Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 6

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• sunking
    replied
    Fancy algoritme in de ECU om zéker geen 121 pk te produceren
    Ivm de mazda 6, grootste nadeel van de 145 pk versie is da je die ni met lederen zetels en automaat kan krijgen. Vanaf de 163pk kan je lederen zetels OF automaat nemen, wil je ze beiden, dan moet je zelfs naar de 2.5 motor. heb ook nog een mazda 6 overwogen maar dit was voor mij een afknapper.

Leave a comment:

• David67
    replied
    Die koppel-en vermogenscurve van de 3 met 120pk is zowat de bizarste die ik ooit gezien heb.

Leave a comment:

• Phate
    replied

Verschil valt best mee. Tis niet zo "triestig" als de Mazda 3 in 2.0 120pk :

Daar zie je duidelijk hoe hard die dichtgeknepen is.
    Maar puur qua koppelcurve is het verschil nihil tussen de 145 en 165pk versie.

Leave a comment:

• sunking
    replied
    Tja je geeft zelf al het antwoord, zelfde cc en koppel.. dan zit het verschil hem enkel in het piekvermogen op hoge toeren.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ik overweeg de aankoop van een Mazda 6 wagon benzine. Maar twijfel tussen de 145pk of 163pk.

dealers prijzen uiteraard de 163pk aan. Rijtaks is 10€ verschil maar BIV (100€ verschil) , aankoop (1000€ verschil) en verzekering verschillen toch wel.

Ik heb al met een 163pk kunnen rijden en beviel mij heel goed!
    Maar de twijfel blijft, de motor is hetzelfde( koppel,cc, enz), prestaties en verbruik op papier ook nauwelijks verschil.
    ok 20 paarden extra maar geraak je ze nog kwijt op onze wegennet vol files en flitsers? En 1000€ in aankoop daar kan je wel iets anders extra voor nemen...

Leave a comment:

• Atenza
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Koen42 Bekijk Berichten
    Weet iemand of een Mazda dealer de software van een 2.2 150 pk kan (en wil) omzetten naar die van de 175 pk? Blijkbaar is dit exact dezelfde motor, enkel softwarematig toegenepen.
    Hmm, ken alleszins iemand waarbij ze dat zonder problemen hebben aangepast.

Leave a comment:

• Koen42
    replied
    Weet iemand of een Mazda dealer de software van een 2.2 150 pk kan (en wil) omzetten naar die van de 175 pk? Blijkbaar is dit exact dezelfde motor, enkel softwarematig toegenepen.

Leave a comment:

• RX-8
    replied
    Honingraat zou ik het niet echt noemen. Ik heb de nieuwe 6 nog niet gezien, maar als het is zoals bij de CX-5, lijkt het mij niet makkelijk om proper te houden als dat vol vliegjes gaat plakken.
    Dit is wel honingraat :

Dit is de nieuwe CX-5 :

Leave a comment:

• Chris_147
    replied
    Ik hoop echt heel hard dat die grille over te zetten valt op de 1e versie van deze 6.
    Honingraat grille zoek ik al sinds dat ik hem heb en na 4j nog steeds geen mooie gevonden!

Leave a comment:

• Gixxer
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door David67

Nope, wel Front assist en voetgangersherkenning.
    Gisteren nog gelezen dat de nieuwe het wel standaard zou hebben.
    Kan ook te snel gelezen hebben.

Leave a comment:

• David67
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Zelfs op een basis Polo.
    Nope, wel Front assist en voetgangersherkenning.

Leave a comment:

• Gixxer
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Phate
    Wel goed dat EINDELIJK de adaptieve cruisecontrol doorstroomt naar de rest van de lijn. Nu moest je in benzine al de 40.000 euro kostende 2.5 liter (enkel beschikbaar met automaat) nemen om de ACC te hebben. Terwijl dit op een basis golfje als standaard zit.
    Zelfs op een basis Polo.

Leave a comment:

• severijns
    replied
    De 2.5 zou automatische cylinderuitschakeling krijgen.
    Hier in Amerika komt de 2.5 met Turbo, die hier ook in de CX9 ligt, beschikbaar in de vernieuwde 6.
    In de CX9 levert die 227pk en 310lb-ft koppel. Da's 420NM!

