Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door RX-8

    Proficiat. Nog niet gezien in Machine Grey. Moet wel mooi zijn :-)
    Ik denk ook dat de 6 de betere keuze is ;-)
    Bedankt!

    Bedankt ook voor de tips iedereen ivm vergelijking 145163pk


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door David67

    Goede koop.
    Bedankt!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Leave a comment:


  • RX-8
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door kristof256 Bekijk Berichten
    Vandaag besteld se! 2017 Mazda 6 wagon 145pk machine grey. Luxematten, rubber in de koffer, beschermfolie opzij en bumper en camera achteraan als extraatjes.

    Ook nog even met de cx5 gereden maar ik had een beter gevoel in de 6.
    Proficiat. Nog niet gezien in Machine Grey. Moet wel mooi zijn :-)
    Ik denk ook dat de 6 de betere keuze is ;-)

    Leave a comment:


  • David67
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door kristof256 Bekijk Berichten
    Vandaag besteld se! 2017 Mazda 6 wagon 145pk machine grey. Luxematten, rubber in de koffer, beschermfolie opzij en bumper en camera achteraan als extraatjes.

    Ook nog even met de cx5 gereden maar ik had een beter gevoel in de 6.
    Goede koop.

    Leave a comment:


  • David67
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten

    Hier in Michigan zit enorm veel geld en rijden ze voornamelijk met Escalades, GMC Yukons, Chevrolet suburbans en Lincoln navigators rond. Maar een mazda CX9 heb ik hier nog niet gespot. Net als een recente 6. Heel af en toe eens een CX5 of een oude 3. Komt misschien ook wel omdat er binnen een straal van 50 mijl amper 3 mazda dealers zijn.

    OT: Het zou me verbazen mocht de signature versie naar Europa komen. Dure premiumversies van niet-premium auto's zijn nooit een succes geweest in Europa. Versies met 250pk in niet-premium middenklassers ook niet. Staat mooi voor het imago, maar geld gaan ze er niet op verdienen.
    Ben ook benieuwd hoe het interieur er gaat uitzien in basistrim.
    Tja, veel Mazda's rijden er ook niet rond in Schoten of Brasschaat. Wil niet zeggen dat er geen (weliswaar kleine) markt is voor zulke auto's.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Vandaag besteld se! 2017 Mazda 6 wagon 145pk machine grey. Luxematten, rubber in de koffer, beschermfolie opzij en bumper en camera achteraan als extraatjes.

    Ook nog even met de cx5 gereden maar ik had een beter gevoel in de 6.
    Last edited by ; 02/12/2017, 18:41.

    Leave a comment:


  • severijns
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
    Stomme kiekens daar bij Mazda om die 2.5T hier niet aan te bieden.
    Maar aan de andere kant weer begrijpelijk omdat Europese consumenten toch een beetje meer snob zijn dan de Yanks vermoed ik en daardoor liever "premium" kopen.
    Hier in Michigan zit enorm veel geld en rijden ze voornamelijk met Escalades, GMC Yukons, Chevrolet suburbans en Lincoln navigators rond. Maar een mazda CX9 heb ik hier nog niet gespot. Net als een recente 6. Heel af en toe eens een CX5 of een oude 3. Komt misschien ook wel omdat er binnen een straal van 50 mijl amper 3 mazda dealers zijn.

    OT: Het zou me verbazen mocht de signature versie naar Europa komen. Dure premiumversies van niet-premium auto's zijn nooit een succes geweest in Europa. Versies met 250pk in niet-premium middenklassers ook niet. Staat mooi voor het imago, maar geld gaan ze er niet op verdienen.
    Ben ook benieuwd hoe het interieur er gaat uitzien in basistrim.

    Leave a comment:


  • David67
    replied
    Stomme kiekens daar bij Mazda om die 2.5T hier niet aan te bieden.

    Maar aan de andere kant weer begrijpelijk omdat Europese consumenten toch een beetje meer snob zijn dan de Yanks vermoed ik en daardoor liever "premium" kopen.

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied








    Leave a comment:


  • Jocar
    replied






    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    DÍT IS DE GRONDIG VERNIEUWDE MAZDA 6!

    VERDER VERFIJND

    Mazda heeft de 6 door de jaren heen diverse keren gemoderniseerd, al ging het er nooit zo heftig aan toe als bij de grondig herziene 6 die vandaag op de beursvloer van Los Angeles debuteert.

    De derde generatie van de Mazda 6 die momenteel in de showrooms van Mazda staat, rolde in augustus 2012 voor het eerst van de band in het thuisland. Mazda heeft het model, net als de rest van zijn modellengamma, jaarlijks van updates voorzien. Drie jaar geleden werd een iets uitgebreidere facelift doorgevoerd, al maakte de auto nooit zo'n grote stap als vandaag tijdens de Los Angeles Auto Show. Let wel: onderstaande informatie heeft vooral betrekking op de 6 zoals die op de Amerikaanse markt wordt gevoerd.

