Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 6

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Namaz
    replied
    Als ik bij Audi ga voor een auto met zelfde vermogen en opties:
    • 69.395,35 EUR

Leave a comment:

• Chris_147
    replied
    Als ik een Mazda 6 volledig uitrust en vergelijk met bvb slechts een Mercedes A-klasse, dan snap ik niets meer van die prijzen bij Mercedes.
    Voor een goede 40k heb je een volledig uitgeruste Mazda 6 break met meer vermogen, ruimte, uitrusting dan zo'n A.
    OK, op een A kan je nog opties krijgen die je niet op de 6 kan krijgen, maar daar betaal je natuurlijk ook dik voor en heb je die nodig?

Leave a comment:

• David67
    replied
    Dacht dat die in de nieuwe 6 gaan komen, en men sprak van rwd. Huidige 6 is al 7j op de markt dus die is stilletjes aan toe aan vervanging.

Leave a comment:

• Namaz
    replied
    Nu gaat het gerucht wel dat de skyactive X motoren voor de 6 een 6 cilinder zou krijgen. Ook wel de moeite om op te wachten denk ik.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Leave a comment:

• severijns
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten

Maar hoewel die specifieke motorisatie niet in België beschikbaar is, kun je vast wel nog een mooie korting bekomen hier die de 2000 euro teniet doet. Plus uiteraard dat gedoe met verschepen.
    Neen da's waar. Maar die korting kan ik hier in de VS misschien ook bekomen. En aangezien we hier wsl toch nog minstens 6 maanden zitten hoef ik geen BTW in België te betalen. En van 163pk naar 194pk kost 2500 euro in België. Dus van 194pk naar 253....

Leave a comment:

• Phacoid
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten

Soul red! in combinatie met dat donkerbruin interieur is ... hoe het zou moeten zijn.
    Heb er even aan gedacht om hier nog eentje in de VS te kopen en dan mee terug te verhuizen naar België volgend jaar.
    2.5 turbo met 253pk in Signature versie voor 39.000 dollar inclusief tax.

Da's snel 7000 euro goedkoper dan de 192pk versie hier in België
    Dus met 1000 euro transport en 10% importtaksen erbij zou de 253pk versie nog steeds 2000 euro goedkoper zijn dan de 194pk versie in België
    Maar hoewel die specifieke motorisatie niet in België beschikbaar is, kun je vast wel nog een mooie korting bekomen hier die de 2000 euro teniet doet. Plus uiteraard dat gedoe met verschepen.

Ik heb hem daarnet eens aangekleed en voor 42k en die opties kun je eigenlijk bijna niet sukkelen. Komende woensdag moet ik op onderhoud met mijn MX-5 en dan ga ik toch eens piepen naar alles wat in de showroom staat!

Leave a comment:

• severijns
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
    Gezien ik het Takumi pack wil zit je met dat bruine leder, lijkt me wel mooi te zijn met dat Crystal Blue

Soul red! in combinatie met dat donkerbruin interieur is ... hoe het zou moeten zijn.
    Heb er even aan gedacht om hier nog eentje in de VS te kopen en dan mee terug te verhuizen naar België volgend jaar.
    2.5 turbo met 253pk in Signature versie voor 39.000 dollar inclusief tax.

Da's snel 7000 euro goedkoper dan de 192pk versie hier in België
    Dus met 1000 euro transport en 10% importtaksen erbij zou de 253pk versie nog steeds 2000 euro goedkoper zijn dan de 194pk versie in België

Leave a comment:

• Namaz
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
    Ook benieuwd naar!

En in welke kleur zou je hem nemen dan?
    Gezien ik het Takumi pack wil zit je met dat bruine leder, lijkt me wel mooi te zijn met dat Crystal Blue

Leave a comment:

• Namaz
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
    En kwa kostprijs in vergelijking met bv een Audi, Vw?
    prijs, alle prulletjes waar je moet voor bijbetalen inbegrepen,

Wat is dan het verschil?
    20k met een A6 met vergelijkbare krachtbron en opties. Ik weet wat kiezen, volgend jaar zou ik normaal een 6 hebben.

Leave a comment:

• Phate
    replied
    Ook benieuwd naar!

En in welke kleur zou je hem nemen dan?

Leave a comment:

• Atenza
    replied
    En kwa kostprijs in vergelijking met bv een Audi, Vw?
    prijs, alle prulletjes waar je moet voor bijbetalen inbegrepen,

Wat is dan het verschil?

Leave a comment:

• Phacoid
    replied
    Het is dan ook een erg knappe verschijning!

Leave a comment:

• Namaz
    replied
    Na drie dagen en net geen 1000km met deze 2.5 Takumi edition gereden te hebben, kan ik zeggen dat ik er helemaal wild van ben en met spijt hem morgen ga inleveren.