Leave a comment:

• Phate
    replied
    Zou enkel voor het imago van het merk mogelijks een positieve invloed hebben. Qua effectieve verkoop zou dat, zeker hier in Europa, bitter weinig uitmaken.

Wel goed dat EINDELIJK de adaptieve cruisecontrol doorstroomt naar de rest van de lijn. Nu moest je in benzine al de 40.000 euro kostende 2.5 liter (enkel beschikbaar met automaat) nemen om de ACC te hebben. Terwijl dit op een basis golfje als standaard zit.

Leave a comment:

• 2ge
    replied
    nieuwe 2.5 ( zonder turbo ) uit cx5 2017 is anders ook heel vlot

Leave a comment:

• David67
    replied
    Nu nog de 2.5L turbo erin.

Leave a comment:

• Jocar
    replied
    VERNIEUWDE MAZDA 6 NAAR LA MOTOR SHOW

GRONDIG GEMODERNISEERD

Mazda laat weten dat het tijdens de LA Motor Show als podium heeft gekozen om de gefacelifte 6 op voor te stellen.

De huidige derde generatie van de Mazda 6 rolde in augustus 2012 voor het eerst van de band in het thuisland. De afgelopen jaren is het model diverse keren subtiel aangepakt, al werd in 2014 een iets ingrijpendere facelift doorgevoerd. Tijdens de LA Motor Show wordt een grondiger gemoderniseerde versie van de 6 gepresenteerd.

Mazda spreekt over een exterieur en interieur dat meer volwassenheid en rust heeft gekregen. Een nieuwe topversie komt volgens het merk te beschikken over onder andere zaken als houtafwerking. Mazda's i-Activesense-pakket wordt uitgebreid met zaken als MRCC (adaptieve cruise control) en een nieuwe 360 View Monitor.

We krijgen de voorzijde van de vernieuwde 6 al te zien. We zien nieuwe koplampunits en een chroomstrip die nu, net als bij de nieuwe CX-5, aan de onderzijde van de koplampen doorloopt vanuit de grille. De grille is voortaan uitgerust met gaaswerk in plaats van lamellen. In het interieur nemen we zelfs een volledig nieuw dashboard waar. De werkplek vertoont meer gelijkenissen met die van de CX-5 en CX-3, de recentere modellen van het Mazda-gamma. Meer informatie volgt spoedig!

Leave a comment:

• Chris_147
    replied
    Hey,

ik heb een half jaar geleden mijn Mazda 6 break overgenomen van de leasing.
    Nu wil ik daar toch nog 3 jaar mee rijden.
    Winterbanden van de leasing waren echter op, dus nu nieuwe winterbanden bestellen.

Enkele mogelijkheden:
    - nieuwe winterbanden bestellen en altijd van velg laten wisselen. Prijs offerte gevraagd

- 2dehands winterbanden + velg bestellen: bvb deze: https://www.velgengigant.nl/kavel/49...gebruikssporen
    kost een 500€

- winterbanden laten leggen op huidige 17" velg en nieuwe of 2dehands 19" velg+band kopen, bvb deze: https://www.velgengigant.nl/kavel/50...e-zomer-banden
    Is te krijgen voor 900€, maar dan moet ik dus ook nog winterbanden kopen.

Ik rij al 4 jaar met de wagen, wil er nog 3 jaar mee doen, maar heb nu wel het gevoel dat er bvb nieuwe velgen op mogen om toch een beetje het gevoel te hebben van een nieuwe wagen te hebben. Heb echter geen flauw idee wat velgen en banden moeten kosten.

Wat denken jullie?

Leave a comment:

• David67
    replied
    Dit.

Veel info over de Mazda 6, goed en slecht.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Hoe zit het tegenwoordig met de roestbescherming van de Mazda 6 modellen? Net nog een review gelezen van een pre-facelift model dat na enkele jaren al roestplekjes begint te vertonen door matige lakkwaliteit. Is dit ondertussen met de recentere modellen opgelost?

Leave a comment:

Working...
X