Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 6

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    Dit is ook een van de weinige landen waarin auto's vaak gekocht/geleased (firma) worden met de bedoeling ze na 4-5 jaar alweer van de hand te doen, en dan is de restwaarde idd soms belangrijker dan andere parameters. Terwijl een auto 15-20 jaar meekan mits goed onderhoud.
    Ik heb een blauwe bmw met beige interieur, geeft toch ietwat kleur en die zal ook wel verkocht raken als 't zover is. Beige interieur heeft geen meerprijs, toch wordt het zo goed als nooit genomen zei de dealer, toen ik vroeg waarom kon zei hei iets in de aard van "geen idee, zwart is standaard en niemand wijkt daar vanaf".
    Ik ben dan ne witte die met ne fransoos rijdt volgens zoot
    Wel niet mijn eigen keuze, maar mijne bestelde DS 5 is shark grey met beige ledere bekleding. 4 x de vraag gekregen of ik daar wel zeker van was omdat het rap vuil wordt en de firma de wagen achteraf nig moet verkopen.
    Maar ik heb het niet gekozen voor de looks. Daar wij verplicht zijn een citroën of DS te kiezen, bleef er voor mij enkel de DS5 over daar ik nu met de C5 rij en ik nooit 2 x dezelfde wil en al zeker niet na mekaar. Ik had al van heel wat journalisten gelezen dat de auto nogal onoverzichtelijk xas en je er een claustrofobisch gevoel in kreeg. Met beige leder is hij veel lichter van binnen en dat zou het claustrofobisch gevoel verminderen.
    Toch een gekke jongen ik hé

Neemt niet weg dat ik andere kleuren leder meestal ook eleganter vind dan gewoon zwart.

Leave a comment:

• BertVS
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door zoot Bekijk Berichten
    Sowieso, de belg is écht wel hypocriet wat dat betreft. Grosso modo; ofwel ben je zwart, en dan rij je met een dure duitser, ofwel ben je wit, en dan rij je met een grijze fransoos. Terwijl er zovele andere goede keuzes kunnen zijn... Ik ben heel vaak in het buitenland onderweg, en daar zie je toch heel wat meer diversiteit in merken, modellen, kleuren, mensen kiezen een auto omdat ze'm mooi, zuinig of gewoon leuk vinden, niet omdat m prestige of een hoge restwaarde heeft..
    In leasing vakt die dure Duitser vaakt niet zo duur uit, zeker wanneer je de VAA in rekening brengt. Je neemt z'n wagen dus niet alleen voor 't prestige, wanneer je least krijg je gewoon meer waar voor je geld bij pakweg BMW. En je hebt gewoon een pak meer uitrustingsmogelijkheden.
    Zelf tracht ik altijd producten te kopen die in West-Europa geproduceerd zijn, een Mazda zou ik dus nooit overwegen.

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    Dit is ook een van de weinige landen waarin auto's vaak gekocht/geleased (firma) worden met de bedoeling ze na 4-5 jaar alweer van de hand te doen, en dan is de restwaarde idd soms belangrijker dan andere parameters. Terwijl een auto 15-20 jaar meekan mits goed onderhoud.
    Ik heb een blauwe bmw met beige interieur, geeft toch ietwat kleur en die zal ook wel verkocht raken als 't zover is. Beige interieur heeft geen meerprijs, toch wordt het zo goed als nooit genomen zei de dealer, toen ik vroeg waarom kon zei hei iets in de aard van "geen idee, zwart is standaard en niemand wijkt daar vanaf".
    Beige interieur was mijn voorkeur voor de 4-serie, maar heb dat toch maar gelaten omdat de zetels dan wel erg snel vuil zouden worden. Maar 'k heb geen zwart interieur genomen, zo somber en doods. Ook buiten een niet al te alledaagse kleur gekozen, ook al is dat niet eenvoudig (je hebt eigenlijk bijna uitsluitend keuze tussen 15 tinten grijs en zwart).

Leave a comment:

• sunking
    replied

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
    We kunnen niet ontkennen dat Mazda zich, in zijn weg naar het premiumsegment, best laat inspireren door de Duitsers en niet in het minst door Audi.
    Het lijkt me echter kort door de bocht dat Audi hier Mazda volgt.
    Beiden volgen ze de trend die al een tijdje aan de gang is, namelijk weg met de dikke middenconsole maar terug een uitgestrekt horizontale boordplank.
    Heb nooit gezegd dat Audi Mazda volgt. ik denk sowieso niet dat de grote merken elkaar "volgen" zoals dat in de jaren 80 het geval was met de opkomende japanners. Die hebben dat écht niet meer nodig. De wereld draait al heel lang niet meer rond Europa. Heb enkel gezegd dat Audi niet meer de trendsetter is die ze beweren te zijn. kwalitatief, no doubt, eersteklas. Maar dat maakt een ander merk niet minder goed. Maar dat zit helaas dànig in vele mensen hun hersenkronkels verankerd. als ik nu de Mazda 6 tov een vergelijkbare Audi A4 zet, en dan een vraag stel over de restwaarde, gaat 90% al meteen welk merk als beter inschatten? Dan moet je hier maar ns in de lijst naar het antwoord zoeken, voor wie het interesseert; http://www.focus.de/auto/ratgeber/di...id_977499.html