7.5l was het gemiddelde verbruik, wat evenveel is als mijn 1.5TSI (manueel).

Voor 95% kans dat deze volgend jaar op mijn oprit zal staan

Leave a comment:

• Chris_147
    replied
    Wel grappig dat er nu terug een meter is voor de motortemperatuur. Was in de eerste versie niet aanwezig.

Leave a comment:

• Metaxa
    replied
    Prachtige voiture!!! Zeker de berline =

Leave a comment:

• Gixxer
    replied
    Mag nog steeds gezien worden.

Leave a comment:

• Jocar
    replied

Leave a comment:

• Jocar
    replied
    Rij-impressie: MAZDA 6

De Mazda 6 stamt uit 2012 en heeft al een facelift achter de rug. Maar Mazda is nog niet klaar met de auto en gaf hem andermaal een update. Prima, want daarmee verdedigt hij met succes zijn recht op een ereplaats op de shortlist.

Japanse fabrikanten hebben de neiging om hun modellen veel vaker te updaten dan wij in Europa gewend zijn. Dit is niet altijd even gunstig voor de restwaarde, maar je hebt wel sneller een auto die nog bij de pinken is. Mazda ziet bijvoorbeeld genoeg redenen om de 6 nog een facelift te geven. De auto stamt uit 2012 en is al in 2015 een keer onder handen genomen. Het model moet echter nog even mee, daarom is er nu opnieuw een update doorgevoerd. Deze is wat ingrijpender dan de vorige, met iets meer uiterlijke verschillen als resultaat. Zo is er een nieuwe grille, van het type dat we in actuele Mazda-modellen als de nieuwe CX-5 terugzien. Daaromheen zien we nieuwe koplampen met ledunits. De achterkant is eveneens gewijzigd, waarbij Mazda onder meer een iets andere bumper monteert. De verschillen zijn bij de sedan beter zichtbaar dan bij de Sportbreak.

Ook vanbinnen zijn er vernieuwingen. Zo heeft het dashboard een update ondergaan; de bediening van de klimaatcontrole is verkleind, het multimediascherm juist vergroot en je merkt dat (vooral bij de luxere uitvoeringen) de materialen er flink op zijn vooruitgegaan. Wat betreft de aandrijf- lijnen zijn er geen schokkende updates; Mazda heeft vooral bewerkstelligd dat de auto aan de nieuwste uitstootnormen vol- doet. De benzinemotoren hebben nog altijd geen turbo's, omdat Mazda kiest voor de eigen SkyActiv-techniek die een iets hogere compressie heeft voor een beter rendement. Op papier zijn deze blokken minder zuinig dan kleine turbomotoren, maar onze praktijkervaring is dat het verbruik minder af wijkt van de papieren werkelijkheid dan bij die downsizemotoren. Evengoed betekent atmosferisch tokkelen wel dat je flink wat toeren moet maken als je tempo in de auto wilt krijgen. De zestrapsautomaat helpt daarbij niet: vergeleken met moderne concurrenten, die bakken met meer verzetten toepassen, is het een wat loom ding. Juist bij een motor zoals Mazda die toepast, kan dat frustrerend zijn. De handbak geniet daarom onze voorkeur. Er zijn benzineversies met 145, 165 en 194 pk: de middelste versie is de beste koop.

MEER RUST

Het onderstel is eveneens aangepakt. De auto is merkbaar nog iets comfortabeler dan voorheen. Daarnaast is er iets meer rust in het onderstel gebracht. Dit is opvallend, omdat bij de vorige facelift de auto ook al wat zachter is geworden. Toen was dat meer nodig dan nu, maar het maakt de 6 op lange afstanden nog wat prettiger. De dynamische kant van de Japanner is hiermee gelukkig niet verdwenen, want zijn rijgedrag is juist wat deze auto de afgelopen vijf jaar zoveel punten bezorgde. Nog altijd is het de fijnste voorwielaandrijver in zijn segment, met een balans die neigt naar die van een achterwielaangedreven auto. Met nieuwe dempers en een gewijzigde stabilisator weet Mazda nog iets meer verfijning toe te voegen, waardoor er geen minpunten aan de nieuwe constructie kleven.

