Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Koen42
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

    Neen, want ze zijn volop aan het investeren in IC en PHEV motoren (kijk naar de CX-6).
    Dat ding zijn PHEV is één van de betere, die aandrijflijn in een 6 wagon AWD en ik teken

    Het wordt inderdaad stilaan tijd dat ze hun aandrijflijnen gaan updaten in de 6 - CX5.
    Onlangs nog eens met een CX5 2.0 benzine-automaat gereden en die aandrijflijn kan mij toch echt niet bekoren. Voelt echt een pak slomer aan dan mijn 2.2d door het gebrek aan koppel.
    De 2.5 zou dat deels kunnen goed maken maar die zit snel aan een verbruik van meer dan 8L.

    Op onze 6 staan momenteel 150k km en ik ben op het gemak al wat aan het rondkijken voor een opvolger.
    Ondanks dat ik Mazda fan ben ziet het er niet naar uit dat de volgende terug een Mazda gaat worden. Of er zou tussen dit en 2 jaar een nieuwe 6 of CX5 moeten komen, maar dat zit er blijkbaar niet direct aan te komen. Mazda kiest liever voor meerdere kleine updates dan voor een nieuw model, jammer.
    Last edited by Koen42; 10/12/2022, 08:13.

    Leave a comment:


  • Namaz
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten

    Waarom AWD? Ik zie liever een Mazda 6 met de nieuwe 6 cil. benzinemotor en RWD.

    Die 6 in het donkerbordeaux met bruin leder en alu accenten op het exterieur ! ! ! Hoe knap is dat.
    Omdat ik meer een AWD man ben, RWD is voor de MX-5 in het weekend.
    Het AWD systeem van Mazda is trouwens een heel verfijnd systeem.

    Dat rood is fantastisch ja


    Maar de 6 is niet meer te configureren in België als ik de website mag geloven.

    Leave a comment:


  • David67
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

    Klopt... maar het is wel genoeg geweest nu.
    Tijd voor een nieuw model met nieuwe motoren (liefst AWD benzines)
    Waarom AWD? Ik zie liever een Mazda 6 met de nieuwe 6 cil. benzinemotor en RWD.

    Die 6 in het donkerbordeaux met bruin leder en alu accenten op het exterieur ! ! ! Hoe knap is dat.

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied


















    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    De 6 is wel zo'n wagen die er op foto toch beter uitziet (proporties) dan IRL.
    Niet dat het een lelijke wagen is, maar valt me altijd op.

    Leave a comment:


  • Namaz
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
    Mss wachten ze net zo lang, om totaal geen IC motoren meer te hoeven aanbieden in nieuwe modellen?
    Neen, want ze zijn volop aan het investeren in IC en PHEV motoren (kijk naar de CX-6).
    Dat ding zijn PHEV is één van de betere, die aandrijflijn in een 6 wagon AWD en ik teken

    Leave a comment:


  • Bud Wijzer
    replied
    Mss wachten ze net zo lang, om totaal geen IC motoren meer te hoeven aanbieden in nieuwe modellen?

    Leave a comment:


  • Namaz
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
    Die ziet er na zoveel jaar op de markt nog steeds gelikt uit.
    Klopt... maar het is wel genoeg geweest nu.
    Tijd voor een nieuw model met nieuwe motoren (liefst AWD benzines)

    Leave a comment:


  • Bud Wijzer
    replied
    Ongelofelijk inderdaad, dat die al 10j oud is ondertussen.

    Blijft één van de mooiere berlines op de markt.
    En het interieur ziet er ook nog altijd top uit

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied










    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Meer pics:





























    Leave a comment:


  • David67
    replied
    Die ziet er na zoveel jaar op de markt nog steeds gelikt uit.

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Ik weet voorlopig wel nog niet of deze versie naar België komt.

    New Mazda 6 20th Anniversary Edition 2023 | But Not For The USA | Photo Gallery



    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    MAZDA 6 AANGESCHERPT, KRIJGT SPECIALE JUBILEUMEDITIE

    MODELJAARUPDATE

    ​De Mazda 6 bestaat alweer 20 jaar! Mazda viert dat niet alleen met een speciale 20th Anniversay Edition, maar ook met ander nieuws voor de inmiddels tien jaar oude derde generatie.


    Mazda scherpt de stuurbekrachtiging aan, voorziet de 6 standaard van Cruising & Traffic Support (adaptieve cruisecontrol), een stuurassistent en ook kan het infotainment voortaan standaard overweg met Apple Carplay en Android Auto. Er komen ook twee uitvoeringen bij die enkel in combinatie met de 194 pk sterke Skyactiv-G 2,5-liter benzinemotor leverbaar worden: Homura en Takumi. De Humora-uitvoering is al even bekend, maar wordt iets aangepast. De bij de 6 normaal gesproken verchroomde accenten maken plaats voor zwarte exemplaren en ook staat de 6 als Homura op speciale zwarte 19-inch lichtmetalen wielen. De nieuwe Takumi-uitvoering heeft juist wél verchroomde accenten en onderscheidt zich vooral vanbinnen van andere Mazda's 6. Zo tref je er nappaleren bekleding, is er 'Japans Sen-hout', suède en aluminium te vinden in de afwerking van het interieur en is er ook led-interieurverlichting.