Sowieso, de belg is écht wel hypocriet wat dat betreft. Grosso modo; ofwel ben je zwart, en dan rij je met een dure duitser, ofwel ben je wit, en dan rij je met een grijze fransoos. Terwijl er zovele andere goede keuzes kunnen zijn... Ik ben heel vaak in het buitenland onderweg, en daar zie je toch heel wat meer diversiteit in merken, modellen, kleuren, mensen kiezen een auto omdat ze'm mooi, zuinig of gewoon leuk vinden, niet omdat m prestige of een hoge restwaarde heeft..

Leave a comment:

• David67
    replied
    Tja, daarom dat ik m'n 6 in DE moest kopen. 175pk diesel en stoffen interieur is een no-go in BE.

Leave a comment:

• Leoncupra
    replied
    Kennis van ons heeft paar weken geleden zijn nieuwe 6 in ontvangst genomen. Een rode stationwagon met de 2.5 benzine. In die uitvoering zou de 6 mij ook wel kunnen bekoren. Enkel dat optiebeleid van mazda s*ckt wel. Zoals bij de 6 van onze kennis, wil automaat en benzine, zit je direct bij de allerduurste versie

Leave a comment:

• bobo
    replied
    maat van me heeft een 6 break, ik vind het visueel beetje jammer in profiel dat de break niet de even lange wielbasis kreeg

Leave a comment:

• Charlie07
    replied
    Vorige week ook eens bekeken de Mazda 6, het koffernet dat meegaat met de kofferklep is niet mijn ding.. De buitenkant is mooi, de binnenkant is persoonlijk gebonden... Had dat ook met de Hyundai break: vanbuiten mooi maar vanbinnen, ahum, en goed rijden deed dat ook niet echt.

Leave a comment:

• severijns
    replied
    We kunnen niet ontkennen dat Mazda zich, in zijn weg naar het premiumsegment, best laat inspireren door de Duitsers en niet in het minst door Audi.
    Het lijkt me echter kort door de bocht dat Audi hier Mazda volgt.
    Beiden volgen ze de trend die al een tijdje aan de gang is, namelijk weg met de dikke middenconsole maar terug een uitgestrekt horizontale boordplank.

Leave a comment:

• Metaxa
    replied
    Als onpartijdige vind ik het lijnenspel van de Mazda mooier. 😊

Sent from somewhere, using Tapatalk.

Leave a comment:

• bobo
    replied
    audi laat ook zichbare steken vallen, telkens ik een non-eigen persfoto zie van de dash zie ik een stofnest aan de tellers en je oog valt telkens op die mottige balg van de verstelbare stuurkolom

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
    ik ben niet zeker van je punt ..
    ik zal niet discussiëren over afwerkingskwaliteit van het interieur, daar blijft Audi onbetwistbaar de maatstaf voor àlle merken, maar de vormentaal van het interieur of het design van het nieuwe A4-interieur als je zo wil, is gewoon dezelfde als die van de verleden jaar voorgestelde 6. waarmee ik gewoon wil stellen dan Mazda uitstekend bezig is en trends zet. waar dat de communicatie van Audi die eigenschap helemaal voor zich claimt. Niet, dus.
    Last edited by ; 26/11/2015, 10:33.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    ik ben niet zeker van je punt ..

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Naamloos-1.jpg

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    vandaag de nieuwe Audi A4 gezien... er viel me meteen iets op! "Vorsprung durch Technik" misschien wel, maar "Vorsprung qua Design", dat wil ik graag in het midden laten... ik zocht de fout in de twee beeldjes...Naamloos-1.jpg

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
    Mis de pasat in de test. Die stond wel in de vergelijkende test in hun magazine. (ook daarvan wint de 6)
    klopt! verdorie, dat nummer had ik willen kopen. net te laat.

Leave a comment:

• severijns
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door zoot Bekijk Berichten
    Mis de pasat in de test. Die stond wel in de vergelijkende test in hun magazine. (ook daarvan wint de 6)

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    vers van de pers http://www.youtube.com/watch?v=rEbqMgWhNEQ

Leave a comment:

• David67
    replied
    De nieuwe MX-3 dus.

Leave a comment:

Working...
X