    Vanbuiten is de gefacelifte 6 te herkennen aan zijn nieuwe led-koplampunits. De vormgeving van de voorzijde lijkt met de chroomstrip die nu aan de onderzijde van de koplampen doorloopt vanuit de grille meer op die van de nieuwe CX-5. De grille is voortaan uitgerust met gaaswerk in plaats van met lamellen. Tevens levert Mazda nieuwe 17 en 19 inch metende wielen én de nieuwe kleuren Soul Red Crystal en Machine Gray Metallic op de 6. Hier houden de wijzingen overigens niet bij op.

    In het interieur nemen we namelijk een praktisch volledig nieuw dashboard waar. Enkel het stuurwiel en een handjevol decoratieve delen zijn overgenomen uit de huidige 6. Mazda schroeft nieuwe stoelen in het interieur, zetels die niet alleen breder zijn, maar ook meer trillingen moeten kunnen maskeren. De 6 is de eerste Mazda die optioneel met geventileerde voorstoelen beschikbaar komt. Ook de achterbank moet net even comfortabeler zijn dan de huidige. Net als het exterieur vertoont de werkplek grotere gelijkenissen met die van de CX-5 en CX-3, de recentere modellen van het Mazda-gamma.

    Ook wat techniek en veiligheidssystemen betreft, gaat de 6 erop vooruit. Mazda stelt zaken als een 360-gradencamera, een 7-inch-tft-display in het instrumentarium, een 8-inch infotainmentscherm, Radar Cruise Control met Stop&Go; en een nieuw head-up display beschikbaar. Het chassis is verstevigd en de ophanging is anders afgesteld. Zaken als dikker metaal in de achterste wielkasten en dikkere geleidearmen zorgen voor een lager geluidsniveau in het interieur.

    De Mazda 6 komt in de Verenigde Staten beschikbaar in een nieuwe Signature-smaak, een topuitvoering die aldaar ook al op de hier niet leverbare CX-9 bestaat. Die nieuwe luxueuze variant beschikt onder andere over een interieur met houtaccenten en UltraSuede-details. Het is echter de krachtbron die deze Signature-uitvoering het meest van de overige 6'en onderscheidt. Zo is het de enige versie die over de 2.5T SkyActiv-G beschikt, een geblazen benzinemotor die 250 pk en 420 Nm levert. In de Nederland keert de 2.5 SkyActiv-G, de basis van het al genoemde turboblok, beschikbaar.










    Leave a comment:


  • sunking
    replied
    Het maakt de productie wel goedkoper .. zo'n skycruise met 2.5 motor voor 38k lijkt me geen straf. Zit enkel met hoge co2 dan.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten

    Idem voor mij. Met véél goesting gaan zien naar een Mazda 6 onlangs, maar hoe ze daar met opties werken, is echt jammer. Gaan zitten in een Skycruise. Daarvan kwamen de opties het best overeen met mijn huidige Superb, dus dat ging hem worden. Enkel dan zonder panodak. Ik ben 2,03 meter lang, en ik heb die +/-5cm hoofdruimte die je bij elke auto verliest door zo'n panoramisch dak echt wel nodig.

    Groot was mijn verbazing (en mijn verdriet...) toen bleek dat je bij Mazda geen opties kan kiezen, enkel uitrustingsniveau's. Een skycruise zonder panodak is dus niet mogelijk. Ok, dan een Skydrive versie met Prestige Edition pack, dan heb je (bijna...) alles. "Ja dat kan, enkel is er géén dieselmotor beschikbaar dan, enkel de 163pk benzine."

    Wat?

    Echt jammer, uiteindelijk is de 6 dan ook afgevallen. Veel dingen die me aanspraken, was ook enkele duizenden euro's goedkoper als een nieuwe Superb.

    ja snap ik ook niet, Zeker als je de skycruise neemt, hun duurste model in de 6, zou je toch moeten kunnen kiezen wat je wil.

    Leave a comment:


  • TooTall
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    Ivm de mazda 6, grootste nadeel van de 145 pk versie is da je die ni met lederen zetels en automaat kan krijgen. Vanaf de 163pk kan je lederen zetels OF automaat nemen, wil je ze beiden, dan moet je zelfs naar de 2.5 motor. heb ook nog een mazda 6 overwogen maar dit was voor mij een afknapper.
    Idem voor mij. Met véél goesting gaan zien naar een Mazda 6 onlangs, maar hoe ze daar met opties werken, is echt jammer. Gaan zitten in een Skycruise. Daarvan kwamen de opties het best overeen met mijn huidige Superb, dus dat ging hem worden. Enkel dan zonder panodak. Ik ben 2,03 meter lang, en ik heb die +/-5cm hoofdruimte die je bij elke auto verliest door zo'n panoramisch dak echt wel nodig.

