Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • severijns
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door zoot Bekijk Berichten
    nog even geduld alstublieft, komt er -blijkbaar- aan ;-) http://www.autobild.de/artikel/mazda...5-6946163.html
    Denk jij dat er een 6 coupé zit aan te komen ?
    Volgens mij presenteren ze in Tokyo een kleine sportcoupé op het onderstel van de MX5 en helemaal niet op basis van de 6.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
    Ziet er goed uit, zo'n Mazda 6 coupé maar ik weet niet of er daar echt voldoende markt is om het de moeite waard te maken voor Mazda...
    nog even geduld alstublieft, komt er -blijkbaar- aan ;-) http://www.autobild.de/artikel/mazda...5-6946163.html

    Leave a comment:


  • severijns
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
    Ziet er goed uit, zo'n Mazda 6 coupé maar ik weet niet of er daar echt voldoende markt is om het de moeite waard te maken voor Mazda...
    Ik zou ze veel liever (opnieuw) een sportieve 5-deurs versie van de 6 zien maken. beetje Audi A7-achtige lijn.
    Ik kan me niet inbeelden dat daar geen markt meer voor zou zijn.
    (Ok, globaal gezien verkochten ze veel meer berlines dan 5-deurs want Amerikanen willen berlines en Euopeanen een break, maar toch)

    Leave a comment:


  • noctilucus
    replied
    Ziet er goed uit, zo'n Mazda 6 coupé maar ik weet niet of er daar echt voldoende markt is om het de moeite waard te maken voor Mazda...

    Leave a comment:


  • severijns
    replied
    Gaat er nooit van komen,
    maar wat is jullie gedacht hierover?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    http://www.welt.de/motor/article1439...ilienauto.html

    best wel een interessante test, die eigenlijk niet zoveel over de auto zegt maar meer over het imago om ermee te rijden.
    Last edited by ; 25/09/2015, 11:57.

    Leave a comment:


  • Gixxer
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door zoot Bekijk Berichten
    http://www.autoevolution.com/news/mazda6-estate-gets-good-results-in-moose-test-kia-and-hyundai-competitors-fail-99554.html
    Iets gemakkelijker.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    http://www.autoevolution.com/news/mazda6-estate-gets-good-results-in-moose-test-kia-and-hyundai-competitors-fail-99554.html

    Leave a comment:


  • David67
    replied
    Die slak.

    Leave a comment:


  • David67
    replied
    Let op: roest voorgeprogrammeerd!



    16 aug 2015, 15:59
    Tijdens mijn wekelijkse wasbeurt van mijn Mazda 6 Sportbreak van eind 2012 ontdekte ik dat langs de rand van de wielkast een kleine beschadiging zat t.h.v. de kunstof binnenbeplating.
    Heb de clipjes even losgemaakt en de rand goed schoongemaakt. Toen werd meteen duidelijk dat het kunststof in de wielkast langzaam maar zeker de laklaag doorschuurt. Aan de bestuurderszijde zelfs al een eerste teken van roest.

    Het was maar goed dat ik het kunststof eens losmaakte want wat ik daar achter aantrof deed me wel even flink schrikken. In de holle ruimte erachter zat een dik pak bladeren en viezigheid verstopt. Hier gaat gegarandeerd de roest toeslaan. Ook het water vanaf de vooruit wordt door het spatbord weggevoerd en tevens zit hier ook de airco-afvoer.

    Heb alles schoongemaakt en toen werd duidelijk dat een laspuntje in de holle ruimte al roest liet zien. Verder geen enkel spoor te zien van een beschermde holle ruimte wax. Teleurstellend dus.....

    Om problemen te voorkomen, wil ik andere 6 bezitters wijzen op dit probleem. Z.s.m. even de clipjes losmaken en de ruimte erachter schoonmaken. Op een Duits forum las ik ook al een reactie van een CX-5 bezitter met hetzelfde probleem.....

    Ik ga dit ook aankaarten bij dealer/importeur. Als hier niet snel wat aan wordt gedaan komt Mazda nooit van het roestimago af.
    Voor een aantal landen worden de nieuwe Mazda's voorzien van een anti-roestbehandeling (holle ruimtes en bodem). Het lijkt erop dat dit voor de NL auto's niet is gebeurd. Ik ga hier toch eens achteraan want vertrouw er niet op dat de nieuwe 6 goed genoeg geconserveerd is.


