Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 6

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• severijns
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
    Sleutelloos openen, panoramisch dak en elektrische kofferklep zijn opties die ik nooit zou nemen op een auto.
    Voor een panoramisch dak zou ik ook nooit betalen. Voor een gewoon schuifdakje zoals op mijn 6 ook niet. Moest ik een paar honderd euro kunnen betalen hebben om het niet te hebben had ik dat ook nog overwogen. Spijtig dat het bij veel versies van een Mazda gewoon erop zit, zonder dat je keuze hebt.
    Maar sleutelloos openen is zo een zalige optie. Als je dat eens gehad hebt wil je volgens mij echt niet meer terug. Gewoon sleutel in je zak houden, naar de auto wandelen, instappen, starten en rijden. Aangekomen? Gewoon uitstappen en horen hoe hij op slot gaat als je weg wandelt. Absoluut niks dat je echt nodig hebt, maar als je het hebt.... geniet je er echt van. En vloek je toch geregeld als je met de auto van jouw vrouw op stap bent en die heeft dat niet.

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
    Oh. Je moet toch nog altijd op een knopke duwen, dus toch nog 1 hand - of toch vinger - vrij hebben ?
    En dat gaat dan nog trager ook. Ik vind het bij onze CX-5 toch niet echt een voordeel.
    Denk dat het wat van situatie tot situatie afhangt. Als je weet dat je een grote doos of zakken of wat dan ook naar de auto moet dragen, dan pak je ofwel eerst de sleutel in je hand en dan de dozen/zakken/... en druk je op de knop als je in de buurt van de auto bent. Tegen dat je er bent is de koffer open (geen idee bij de CX5, in elk geval wel bij de GLC).
    Of als je thuis een auto hebt die je thuis buiten parkeert, dan is het handig, zeker bij regenweer, om van in huis de koffer te openen en alles gewoon in de auto te zetten.
    Bij mijn 6 sedan kan ik de koffer ontgrendelen zodat ik hem enkel nog open moet duwen en zelfs dat gebruik ik regelmatig omdat ik met mijn handen vol naar de auto wandel en dan wel in staat ben om met mijn elleboog de koffer te openen terwijl ik de doos blijf vasthouden. Het knopje op de koffer zelf indrukken met een zware doos vast is bij de 6 quasi onmogelijk.
    Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Wat een gedoe dat ge nog op het knopje moet drukken!
    Bij de Espace gewoon de deurklink vastpakken.
    het knopje staat bij de vorige generatie (o.a. de 6 en de cx5) op de plaats waar als je de klink op een natuurlijke plaats vast neemt, de duim komt
    Dus echt op een knopje drukken moet je niet doen (toch niet op de 6). Gewoon de klink vastpakken terwijl je iets harder met je duim drukt en de klink openen. Voelt heel natuurlijk aan.
    Maar vanaf de huidige generatie (vanaf de nieuwe 3) is dat knopje ook verdwenen.

Leave a comment:

• DACIA DUSTER DRIVER
    replied
    Sleutelloos openen vind ik wel superhandig.
    Gewoon op het knopje van de deurklink drukken. Je moet je sleutel niet gaan zoeken. Bij mij is het wel maar snel uit mijn broekzak pakken, maar mijn vrouw is daar bijvoorbeeld zeer content van. Die hoeft niet telkens in haar sjakos vol nesten te gaan roefelen om haar sleutel te vinden
    Wat een gedoe dat ge nog op het knopje moet drukken!
    Bij de Espace gewoon de deurklink vastpakken.

Leave a comment:

• RX-8
    replied
    Sleutelloos openen vind ik wel superhandig.
    Gewoon op het knopje van de deurklink drukken. Je moet je sleutel niet gaan zoeken. Bij mij is het wel maar snel uit mijn broekzak pakken, maar mijn vrouw is daar bijvoorbeeld zeer content van. Die hoeft niet telkens in haar sjakos vol nesten te gaan roefelen om haar sleutel te vinden

Leave a comment:

• David67
    replied
    Sleutelloos openen, panoramisch dak en elektrische kofferklep zijn opties die ik nooit zou nemen op een auto.

Leave a comment:

• RX-8
    replied
    Oh. Je moet toch nog altijd op een knopke duwen, dus toch nog 1 hand - of toch vinger - vrij hebben ?
    En dat gaat dan nog trager ook. Ik vind het bij onze CX-5 toch niet echt een voordeel.
    Ofwel moet je het doen met de afstandbediening als je komt afgestapt, maar op die nieuwe Mazda sleutels staan die knopjes zo slecht dat je in je broekzak een halve minuut moet tasten eer je de juiste knop gevonden hebt, of moet je de sleutel uit je zak nemen, goed draaien en kijken eer je hem juist vast hebt voor je op de juiste knop kan duwen, dat je tegen dan toch al aan de auto staat. Dan kan je al evengoed daar op de knop op de kofferklep duwen, en dan gaat het zo traag. Manueel ging veel rapper omhoog, en nog veel sneller naar beneden
    Ik ben geen voorstander van veel van die gemakzuchtige gimmicks.