    Maar hoe zit het dan met dat jubileum? Nou, daarvoor haalt Mazda de gelimiteerde 20th Anniversary Edition voor van stal. Die heeft een gekleurd nappaleren interieur en is voorzien van de speciale Artisan Red lakkleur. Je kunt 'm ook krijgen in Rhodium White. Een sjiek maar bescheiden feestje dus. Ook de 20th Anniversary Edition is er alleen met de 2.5. Behalve die 194 pk sterke krachtbron kun je in combinatie met andere uitvoeringen nog gaan voor de 165 pk sterke Skyactiv-G 2.0. In alle gevallen beschikt de Mazda 6 over een zestraps automaat. De prijzen en het gehele keuzepalet voor de Mazda 6 worden later bekend.

    Bron: Autoweek
















    Leave a comment:


  • severijns
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
    Natuurlijk gaat een 3L hoger belast worden dan een 2L. Hogere cilinderinhoud en co2. Vadertje staat ziet u liever komen met die 3L hoor. Die de test maar eens op de simulator van de Vlaamse belastingdienst.
    Net geprobeerd:

    Huidige 2.5 liter met 153gr CO2: BIV = 496.85 + jaarlijks 560.49
    een 3liter met eveneens 153gr CO2: BIV = 496.85 + jaarlijks 736.87
    een 3 liter met 39gr CO2: BIV = 46.23 + jaarlijks 444,51

    Zal er dus, zoals ik zei, enorm van afhangen wat op papier de CO2 uitstoot zal zijn.

    Leave a comment:


  • severijns
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Koen42 Bekijk Berichten
    Een sedan is voor mij sowieso geen optie wegens niet zo praktisch als gezinswagen. Voorkeur gaat uit naar een break, maar moest die cx60 echt mijn goesting zijn dan zou ik die ook nog durven overwegen.
    Om op vakantie te gaan krijg je in de 6 break niet zoveel meer als in de 6 sedan. Ik heb aangepaste reistassen op maat gekocht. Voor de sedan is dat in totaal 447 liter, voor de break is dat 394 liter. De koffer van de sedan is een stuk langer.
    Oorspronkelijk geplaatst door Koen42 Bekijk Berichten
    Rij jij met een 2.5 benzine? Wat zijn jouw ervaringen daar mee? Werkelijk verbruik? Samenwerking met de automaat?
    De 2.5 schakelt 2 cilinders uit bij constante snelheid. Dat maakt een enorm verschil. Als je dus veel tegen constante snelheid kan rijden (maakt niet uit of dat 70, 90 of 120 is), dan is dat verbruik beter dan dat van de 2 liter. Hier bij gemengd verbruik, dus 1 a 2 keer per week 65km heen en terug op de autostrade, met af en toe best volop accelereren, ..... zit ik op zomerbanden op 6.8l en op winterbanden momenteel 7.0l.
    Ik vind het een zeer aangename combinatie. Zeer comfortabel bij gewone rijstijl, snel genoeg bij sportieve rijstijl (ik haal effectief een 0-100 in 8s). De automaat reageert tamelijk snel en schakelt zacht. Maar als je snelle tussensprintjes wil doen op de autostrade kan je best met de paddels achter het stuur snel even terugschakelen en dan gas geven. Door het ontbreken van de turbo voelt het minder snel aan, maar dat blijkt vaak toch enkel een gevoel te zijn.
    In afwachting van mijn vrouw haar nieuwe bedrijfswagen huren ze momenteel een mercedes GLC. Aan die diesel is een 9-trapsautomaat gekoppeld. Die combinatie is in vergelijking met de mijne om te huilen. Soms wil je even snel zijn, je geeft gas en het duurt een seconde of 2 voordat hij echt begint te reageren. Je voelt de mercedes duidelijker schakelen en het accelereren is bij de glc alles behalve lineair.

    Leave a comment:


  • Koen42
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten




    Het oorspronkelijke plan was om de nieuwe 6 al in 2019 voor te stellen. Maar toen moest er plots eerst geëlektrificeerd worden.
    Vanaf 2026 gaat Toyota ook grote lexusmodellen bouwen op het nieuwe grote platform van Mazda. Ik vermoed dat ze dus zeker willen zijn dat het volledig in orde is, zeker qua hybride mogelijkheden, voordat ze er mee uitkomen. En ondertussen is de markt voor sedans dalende en krijgen de CX60 en in 2023 de CX80 voorrang.
    Ik heb er een tijdje op gewacht maar uiteindelijk maar eentje van het huidige model gekocht. Dus nu moet die nieuwe ook niet meer komen!!!! ;-)



    Die CX60 en CX80, die niet voor de US zijn, komen met de grote motor. Dus wsl ook naar Europa.
    Ik zie trouwens niet in waarom een 3-liter motor in Vlaanderen zwaarder belast zou worden dan een 2.0 liter. Of dan een 1.4 met turbo's...
    Alles hangt tegenwoordig toch af van de uitstoot, gelukkig maar.

