Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Phate
    replied
    Lijkt mij ook (moest ik Mazda zijn), zou ik eerder een MPS variant van de 3 of MX-5 uitbrengen. En later pas eventueel voor de andere modellen. Lijkt me een grotere markt.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Xircon Bekijk Berichten
    Is er eigenlijk iets bekend gemaakt over een eventuele MPS variant?
    Momenteel heel stil bij Mazda rond een 6 MPS. Blijkbaar heeft de nieuwe RX-9 voorrang.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Is er eigenlijk iets bekend gemaakt over een eventuele MPS variant?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Senna4ever Bekijk Berichten
    Heb dit weekend eens een testrit gedaan met een Mazda 6 150 pk diesel, nadat ik een testrit had gedaan met een BMW 320d. Moet zeggen dat, indien ik het niet zou weten, dat de Mazda qua rijgevoel en comfort de premium was ipv de Duitser. Ik ga de badge laten voor wat ze is...
    dat was ook mijn verdict, na testritten met de BMW3, MercC, O.Isignia & co. en nu, een half jaar en 23.000km later, ben ik nog steeds overtuigd dat de keuze de juiste was.

    Leave a comment:


  • germinal
    replied
    De Mazda is sportiever afgesteld/geveerd dan de BMW. Groot verschil !

    Leave a comment:


  • jef
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Senna4ever Bekijk Berichten
    Heb dit weekend eens een testrit gedaan met een Mazda 6 150 pk diesel, nadat ik een testrit had gedaan met een BMW 320d. Moet zeggen dat, indien ik het niet zou weten, dat de Mazda qua rijgevoel en comfort de premium was ipv de Duitser. Ik ga de badge laten voor wat ze is...
    Verwondert me niks

    Leave a comment:


  • Senna4ever
    replied
    Heb dit weekend eens een testrit gedaan met een Mazda 6 150 pk diesel, nadat ik een testrit had gedaan met een BMW 320d. Moet zeggen dat, indien ik het niet zou weten, dat de Mazda qua rijgevoel en comfort de premium was ipv de Duitser. Ik ga de badge laten voor wat ze is...

    Leave a comment:


  • Atenza
    replied
    Eigenlijk zouden ze beter eens een test van 5 jaar geleden opnieuw moeten uitvoeren.
    Dan pas zie je de kwaaltjes, wat er op 5 jaar tijd allemaal vervangen is, hoe het zit met de prijs-kwaliteit.

    Testen met een nieuwe wagen, tja... 't is nieuw dus slecht gaat dat zeker niet zijn. 't Is pas achteraf, na intens gebruik dat de gebreken te voorschijn komen.

    Leave a comment:


  • severijns
    replied
    Als je budget eruit haalt zakt hij inderdaad naar de 5e plaats. Maar je kan dat niet zomaar doen want veiligheid is gekoppeld aan budget, zeker bij mazda. Als je kijkt naar veiligheid wordt de mazda afgestraft omdat om de door hen gekozen (en goedkopere versie dan de Duitsers) bepaalde veiligheidssystemen niet kunnen. Als je budget er dan uithaalt moet je ook veiligheid eruit halen aangezien op de iets duurdere versie evenveel of meer veiligheidssystemen mogelijk zijn. En dan eindigt de 6 op 3, nipt achter de passat en de A4 en voor de 3 en de C-klasse.
    Last edited by severijns; 09/01/2016, 11:35.

    Leave a comment:


  • David67
    replied
    Niet alleen de Audi is (te) duur.

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    las in de - door jouw geposte - eindbeslissing iets over sereniteit en comfort, voila bevestiging gekregen

    ieder zijn keuze valt perfect te verdedigen

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Invictus66 Bekijk Berichten
    De audi is dan ook afgestraft op het budget, of de mazda haalt redelijk wat punten in door zijn gunstige prijs. Als we de prijs buiten beschouwing laten zakt de mazda immers naar de vijfde plaats. Ik zou uit deze test dus zeker niet concluderen dat de mazda beter is dan de duitse drie. Waarmee ik ook niet wil zeggen dat hij slechter is hé. Ik vind de hele test (toch het stuk dat ik kan zien) eigenlijk een vreemde vergelijking. Verschil tussen goedkoopste en duurste auto is bijna €10.000, sommige zijn automaat en andere niet, motor vermogens liggen ook redelijk uit elkaar.
    Ja maar, wat telt uiteindelijk? waar voor je geld of geld voor je waar? uiteindelijk staat tegenover élk product een prijs. als die prijszetting niet ok is, dan is het voertuig te duur. simple as that. en dat is nu eenmaal zo bij Audi. Daarenboven, als je de uitkomsten gaat vergelijken komen daar nog wel andere "gewrongen" uitkomsten uit. Hoe kan het dat een auto met een enkel optioneel te verkrijgen, voor een prijs van een maandloon van sommige mensen nota bene, ophanging ineens "even" comfortabel (of zelfs dat niet) ligt als een wagen die in die discipline slaagt met z'n standaard ophanging? of een BMW met 4x4, tja, die gaat uiteraard beter op de weg liggen. da's allemaal relatief, de centen in mn portefeuile zijn dat niet. die moeten goed besteed worden.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Bericht gewist :-). Dubbele post
    Last edited by ; 08/01/2016, 22:31.