Leave a comment:

• severijns
    replied
    Ja dat geeft wel show op de parking van den aldi hee, een premium koffer ..
    Bwa, ik ben meer een LIDL-man ;-)
    Als je dat eens hebt gehad, dan besef je toch wel dat het gewoon een gemak is, waar of wanneer dan ook, dat je al jouw spullen onmiddellijk in de auto kan zetten, zonder ze eerst op de grond te moeten zetten om de koffer open te doen.

Leave a comment:

• RX-8
    replied
    Ja dat geeft wel show op de parking van den aldi hee, een premium koffer ..

Leave a comment:

• severijns
    replied
    Blijft toch een zeer mooie wagen. Maar de jaren beginnen echt wel door te wegen. Spijtig dat ze bij de laatste grondige facelift geen automatisch openende achterklep toegevoegd hebben. Als je echt richting premium wil gaan is dat een groot gemis.

Leave a comment:

• Jocar
    replied
    Der Vergessene unter den Kombis?: Was kann der Mazda 6 Kombi alles? - Review, Fahrbericht, Test

Leave a comment:

• Jocar
    replied
    Deze blijft na al die jaren toch wel een erg knappe wagen.

Leave a comment:

• severijns
    replied
    Ik heb de indruk dat hier voor ons er geen verschil is tussen de 2020 Mazda 6 en de 2021 Mazda 6?
    In de VS en Canada komt er vooral wat basisuitrusting bij in de verschillende trims en is een rood interieur ook beschikbaar.

Leave a comment:

• Jocar
    replied
    2021 Mazda6 SKYACTIV-G 194 Sports-Line AT6 - Test / Review

Leave a comment:

• severijns
    replied
    Ik vind ze niet mooi, die hoog op poten staande breaks. Maar ik vind SUV's ook niet mooi.
    Ik vermoed wel dat zulke modellen het beste van de twee werelden weten te combineren maar ik zie ze liever een coupé-achtige liftback-versie van de 6 maken.

Ik veronderstel niet dat ze van de huidige 6 nog andere varianten zullen uitbrengen.
    1e model ging 5 jaar mee (2003 t.e.m 2007), 2e model werd na net geen 6 jaar vervangen (2008 t.e.m 2013)
    Het huidige model kreeg ipv een opvolger net nog een 2e facelift en gaat al 7 jaar mee en moet het wsl nog een jaar of 2 uithouden.

En nog nergens iets van informatie over de nieuwe 6 te vinden (behalve mss achterwiel- en vierwielaandrijving + 6 cilinder)

Leave a comment:

• Namaz
    replied
    Jammer genoeg een render.. mag direct de showroom in.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Leave a comment:

• Jocar
    replied

Leave a comment:

• Gixxer
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten

Zou dan wel een anti-roestbehandeling laten doen, want daar laten ze soms steken vallen. Effe vol laten spuiten met Mike Sander vet.
    Opgezocht en weer iets bijgeleerd.

Leave a comment:

• Gixxer
    replied
    Heb dat bruin ook in het echt gezien en denk dat dit meer iets voor de Amerikaanse markt is.

Leave a comment:

• Namaz
    replied
    Foto's zijn ruk, maar het geeft een idee.
    Dat zou mij storen na een tijd.

Leave a comment:

• Namaz
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten

Af en toe mag het eens goed afsteken...
    Neen, maar ik geloof u. Heb het zelf nog niet in het echt gezien.
    Is het bruin te donker dan?
    Want op zich vond ik bij andere auto's een rode lak met bruin leren zetels best wel mooi
    Het is veel te donker.

Op mijn NA komt er met een tijd een Tan interieur, das mega dik en past wel.
    Maar bij de 6 is het leder veel te donker om te doen matchen met het rood.

Leave a comment:

• severijns
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
    Dat rood is de max maar het steekt verschrikkelijk af met dat bruin. Is een no go dus.
    Af en toe mag het eens goed afsteken...
    Neen, maar ik geloof u. Heb het zelf nog niet in het echt gezien.
    Is het bruin te donker dan?
    Want op zich vond ik bij andere auto's een rode lak met bruin leren zetels best wel mooi

Leave a comment:

Working...
X