    Groot was mijn verbazing (en mijn verdriet...) toen bleek dat je bij Mazda geen opties kan kiezen, enkel uitrustingsniveau's. Een skycruise zonder panodak is dus niet mogelijk. Ok, dan een Skydrive versie met Prestige Edition pack, dan heb je (bijna...) alles. "Ja dat kan, enkel is er géén dieselmotor beschikbaar dan, enkel de 163pk benzine."

    Wat?

    Echt jammer, uiteindelijk is de 6 dan ook afgevallen. Veel dingen die me aanspraken, was ook enkele duizenden euro's goedkoper als een nieuwe Superb.
    Last edited by TooTall; 30/11/2017, 06:50.

    Leave a comment:


  • Chris_147
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
    Honingraat zou ik het niet echt noemen. Ik heb de nieuwe 6 nog niet gezien, maar als het is zoals bij de CX-5, lijkt het mij niet makkelijk om proper te houden als dat vol vliegjes gaat plakken.
    Dit is wel honingraat :


    Dit is de nieuwe CX-5 :


    Chemicaliën en hogedrukspuit kunnen veel bereiken.

    Als ik nu die detailfoto zie van de nieuwe 6 vrees ik echter dat die grille gaat passen.
    Licht loopt wat door tot de grille, wat in de oude niet is.
    Dan moeten waarschijnlijk ook al de hele voorbumper en lichten aangepast worden...

    Leave a comment:


  • Chris_147
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
    http://www.automobile-catalog.com/cu...5_i-eloop.html


    Verschil valt best mee. Tis niet zo "triestig" als de Mazda 3 in 2.0 120pk :


    Daar zie je duidelijk hoe hard die dichtgeknepen is.
    Maar puur qua koppelcurve is het verschil nihil tussen de 145 en 165pk versie.
    Leuke curves, zeker van die 120pk.
    Maar de 145 en 165pk hebben dezelfde waarden tot iets boven 5000 toeren. De vraag is hoeveel keren je daarboven gaat.
    Het lijkt mij niet de moeite als je overweegt om die 1.000 euro aan iets anders te besteden.

    Leave a comment:


  • Phate
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door kristof256 Bekijk Berichten

    Idd, Als je de 2017 versies vergelijkt is het verschil nog kleiner. Enkel bij de acceleratie zonder terugschakelen zie je duidelijk verschil (2 seconden )
    Ja, logisch opzich, omdat het zonder turbo is, is de enige manier om het vermogen echt te beperken een "limiet" opt aantal toeren. Dus je gaat gewoon merken dat je vanaf een bepaald aantal toeren zonder stoom valt en toch zult moeten schakelen. Ik ben zelf al even aan het twijfelen over de Mazda 3, en dat is ook één van de redenen (naast dat de adaptive cruisecontrol enkel bij die versie gaat) om voor de 165pk 2.0 te gaan ipv de 120pk versie. Die koppelcurve is echt belachelijk. Ik heb momenteel ook een MX5 NA en kan er echt van genieten om eens goed door te gaan qua toeren. Ik zie mezelf dus geen dichtgeknepen atmosferische motor kopen, dat haalt echt alle plezier eruit voor mij.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
    http://www.automobile-catalog.com/cu...5_i-eloop.html


    Verschil valt best mee. Tis niet zo "triestig" als de Mazda 3 in 2.0 120pk :


    Daar zie je duidelijk hoe hard die dichtgeknepen is.
    Maar puur qua koppelcurve is het verschil nihil tussen de 145 en 165pk versie.
    Idd, Als je de 2017 versies vergelijkt is het verschil nog kleiner. Enkel bij de acceleratie zonder terugschakelen zie je duidelijk verschil (2 seconden )

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    Fancy algoritme in de ECU om zéker geen 121 pk te produceren
    Ivm de mazda 6, grootste nadeel van de 145 pk versie is da je die ni met lederen zetels en automaat kan krijgen. Vanaf de 163pk kan je lederen zetels OF automaat nemen, wil je ze beiden, dan moet je zelfs naar de 2.5 motor. heb ook nog een mazda 6 overwogen maar dit was voor mij een afknapper.
    Klopt, maar leder en automaat hoeft voor mij niet. Ik zou de skydrive premium nemen

    Leave a comment:


  • Phate
    replied
    Ja hopelijk is dit met het nieuwe model wat er aankomt wat beter. Adaptive cruise control zou toch ook naar de lagere modellen doorstromen.

    Leave a comment:

Working...
X