    Leave a comment:


  • Phate
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Invictus66 Bekijk Berichten
    De audi is dan ook afgestraft op het budget, of de mazda haalt redelijk wat punten in door zijn gunstige prijs. Als we de prijs buiten beschouwing laten zakt de mazda immers naar de vijfde plaats. Ik zou uit deze test dus zeker niet concluderen dat de mazda beter is dan de duitse drie. Waarmee ik ook niet wil zeggen dat hij slechter is hé. Ik vind de hele test (toch het stuk dat ik kan zien) eigenlijk een vreemde vergelijking. Verschil tussen goedkoopste en duurste auto is bijna €10.000, sommige zijn automaat en andere niet, motor vermogens liggen ook redelijk uit elkaar.

    Goed punt, eigenlijk zou men wagens met gelijkaardig budget moeten gaan vergelijken. Al is het dan natuurlijk wel moeilijk, welke opties neem je op de autos met een goedkopere basisprijs voor de vergelijking?

    Helemaal hetzelfde moet het natuurlijk ook niet zijn, meestal zit er wel wat flex op het budget van iemand die een dergelijke wagen koopt. Maar 10 000 euro zal er zelden opzitten inderdaad.

    Leave a comment:


  • Invictus66
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door zoot Bekijk Berichten
    mooie test met een voor mij duidelijke tweede plaats voor de 6, al dan niet gedeeld met de Audi A4, die een optielijst heeft waar je voor dat bedrag voor je vrouw nog een leuke tweede auto erbij kan kopen.
    De audi is dan ook afgestraft op het budget, of de mazda haalt redelijk wat punten in door zijn gunstige prijs. Als we de prijs buiten beschouwing laten zakt de mazda immers naar de vijfde plaats. Ik zou uit deze test dus zeker niet concluderen dat de mazda beter is dan de duitse drie. Waarmee ik ook niet wil zeggen dat hij slechter is hé. Ik vind de hele test (toch het stuk dat ik kan zien) eigenlijk een vreemde vergelijking. Verschil tussen goedkoopste en duurste auto is bijna €10.000, sommige zijn automaat en andere niet, motor vermogens liggen ook redelijk uit elkaar.

    Leave a comment:


  • severijns
    replied
    Heb de test vandaag ook gelezen.
    Leuk om te zien dat hij voor de BMW 3 eindigt, de wagen waar hij mss het beste mee te vergelijken is.
    Alleen de rare optiepolitiek wordt terecht als minpunt aangehaald.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    mooie test met een voor mij duidelijke tweede plaats voor de 6, al dan niet gedeeld met de Audi A4, die een optielijst heeft waar je voor dat bedrag voor je vrouw nog een leuke tweede auto erbij kan kopen.

    Wanneer Audi een nieuwe break uitbrengt, kunnen we natuurlijk niet anders dan die te confronteren met de gedoodverfde rivalen. Maar om de vergelijking een beetje interessanter te maken haalden we er deze keer eveneens drie outsiders bij.

    Leave a comment:


  • BertVS
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door zoot Bekijk Berichten
    awel, subjectief gezegd; die ds5 is écht ook wel een mooie "andere" keuze. heb ik ook mee gereden. Maar die koffer heeft er bij mij al vroeg een streep door getrokken.

    en @ BertVS; zou jij dan wel voor pakweg een europese Ford Mondeo (Genk, méér dan 8.000 werknemers gejost) durven opteren ipv een bvb een Mazda 6? ik snap je ideologie wel en daar zit ook wel wat waarheid in, maar in autoland is niets meer 100% gefundeerd op puur eigen identiteit. ook gene BMW en geen Merc etc, verre van zelfs. Mazda's worden bvb ontworpen in Leverkusen, Duitsland. zijn dus ook niet 100% jap.
    Absoluut. Ik tracht sowieso zo weinig mogelijk Japans spul te kopen, ook vanuit ecologisch standpunt.

    En Ford heeft jarenlang in België geproduceerd maar nu niet langer, maakt hen dat dan slechter dan merken die nooit in België hebben geproduceerd? Niet in mijn ogen, ze produceren nog steeds in Europa.

    Maar dan moeten ze eerst wel een wagen produceren in dit gamma die niet spuuglelijk is en achterwielaandrijving heeft. Eigenlijk vind ik in deze klasse de Mazda 6 de enigste wagen die er écht goed uitziet, samen met de 3-serie, 4-serie, de 408 en de A5. En de Jaguar XE (denk ik, nog niet IRL gezien).

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
    Ik ben dan ne witte die met ne fransoos rijdt volgens zoot
    .
    awel, subjectief gezegd; die ds5 is écht ook wel een mooie "andere" keuze. heb ik ook mee gereden. Maar die koffer heeft er bij mij al vroeg een streep door getrokken.

    en @ BertVS; zou jij dan wel voor pakweg een europese Ford Mondeo (Genk, méér dan 8.000 werknemers gejost) durven opteren ipv een bvb een Mazda 6? ik snap je ideologie wel en daar zit ook wel wat waarheid in, maar in autoland is niets meer 100% gefundeerd op puur eigen identiteit. ook gene BMW en geen Merc etc, verre van zelfs. Mazda's worden bvb ontworpen in Leverkusen, Duitsland. zijn dus ook niet 100% jap.
    Last edited by ; 30/11/2015, 14:25.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    onze V70 heeft ook beige interieur, en dat vuil worden valt goed mee. Het enige nadeel is dat je er wel vlugger de leeftijd van de wagen op kunt aflezen, dan op zwart leder.

    Leave a comment:

Working...
X