    En goh, die trekkracht. 258Nm is inderdaad niet geweldig veel. Maar een Skyactiv-X heeft ook zonder turbo meer koppel. En dat met een 3-liter 6 cylinder.
    Rationeel gezien rij ik deze auto op tot hij uit elkaar valt (of ik weer nergens meer binnen mag).... maar het zal moeilijk zijn om enkel naar het verstand te luisteren.
    Een sedan is voor mij sowieso geen optie wegens niet zo praktisch als gezinswagen. Voorkeur gaat uit naar een break, maar moest die cx60 echt mijn goesting zijn dan zou ik die ook nog durven overwegen.

    Rij jij met een 2.5 benzine? Wat zijn jouw ervaringen daar mee? Werkelijk verbruik? Samenwerking met de automaat?

    Leave a comment:


  • David67
    replied
    Natuurlijk gaat een 3L hoger belast worden dan een 2L. Hogere cilinderinhoud en co2. Vadertje staat ziet u liever komen met die 3L hoor. Die de test maar eens op de simulator van de Vlaamse belastingdienst.

    Leave a comment:


  • severijns
    replied


    Oorspronkelijk geplaatst door Koen42 Bekijk Berichten
    Hier nog altijd zeer tevreden over mijn Mazda 6 2.2d uit 2016.

    Ik hoor geruchten dat er dit jaar een nieuwe 6 zou voorgesteld worden. De kans zit er echter in dat er geen break meer komt van dit model.
    Dat zou heel jammer zijn. Zou een mooie opvolger zijn voor mijn 6!
    Het oorspronkelijke plan was om de nieuwe 6 al in 2019 voor te stellen. Maar toen moest er plots eerst geëlektrificeerd worden.
    Vanaf 2026 gaat Toyota ook grote lexusmodellen bouwen op het nieuwe grote platform van Mazda. Ik vermoed dat ze dus zeker willen zijn dat het volledig in orde is, zeker qua hybride mogelijkheden, voordat ze er mee uitkomen. En ondertussen is de markt voor sedans dalende en krijgen de CX60 en in 2023 de CX80 voorrang.
    Ik heb er een tijdje op gewacht maar uiteindelijk maar eentje van het huidige model gekocht. Dus nu moet die nieuwe ook niet meer komen!!!! ;-)

    Oorspronkelijk geplaatst door Koen42 Bekijk Berichten
    Ook benieuwd naar welke motoren ze in de nieuwe 6/CX60/CX80 gaan leggen voor de Belgische markt.
    Een 6-cilinder is natuurlijk fantastisch, maar ik denk dat de kans klein is dat deze naar hier of zelfs naar Europa zal komen.
    En zelfs al zou dit het geval zijn, dan wordt die waarschijnlijk zeer zwaar belast.
    Een 2L benzine met wat extra elektrokracht zou ideaal zijn. De huidige benzinemotoren missen toch echt wel wat trekkracht. Zeker in de zwaardere modellen.
    Die CX60 en CX80, die niet voor de US zijn, komen met de grote motor. Dus wsl ook naar Europa.
    Ik zie trouwens niet in waarom een 3-liter motor in Vlaanderen zwaarder belast zou worden dan een 2.0 liter. Of dan een 1.4 met turbo's...
    Alles hangt tegenwoordig toch af van de uitstoot, gelukkig maar.

    En goh, die trekkracht. 258Nm is inderdaad niet geweldig veel. Maar een Skyactiv-X heeft ook zonder turbo meer koppel. En dat met een 3-liter 6 cylinder.
    Rationeel gezien rij ik deze auto op tot hij uit elkaar valt (of ik weer nergens meer binnen mag).... maar het zal moeilijk zijn om enkel naar het verstand te luisteren.

    Leave a comment:


  • Koen42
    replied
    Hier nog altijd zeer tevreden over mijn Mazda 6 2.2d uit 2016.

    Ik hoor geruchten dat er dit jaar een nieuwe 6 zou voorgesteld worden. De kans zit er echter in dat er geen break meer komt van dit model.
    Dat zou heel jammer zijn. Zou een mooie opvolger zijn voor mijn 6!

    Ook benieuwd naar welke motoren ze in de nieuwe 6/CX60/CX80 gaan leggen voor de Belgische markt.
    Een 6-cilinder is natuurlijk fantastisch, maar ik denk dat de kans klein is dat deze naar hier of zelfs naar Europa zal komen.
    En zelfs al zou dit het geval zijn, dan wordt die waarschijnlijk zeer zwaar belast.
    Een 2L benzine met wat extra elektrokracht zou ideaal zijn. De huidige benzinemotoren missen toch echt wel wat trekkracht. Zeker in de zwaardere modellen.

    Leave a comment:

Working...
X