    Zoveel blad en troep zit er in de holle ruimte verstopt. Uiteraard zeiknat.....


    Dit kwam eruit.


    Schoongemaakt. Eerste zichtbare roest op een laspuntje. Verder geen enkele holle ruimte was aangetroffen.


    Duidelijk zichtbaar dat de lak hier is weggeschuurd. Dit zal snel moeten worden bijgewerkt om problemen te voorkomen

    Doe er je voordeel mee zou ik zeggen. En hou je Mazda nauwlettend in de gaten. Ook onder het rubber van de achterklep heb ik al roest gevonden....
    Ik geloof er inmiddels niet meer in dat Mazda geleerd zou hebben van de roestproblemen in de periode van samenwerking met Ford.

    Oja, graag lees ik hier hoe het er na controle bij jouw auto uitziet op deze plek.

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    Niet leesbaar zonder account

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

    Leave a comment:


  • David67
    replied
    Toch ook hier even onder de aandacht brengen.

    Leave a comment:


  • knight-rider
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door KoenD Bekijk Berichten
    Tanken: rond de 50 liter krijg ik erin, de reserve van de tank is volgens mij goed voor meer dan 100km al durf ik het niet meteen uit te testen.
    Ik tank ook nooit wanneer de meter helemaal leeg staat.
    Zo een Mazda 6 heeft toch een tank van meer dan 60 liter (62 dacht ik?), dan heb je dus nog meer dan voldoende over wanneer je 50 liter kan tanken.
    Ik heb in mijn C4 een tank van 60 liter en als ik ga tanken kan er altijd tussen de 55 en de 60 in, meestal zelfs 58 of 59 liter.

    Leave a comment:


  • knight-rider
    replied
    Om de 200 km regenereren?
    Ik ken het systeem van Mazda niet, maar dat lijkt me toch wel heel veel.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
    Zeer duidelijk te zien als ge het huidig verbruik op hebt staan. Gaat dan meteen richting 10-12L en duurt bij mij ong. 10min.
    is bij net zo. gaat alle 170-200km even de hoogte in en zorgt ervoor dat ik net niet onder de 5,9l/100km kan duiken op lange afstanden van +2000km ;-)

    Leave a comment:


  • David67
    replied
    Zeer duidelijk te zien als ge het huidig verbruik op hebt staan. Gaat dan meteen richting 10-12L en duurt bij mij ong. 10min.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Ik heb een Mazda 6 FL 2.2D Automaat 175pk.
    Heb nu ongeveer 4000km en mijn gem. verbruik zit rond de 6.3 liter. (een mix van autostrade en gewone wegen)
    Kan je dat eigenlijk zien wanneer de auto aan een regeneratie bezig is (behalve aan het verbruik van dat moment?)
    Ik heb de boordcomputer nooit op huidig verbruik staan, meestal op gemiddelde.
    Tanken: rond de 50 liter krijg ik erin, de reserve van de tank is volgens mij goed voor meer dan 100km al durf ik het niet meteen uit te testen.
    Ik tank ook nooit wanneer de meter helemaal leeg staat.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    ik doe woon-werk verkeer, enkele baan, ongeveer zo'n 15km binnendoor en 15km autostrade. en ik zit, zoals geschreven, op +/-5,9 à 6,0 diesel/100km in de praktijk. het zit 'm bij de meeste mensen in de voet, hoe je met de wagen rijdt is wel degelijk een belangrijke factor. ik trek goed en snel op en rij dan constant op een snelheid; en dat werkt. die nieuwe generatie motoren van Mazda zijn écht wel de moeite waard, zoals trouwens in bijna alle tests uitvoerig beschreven. Onbekend is echter altijd helaas ook voor een groot stuk onbemind.

    Leave a comment:


  • Chris_147
    replied
    Het verbruik in het algemeen is niet slecht, enkel op snelweg gaat het vrij snel omhoog boven de 120.
    Ik rij normaal 5km binnendoor, met veel bochten en dan 60km puur snelweg.
    Rij ik eens binnendoor ergens naartoe, dan ligt het verbruik meestal lager.

    Leave a comment:


  • David67
    replied
    Helaba, kijk maar eens hoe goed zo'n skyactiv diesel is.

    Leave a comment:

Working...
X