
            135d mit BI TURBO

Heb ik van MOtor talk forum neig echt diene 123d!!!!
            Last edited by ; 30/11/2006, 01:12.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Benz Bekijk Berichten
              De 123 is wel officieel hoor

het gaat om een 2 liter met 2-fasige turbo... dus dezelfde techniek van een 535d op de 2 liter toegepast
              Neen 't is nog niet officieel, aangezien er nog geen press release is. Je mag jouw interne bronnen niet verwarren met "officiële berichten". Ik hoorde van de 123d al zo'n 5 maand geleden, maar toen sprak men van de 120sd, en men zei toen dat 't om de motor van de Alpina zou gaan. De man van wie ik info krijg werkt bij Forschung, en zit dus knal OP de nieuwigheden. Bijvoorbeeld de biturbo 3-liter benzine, daar heb ik al lucht van gekregen een dik jaar terug, je vindt nog wel posts terug daarover. 't Probleem : ik hoor dus ook dingen die later niet in serieproductie gaan, zoals de M5 touring b.v. (op vandaag nog altijd niet zeker), of de 635Cd waarvan er zeker al een twintigtal rondrijden, maar die nog altijd niet vrijgegeven is voor productie.

Anyway : het mag dan zeker zijn, "officieel" is 't nog niet. (maar da's een detail )

- edit -

Sinds ik echter 't wereldwijd embargo brak met de foto's van de '6 Individual, ben ik zowel vanuit Duitsland als vanuit België op de vingers getikt. Om je maar te zeggen : Bornem leest mee, hier. Ik ben dus een beetje voorzichtiger geworden. Vandaar dat ik zéker zeg dat het nog altijd niet "officieel" is.
              Last edited by ; 01/12/2006, 19:44.

Comment

• Ben gisteren bij de dealer geweest en ze wisten er nog niets van de 123d officieel. Wat ze wel konden vertellen is dat 130i High Precision Injection krijgt. Rechtstreekse inspuiting dus die deze spurter zo'n 10% zuiniger moet maken. En met nog meer vermogen(+7 pk), ben eens benieuwd wat dat gaat geven. Deze week de huidige 130i is gaan testrijden .

Comment

• Die 23d zou in ieder geval een schot in de roos zijn in België denk ik... eeen fiscaal interessante 2 liter diesel een DIESEL en bovendien blijken die tweefasige turbo's niet eens zoveel meerverbruik op te leveren en het is toch een pak sportiever dan de gewone 2 liter die al bij al dan toch maar een 'gewone' viercilinder blijft, deze ook maar het is een beetje hetzelfde als de vroeger 318i en 318is...
                  Ze mogen hem ook in de 3 coupé inplanten, mijn gedacht
                  Laat die handel maar komen!!!

Comment

• Zalige wagen

Comment

• Voorbumper is duidelijk gewijzigd. Ook zie ik chromé raamomlijsting...
                      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• veel mooier die drie deurs!

Comment

• Superlekker !

Kan ik het dat ik geen deuromlijstingen zie ??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten

Kan ik het dat ik geen deuromlijstingen zie ??
                            Dat klopt als een zwerende vinger...
                            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Op de onderste foto zie ik precies in de rechterhoek ook een uitlaat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door davy Bekijk Berichten

Zalige wagen
                                hij is veel mooier als de 5deurs, maar ik had er toch meer van verwacht. Ze hebben niet echt de moeite gedaan om hem een apart design te geven, waardoor de achterkant vrij zwaar overkomt.

Toch geslaagd!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Verdoken freak Bekijk Berichten
                                  116i 122PS

118i 136PS
                                  118d 136PS

120i 170PS
                                  120d 177PS

123i 218PS (Turbo I4)
                                  123d 204PS

130i 272PS

Kein 135i !!!

al zijn het geruchten...
                                  want deze schrijft:
                                  meine comments dazu !

116i wenn es ihn noch gibt auf 130 ps !

118i auf 150 ps!

120i auf 170 ps !

118d auf 144 ps ! > läuft doch jetzt schon teilweise mit 140ps

120d auf 177 ps > VW PS Anzahl aber in Warheit immer noch schneller

123d stimmt absolut 203 ps !!! der kommt !

125i soll mit auch ca 197 ps folgen !

135i sicher mit 306 ps BI TURBO WAS FÜR EIN DING !!!!

und fürs träumen
                                  natürlich den Killer BMW
                                  135d mit BI TURBO

Heb ik van MOtor talk forum neig echt diene 123d!!!!
                                  Die 123I is dat een 6cl ? en hoeveel kw zou dat zijn ?
                                  Ik zie dat 1tje meer en meer zitten mijn volgende auto dus

Comment

• Misschien een echte lompe vraag, die driedeurs gaat toch sowieso goedkoper zijn als de vijfdeurs of is dat weer een illusie die ik me maak ??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bmw3adept Bekijk Berichten
                                      Op de onderste foto zie ik precies in de rechterhoek ook een uitlaat.
                                      Dat zou echt wel dik zijn op de 130i, zo'n uitlaten als bij de 335i..

Comment

• Zou BMW niet beter een 2.0 of 2.5 maken als topversie, al zal het wel moeilijk zijn om dan nog meer pk te hebben dan 1.30i en de toekomstige 1.35i.Maar om mee te kunnen met S3 enzo, fiscaal is zo'n 3Liter toch niet zo interessant.

Comment

• 135 komt er niet !

Comment

Working...
                                          X