Voor de chauffeur en passagier is het toch al beter toeven in de 6, omdat de zetels compleet zijn vernieuwd. Dat zie je niet alleen, dat voel je ook. Dankzij de extra isolatie hoor je minder kabaal onderweg. En op het zeer warme Mallorca, waar we de auto reden, was de nieuw verkrijgbare stoelkoeling een welkome voorziening. Het multimediascherm is vergroot. De bediening ervan is ongewijzigd bijzonder prettig, omdat je zowel een touchscreen als een iDrive-achtig systeem op de middenconsole hebt. Dit systeem zou vanwege die dubbele bediening als voorbeeld moeten dienen voor bijna elke andere autofabrikant. Wel merken we dat het systeem met zijn opties bij lange na niet zo ver is aan te passen als dat van nieuwere concurrenten. Niet alleen in dit segment, maar ook daaronder. Het blijft vrij basic allemaal, waarbij Apple Carplay en Android Auto nu gelukkig wel verkrijgbaar zijn. De klokken voor je neus zijn nu semi-digitaal, waardoor Mazda iets meer zaken kan weergeven. Als veiligheidsopties is een rijbaanassistent met automatische cruisecontrol en remassistent verkrijgbaar. Verwacht echter geen systeem dat je goed binnen de lijnen houdt als je in een file rijdt.

De Mazda 6 beweegt zich met zijn afwijkende techniek als vanouds in zijn eigen domein op de automarkt. Het model begint nu zelfs wat op leeftijd te raken en dat is vooral te merken aan het ontbreken van de modernste techniek op het gebied van autonoom rijden en multimedia. De motoren voldoen, maar niet meer dan dat. Een zorgelijke situatie? Nou, qua rijden is de Japanner nog steeds een voorbeeld voor veel concurrenten. In combinatie met het toegenomen comfort en luxeniveau weet de 6 daarmee genoeg gewicht in de schaal te leggen om nog steeds op menig shortlist terecht te komen.

OORDEEL

• +Zeer fijn rijdende auto
    • +Mooie upgrade interieur
    • -Multimedia niet vooruitstrevend
    • -Automatische transmissie niet de vlotste

Leave a comment:

• Chris_147
    replied
    Gelukkig dan toch vrij goed opgelost en kennelijk vrij goede garage.
    Van een verstopping in een olieleiding had ik nog nooit gehoord bij deze motor.

Veel problemen? Ik vrees dat auto's tegenwoordig zo complex zijn (omwille van milieuredenen, lage winstmarges en snufjes die klanten willen), dat de betrouwbaarheid er inderdaad onder lijdt. Maar je haalt bvb de dempers van het koffer aan. Ik ben er zeker van dat bij verscheidene merken je hiervoor geen brief zou krijgen, maar dat dit stilletjes bij een onderhoudsbeurt vervangen zou worden, of zelfs helemaal niet. Dan ben ik blij dat Mazda dat netjes meldt en vervangt. Genoeg voorbeelden van merken die doen alsof hun neus bloed zelfs bij bewezen productiefouten.

Bij een vorige wagen (VW Passet) ben ik 6x kunnen teruggaan voor mijn EGR kleppen rond de 100.000km. Bij de Mazda nooit iets van gemerkt. Vervanging nog niet nodig geweest of van de 1e keer goed gedaan? Ik weet het niet.
    Je kan ook altijd een beetje pech hebben: bij die Passat een sensor in de turbo kapot waardoor die niet meer meedeed. Plots slak van een auto. Bij de Mazda heb ik 1x een klepje om te schakelen tussen kleine en grote turbo kapot gehad: onder de 3.000 toeren geen kracht. Gelukkig daarboven nog wel. Zowel bij de Passat als de Mazda na een garagebezoek snel in orde gebracht. Privé heb ik voor mijn vrouw een 2dehandse benzine wagen gekocht zonder turbo en zo, puur voor de betrouwbaarheid.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten

Elk automerk heeft zo zijn mankementen. Nu en dan zit er eens een reeks tussen waar het mankement op een groot aantal voorkomt. Het internet is daarbij vooral een plaats van bangmakerij. Als een autofabrikant 1000 auto's verkoopt en drie ervan vertonen kuren, dan is de kans groot dat net die mensen op het internet zullen klagen. Die 997 mensen zonder problemen hoor je niet, want zij zijn tevreden.

Dat neemt niet weg dat na het aantal kilometers dat je hebt afgelegd en de leeftijd van de wagen inderdaad enkele grote kosten kan krijgen. Sommige mensen hebben geluk en hebben quasi nooit kosten, anderen hebben er wel. Dan moet je voor jezelf de afweging maken of je de auto wil bijhouden en alle mogelijke kosten wil dragen, of je kiest voor een nieuwe auto. Hoe dan ook stoppen de grote kosten op een bepaald moment weer. De kunst is om de auto op het juiste moment te vervangen. Als je zelf al een pak van kosten hebt gedragen dan is het beter om de auto bij te houden en op te rijden.
    Het was op zich geen kwestie van klagen, zoals ik al zei zijn we op zich van de wagen enorm tevreden. Het was gewoon een kwestie van eventueel wat mensen te vinden die dezelfde problematiek ervaren hebben en mijn zenuwen zo wat te kunnen stillen wat betreft de financiële kost.

Leave a comment:

Working...
X